Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

ndz lut 15, 2009 1:39 pm

Move action: ruszasz się o X pól.
Standard action: ruszasz się w trakcie Standard action o dodatkowe 2 pola (przed atakiem) i atakujesz:)
 
Awatar użytkownika
fix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:06 pm

śr lut 18, 2009 9:11 pm

Pytanie o multiclass feats.
Postać wzieła feat "Blade Initiate" co sprawiło że jej drugą klasą jest Swordmage. Otrzymała +1 do kp, i +3 jeśli ma wolną rękę - Tak jak Swordmage. Za ten multiclass, postać teoretycznie może brać featy które mają w wymaganiach "Swordmage". Okay. Teraz pytanie.


Improved Swordbond
Swordmage
Call bonded weapon with minor action from 20 squares away


Ale postać, nie ma Swordbonda. Czy po wzięciu tego atutu, postać dostaje skill Swordmage'a Swordbond?
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

czw lut 19, 2009 12:04 am

Postać nie posiada bonded weapon. Może wybrać ten atut, ale będzie on kompletnie bezużyteczny.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

czw lut 19, 2009 1:43 am

W Martial Power jest moc Foxs Gambit.
Jak mniemam jego zastosowanie przedstawia rysunek,
na początku rozdziału o złodziejach.
Jest też wiele innych mocy działających na zasadzie,
trafiasz, i potem cos robisz.

Czy by użyć tej mocy trzeba zawsze kogoś trafic?
Jesli tak to przecież opłaca się trafiać najsłabrzego?
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

czw lut 19, 2009 11:26 am

To zależy od opisu mocu, generalnie zachodzą dwie możliwości, albo moc pozwala coś robic na 'hit', albo na 'effect', albo na jedno i na drugie.

W przypadku 'hit' oczywiste jest, że aby wykonać to co jest w opisie przy 'hit' nalezy trafic. Natomiast to co jest w opisie 'effect' zachodzi zawsze (można to wykonać) niezależnie od tego czy się trafiło czy nie.

Zasadniczo nie opłaca się trafiać najsłabszego bo z reguły (pewnie praktycznie zawsze) opis dotyczący 'hit' dotyczy trafionej istoty. Tak właśnie jest w przypadku Foxs Gambit, co wyraźnie jest napisane.

Zresztą wszystko to jest w zasadach z podstawki opisane.
Jeszcze jakieś wątpliwości?
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

czw lut 19, 2009 12:57 pm

W sumie te same.
Czy e każdej mocy "efekt" zachodzi automatycznie po jej użyciu?
Prosil bym strone gdzie jest tak napisane.
Czy w takim przypadku można w ogole nikogo nie udażać by wystąpił efekt?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

czw lut 19, 2009 1:12 pm

PHB,Page 59 pisze:
Many powers produce effects that take place regardless of whether your attack roll succeeds, and other powers have effects that occur without an attack roll being required. Example entries are given above
 
Awatar użytkownika
fix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:06 pm

czw lut 19, 2009 1:16 pm

Dzięki za odpowiedź Prophet.
Następne pytanie : Jak to jest z rozbrajaniem i roztrzaskaniem w 4 edycji? Możliwe, że jestem ślepy ale nie mogę znaleźć nic na ten temat w PHB.


Edit: Dzięki Burko. Podejrzewałem że może tak być, z powodu zmian w systemie, ale zawsze lepiej spytać ^^
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 1:56 pm przez fix, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

czw lut 19, 2009 1:36 pm

Rozbrajanie i roztrzaskanie wypadło w 4ed jako ogólnie dozwolona akcja, chociaż, tak samo jak przewracanie może się pojawić przy użyciu którejś z mocy postaci. Z rozbrajaniem dla przykładu mamy doczynienie w mocy fightera 'Exorcism of steel' (17lvl).
Roztrzaskanie jakoś nie rzuciło mi się w oczy.
 
Awatar użytkownika
secha
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 11:04 am

sob lut 21, 2009 1:54 pm

W podręczniku stoi:
Rituals: Your book contains three 1st-level rituals
of your choice that you have mastered.
At 5th level, and again at 11th, 15th, 21st, and 25th
level, you master two more rituals of your choice and
add them to your spellbook. Any ritual you add must
be your level or lower.

Ponadto w DnD charachter makerze przy kupowaniu rytuałów
As a wizard, you are entitled to three 1-lvl rituals to begin your career. At 5,11,15,21,25 lvl you gain two more free rituals of that level or lower

Czy to oznacza ze jako wizard, mam na 1 poziomie darmowe 3 rytuału 1 poziomu? Czy musze za nie zapłacić za ta sama kase co otrzymuje na zakup podstawowego wyposażenia (100gp)? Czyli jak na sprzet wydam 50 to zostanie mi 50 na rytuały?
Bo rozumiem ze na 11,15,21,25 te rytuały otrzymuje za darmo?
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

sob lut 21, 2009 5:16 pm

Pierwsze 3 rytuały otrzymujesz za darmo, niejako w pakiecie, nie płacisz ich kosztu gp.
 
mariusz23
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 10, 2009 10:02 pm

ndz lut 22, 2009 7:18 pm

Tym razem pytanie z nieco innej beczki. Przeczytałem podręcznik gracza, wydaje mi się, że opanowałem już zasady. Przygotowuję się teraz do poprowadzenia kampanii zwieńczonej walką z bardzo potężnym(30 poziom) człowiekiem warlockiem. Pytanie w jaki sposób stworzyć postać tego jegomościa? Wykorzystać zasady o tworzeniu npc z DMG czy może o tworzeniu potworów? Mam dostęp do 3 głównych podręczników i przewodnika po FR gdzie opisano Szass Tama i Jarlaxle'a. Swoją drogą te 2 postacie stworzono wg. JAKIŚ innych zasad niż te dotyczące npc z DMG.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn lut 23, 2009 1:32 am

Wszystko masz napisane w Dungeon Masterze.
 
mariusz23
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 10, 2009 10:02 pm

pn lut 23, 2009 9:28 am

Zdaje sobie sprawę z tego co jest tam napisane zarówno odnośnie tworzenia npc jak i potworów, ale przeglądając statystyki wyżej wspomnianych bohaterów zauważyłem, że są oni stworzeni w sposób nie odpowiadający żadnym z wymienionych w DMG sposobów. W jaki sposób wy tworzycie wrogich npc?
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pn lut 23, 2009 10:47 am

Bo opisane metody tworzenia potworków, a stworzene przez wizardów stwory czasami nie mają wiele ze spobą wspólnego.
Prosty przykład w MM jest opisane Human Bandit skrimisher lvl 2. O następujących parametrach obronnych: 16/12/14/12
Przy użyciu narzędzia z insidera tworzę przykładowego human skrimishera ale tym razem lvl 1 i tadam otrzymuje nastepujące parametry obronne: 15/13/15/13 (podobne otrzymywałem podczas prób ręcznych:). Jak dla mnie porażka.

Wracając teraz do meritum problemu. Należy zauważyć, że wspomniani przez mariusz23 postacie to w rzeczy samej elity co powoduje, że dodatkowo ulegają modyfikacji w stopsunku do standardowej kreacji zwyklego NPC ze strony 187. Sposób tworzenia potworków elite jest opisany na stronie: 184. Pewnie też zostali poddani ręcznej modyfikacji, niemieszczącej sie w opisanych metodach tworzenia, żeby nadać im specyficzny rys.

Konkretyzujac odpowiedź. Ja w tym przypadku stworzyłbym zwykłego 30 lvl NPC klasy warlock zgodnie z tym co w podręczniuku, póżniej przerobiłbym go na elite wersję (no chyba, ze na solo chcesz) a następnie pozmieniał w tak powstałych charakterystykach tak bym czuł się zadowolony z rezultatu:)

Ot dużo ciężkiej pracy, życzę powodzenia.
 
Awatar użytkownika
Dark Sage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: pn sty 30, 2006 7:25 pm

pn lut 23, 2009 1:40 pm

Jak wygląda sprawa oburęczności broni? Przy Versalite, które dotyczy broni jednoręcznych, stoi że dostajemy dodatkowe 1 dmg. Ale nigdzie nie mogę znaleźć jak to jest w przypadku broni Two-handed. Nadal mamy 1.5 siły?
 
Awatar użytkownika
fix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:06 pm

pn lut 23, 2009 1:50 pm

O ile żadna klasowa umiejętność tego nie zmienia, to z tego co wiem w DnD 4.0 nie dostaje się już 1.5 modyfikatora z siły, tylko po prostu modyfikator z siły/dexa/inta czy z czego tam walisz w melee (zależy od klasy i featów).
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pn lut 23, 2009 1:51 pm

A dlaczego miałby być bonus 1.5 z siły przy broniach dwuręcznych? Czy zakładasz też, że inne zasady przenoszą się z edycji 3.5 do czwartej jezeli w 4ed nie ma wyraźnego temu zaprzeczenia?
Trudno też by było to przeoczyć gdyby coś takiego było, właściwości broni są dość dokładnie opisane. Pozatym ta kwestia było juz tutaj poruszana.

4ed to jest nowy system nie ma nic wspólnego z edycja 3.5.
 
Awatar użytkownika
Dark Sage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: pn sty 30, 2006 7:25 pm

pn lut 23, 2009 6:11 pm

Burko pisze:
A dlaczego miałby być bonus 1.5 z siły przy broniach dwuręcznych? Czy zakładasz też, że inne zasady przenoszą się z edycji 3.5 do czwartej jezeli w 4ed nie ma wyraźnego temu zaprzeczenia?
Trudno też by było to przeoczyć gdyby coś takiego było, właściwości broni są dość dokładnie opisane. Pozatym ta kwestia było juz tutaj poruszana.

4ed to jest nowy system nie ma nic wspólnego z edycja 3.5.


Nie wiem po co się unosisz. Skoro zobaczyłem coś takiego przy Versalite, pomyślałem, że może coś takiego istnieje. A przeoczyć można wiele rzeczy.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn lut 23, 2009 9:15 pm

Dark Sage

Burko ma zwyczaj ciężko znosić zdanie inne niż własne.
Można się przyzwyczaić :)

Jak już kiedyś pisałem uważam, że broń 2reczna w 4 edycji,
jest lekko za słaba.
Ale ogolnie nie robi to wielkiej rożnicy.
4e jest osobną grą.
Nie należy jej porownywać do poprzednich.
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pn lut 23, 2009 11:12 pm

Dark Sage w którym miejscu sie unoszę, mogę Ci zagwarantować, że cały czas gdy pisałem tamtą notkę twardo siedziałem na czterech literach.
Ja też myślę czasami, że istnieją różne rzeczy ale nie wypytuje o to ludzi na forum. Gdyby tak każdy chcial zadać pytanie o to co myśli, że istnieje to niezły mętlik by sie zrobił i odpowiadajacyh by zabrakło.
:)

Morogowi za wycieczki osobiste serdecznie dziękuje.

Nie przesadzaj. Po to jest temat, by móc zadać pytanie.
Malaggar
 
Awatar użytkownika
fix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:06 pm

wt lut 24, 2009 12:18 am

Burko, to jest chyba topic do wszelkich pytań związanych z 4.0

Jeśli pytanie nie jest skrajnie debilne lub wynikające 100% z lenistwa (a to nie było) - wypada na nie po prostu odpowiedzieć (co też zrobiłeś). Coś co jest oczywiste dla jednego, nie musi być takie dla innych. Jest takie przysłowie : Kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale - jest głupcem przez całe życie.

Pytanie o to czy w edycji 4.0 dodaje się modyfikator 1.5 było uzasadnione - Tak było w poprzedniej ;) Więc nie widzę powodu, dla którego Dark Sage nie miał by o to spytać.

Peace.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

wt lut 24, 2009 12:22 am

Proponuję zakończyć ten off-topic.
 
Awatar użytkownika
fix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:06 pm

pn mar 16, 2009 2:22 pm

Wczoraj na sesji wynikły pewne problemy ;) A więc :
1. Czy gdy gracz użyje Slide'a lub Pusha na przeciwniku na ściane/drzewo/cokolwiek, sprawiamy że się przewraca? Sytuacja wyglądała tak:

XDDX
XDDX
XRMX
XXXX

Gdzie każda litera odpowiada jednej kratce.
X - Pusta Kratka
D - Drzewo
R - Ranger
M - Minion
Gracz używa Slide'a miniona 1 kratkę (na D nad nim) co spowodowało jego upadek w miejscu w którym stał (Czyli M). Zgodnie z zasadami, czy bzdura?

2. Co można robić leżąc? Bo wiem tylko tyle że można się czołgać (movement z half speed) i wstawać (movement). Pytanie, czy można shiftować (1 kratka, za Movement action), shiftować dzięki powerowi (twojemu lub sojusznika). Zakładam że można wykonywać także minory typu picie pota na leżąco...Ale co z atakiem? W opisie Prone'a pisze że ma się -2 do attack rolla...Czyli wynikało by z tego że można normalnie walczyć. Jestem confused ;) Liczę na pomoc.

@Froger przesadzasz IMO, ale poprawione. Jednak, nie zmieniłem wyrazów na polskie odpowiedniki, bo z doświadczenia wiem że wielu graczy z powodu braku polskiej edycji 4 części, ma zakodowane angielskie nazwy, i bez nich się gubi. Chyba, że to tylko ja i moja drużyna jesteśmy takimi niedorozwojami ;) - Ale wątpię.
@Burko raz jeszcze, dziękuje ci za pomoc.
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 4:54 pm przez fix, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

pn mar 16, 2009 2:29 pm

Boże drogi! Ze względu na język nasz ojczysty (polski), proszę! Nie piszcie tak: "Pushując", co to jest? Nie można napisać popychając? Nie róbcie tak, proszę!
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pn mar 16, 2009 3:07 pm

1. Jeżeli dobrze rozumiem to bzdura. Gdyż force movement nie można wykonywać w pionie, a tu chyba taki ruch zaszedł. Pozatym przy próbie przesunięcia na obiekt stały moc po prostu nie zadziała.

"You can’t move the target vertically."
"Clear Path: Forced movement can’t move a target into a space it couldn’t enter by walking. The target can’t be forced into an obstacle or made to squeeze into a space."

2. Ponieważ leżąc poruszasz się z połową predkości, więc koszt wejścia na dowolne pole wynosi 2 punkty ruchu, a standardowy shift to tylko 1 pole. Więc tak się nie da. Jeżeli można wykonać shift o więcej niż jedno pole, to czemu nie, nie wyczytałem o przeciwskazaniach w tym względzie. Oczywiście, że mozna normalnie wlaczyć, zresztą dlaczego nie?

"Special Movement Modes: You can’t shift when using a form of movement that requires a skill check. For ex-ample, if you’re climbing or swimming, you can’t shift if you would need to make an Athletics check to use that kind of movement."
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

śr mar 18, 2009 1:11 am

Burko pisze:
2. Ponieważ leżąc poruszasz się z połową predkości, więc koszt wejścia na dowolne pole wynosi 2 punkty ruchu, a standardowy shift to tylko 1 pole. Więc tak się nie da. Jeżeli można wykonać shift o więcej niż jedno pole, to czemu nie, nie wyczytałem o przeciwskazaniach w tym względzie. Oczywiście, że mozna normalnie wlaczyć, zresztą dlaczego nie?

Nie można wykonywać shifta kiedy jest się prone. Nawet, jeśli moc zezwala nam nam więcej niż jedno pole takiego ruchu. Zachęcam zapoznanie się z erratą lub nabycie wydania Deluxe 3 podręczników głównych, gdyż zawiera w sobie wszystkie dotychczasowe poprawki itp.

PHB p.277 pisze:
*You can’t move from your space, although you can teleport, crawl, or be forced to move by a pull, a push, or a slide.
*You get a +2 bonus to all defenses against ranged attacks from nonadjacent enemies.
*You take a –2 penalty to attack rolls.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

śr mar 18, 2009 7:09 am

Bayuer pisze:
Zachęcam zapoznanie się z erratą lub nabycie wydania Deluxe 3 podręczników głównych, gdyż zawiera w sobie wszystkie dotychczasowe poprawki itp.

Deluxe zawiera wydanie z wszystkimi 4 erratami?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

śr mar 18, 2009 4:40 pm

szelest pisze:
Deluxe zawiera wydanie z wszystkimi 4 erratami?

Tak.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr cze 03, 2009 11:37 pm

Czy invoker, który dostaje rytuał hand of fate może go używać od pierwszego poziomu, czy musi czekać aż będzie mieć wystarczająco wysoki poziom?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości