Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

wt cze 10, 2008 12:21 pm

czy CLASS FAETURE są dostępne wszystkie na 1 poziomie?
jak działa dokladnie HEALERS LORE?
jak działa HEALING WORD?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 2:24 pm

Chodzi o to, że jest wykonana specialnymi technikami ze specjalnych materiałów. I tak jeśli mamy zwykłą zbroję +4, to możemy zamienić ją na Feyweave Armor +4, za samo bycie wyjątkowym dostajemy np. +1 do AC - jakość wykonania nam to gwarantuje. Tak więc na począku, na 1 poziomie gracze nie powinni raczej dostać takich zbroi.

Jak umagicznisz zwykłą zbroję do +4 to jakim cudem nagle staje się ona mistrzowsko wykonana z egzotycznego materiału. Gracz sobie musi nową załatwić w jakiś sposób ot co... Nie przesadzajmy już z tymi uproszczeniami 4ed:D
 
Wolwerin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: śr lis 08, 2006 6:54 pm

wt cze 10, 2008 2:39 pm

Bzdura:)
Str 119 PHB - Blinding Barrage.
Str 121 PHB - Cloud of steel.


Wszystko fajnie, tylko że w opisie tych powerów nigdzie nie ma zapisu, że przy użyciu pozbywam się na przykład kilku sztyletów. Wygląda to tak jakbym mógł to zrobić przy użyciu tylko jednego. :P
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 3:00 pm

Wolwerin pisze:
Wszystko fajnie, tylko że w opisie tych powerów nigdzie nie ma zapisu, że przy użyciu pozbywam się na przykład kilku sztyletów. Wygląda to tak jakbym mógł to zrobić przy użyciu tylko jednego.

Dla każdego celu potrzebujesz osobnej amunicji. Dotyczy to także kuszy. W PHB jasno napisane jest, że przy broni z czasem ładowania, w mocy wliczony jest ten czas. Może mało realistyczne, ale w końcu to gra.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt cze 10, 2008 4:21 pm

Bayuer - czepiasz się :D miałem na myśli, że takie zbroje są zbroiami magicznymi.

Generalnie namieszali moim zdaniem z Mistrzowsko wykonanymi Zbrojami.

Przykładowo Feyweave - oznacza specjalne wykonanie, dodatkowo organiczono minimalny poziom przedmiotu. Jeśli założymy taki Pancerz to dodatkowo otrzymamy premię, za sam fakt bycia wykonanym w specialny sposób.

Na przykład zwykłe ubranko nie daje premi do AC, ale to samo ubranko w wersji Eladrinów (Feyweave) daje +1 do AC.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 4:58 pm

Sony pisze:
Bayuer - czepiasz się Very Happy miałem na myśli, że takie zbroje są zbroiami magicznymi.

Generalnie namieszali moim zdaniem z Mistrzowsko wykonanymi Zbrojami.

Nie czepiam się tylko dałem sprostowanie Twojej wypowiedzi. Bo normalny pancerz z premią +4 nie staje się nagle takim z mistrzowsko wykonanego materiału. To oddzielny pancerz. Wg. mistrzowskie pancerze po prostu się inaczej kojarzą ludziom (spaczenie 3.x). Jest to świetna sprawa moim zdaniem. Zdobycie takiego pancerza po wykonaniu questa to świetna sprawa.
 
heretiKaZe
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: wt sie 28, 2007 7:57 am

wt cze 10, 2008 8:58 pm

Ja mam pytanie co do 'powerów', a dokładnie to o ich ilość znaną, oraz ilość/dzień.

Więc np. postać 30 lvl ma do dyspozycji 2/4/4/7 (At-will/Encounter/Daily/Utility) (known powers), czy te 7 utility spells może być przeznaczone na daily spells, co by dało w sumie 9 daily spells?

No i tu kolejne pytanie, czy czar znany może być w każdej chwili użyty ?

P.S. No cóż pytanie prymitywne, ale mi nie wchodzi ta nowa mechanika czarów/powerów :?
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

wt cze 10, 2008 9:08 pm

Mogą być spelle odpalane dziennie (daily), ale tylko z grupy utility. Może być użyty wtedy, gdy możesz skorzystać z podanego w opisie mocy typu akcji, lub (w niektórych przypadkach) wtedy, gdy zachodzi warunek podany w triggerze. Moc encounter lub daily raz użyta odnawia się po krótkim lub długim rest, zależnie do jej typu.
 
heretiKaZe
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: wt sie 28, 2007 7:57 am

wt cze 10, 2008 9:15 pm

A jak jest z tym: czy jak znasz dany power to możesz go użyć w każdej chwili (bez przygotowania)?

I rodzi się kolejne pytanie czy wizard może znać więcej czarów niż np. na 30 lvl 2/4/4/7 ? Przecież ma spellbook ze 128 stron (2+4+4+7=17stron/spellów)

Ni chu, chu tego nie łapie :cry:

EDIT: Oj, zapomniałem o spisywaniu od kogoś z księgi, czy to jeszcze istnieje ?
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

wt cze 10, 2008 9:32 pm

Cały system slotów jaki znasz nie istnieje, wszystkie klasy mają powery.
Wizard ma class feature: spellbook.
Oznacza to, że w momencie, gdy normalna kalsa uczy się jednej daily lub utility power, on uczy się dwóch i wpisuje je do księgi.
Każdego ranka przygotowuje tyle daily i utility, ile miałby, gdyby nie był wizardem, ale nie może przygotować dwa razy tej samej.
Jest feat expanded spellbook, który powoduje, że uczy się 3 mocy zamiast jednej (przygotowanie takei samo).
Przygotowuje tylko wizard.
Nie ma spisywania, bo spellbok jest niejako prywatnym narzędziem, bardziej przedmiotem nasyconym magią niż zbiorem instrukcji.
W spellbooku mieszczą się też rytuały, ale to już osobna mechanika.
Zostaw na boku nawyki z 2/3/3.5, bo na niewiele się przydają. ;]
 
heretiKaZe
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: wt sie 28, 2007 7:57 am

wt cze 10, 2008 9:35 pm

Ahaa, już rozumiem!

Dzięki! :)
 
Az-Bestowy wojownik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: śr cze 11, 2008 8:08 pm

śr cze 11, 2008 8:18 pm

Mam pytanie czy punkty życia oblicza się na podstawi punktów budowy czy mod. z budowy bo mam wątpliwości?

tzn czy dolicza się punkty życia za mod z budowy jak w 3.x
 
Zertul
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: pn lis 19, 2007 12:14 pm

śr cze 11, 2008 8:53 pm

Z tego co wiem nie dolicza sie modyfikatora.
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

śr cze 11, 2008 8:55 pm

Nie dolicza się, za to dodaje się całą wartość budowy już na 1 levelu. Gdy ta rośnie o jeden, całość hp również rośnie o jeden i vice versa.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

śr cze 11, 2008 8:56 pm

ok
zapytam łopatologicznie
czy rouge z 11 Cona na 1 poziomie bedzie miał 23 czy 12 HP?? :help:
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

śr cze 11, 2008 9:01 pm

Będzie miał 23 HP. Ale pytanie bardziej z łopatoznawstwa niż łopatologii. ;P
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

śr cze 11, 2008 9:06 pm

Hmmm... wygląda na to, że przyzwyczajenia z poprzedniej edycji, pozbawiły mnie zdolności czytania ze zrozumieniem :oops:
dobrze Az-Bestowy wojownik, że zwróciłeś uwagę
jak macie więcej HP musze wam na następną sesje dorzucić do drużyny bosa z 20 minionów i może jakiegoś młodego smoka :evil:
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

czw cze 12, 2008 3:57 pm

Paladin

CHANNEL DIVINITY

otrzymujemy obie moce czy wybieramy jedna?
ile trwa bonus do save przy Divine Mettle?

DIVINE CHALLENGE
jak to w ogole działa bo nic a nic nie rozumiem?


Rogue

FIST STRIKE

jak rozumiem działa to tak, że o ile w 1 rundzie rouge wygra inicjatywe
wszyscy są dla niego combat advantage?

RIPOSTE STRIKE

kiedy nastepuje ten powtórny atak, przed atakiem przeciwnika?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw cze 12, 2008 5:32 pm

Chanel Divinity : Dostajesz obie.

Każda moc Encounter trwa albo przez spotkanie albo 5 minut.

Div Challenge : Wyznaczasz cel, cel wyznaczony otrzymuje -2 to ataków, których celem nie jesteś ty. Obszarówki które ciebie obejmują liczą się jako atak na ciebie. Dodatkowo cel otrzymuje 3 + mod CHA Radiant Damage, jeśli nie atakuje ciebie - obrażenia wchodzą w twojej turze. Na wyższych poziomach są większe. Ty w swojej turze musisz Engage* oznaczony cel, lub wyznaczyć nowy, Engageoznacza atak lub zakończenie w bliskości celu. Jeśli nie zajdą te warunki to moc kończy działanie. Do wyzwania nie jest wymagana znajomość języka czy inteligencji.

Chodzi o to że krzyczysz TY hu... a przeciwnik podnosząc przyłbicę mówi :Dali Bóg poznał mnie :D :D

Wyzywasz kogoś/coś na pojedynek i na końcu swojej tury musisz go zaatakować lub znaleśc się maksymalnie blisko celu.

Rouge - generalnie tak, dostajesz Combat Adventage na tych, którzy nie działali jeszcze w tym spotkaniu (Encounter)

RIPOSTE STRIKE - przeczytaj zasady na stronie 268, a konkretnie Immediete Action sekcja Interrupt, jest tam nawet przykład.
Wykonujesz go przed atakiem przeciwnika. Trigerem (wyzwalaczem) jest atak przeciwnika.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

sob cze 14, 2008 12:53 am

czym więcej czytam tym więcej nie rozumiem

- jak się liczy HP potworów?
czasami maja 3 poziom i 150 hp, a inne 6 poziom i 80 hp

- jak się liczy rany, które zadają, od poziomu czy od broni, jaką się posługują

- są potwory, co maja np atak pazurami i paszczą
Po co? przecież mogą wykonać tylko jedną akcje?
Nie myślicie, że to bardzo osłabia „skomplikowane potwory”, np. demony?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

sob cze 14, 2008 1:45 am

@Morog
Ehh... Wystarczy przeczytać spis treści DMG. str. 184. Pełen opis tworzenie potworów. Zasadniczo nie wiem po co Ci to, jeżeli systemu jeszcze nie znasz dobrze, ale skoro chcesz. Polecam gotowe potworki z MM.
otrzymujemy obie moce czy wybieramy jedna?
ile trwa bonus do save przy Divine Mettle?

Otrzymujesz obie moce, ale mocy Chanell Divinity możesz użyć tylko raz na walkę bez względu, której użyjesz.
Save wykonuje się natychmiast z Twoją premią. Działa tylko raz.
jak rozumiem działa to tak, że o ile w 1 rundzie rouge wygra inicjatywe
wszyscy są dla niego combat advantage?

Tak. Zanim ktoś się ruszy masz combat adventage.
kiedy nastepuje ten powtórny atak, przed atakiem przeciwnika?

Tak. Przed jego atakiem.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

sob cze 14, 2008 11:36 am

jak się liczy HP potworów?
czasami maja 3 poziom i 150 hp, a inne 6 poziom i 80 hp


Porównaj sobie Hezrou z Marilth - pierwszy poziom 22 drugi poziom 24 a HP mają 255 i 440 - dodatkowo pierwszy ma Con 25 a drugi 20. Dziwne? :D Nie sam fakt, że Marilith jet ELITE powoduje, że na "dżem" dobry ma HP bazowe x2 i Con x2 - czyli jak byśmy przerobili naszego Hezrou na Elite to miałby ponad 600 HP (nie chce mi się liczyć dokładnie :D ) Solosi będą mieli jeszcze więcej HP. Poczytaj Dungeom Master Guide - tam zanjdziesz zasady tworzenia potworów. Jateż nie kminiłem na poczatku :d ale po lekturze zaskoczyłem

jak się liczy rany, które zadają, od poziomu czy od broni, jaką się posługują


Każdy atak masz zrozpisany, jest on już dostosowany, najlepiej prześledzić to na Human, Goblin itp, Masz tam przykłady różno poziomowe i w różnych rolach, ataki są gotowe do użycia.

są potwory, co maja np atak pazurami i paszczą
Po co? przecież mogą wykonać tylko jedną akcje?
Nie myślicie, że to bardzo osłabia „skomplikowane potwory”, np. demony?


Nie ponieważ w ed 4.0 bardzo rzadko mamy "gołe" ataki pazurami, w większości przypadków mamy dodatkowe różne efekty. Takiprzykładowy Hezrou ma Slam i Bite, oraz zdolność COMBINATION ATTACK - która pozwala mu zaatakować obydwoma. Dodatkowo, sporo ataków ma Recharge - jeśłi by zuzył jeden i nie zrestartował go to musiał by walczyć Basic Atakiem.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

sob cze 14, 2008 10:57 pm

- czy tym ruchu PUSH prowokuje atak okazyjny?

- jak rozpatrujecie, gdy ktoś zostanie zepchniety z jakiejś krawędzi?
poprostu leci, czy dajecie jakąś szanse na ratunek?

- coś takiego jak redukcja ran, przełamywana przez niektorą broń juz nie istnieje?

- co to jest SUSTAIN ACTION?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob cze 14, 2008 11:34 pm

Morog pisze:
- czy tym ruchu PUSH prowokuje atak okazyjny?

A co pisze w tabelce na stronie 285?
Morog pisze:
poprostu leci, czy dajecie jakąś szanse na ratunek?

A co pisze w tabelce na stronie 286?:)
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

ndz cze 15, 2008 12:19 am

fakt w tych tabelkach to JEST NAPISANE :D
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

ndz cze 15, 2008 9:04 am

Morog pisze:

- coś takiego jak redukcja ran, przełamywana przez niektorą broń juz nie istnieje?

- co to jest SUSTAIN ACTION?


1 nie istnieje juz cos takiego
2 sustain - inaczej tzw podtrzymanie - niektore moce dzialaja tak dlugo jak zechcesz ale w zamian musisz poswiecic w kazdej turze akcje ( minor, move, standard) zaleznie od opisu danej mocy str 59 i 278 opisuja to dosc dokladnie
 
Awatar użytkownika
Muscovite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: sob sie 04, 2007 9:35 am

ndz cze 15, 2008 1:07 pm

Otóż mam małą wątpliwość.
Ranger 4 lvl, 19 dex, Longbow of Lightning +1, Bracers of Perfect shot, atut Lethal hunter.

Wybieram ofiarę (Hunters quarry) i jeśli dobrze policzyłem to powinienem zadawać 1d10(longbow) +1d8(Hunters quarry)+4(ablility)+1(Enh)+2(Bracers)= 1d10+1d8+7 dmg

Po pierwsze czy te obrażenia sa poprawne? i drugie pytanie czy używając mocy takich jak Nimble Strike oprócz normalnych obrażeń zapisanych przy mocy mogę dodać sobie hunter's quarry albo plusy z bracers of perfect shot? Czy może są to obrażenia tylko z powera? To samo tyczy się testów ataku czy do dex vs ac z mocy dodajemy 1/2 lvla i prof??


Teraz pytanie trochę z innej beczki. Czy jest możliwość wybrania Pargon path nie ze swojej klasy? np. mając w/w Rangera mógłbym na 11lvl wziąć Daggermaster path? I nie chodzi mi o moce na nie są multiclass feats, które zresztą w tym przypadku nie zadziałają. W szczególności zależy mi na dagger precision.


To już chyba wszystko :wink:
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

ndz cze 15, 2008 1:40 pm

Muscovite pisze:
Otóż mam małą wątpliwość.
Ranger 4 lvl, 19 dex, Longbow of Lightning +1, Bracers of Perfect shot, atut Lethal hunter.

Wybieram ofiarę (Hunters quarry) i jeśli dobrze policzyłem to powinienem zadawać 1d10(longbow) +1d8(Hunters quarry)+4(ablility)+1(Enh)+2(Bracers)= 1d10+1d8+7 dmg

Zakładam, że masz atut Lethal Hunter stąd 1k8 zamiast 1k6 przy hunter's quarry oraz używasz basic attack (czyli żadnej mocy), a normalnego ataku bronią. Wtedy obrażenia się zgadzają. Dodatkowo z mocy broni możesz zadać dodatkowe 1k6 obrażeń oraz przy krytyku zadajesz dodatkowe 1k6.

Jeżeli nie używasz basic attack wówczas obrażenia wynoszą 1k10 + 1k8 +5 bez względu na to jakiej mocy używasz.

Do testów ataków dadajemy weapon proof jeżeli jest to atak wręcz lub dystansowy w zależności o dmocy. Tak 1/2 poziomu także (zaokrąglone w dół), a także entach + inne premie.
Muscovite pisze:
Teraz pytanie trochę z innej beczki. Czy jest możliwość wybrania Pargon path nie ze swojej klasy? np. mając w/w Rangera mógłbym na 11lvl wziąć Daggermaster path? I nie chodzi mi o moce na nie są multiclass feats, które zresztą w tym przypadku nie zadziałają. W szczególności zależy mi na dagger precision.

Musisz spełniać wymagania paragon patha. To wszystko. Jeżeli weźmiesz sobie multiclass feat jak na przykład Sneak of Shadows wówczas jesteś traktowany jako rogue przy wymaganiach atutów oraz paragon paths.
 
Awatar użytkownika
Muscovite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: sob sie 04, 2007 9:35 am

pn cze 16, 2008 9:54 pm

Czy obrażenia z Hunter's Quarry mnożą się podczas używania mocy 2[W]. Czy liczymy przy mnożeniu całość czy tylko kostkę obrażeń broni?
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

pn cze 16, 2008 9:59 pm

[W] to tylko obrazenia z broni wszlekie plusy z roznych bonusow sie nie mnoza
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość