Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

pn cze 09, 2008 7:06 am

toudimg pisze:
mam pytania:

1. Nie mogę tego nigdzie znaleźć: czy zniknęła możliwość ataku of opportunity na magu który stoi w zwarciu z przeciwnikiem i rzuca czar?

2. czy zbroja nie ogranicza już max dexterity? dlaczego niby koleś w pełnej płycie równie dobrze się uchyla co koleś w samym ubraniu ?


1 nie zniknela
2 dex dodajesz tylko jak nie masz zbroi albo nosisz lekka
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn cze 09, 2008 7:19 am

Na mój rozum to na Maga dalej mamy AoO :D W opisie AoO czytamy : że każdy kto wykonuje RANGED lub AREA Attack/Power w naszym obszarze zagrożenia prowokuje AoO. Natomiast Wizard ma większość ataków Area lub RANGED. Czyli jeśli atakuje taką mocą to AoO jak najbardziej mu się należy :D

Każda zbroja posiadająca kategorię HEAVY ogranicza nas, a konkretnie nie dodajemy premi z odpowiedniej cechy do Obrony AC. Po za karą do testów umiejetności Ciężkie Zbroje obcinają na ruch o jedno pole Obecnie mamy TYLKO Lekkie i Ciężkie Zbroje.
 
toudimg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 9:39 pm

pn cze 09, 2008 9:22 am

ale nie ma żadnego skilla ala concentration, czyli po prostu chlastamy maga bo rzuca czar a on ten czar i tak rzuci ?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn cze 09, 2008 9:38 am

Tak wynika z tego co przeczytałem. Jeśli spowodujesz, że cel utraci przytomnośc czy spadnie poniżej 0 to nie może dokończyć akcji czyli rzucania czaru.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn cze 09, 2008 11:20 am

zdolność rasowa Eladrinów Fey Step

logika podpowiada, że można jej też użyć poza walką
i tu zaczyna się problem

-jak często można używać tej zdolności
-czy zdolność ta pozwala przenieść się przez przeszkodę

to samo dotyczy innych umiejętności enconter pozwalających się przenosić
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn cze 09, 2008 12:14 pm

W PHB nie ma ścisłej definicji czym jest Encounter - jest napisane, że regeneracja tej mocy wymaga Short Rest. Nie mam przy sobie Dungeon Master Guide - jak wrócę do domu to sprawdzę czy/jak tam jest to opisane. Noszę tylko Players Handbook :D
Jeśli nie będzie innej interpretacji w DMG to skłaniał bym się to stwierdzenie, że można uzywać mocy Encounter czy Daily w dowolnym momencie - ich użycie limitowane jest czasem regeneracji.

Na stronie 258 mamy - w sekcji poświęconej NONCOMBAT ENCOUNTERS pisze coś takiego : ...although sometimes attack powers can come in handy as well. Czyli dopuszcza się stosowanie mocy bojowych w nie bojowych sytuacjach.

Np chcesz pomóc Babci, której kotek utknął na dachu :D Fey Step jest tu nieoceniony :D - można by takie zdażenie potraktować jako swoisty Encounter i sprawa załatwiona, na dachu łapiesz kotka, robisz Short Rest i znów na dół :D Fey Steppe'm. :D

Odpowiadając na drugą część : Tak możesz się przenieść przez przeszkodę ale musisz spełnić warunki opisane na stronie 286 :
Widzieć cel, mieć na tyle miejsca aby nie być ściśniętym (whitout squeezing) jeden z nich mówi : No Line of Effect. Czyli możesz się teleportować do pomieszczenia, które widziałeś przez dziurkę od klucza :D Lub teleportować się za róg czy po łuku :D :D
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 12:32 pm

W DMG jest mniej więcej tak:
Typically, encounters are separated by a short rest and some amount of travel time, even if it’s as little as crossing the room to open the next door. An encounter ends when the monsters are dead or have fled and the characters take a short rest to regain hit points and encounter powers. The next encounter begins when the characters engage new opponents.

Effects that last “until the end of the encounter” actuallylast about 5 minutes. That means they never carry overfrom one encounter to another, as long as those encountersare separated by a short rest. If characters use them outside combat, or plow through multiple encounters without taking a short rest, they enjoy the effect for a full 5 minutes.

What if characters don’t take a short rest? Sometimesthey feel as though they can’t—they have to get to the highpriest’s chamber before the assassin strikes! Sometimes they just choose not to, perhaps because they hope to enjoy the benefit of an effect that lasts until the encounter
ends. In any event, starting a new encounter without the benefit of a short rest after the last one makes the new encounter more challenging.

If you’re designing encounters in which you expect characters to move from one to the next without a rest, treat the two events as a single encounter. If the characters surprise you by running on to a new encounter without resting, it might be worth scaling back the new encounter a bit.


Mam nadzieję, że to rozwiewa wątpliwości jeśli idzie o używanie powerów poza walką - wszystko ładnie rozpisane:)
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn cze 09, 2008 12:45 pm

atak rogue Blinding Barrage

z tego, co rozumiem pozwala zaatakować wszystkich przeciwników w blast 3 bronią dystansową
jeszcze sztyletami jakoś sobie to wyobrażam, ale z kuszy lub procy?
niby jak?
i jeszcze oślepienie, niby, od czego?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn cze 09, 2008 12:46 pm

Dzięki Szelest :D O to chodziło. Czyli śmiało możemy używać mocy "bojowych" w niebojowych sytuacjach - trwają 5 minut maksymalnie, nie ma więc obawy, że będą nadmiernie wykorzystywane.

Zatem jeśli używamy mocy non stop to te które trwają możemy odpalić co 10 minut - 5 minut trwania i 5 minut na Krótki Odpoczynek + czas samego odpalenia :D
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 12:48 pm

Morog pisze:
i jeszcze oślepienie, niby, od czego?
Krew chlapie po oczach:P
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn cze 09, 2008 12:55 pm

szelest

ale jak z kuszy można strzelić do 6 przeciwników naraz i to tak by jeszcze krew (czyja?) zachlapała im oczy? :razz:
rzut kilkoma sztyletami jeszcze przejdzie, tylko tak chlapiąca krew to chyba znów coś nie tak
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 1:25 pm

Morog pisze:
ale jak z kuszy można strzelić do 6 przeciwników naraz i to tak by jeszcze krew (czyja?) zachlapała im oczy? :razz:

Rykoszetem:P
A tak poważnie - to też się zastanawiam. Choć jak tak patrzę, to dość mocny ten Powerek.
 
toudimg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 9:39 pm

pn cze 09, 2008 1:27 pm

czy kolejność wykonywania akcji (standard, move, minor) jest zawsze taka sama czy mogę sobie wybrać kolejność ?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

pn cze 09, 2008 1:50 pm

Morog pisze:
ale jak z kuszy można strzelić do 6 przeciwników naraz i to tak by jeszcze krew (czyja?) zachlapała im oczy? Razz
rzut kilkoma sztyletami jeszcze przejdzie, tylko tak chlapiąca krew to chyba znów coś nie tak

Realizm zostaw w spokoju. To gra. Moc działa w ten sposób. Przeczytaj sobie opis mocy dokładnie (tekst kursywą). Poza tym moc ta działa analogicznie do mocy zionięcia smoka. Może trafić do 9 wrogów na raz. Zakładasz sobie bełt strzał, przelatuje po linii prostej, szybko drugi. W ten sposób przeciwnicy dostają po oczach itp, a bełt przelatuje dalej. Obrażenia w 4ed nie oznaczają trafienia i zranienia, to wirtualne punkty, które trafniej określiłbym bym jako szanse przetrwania (zmęczenie bohatera walką). Dopiero ostateczne ciosy powinny być pchnięciami w brzuch itp.

czy kolejność wykonywania akcji (standard, move, minor) jest zawsze taka sama czy mogę sobie wybrać kolejność ?

Kolejność jest dowolna.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 1:57 pm

Bayuer pisze:
Może trafić do 9 wrogów na raz.

Przez chwilę się zastanawiałem czy nie działa tak - że ma taki malutki zasięg i nie trafia targetu położonego w blast. Ale skoro daje taki dmg każdemu do 9 - to całkiem silny ten Power.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn cze 09, 2008 1:57 pm

Bayuer

ja wszystko rozumiem
ale przeciesz trzeba to jakoś opisać
to nie jest zionięcie smoka tylko na bogów strzał z kuszy
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 2:05 pm

Morog pisze:
ale przeciesz trzeba to jakoś opisać
Wykorzystaj bullet time - i opisz jak czas zwalnia a zwinny łotrzyk ładuje kusze w przyspieszonym tempie i odpala pociski - w czasie rzeczywistym niemal wszystkie naraz:) Its kind of magic:)
 
toudimg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 9:39 pm

pn cze 09, 2008 5:38 pm

ja kto jest teraz z two weapon fighting? tylko ranger moze walczyćdwiema brońmi? i tylko tymi swoimi powerami które robiądwa ataki jak rozumiem? do tego off hand weapon ma jakieś minusy do trafienia czy nie ?

i drugie pytanie które jakośchyba zostało przemilczane:
czy kolejność wykonywania akcji (standard, move, minor) jest zawsze taka sama czy mogę sobie wybrać kolejność ?
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

pn cze 09, 2008 5:42 pm

toudimg pisze:
czy kolejność wykonywania akcji (standard, move, minor) jest zawsze taka sama czy mogę sobie wybrać kolejność ?


Możesz wybrać.
W dodatku, możesz zmieniać typy "w dół". Zamiast robić standard możesz zrobić dodatkowy move, albo jeszcze jeden minor.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 5:55 pm

toudimg pisze:
ja kto jest teraz z two weapon fighting? tylko ranger moze walczyćdwiema brońmi? i tylko tymi swoimi powerami które robiądwa ataki jak rozumiem? do tego off hand weapon ma jakieś minusy do trafienia czy nie ?

Generalnie każdy może mieć dwie bronie i każdy może walczyć. Tyle, że może wykonać w rundzie atak jedną wybraną z nich oraz ta druga broń musi być typu off-hand. Ranger może mieć inną broń a w dodatku może robić bajery typu Twin Strike i inne pozwalające atakować jednocześnie.

toudimg pisze:
i drugie pytanie które jakośchyba zostało przemilczane:
czy kolejność wykonywania akcji (standard, move, minor) jest zawsze taka sama czy mogę sobie wybrać kolejność ?

To nie zostało przemilczane. Było nawet kilka postów wyżej.
 
toudimg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 9:39 pm

pn cze 09, 2008 6:10 pm

szelest pisze:
Generalnie każdy może mieć dwie bronie i każdy może walczyć. Tyle, że może wykonać w rundzie atak jedną wybraną z nich oraz ta druga broń musi być typu off-hand. Ranger może mieć inną broń a w dodatku może robić bajery typu Twin Strike i inne pozwalające atakować jednocześnie.


czyli generalnie dwie bronie każdy może sobie trzymać ale i tak może atakować tylko jedną chyba że power mówi inaczej. super...
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 6:18 pm

toudimg pisze:
czyli generalnie dwie bronie każdy może sobie trzymać ale i tak może atakować tylko jedną chyba że power mówi inaczej. super...

No ok ale co w tym dziwnego?

Są jeszcze dwa featy - jeden zwiększa dmg jeśli trzymasz bronie w obu rękach i drugi - zwiększa Twój AC o ile pamiętam:)
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 10:56 pm przez szelest, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn cze 09, 2008 7:27 pm

Zbroje

gdzie sa opisane zbroje specjal, np Feyweave armor?


Monstra

czy jest jakiś schemat ich robienia, ilość HP czy zdolnosci?
bo jakoś nie moge się połapać...
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

pn cze 09, 2008 7:53 pm

Są opisanie w rozdziale o ekwipunku. Występują na poziomach 16+, przedmioty o usprawnieniach +4/+6 są 'masterwork armors', cena takiej zbroi jest wliczona w koszt przedmiotu magicznego. Fabularny fluff jest w paragrafie dotyczącym całej kategorii pancerza.

Tworzenie potworów to strona 184 w DMG.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

pn cze 09, 2008 9:37 pm

ja wszystko rozumiem
ale przeciesz trzeba to jakoś opisać
to nie jest zionięcie smoka tylko na bogów strzał z kuszy

No Ci wyjaśniam przecież. Bełt przelatuje koło kilku przeciwników w obszarze jak zionięcie. Załóżmy, że łotrzyk ładuje 3 bełty i strzela. Bełty przelatują koło przeciwników powodując zadraśnięcia głowy (krew tryska do oczu), niektórym bełt po oczach poleciał, niektórzy walnęli w jakąś przeszkodę albo kompan im z łokcia. W 3.5 jak miałeś szybkie naciąganie kuszy mogłeś nawalać nią jak z łuku także tutaj się nie ma czego czepiać:D
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 9:41 pm

Szukając rozwiązania na temat Mage Hand napotkałem się na fajny, bardzo sprytny sposób opisywania tego typu mocy - odnoszący się do tego co mówiłem wcześniej. Po prostu olać realność, uznać to jako swego rodzaju magiczny atak - specjał z anime - specjał z gry. I opisywanie staje się wiele prostsze:)
 
Wolwerin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: śr lis 08, 2006 6:54 pm

pn cze 09, 2008 10:15 pm

W opisie lekkich light throwing weapons pisze że niektóre moce pozwalają na wyrzucenie kilku takich broni jednym atakiem. Jakie to moce? (mile widziana strona z podręcznika)
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

pn cze 09, 2008 10:22 pm

Wolwerin pisze:
W opisie lekkich light throwing weapons pisze że niektóre moce pozwalają na wyrzucenie kilku takich broni jednym atakiem. Jakie to moce? (mile widziana strona z podręcznika)


pradopodobnie odniesienie do pozostalosci z playtestow :)
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 11:00 pm

Damador. pisze:
pradopodobnie odniesienie do pozostalosci z playtestow :)

Bzdura:)
Str 119 PHB - Blinding Barrage.
Str 121 PHB - Cloud of steel.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt cze 10, 2008 7:10 am

Sporo osób zaczepia mnie na PRV pytaniami o zbroje takie jak np. Feyweave Armor - ile posztują itp.

Zbroje posiadające cenę SPECIAL, jak Feyweave Armor - stanowią swoistą BAZĘ do tworzenia zbroi magicznych. Oznaczenie Minimal Ench. Bonus +4 oznacza, że taka zbroja ma 16 poziom i że minimalne umagicznienie wynosi +4.

Chodzi o to, że jest wykonana specialnymi technikami ze specjalnych materiałów. I tak jeśli mamy zwykłą zbroję +4, to możemy zamienić ją na Feyweave Armor +4, za samo bycie wyjątkowym dostajemy np. +1 do AC - jakość wykonania nam to gwarantuje. Tak więc na począku, na 1 poziomie gracze nie powinni raczej dostać takich zbroi.

Acha - nie nalezy mylić poziomu przedmiotu z poziomem postaci - paru osobom się to zadażyło :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości