Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

ndz cze 22, 2008 6:10 pm

Dobra, proszę mi powiedzieć jak teraz w 4ed. wygląda multiklasowość, czy są ulubione klasy dla ras itd.


Takiej wieloklasowości jak w 3 edycji nie ma, więc pomysł z klasami ulubionymi byłby tylko legacy feature. Otóż nie bierze się poziomu innej klasy, tylko atut wieloklasowości. Ewentualnie można kombinować z zaniechaniem Paragon Path na rzecz rozwijania się w drugiej klasie.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

ndz cze 22, 2008 10:15 pm

może to nie mechanika
ale głupio zakładać osobny temat

jak jest z planami w 4 edycji?
bo chyba coś się zmieniło
przy niektórych potworach napisane jest, że lubią miejsca z wpływem jakiegoś planu
o co chodzi?

i mechanika

jak jest z szarżą?
ile w sumie można się przy niej ruszyć maksymalnie?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

ndz cze 22, 2008 10:28 pm

Morog pisze:
jak jest z szarżą?
ile w sumie można się przy niej ruszyć maksymalnie?

Nie wiem czy o to chodzi, ale poruszasz się normalnie, tyle, że musisz minimum dwa square i w lini prostej do celu. I wykonać Basic Attack.
Ostatnio zmieniony pn cze 23, 2008 7:37 am przez szelest, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

ndz cze 22, 2008 10:31 pm

reasumując
jeśli Twój pojedynczy ruch nie pozwala dość do celu
nie możesz go zaatakować z szarży?
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

ndz cze 22, 2008 10:34 pm

Morog pisze:
reasumując
jeśli Twój pojedynczy ruch nie pozwala dość do celu
nie możesz go zaatakować z szarży?


tak - musisz przejsc conajmniej 2 pola
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

ndz cze 22, 2008 10:37 pm

A już wiem o co Ci chodziło.

Możesz wykonać move jako Move action a potem jako Standard Action - Charge, która jest połączeniem ruchu i ataku - całość jako Standard Action. Tylko, że na końcu atakujesz z +1 do Ataku i to może być tylko Basic Attack (lub Bull Rush).
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

ndz cze 22, 2008 10:43 pm

ok, szelest

wiec konkretnie
wojownik w zbroi ma szybkość 5
ile pul może przejść maksymalnie by zaatakować z szarży
w jednej rundzie?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

ndz cze 22, 2008 10:53 pm

Wykorzystuje Move i idzie 5 pół. Wykorzystuje standard i Charge - kolejne 5 pól, co najmniej dwa 2 i w lini prostej do celu i +1 do Basic Attack.
Ostatnio zmieniony pn cze 23, 2008 7:38 am przez szelest, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

ndz cze 22, 2008 11:35 pm

no i teraz wszystko jasne
swoją drogą ta zasada znacznie zwiększa zasięg ataku
i tym samym ogranicza różnych łuczników
tym bardziej, że szarża nie ma teraz żadnych minusów

ktoś cos wie o tych planach?
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

ndz cze 22, 2008 11:38 pm

Jak działa Recharge przy niektórych mocach (pokazane jako kwadraciki z oczkami)? Czy na k6 mam wyrzucić odpowiednią ilość oczek, by był recharge, czy jak...? Bo jakoś tego nie czaję.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

pn cze 23, 2008 12:25 am

Jak działa Recharge przy niektórych mocach (pokazane jako kwadraciki z oczkami)? Czy na k6 mam wyrzucić odpowiednią ilość oczek, by był recharge, czy jak...? Bo jakoś tego nie czaję.

Na początku tury potwora rzucasz k6. Jeżeli wynik na kości zgadza się z jakimś na "kostce" przy mocy potwora, wówczas następuje recharge i potwór może użyć danej zdolności ponownie.

szelest pisze:
Wykorzystuje Move i idzie 5 pół. Wykorzystuje standard i Charge - kolejne 5 pól w czym 2 ostatnie w lini prostej do celu i +1 do Basic Attack.

Nie dwa ostatnie, ale ruch podczas szarży powinien odbywać się po najprostszej linii do celu. Pamiętać należy, że po szarży nie można wykonywać żadnych akcji, chyba, że wyda się action point.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 23, 2008 7:39 am

Bayuer pisze:
Nie dwa ostatnie, ale ruch podczas szarży powinien odbywać się po najprostszej linii do celu.

Fakt. Poprawiłem notki:)
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pt cze 27, 2008 2:15 pm

czy mag może zmienić rodzaj swojego ARCANE IMPLEMENT?
czy przedmiot magiczny będący innego rodzaju niż jego AI nie da mu bonusów?
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

pt cze 27, 2008 2:59 pm

Na pewno może zdobyć drugi rodzaj Mastery atutem z Paragon Tier.
Z tego, co rozumiem to sam enchantment bonus może dodawać zawsze niezależnie czy ma mastery, pod warunkiem, że jest to orb, laska, bądź różdżk
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

pt cze 27, 2008 4:45 pm

Morog, bonusy otrzymuje się jedynie z własnego Arcane Implementa. Czyli Warlock nie skorzysta na Orbach, a Wizard na Holy Symbolach.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pt cze 27, 2008 6:22 pm

Varmus

nie o to mi chodzi
czy wizard który wybrał WAND MASTERY skorzysta z magicznego STAFFa?

tak przy okazji, chyba te MASTERY są dość nierówne
ORB MASTERY jest wyraźnie najlepsze, reszta dużo gorsza
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt cze 27, 2008 8:13 pm

Może się mylę - ale chyba można używać dowolnego Implementu, co więcej bez Implementu też można rzucać czary. Arcane Implement Mastery daje nam dodatkowe bonusy - czyli posługując się innym Implementem nie zastosujemy bonusów z Implement Mastery.
Ale premie z magicznego implementu działanją normalnie - mamy wybranego Orb'a - jeśłi dorwiemy Staf +3 to dodajemy te +3 normalnie. Co więcej każdy walcząc wręcz stafem +3 dosteje +3 do ataku i obrażeń - Ale nie możemy go użyć do rzucenia mocy - Cleric za Chiny Ludowe nie odpali mocy ze Stafu jako implementu.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pt cze 27, 2008 8:19 pm

Sony

jesteś pewny, że można bez IMRLEMENT rzucać czary?
przecierz to to samo co WEAPON wojownika
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

pt cze 27, 2008 8:36 pm

"Many arcane spells are more effective
when used in conjunction with an implement"

"It’s not necessary
to have an implement in order to use a power that has
the implement keyword."

PG p 55

Without a holy symbol,
a cleric can still use these powers, but he or she doesn’t
gain the bonus provided by the magic implement.

pg p 62



jak uzywasz implementow to masz dopalki ale nie sa wymagane do tego
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

sob cze 28, 2008 3:37 pm

1. Co sie dzieje jeśli w death saving throw postać osiągnie wynik 20+, ale nie ma już żadnego dostępnego healing surge? W podręczniku jest napisane, że stan postaci się nie zmienia. Czy to oznacza stabilizację (nie trzeba wykonywać kolejnych rzutów obronnych), czy może jest to odpowiednik wyniku 10-19 (no change)?

2. Czy podanie mikstury (administer a potion) prowokuje atak okazyjny? A co jeśli nieprzytomna postać leży na sąsiednim polu (musimy przekroczyć granice własnego pola aby wlać miksturę)?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

sob cze 28, 2008 4:00 pm

paskud pisze:
1. Co sie dzieje jeśli w death saving throw postać osiągnie wynik 20+, ale nie ma już żadnego dostępnego healing surge? W podręczniku jest napisane, że stan postaci się nie zmienia. Czy to oznacza stabilizację (nie trzeba wykonywać kolejnych rzutów obronnych), czy może jest to odpowiednik wyniku 10-19 (no change)?

Nic się nie zmienia. Jesteś nadal traktowany jako umierający.
2. Czy podanie mikstury (administer a potion) prowokuje atak okazyjny? A co jeśli nieprzytomna postać leży na sąsiednim polu (musimy przekroczyć granice własnego pola aby wlać miksturę)?

Nie prowokuje AO. Jest to akcja standardowa. Wystarczy być przyległym.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

pn cze 30, 2008 8:37 pm

Czy jeśli mam atut dający feat bonus do obrażeń od konkretnej broni, to czy dodaje się on przy wykorzystaniu mocy atakujących ta bronią?
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

pn cze 30, 2008 8:41 pm

tak dodaje ale nie sa one mnozeone w przypadku np 2 [W]
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

pn cze 30, 2008 10:32 pm

Ok. Jestem na 90 stronie PHB i mam takie pytanie.

Weźmy na przykład paladynka. Powiedzmy, że trzy według sugestii phb rozdzieliłem sobie trzy kluczowe ability na taką samą wartość (str, wis, con).

I teraz. Po co mam używać basic attacka, skoro taki sam rzut na trafienie i dmg jest w wypadku at will powersów (np. bolstering strike, valiant strike) i dodatkowo powery dają mi jeszcze jakieś tam bonusiki? Przecież co rundę mogę używać któregoś z tych powerów a efekt jest znacznie lepszy. Po co więc ten basic atack, który był w 3.0/3.5 na początkowych levelach najczęstszą bronią. W późniejszych fazach gry też korzystano z niego bardzo często. Może czegoś nie doczytałem? Gdzie jest haczyk? :)

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

pn cze 30, 2008 10:40 pm

Basic attack wykorzystujesz do AOO, po szarży, niektóre moce pozwalają na przykład pozwolić sojusznikowi na dodatkowy basic attack.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 30, 2008 10:41 pm

Attack of Oportunity wykorzystuje Basic Attack. I chyba przy szarży jest wykorzystywany również:)
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

pn cze 30, 2008 10:43 pm

prEDOator, jak dojdziesz do Warlorda, to zobaczysz, że ma sporo mocy pozwalających sojusznikowi wykonać właśnie Basic Attack ;)

I tak, bardziej opłaca się używać At-Willów, po to są :P

EDIT: AGrześ, szelest (i ja) - lol, hivemind. Chyba jednak Improved Initiative w końcu będę musiał wziąć...
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 10:46 pm przez Varmus, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

pn cze 30, 2008 10:44 pm

To wiem. Więc niestety domyślam się, że większość walk to przebieranie między mocami at-will bo są znacznie lepsze niż zwykłe ataki
(oprócz aoo, i szarży). Mam rację?
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

pn cze 30, 2008 10:59 pm

prEDOator pisze:
To wiem. Więc niestety domyślam się, że większość walk to przebieranie między mocami at-will bo są znacznie lepsze niż zwykłe ataki
(oprócz aoo, i szarży). Mam rację?


tak - sa lepsze i sa wyroznikiem miedzy klasami
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

pn cze 30, 2008 11:05 pm

prEDOator pisze:
Więc niestety domyślam się, że większość walk to przebieranie między mocami at-will bo są znacznie lepsze niż zwykłe ataki
(oprócz aoo, i szarży). Mam rację?

Masz rację, ale dodaj do tego Ecounter Powers, Daily Powers i Utility Powers ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości