Chyba sam niedokładnie przeczytałeś PMP, bo w zasadach o obrażeniach w określoną część ciała pisze, że takie trafienie powoduje karę -2 do odpowiednich testów, a nie o tym, że trafienie w głowę powoduje zgon.
<br />Owszem, ja gdy opisuję trafienia krytyczne, to zazwyczaj jako odcięcie/zmiażdżenie głowy, przecięcie na pół, czy inne "widowiskowe" efekty, ale w zasadach nigdzie takich rzeczy nie napisano. Dodatkowo w zasadach w PMP jest opisane szczegółowo strzelanie w tłum, nie w wybrane lokacje (jest tylko tabelka, co obniżyć po takim trafieniu). <br />Gdyby takie zasady istniały to zapewne były by zbliżone do tych z Warhammera (jeżeli trafiłeś to zamieniasz kość jedności na dziesiątki i odwrotnie i masz lokację) albo byłby to jakiś podobny sposób. Ale jako że D&D bazuje na abstrakcyjnym systemie pw to trafień w lokację jako takich nie ma. <br />A ten czar sprawia, że jeżeli następną akcją bedzie strzał z łuku, to traktuje się go tak jakbyś wyrzucił 20 (a wyrzucenie 20 to zawsze trafienie). Ale i tak musisz rzucić drugi raz, aby krytyka potwierdzić (czyli w teście ataku wyrzucić więcej niż wynosi KP celu). Ponadto czar jest osobisty więc na nikogo innego nie da się go rzucić.<br />I pragnę przypomnieć, że
zagrożenie krytykiem to nie to samo co trafienie krytyczne, zaś
automatyczne trafienie to nie to samo co automatyczny krytyk.<br /><br />A czar jest bardzo podobny do
prawdziwego uderzenia ale zamiast dodać do testu ataku "ustawia" kość na 20 oczkach.<br /><br />PS<br />Nie napiszę co znaczy puta, bo post byłby do usunięcia
<br /><br />
Do postu powyżej: Do sprzeczania się o mechanikę d20 służy inna część forum. A już na pewno nie mam zamiaru toczyć jałowych dysput o "urealnianiu nierealnego". Strzała w oku (i 8 strzał w pierś, przeżycie porażenia prądem i ogniem po 10k6 każde, przyjęcie na klatę cięcia 2-R miecza albo szarży rycerza z kopią, albo ... (tu wstaw cokolwiek co jest mało realne). Dziękuję nie skorzystam.
<br /><br /><!--coloro:#3366FF--><span style="color:#3366FF"><!--/coloro-->Ten temat nie służy do dyskusji o realności. Dalsze notki będą usuwane. -
Darklord<!--colorc--></span><!--/colorc-->