Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ulli
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: czw sie 26, 2010 1:30 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

ndz gru 05, 2010 11:12 am

Czar "Pajęcze nogi" z "Księgi Plugawego Mroku".
Komponenty: W, S, K

Nie ma żadnej wzmianki w moim podręczniku czym jest to "K". Komponent, kondensator, jaki?

PS
D&D 3.5 oczywiście.
Ostatnio zmieniony ndz gru 05, 2010 11:18 am przez Ulli, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

ndz gru 05, 2010 12:10 pm

To czar kapłański, więc chodzi o kondensator (według terminologii 3.5 chyba koncentrator) objawień, czyli święty symbol.
 
Awatar użytkownika
Ulli
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: czw sie 26, 2010 1:30 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

ndz gru 05, 2010 12:27 pm

Tak myślałem. Problem polegał na tym, że w takich przypadkach jest skrót "KO" tu było samo "K" ale to zapewne niedodruk.

Dzięki.
Ostatnio zmieniony ndz gru 05, 2010 12:28 pm przez Ulli, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Manastor
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 101
Rejestracja: sob sty 16, 2010 7:50 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

sob gru 25, 2010 1:26 pm

W którym podręczniku jest "księga baccoba"?

Dzięki
Ostatnio zmieniony sob gru 25, 2010 4:02 pm przez Manastor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

sob gru 25, 2010 1:51 pm

W PMP, pod nazwą Błogosławiona Księga (Boccoba).
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

ndz gru 26, 2010 1:50 pm

Zireael pisze:
Chodzi mi o to, żeby to był taki przedmiot magiczny. Strzała z rzuconą nań na stałe niewidzialnością. Da się zrobić?

Takiej strzale dałbym co najmniej -2 do trafienia - łucznicy normalnie widzą strzałę i pomaga to w celowaniu. No i takiej strzały nie będzie łatwo znaleźć. Po licho Ci coś takiego? :)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

ndz gru 26, 2010 2:42 pm

Albiorix pisze:
Zireael pisze:
Chodzi mi o to, żeby to był taki przedmiot magiczny. Strzała z rzuconą nań na stałe niewidzialnością. Da się zrobić?

Takiej strzale dałbym co najmniej -2 do trafienia - łucznicy normalnie widzą strzałę i pomaga to w celowaniu. No i takiej strzały nie będzie łatwo znaleźć. Po licho Ci coś takiego? :)

Był to pomysł rzucony na Candlekeep przez kogoś innego, chodziło o fajny łuk i strzały dla drowa.


Zapytam się przy okazji, czy da się zrobić przedmiot dający premię do otrzymywanych XP? Jest w ogóle taka możliwość w regułach D&D?
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

ndz gru 26, 2010 3:30 pm

Zapytam się przy okazji, czy da się zrobić przedmiot dający premię do otrzymywanych XP? Jest w ogóle taka możliwość w regułach D&D?
Tak wprost nie, jedyny (chyba) item z którego można dostać XP w jakikolwiek sposób to Thought bottle z Complete Arcane, pozwala "zasejwować" ilość XP a potem przywrócić ich ilość do zasejwowanego poziomu (oficjalnie ma być użyta po to żeby przeciwdziałać utracie poziomów przy wskrzeszeniu, ale chyba każda osoba z odrobiną wyobraźni wpadnie od razu na kilka sposobów nadużycia).
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

ndz gru 26, 2010 11:12 pm

Mam dwa pytania:

1. Czy zgrapplowany mag może rzucić lewitację i ulecieć do góry uciekając z grappla? Albo "odrzucić się" telekinezą z grappla? Generalnie, jakie są czary pozwalające wychodzić z grapple prócz dimension doora/teleportacji?

2. Czy ofiara czaru typu charm person lub suggestion wie o tym, że rzucono na nią czar? Czy zależy to od tego, czy zda/nie zda rzutu obronnego? Jeśli tak, to czy wie, kto to rzucił (zakładamy, że to spell-like albo Still/Silent spell)?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

ndz gru 26, 2010 11:40 pm

Matis99 pisze:
Albo "odrzucić się" telekinezą z grappla? Generalnie, jakie są czary pozwalające wychodzić z grapple prócz dimension doora/teleportacji?
Freedom of Movement.
Telekinezą możesz graplować przeciwnika (jeśli uda Ci się rzucić czar i zdasz test na koncentrację). Przeciwnik ma wtedy spore kary (grapluje juz Ciebie), więc powinno dać się wtedy wyzwolić.
Lewitacja pozwoli unieść się w górę, lecz nie wyzwala z grapple'a (przeciwnik frunie z Tobą, o ile nie uda mu się Cię powstrzymać)
Matis99 pisze:
2. Czy ofiara czaru typu charm person lub suggestion wie o tym, że rzucono na nią czar? Czy zależy to od tego, czy zda/nie zda rzutu obronnego? Jeśli tak, to czy wie, kto to rzucił (zakładamy, że to spell-like albo Still/Silent spell)?
Przy nieudanym rzucie nie zdaje sobie sprawy. Przy udanym, wie, że zadziałała magia. Jeśli jest w stanie zidentyfikować (widział, że ktoś dziwnie przebierał łapkami mając w ręku dziwne przedmioty i patrzył na cel) rzucającego czar/używającego zdolność, to tak.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pn gru 27, 2010 2:30 am

W D&D dość wyraźnie widać kiedy postać rzuca czary bo prawie wszystkie wymagają gestów i słów. W sytuacji w której normalnie się nie czaruje, np na spotkaniu towarzyskim, mag rzucający czar jest wyraźnie odróżnialny od krasnoluda opowiadającego o produkcji wódki. Choćby po tym, że mówi w języku magicznym i macha rękami.

Można temu zapobiec metamagią - still spell i silent spell. Ale to kosztuje w wyższych slotach i nie przejdzie na niskich poziomach (a charm person to pierwszy krąg i super potężny czar dla początkujących magów).

Beguiler jako klasa ma wbudowane dyskretne rzucanie czarów od któregośtam poziomu.

<mechanika własna>

A tak to pozwoliłbym na próbę dyskretnego czarowania - chowamy ręce w rękawy, mówimy zaklęcie szeptem. Ponieważ zła intonacja i niedorobione gesty mogłyby sprawić że czar nie zadziała, pozwoliłbym na wybór jak bardzo chcemy ukrywać swój czar (np 15) - im bardziej, tym trudniej nas zauważyć ale i trudniej się czaruje. Na wybrany stopień trudności rzucający rzuca sobie spellcraft 2 razy (raz za ciche mówienie, raz za dyskretne gesty) a obserwator rzuca sobie listen i spot. Jeśli czarującemu nie uda się któryś z dwóch rzutów, czar nie wychodzi i jest zmarnowany. Jeśli obserwatorowi uda się jeden z dwóch rzutów, zauważa "podejrzane zachowanie" i może się domyślać że to czas (ale nie musi jeśli mag nie afiszuje się z byciem magiem). Jeśli wyszły oba rzuty, wie że to na pewno próba rzucania czaru.

</mechanika własna>

Dobrym sposobem na podryw z użyciem charm person jest zaimprowizowanie sytuacji w której magiczne słowa i gesty nie są niczym zaskakującym. Idealny do tego jest np 0-poziomowy czar prestidigitation.

Taki mag idzie na wiejską potańcówkę, zbiera wokół siebie widownię, pokazuje sztuczki, wyciąga z rękawa tajemnicze światełka, sprawa że jego palce dzwonią jak dzwoneczki, między nic nie znaczącymi pseudo magicznymi słowami stanowiącymi część występu rzuca charm person na najładniejszą dziewczynę, potem następny na jej dwumetrowego brata (żeby nie zginąć) i gotowe. Nie dość, że ludzie (przynajmniej ludzie bez umiejętności spellcraft) nie zorientują się, że poszły inne czary, to jeszcze nagła sympatia do maga jest rozumiana jako efekt wrażenia, jakie zrobił występ.
Można sobie porzucać na bluff, performance i sense motive i spellcraft żeby zobaczyć jak to wyszło i kto się mógł domyślic.

Inny sposób to udawać że się dyskutuje ze swoim familiarem o teorii magii (z przykładami wymowy zaklęć) albo że jest się kapłanem (najlepiej jakiegoś boga oszustów, inni mogą być niezadowoleni) i rzuca czary leczące albo że się rzuca jakiś czar wspomagający albo mamrotać pod nosem cały dzień aż wszyscy się przyzwyczają i zaczną to ignorować (tak tak, każdy pozornie szalony mamroczący starzec w istocie może po prostu urabiać teren przed zauraczaniem młodych dziewczyn).

Jeśli czar zostanie zauważony i obserwator ma odpowiednią wiedzę (np: ma ten czar, był już kiedyś jego ofiarą, klasa sugeruje że takie rzeczy powinny były być częścią szkolenia etc) może się domyślać co to i rzucić na spellcraft żeby rozpoznać na pewno.

Oczywiście charm person z natury zmienia interpretację rzeczywistości na najkorzystniejszą dla rzarującego.
Oto scenariusze zeleżnie od tego czy:
1 czar wyszedł
2 ofiara zauważyła
3 ofiara rozpoznała czar

NNN - o, ptaszek.
NTN - ten typek chyba rzucił na mnie jakiś czar! Alarm!
NTT - ten typek rzucił na mnie charm person! Chyba mu się nie udało bo właście chcę go zabić!
TNN - ten człowiek jest taki sympatyczny, muszę z nim zagadać, może się do mnie uśmiechnie, oh ah, jest taki boski.
TTN - ten przyjazny czarodziej rzucił na mnie jakiś czar. Z pewnością coś dobrego - dobrze mu z oczu patrzy nie mógłby rzucić żadnego szkodliwego czaru. Muszę mu podziękować, może jakoś się odwdzięczę.
TTT - ten przyjazny czarodziej rzucił na mnie charm person. Całkiem niepotrzebnie, przecież urok osobisty by wystarczył. Na pewno zrobił to z dobrych pobudek.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pn gru 27, 2010 10:17 am

Suldarr'essalar pisze:
Przy nieudanym rzucie nie zdaje sobie sprawy. Przy udanym, wie, że zadziałała magia. Jeśli jest w stanie zidentyfikować (widział, że ktoś dziwnie przebierał łapkami mając w ręku dziwne przedmioty i patrzył na cel) rzucającego czar/używającego zdolność, to tak.

Od siebie dodam w tym miejscu rozpoznawanie czaru spellcraftem.
After rolling a saving throw against a spell targeted on you, determine what that spell was. No action required. No retry. DC 25 + spell level
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pn gru 27, 2010 4:27 pm

Plus należy dodać, że osoba, której nie powiedzie się RO na część czarów np. zauroczenie osoby nie pamięta, że ktoś rzucił zaklęcie tak długo, jak długo rzeczone zaklęcie działa.
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pn sty 03, 2011 9:39 pm

Czy jest jakies umagicznienie broni dystansowej, które zmniejsza (lub likwiduje) kary za silny wiatr, deszcz itd. ?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

sob sty 22, 2011 4:02 pm

Pytanie dotyczy kombinacji cechy oręża ochrona i czaru magiczna broń, potężniejsza. Cecha ochrony pozwala przesuwać premię z usprawnienia broni do KP, a czar magiczna broń obdarza oręż premią z usprawnienia do testów ataku i obrażeń. Czy mogę rzucić ten czar na broń, a potem otrzymaną premię przesunąć do KP? To pytanie dotyczy też cechy oręża spellstrike z MIC.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

sob sty 22, 2011 4:43 pm

SRD pisze:
Dzięki orężowi ochrony jego posiadacz może przenieść część lub całość premii z usprawnienia broni na KP – będzie to premia specjalna, która kumuluje się ze wszystkimi innymi. W akcji darmowej, na początku tury posiadacz tego uzbrojenia decyduje, jaką część premii przeniesie na KP (musi to zrobić przed użyciem oręża). Tę premię do KP należy brać pod uwagę aż do następnej rundy, do początku tury właściciela oręża.

Czyli na przykład masz miecz +2 obrony. Przesuwasz te 2 punkty do KP a ktoś rzuca (w akcji przygotowanej) na ten miecz Potężniejszą Magiczną Broń za dajmy na to +3. Przez jedną rundę masz broń +3 i +2 do KP. Na początku następnej rundy kończy się działanie efektu ochrony.

W tym momencie MG może uznać że:
a) premia z czaru to zupełnie osobny efekt od umagicznienia miecza - wtedy możesz za darmo mieć te +2 do KP, ale premii z czaru nie można przenieść na KP
b) premia z czaru nie jest niezależna od umagicznienia, w którym to przypadku masz po prostu miecz ochrony +3 i możesz przenieść 3 punkty na premię do KP

Jest to jednak w gestii MG, bo nie ma zasad odnośnie tego konkretnego przypadku - twórcy nie pomyśleli o nim.
Ostatnio zmieniony sob sty 22, 2011 4:44 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

sob lut 05, 2011 1:05 am

Czy przeklęte przedmioty mogą zostać zniszczone/usunięte bez czaru remove curse, tylko w kreatywny niemagiczny sposób? Na przykład, -2 Sword, Cursed może zostać strzaskany, a palec z ring of clumsiness odcięty?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

sob lut 05, 2011 8:10 am

Nie ma zasady mówiącej, by było inaczej, ale nie jest w większości przypadków dokładnie napisane, dlaczego postać nie może pozbyć się przedmiotu, MG może więc uznać, że klątwa zmusza posiadacza do chronienia go przed utratą poprzez zniszczenie.
Ostatnio zmieniony sob lut 05, 2011 8:12 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

sob lut 05, 2011 9:29 am

Czy istnieje czar (z dowolnej edycji, dowolnego podręcznika) pozwalający mierzyć czas, albo chociaż wiedzieć, że "za godzinę będzie zachód słońca"...
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

sob lut 05, 2011 12:10 pm

Nie przypominam sobie tego typu zaklęcia, ale jak wrócę do domu przejrzę jeszcze starsze podręczniki do AD&D. Tam najłatwiej znaleźć użytkowe czary, być może także coś do magicznego mierzenia czasu zostało opisane.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

czw lut 10, 2011 10:01 am

Radnon pisze:
Nie przypominam sobie tego typu zaklęcia, ale jak wrócę do domu przejrzę jeszcze starsze podręczniki do AD&D. Tam najłatwiej znaleźć użytkowe czary, być może także coś do magicznego mierzenia czasu zostało opisane.


Znalazłeś coś?
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

śr lut 16, 2011 9:45 am

Przekopałem się przez posiadane podręczniki drugoedycyjne, ale niestety nie znalazłem rozpiski żadnego czaru, który służyłby do odmierzania czasu lub podobnych rzeczy. Być może coś takiego trafiło do starych kompendiów, ale do nich niestety nie mam dostępu.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

pt lut 25, 2011 1:28 pm

Witam, potrzebuje pomocy w znalezieniu nietypowego zaklęcia.

Gracz mag poszukuje magicznego sposobu aby ogrzać podziemne pomieszczenie. Interesuje go rozwiązanie trwałe lub takie które wymaga użycia niskopoziomowych zaklęć.
Cała sesja obywa się na razie na niskich poziomach. poziom maga 4 (w najbliższym czasie wiec zdobędzie dostęp do 3 poziomowych zaklęć)
Scenariusz to rozgrywka raczej survival'owa gdzie przetrwanie jest najważniejsze. Więc znalezienie sposobu aby mała grupa nie zamarła na kość jest kluczowe.

Proszę o pomoc w znalezieniu rozwiązania, jeśli nie gotowego zaklęcia z podręczników, to może jakieś propozycje czarów samodzielnie wykonanych.

Z góry dzięki.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pt lut 25, 2011 1:35 pm

Odporność na żywioły.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

pt lut 25, 2011 1:40 pm

To rozwiązuje problem dla paru osób, ale jeśli w grę wchodzi ok 30 osób?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pt lut 25, 2011 1:55 pm

W takim razie potrzeba po prostu dostarczyć ciepła, w czym pomoże rzucenie ilu się da czarów z określnikiem [ogień]. Szczególnie pomocne może być przyzwanie potwora III (żywiołak ognia - mały lub piekielny ogar). Jak jest więcej miejsca, to można cisnąć parę kul ognia.
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

pt lut 25, 2011 2:56 pm

Kamulec pisze:
W takim razie potrzeba po prostu dostarczyć ciepła, w czym pomoże rzucenie ilu się da czarów z określnikiem [ogień]. Szczególnie pomocne może być przyzwanie potwora III (żywiołak ognia - mały lub piekielny ogar). Jak jest więcej miejsca, to można cisnąć parę kul ognia.


Czary z określnikiem [ogień] - to jeszcze OK. Ale ani kula ognia, ani przyzwany potwór nie zadziała - są to czary o krótkim czasie trwania i dzięki nim nocy nie przetrwasz. Choć to nie czar to na pewno pomoże - Cloak of Comfort z Complete mage, który po usunięciu premii do rzutów obronnych powinien kosztować 1000sz.

Pozdrawiam
Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pt lut 25, 2011 3:03 pm

Wątpię, aby to była właściwa cena, jeśli może pomóc 30 osobom.

Jedna kula ognia, czy jeden przyzwany potwór - owszem. Zakładam, że mówimy o jakimś zamkniętym pomieszczeniu, na które zużywamy zapas czarów. I wszystko zależy od tego, jak zimno jest na początek.
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Pytania o magię i przedmioty magiczne

pt lut 25, 2011 3:23 pm

Cloack of Comfort który zapewnia wytrzymałość żywiołową dla wszystkich sojuszników w promieniu 9 metrów i +1 do rzutów obronnych (ale tylko dla noszącego płaszcz) kosztuje 3000 sz. Znając cenę płaszcza który daje +1 do rzutów obronnych (tylko to) możemy jednoznacznie wyliczyć że płaszcz obdarzający wytrzymałością żywiołową kosztuje 1000 sz.

Pozdrawiam
Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Manastor
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 101
Rejestracja: sob sty 16, 2010 7:50 pm

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pt lut 25, 2011 5:07 pm

Ostatnio czytałem temat w którym wymieniona była specjalna moc pancerza pt. "Giętkość" jako iż nie mogę znaleźć tematu (Tak korzystałem z funkcji szukaj) proszę o podanie nazwy podręcznika w którym znajdę tę moc.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości