Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33
 
Awatar użytkownika
PoBe
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: pn mar 15, 2004 9:06 am

Pytania o magię i przedmioty magiczne

pn kwie 05, 2004 1:53 pm

W tym temacie można zadawać pytania dotyczące magii (i odpowiadać na nie) zgodnie z ogólnymi zasadami opisanymi w temacie Pytania o mechanikę.
Moderatorzy


Czy gdy zrobię sobie broń +1 a potem będę chciał zrobić +2 to czy mogę umagiczniać dalej +1 do +2 czy muszę robić nową??? :help:
Ostatnio zmieniony wt lis 04, 2014 12:08 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Sknerus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 100
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:40 pm

pn kwie 05, 2004 5:25 pm

Poza tym mam takie pytanko: Czy gdy zrobię sobie broń +1 a potem będę chciał zrobić +2 to czy mogę umagiczniać dalej +1 do +2 czy muszę robić nową???

Ja gram tak, że można taki przedmiot umagicznić bardziej, ale jest to mało opłacalne i zazwyczaj gracze kupuja nowy :)
 
Awatar użytkownika
Elek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 344
Rejestracja: wt mar 02, 2004 9:43 pm

czw kwie 08, 2004 10:23 pm

Ja robię tak (uważam, że to jest najuczciwsze):
1.Jeśli masz np. miecz długi+1, a chcesz mieć +2 to płacisz jak za premię+2, (czyli równie dobrze możesz kupić miecz+2, ale nie zawsze się opłaca), a jak z tego +2 chcesz mieć +3 to musisz zapłacić jak za premię +3.
2.Jeśli dodajesz jakiś bajer to cały czas płacisz tak jak jest podane w podręczniku. To znaczy:
Jeśli masz sztylet i chcesz dodać ostrość, obrażenia od ognia(najniższa kostka) i powiedzmy zogniskowanie ki to płacisz tak:+1,+1,+1 czyli trzy razy +1, a nie +3.
 
Alarion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 27, 2003 10:53 am

pn kwie 12, 2004 8:57 am

Należy jeszcze dodać,że mało który (z tych przeciętnych) płatnerzy umie coś takiego zrobić! Zazwyczaj handlują oni przedmiotami zdobytymi (zakupionymi od innych) i raczej nasączenie magią jest sztuką trudną...
oczywiście ktoś się znajdzie w każdym większym mieście, ale jeszcze kwetia straty EXP.. :neutral: Umagicznie takiego miecza z +2 na +3 trochę kosztuję i nie mówię o złocie :P
 
Awatar użytkownika
Marael
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1489
Rejestracja: sob lis 22, 2003 8:31 pm

pn kwie 12, 2004 10:20 am

Zazwyczaj handlują oni przedmiotami zdobytymi (zakupionymi od innych) i raczej nasączenie magią jest sztuką trudną...


Wystarcza atut "stworzenie magicznej broni i pancerza", i już mag drużynowy może dokonać umagicznienia.

Prawdę mówiąc, tak dawno nie miałem sesji, że zaczynam mieć sklerozę jak jest z umagicznianiem...
...wydaje mi się, że coś takiego jest możliwe, jestem tego pewien na 99% :P
Co do ceny:

1.Jeśli masz np. miecz długi+1, a chcesz mieć +2 to płacisz jak za premię+2, (czyli równie dobrze możesz kupić miecz+2, ale nie zawsze się opłaca), a jak z tego +2 chcesz mieć +3 to musisz zapłacić jak za premię +3.


Taką metodę odradzam :P
Jak już to:
Cena premii z usprawnienia do broni = kwadrat premii 2000sz.

Czyli +1 kosztuje 2000. +2 już 8000. Więc na chłopski rozum, broń "ulepszana z +1 na +2 powinna kosztować 6000 (8000-2000).
 
Awatar użytkownika
Estel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:29 pm

pn kwie 12, 2004 10:23 am

Oczywiście wszystkie podręcznikowe ceny broni są umowne, potężnych przedmiotów zwykle się nie sprzedaje, a im lepszy mag, tym bardziej nie pamięta co pisało w tabelkach w akademii i chce więcej za swoja robotę :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Nightmare
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 182
Rejestracja: czw sty 29, 2004 7:59 pm

pn kwie 12, 2004 7:33 pm

I raczej jak ktoś z kupców by miał miecz +3 np to raczej sam by go używał niż sprzedał by za pare sztuk złota
 
Awatar użytkownika
kuki
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr gru 03, 2003 9:57 am

pn kwie 12, 2004 7:43 pm

Za kase ze sprzedaży miecza +3 (18 000gp) można żyć dostatnio przez wiele lat. A kupiec to nie wojownik i mieczem i tak nie wywija. Prędzej zatrudni sobie ochronę.
 
Awatar użytkownika
Nightmare
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 182
Rejestracja: czw sty 29, 2004 7:59 pm

pn kwie 12, 2004 8:32 pm

Zły przykład np ring +3 do KP to raczej nie sprzedał by?
 
Widmo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 04, 2003 5:36 pm

śr kwie 14, 2004 9:46 am

A co powiecie o tym!
Czy jeśli koleś ma na sobie ulepszoną niewidzialność to czy może on podejść z tyłu i zrobic coup de grence stworkowi???? A jeśli jest to psion?
 
Alarion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 27, 2003 10:53 am

śr kwie 14, 2004 10:21 am

Chyba nie...? Według zasad trzeba być przyszpilonym aby wykonać Coup de grace. :? W ten sposób możesz co najwyżej pozbawić kogoś KP ze zręczności :D
 
Awatar użytkownika
Kairon Askariotto
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 145
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:51 pm

śr kwie 14, 2004 12:47 pm

Zgadzam się z Alarionem tylko kp ze zręcznosci powinien stacić :)

Ostatnio przyszedł mi do głowy pewien pomysł, a co gdyby rzucić na gościa unieruchomienie, czy wtedy mógłbym zrobić Coup de grace? 8) :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Marael
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1489
Rejestracja: sob lis 22, 2003 8:31 pm

śr kwie 14, 2004 1:43 pm

Ostatnio przyszedł mi do głowy pewien pomysł, a co gdyby rzucić na gościa unieruchomienie, czy wtedy mógłbym zrobić Coup de grace?


Na chłopski rozum to tak :P
Ale mogę się mylić... dawno do podręczników nie zaglądałem :?
 
Alarion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 27, 2003 10:53 am

śr kwie 14, 2004 1:54 pm

Jeżeli dobrze pamiętam to tak... Gdzieś w którymś podręczniku mi się o uszy obiło :razz: Ale ja w zasadzie tego nie stosuję.Moi Gracze nie korzystają z takich czarów (A to źle :wink: ) A ja jako MG dość często. BG padaliby jak muchy ^^
Coupe de Grace jest bardzo łatwo zabić. Ja gdy ktoś jest czarem unierochomiony korzystam tylko z wariantu : Automatycznie krytyk.Oczywiście podczas snu albo gdy ktoś jest związany, wtedy jak najbardziej Coup stosuję! :spoko:
 
Alarion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 27, 2003 10:53 am

czw kwie 15, 2004 8:50 pm

Ja mam kolejne pytanie: Rzucając czar Cud/życzenie Jest napisane, że możesz stowrzyć dowolny duplikat czaru któregoś tam levelu lub mniejszego... O co w tym chodzi? :? Ja tego nie kumam :help:
 
Awatar użytkownika
Phoenix
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 145
Rejestracja: czw sty 22, 2004 8:55 pm

czw kwie 15, 2004 9:00 pm

No chyba o to, że rzucając ten czar możesz sobie wybrać efekty innego czaru o podanym lub niższym poziomie.
 
Awatar użytkownika
kuki
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr gru 03, 2003 9:57 am

czw kwie 15, 2004 9:02 pm

To zanczy, że czar Życzenie może zostać użyty jakby był zupełnie innym, wybranym przez Ciebie czarem. Np. potrzebujesz Dezintegracji ale niestety nie masz zapamiętanego tego czaru. Masz jednak Życzenie. Możesz więc użyć go tak jakby to był zwykły czar "Dezintegracji".
Mam nadzieję, że jasno to wytłumaczyłem :razz: .

EDIT
/Ups, widzę, że Phoenix mnie ubiegł z wyjaśnieniami :) /
 
Widmo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 04, 2003 5:36 pm

pn kwie 19, 2004 12:43 pm

Tak tylko nie zapomnijcie że ST zostaje jak czaru 9 lev. I tym sposobem uspienie ma jakieś ST 26 jeśli czarodziej ma jakeś pierścienie.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt kwie 20, 2004 1:23 am

Dodam jeszcze - przy tym Życzenie/Cud nie należą do najtańszych opcji - te 5000 PD każdorazowo w błoto... Zwykle lepiej (i taniej) jest wyposarzyć się w zwoje z czarami "na każdą okazję" (Kołatki, Identyfikacje, Dezintegracje, Zmiana skały w ciało itd. na różne dziwne sytuacje). A przy tym: wymienione czary (Cud/Życzenie) mogą emulować czary tylko do maks. 8 poziomu włącznie (i to nie zupełnie, patrz. opis czarów w Podrędczniku Gracza). Zgadzam się za to ze stwierdziem, że zwyczajnie to osoba znająca jeden z tych dwóch czarów zna praktycznie wszystkie inne zaklęcia dostępne na niższym poziomie, jeśli tylko uważa za opłacalne zużywanie na to doświadaczenia... Ale zrobić się da, jak już sytuacja jest kryzysowa to się koszty odżałuje - byleby przetrwać sesję i zły humor MG. I na koniec - wprawdzie czar słabszy rzucany jest jak z 9-poziomu (wyższe ST itd.) to jednocześnie jest to pewna wada - raczej nikt nie posiadających jednej z trzech opcji: poziomów epickich, klasy Arcymaga/Hierofanty lub boskich rang nie jest w stanie zmodyfikować tak rzuconego zaklęcia żadnym atutem metamagicznym. To chyba tyle, mam nadzieję że w miarę zrozumiale to opisałem.
 
Awatar użytkownika
kuki
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr gru 03, 2003 9:57 am

śr kwie 21, 2004 6:35 pm

Zsu-Et Am pisze:
Dodam jeszcze - przy tym Życzenie/Cud nie należą do najtańszych opcji - te 5000 PD każdorazowo w błoto...

Z tym różnie bywa. Cud w niektórych przypadkach nie wymaga poświęcenia PD, a Życzenie może niekiedy wymagać nawet więcej niż 5000.
Zsu-Et Am pisze:
I na koniec - wprawdzie czar słabszy rzucany jest jak z 9-poziomu (wyższe ST itd.) to jednocześnie jest to pewna wada - raczej nikt nie posiadających jednej z trzech opcji: poziomów epickich, klasy Arcymaga/Hierofanty lub boskich rang nie jest w stanie zmodyfikować tak rzuconego zaklęcia żadnym atutem metamagicznym.

W sumie racja. Myśle jednak że można by na żądanie maga osłabić odpowiednio czar - tak jakby był rzucany ze swojego normalnego poziomu. Skoro Życzenie/Cud pozwala na tworzenie potężnych zakleć, to czemu nie miało by pozwalać na rzucanie słabszych? :)
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw kwie 22, 2004 11:36 am

Też prawda. Choć zapomniałem o innej opcji - magia kręgów umożliwia dokonywanie takich cudów, jak rzucanie zmaksymalizowanego i "wymieszanego" (Wymieszanie energii, z Księgi i Krwi) Roju meteorytów. Tylko to wymaga już zapoznania się z tą formą magii (w Forgotten Realms Campaign Settings) i odpowiednimi klasami prestiżowymi umożliwającymi wykorzystywanie jej. A z Życzeniem i Cudem - te zaklęcia w ogóle są dziwne: potężne i pozwalające praktycznie na wszystko, nie wiadomo tylko do końca po co. W końcu niewłaściwie użyte mogą spowodować przykre wypadki... (jeden z moich graczy wykonał kiedyś misję dla władcy demonów, dostał za to jedno Życzenie - chciał być silniejszy... W efekcie zginął i dostał nową postać, fakt, że silniejszą, ale za to demoniczną z wyglądu (jakby przyrosła do niego Demoniczna zbroja z Podręcznika Mistrza Podziemi)... Potem miał trochę trudności kiedy chciał się ludziom pokazać w swej nowej postaci)
 
Awatar użytkownika
Waler
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: ndz kwie 25, 2004 8:37 am

ndz kwie 25, 2004 6:57 pm

A ja mam taki problem: W Podręczniku gracza w opisie atutu Zapisanie Zwoju jest napisane tak: "Bazowa cena zwoju to poziom czaru pomnożony przez poziom osoby go rzucającej pomnożony przez 25" Czy w tym przypadku chodzi o Poziom klasy czarodzieja czy ogólny poziom postaci? :help:
 
Awatar użytkownika
Marael
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1489
Rejestracja: sob lis 22, 2003 8:31 pm

ndz kwie 25, 2004 6:58 pm

Chodzi o poziom klasy czarodzieja :)
 
Widmo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 04, 2003 5:36 pm

sob cze 12, 2004 7:55 pm

Cze wam mam kilka pytań.
1.
Czy jeśli ktoś ma założoną zbroję pełną płytową to dostaje premie od zbroi maga( bo w Świątyni Pierwotnego zła nie)
2.
Czy można umagiczniać magiczne bronie? Np. Broń +1 dać magikowi, a on umagiczni ją na 1k6 od ognia?
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

sob cze 12, 2004 10:25 pm

Hmmm widmo można to tak powiedzieć:
1. Jak mag rzuci zbroje maga na wojownika z pełną płytówką, to dostaje normalnie bonus do KP równy 4 ze zbroi maga.
2. Hmmmm jest tutaj kilka wyjść:
- Można wyryć rune na przedmiocie (w FR-Opis Świata można znalezc prestizówkę runotwórca),
- Można polepszyć broń, tylko będzie wtedy kosztowało cię PD (przynajmniej ja tak zawsze robie) w zależności od ceny przedmiotu
- zamknąć esencje jakiejś istoty w tym przedmiocie i wtedy polepszą się właściwości broni
 
Widmo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 04, 2003 5:36 pm

sob cze 12, 2004 10:46 pm

A propo 2 pytania.
Skoro niby można to ile takie coś kosztuje. Jak mam broń +1 i daje czarodziejowi w mieście to bieże za zrobienie 1k6 od ognia tylko jak za broń +1 plus koszt PD, czy jakoś drożej. NP(takie coś wkręcał mi MG, ale sam nie był pewien) w sklepie broń +1 i + 1K6 od ognia kosztuje 8000 (czy jako tak) a umagicznienie broni +1 kosztuje 5000!!!! To jak to jest??
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

sob cze 12, 2004 10:56 pm

Jeśli dajesz komuś taką broń do zrobienia, to po prostu przyjmujesz cenę rynkową takiej mocy. A jeśli samemu tworzysz, to musisz poświęcić połowe ceny rynkowej przedmiotu i część PD (nie pamiętam dokładnie ile).
 
Widmo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 04, 2003 5:36 pm

ndz cze 13, 2004 3:49 pm

Dobra wtakim razie broń +1 plus 1k6 od ognia w sklepie kosztuje 8000, a kupienie miecza +1 i umagicznienie go u maga kosztuje 4000 :shock: :shock:
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz cze 13, 2004 4:25 pm

Widmo pisze:
Dobra wtakim razie broń +1 plus 1k6 od ognia w sklepie kosztuje 8000, a kupienie miecza +1 i umagicznienie go u maga kosztuje 4000 :shock: :shock:


Cena jest niższa tylko wtedy, gdy sam tworzysz. Jak dajesz magowie to do zrobienia, to cena jest normalna. Przecież nikt normalny nie sprzeda sprzętu po cene, którą wydał. Takie są prawa rynku. W detalu wszystko zawsze będzie tańsze niż normalnie.
 
Awatar użytkownika
Llewelyn_MT
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1178
Rejestracja: sob sty 31, 2004 7:06 pm

ndz cze 13, 2004 7:05 pm

K3jmur pisze:
Hmmm widmo można to tak powiedzieć:
1. Jak mag rzuci zbroje maga na wojownika z pełną płytówką, to dostaje normalnie bonus do KP równy 4 ze zbroi maga.
Bzdura!!! Zbroja maga daje premię z pancerza, więc się nie sumuje z żadną zbroją.

Co do 2giego pytania to oczywiście, że tak. Nie można wyrzucać raz założonych umagicznień, ale można dokładać nowe i ulepszać stare. Np. można do ten twój przykładowy miecz przerobić na miecz +2 ognia i mrozu. Koszt jest opisany dokładnie w rozdziale o przedmiotach magicznych w PMP i pytanie o to nie ma sansu, bo ci ktoś może tylko w głowie namieszać. Jak to miało miejsce tutaj...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości