Bajer, wielkie dzięki za wyjaśnienie.
Jeszcze jedno pytanie - czy ktoś na jakimś przykładzie mógłby mi wytłumaczyć jak działa "delay" w walce (przestój?) ? Przeczytałem zasadu w PHB ale średnio łapię.
Dinin pisze:Tak, choć w praktyce nie musisz się tym przejmować. Jeśli stosujesz się dokładnie do zasad tworzenie walk dla drużyny, nigdy nie zdarzy Ci się sytuacja, że ktoś miał 20 na kości i nie było krytyka. Na 1. poziomie AC wrogów to 15-18 o ile dobrze pamiętam. W skrajnych przypadkach trafia się kogoś wyrzucając 15 na kości. Jeśli przy 20 na kości nie możesz trafić wroga, MG nie czytał w ogóle DMG i tego jak przygotowywać walki.Tak to działa?
Dinin pisze:Nie ma już umagicznien jak w 3.x. Teraz są konkretne przedmioty magiczne, które posiadają różne moce.Po pierwsze, czy broń moze mieć tylko jedną magiczną właściwość?
Dinin pisze:Młot thundering i młot +2 do dwa różne magiczne przedmioty w 4E.mogę mieć moce na różnych poziomach? na przykład młot z cechą thundering i umagiczniony +2 - thundering jest plus jeden, czy oznacza to że mam +3 do ataku i obrażeń, czy premie się nie sumują?
Dinin pisze:Może, nic nie stoi tu na przeszkodzie.edit: czy kreatura rozmiaru gargantuan o zasięgu 3-4 może zaatakować istoty w odległości 1 i 2 od niej, czy są zwyczajnie za blisko?
Tallos pisze:Mam nadzieje że zrozumiale wyjaśniłem.
O B O
A V O
O O O
Kastor Krieg pisze:Nie trzyma się dla mnie kupy, gość jest bardziej odsłonięty, skoro go wywala bez kontroli o kratkę?
Albiorix pisze:Czy to prawda że w 4e im wyższy postaci mają poziom tym wszystkie stwory i przeszkody stają się automagicznie trudniejsze?
Schpeelah#144 pisze:To nie do końca prawda. Jeżeli zamek nie posiada ustalonego DC, wówczas używa się Hard DC z tabelki. Jednak MG może ustalić dowolne ST, które nie będzie się zmieniać z czasem. Dla przykładu na 1-poziomie mogą pojawić się magicznie zamknięte drzwi o DC otwarcia 35, jeżeli MG uzna, że to ma sens. Nieliczne umiejętności w Essentials posiadają przypisane na sztywno DC, ale w większości wypadków są to testy na DC z tabelki zależnej od poziomu postaci.Tzn. nie jest tak że na 5. poziomie Trudny do otwarcia jest Wzmocniony Zamek (ST X) a na 25. Podwójnie Magicznie Opieczętowany Sejf (ST Y) - na 5. i 25. poziomie ST Trudnego zamka to odpowiednio X i Y i basta, nawet jeśli to ten sam zamek.
Tallos pisze:Tak, może normalnie atakować i rzucać czary. Nie może się tylko ruszyć z miejsca, aczkolwiek taka postać może zostać odepchnięta, przyciągnięta lub przesunięta (wymuszony ruch). Nieco mocniejszy stan tego typu, czyli splątanie, nie pozwala na jakiekolwiek poruszanie (prócz teleportacji) i narzuca karę -2 do testów ataku.1. Czy taka postać może atakować, rzucać czary itp.? Wydaje mi się, że tak, aczkolwiek to trochę dziwne.
Tallos pisze:Raczej nie. Prawdopodobnie dowódca zapewnia z mocy możliwość przemknięcia (ang. shift) o jedno pole, a jest to zwyczajny ruch. Jeżeli jest to jednak ruch wymuszony (odepchnięcie, przyciągnięcie, przesunięcie), to jak najbardziej może taką postać przesunąć, chyba że jest spętana (ang. restrainded).2. Wg zasad takiego gościa może przesunąć ruch wymuszony. Czy moce dowódcy pozwalające np. przesunąć się o 1 pole to też ruch wymuszony? Bo dające akcję ruchu to na pewno nie.
Źle odczytujesz tę tabelkę. Nie zawiera ona zamienników, a atrybutu, które są wymaganiami atutów dotyczących danej grupy broni (wraz z siłą) i które ewentualnie wspierają niektóre moce. Np. przy ciężkich ostrzach masz zręczność, co oznacza, że atuty dotyczące walki ciężkim ostrzem wymagają wysokiej zręczności i niektóre moce używane z ciężkim ostrzem mogą mieć dodatkowe efekty zależne od zręczności. Mam nadzieję, że zrozumiale tłumaczę, jeśli nie, wezmę podręcznik i podam przykłady.ja mam pytanko, u fighterów piszą, że jeżeli chcę to mogę zamienić atrybut do premii ataku tam wybraną bronią [tabelka] czy to też tyczy się obrażeń bronią? i czy jeżeli przy powerach jest napisane 1[w]+ siła, to czy tu będzie zręczność? czy ten cały zamiennik działa do wszystkiego właśnie?
cade dailes pisze:chodzi mi o ramkę u Fighterów
Melee Weapon Groups and Associated Statistics....
Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.
Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the
saving throw.