Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 149
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz cze 18, 2006 5:08 pm

iron_master pisze:
1) Czy szkielety i zombie stworzone czarem ożywienie umarłego można zniszczyć rozproszeniem magii?

Nie, ponieważ efekt czaru jest natychmiastowy.
iron_master pisze:
2) W opisie czary mniejsze planarne wiązanie jest napisane, że jeśli czarujący wyrzucie w teście charyzmy 1, to przywołane stworzenie zostaje uwolnione. Czepiam się, ale czy chodzi o naturalną jedynkę, czy o ogólny wynik testu (np mag z charyzmą 8 wyrzuci 2)?

Chodzi o test, nie naturalną jedynkę.
iron_master pisze:
3) W ww czarze jest napisane, że rzucenie wymiarowej kotwicy zapobiega planarnym podróżom istot przyzwanych. Czy czar trwa przez czas działania mniejszego planarnego wiązania czy normalnej wymiarowej kotwicy (1min/poziom)?

Kotwica działa tak długo jak pułapka w którą złapałeś potwora (jeśli np. użyjesz circle of protection jako pułapki, to kotwica będzie działać tak długo jak owy krąg ochronny (czyli 24h/level)).
iron_master pisze:
4) W tym samym czarze jest napisane że, stworzenie może uciec wykonując rzut obronny na OC. Jak (jeśli w ogóle) się go wykonuje?

Poziom czarodzieja + d20 musi pokonać OC potwora.
iron_master pisze:
5) Czy nie uważacie, że czary z serii ... planarne wiązanie są odrobinę zbyt mocne? Taki czarodziej 11lev może sobie za pomocą planarnego wiązania przyzwać balora (13 KW, SW 18 ) i jeszcze mu zostanie 3KW w rezerwie.

Nie. Przywołanie to jeszcze nie wszystko. Trzeba jeszcze istotę przekonać do współpracy.
Ps. Balor ma od 20 kostek i CR 20.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz cze 18, 2006 7:55 pm

Suldarr'essalar pisze:
Poziom czarodzieja + d20 musi pokonać OC potwora.


W opisie czaru jest napisane że pochwycony wykonuje rzut obronny na czar. Czy to jest to samo?

Suldarr'essalar pisze:
Przywołanie to jeszcze nie wszystko. Trzeba jeszcze istotę przekonać do współpracy


A to robi się testami charyzmy :D Balorek ma 16. Czarodziej z Cha 10 jeśli wypije tani eliksir zwiększający tę cechę ma całkiem spore szanse. O zaklinaczach nie wspomnę :D

Suldarr'essalar pisze:
Ps. Balor ma od 20 kostek i CR 20.


W mojej Księdze Potworów ma 13KW i SW 18 :D

EDIT do postu poniżej:

Zsu-Et-Am pisze:
bazuje on na ed. 3,5


Domyślam się, mam SRD :wink: Mi jednak w wypadku tych pytań chodziło o edycję 3.0 :D
Ostatnio zmieniony ndz cze 18, 2006 9:00 pm przez iron_master, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz cze 18, 2006 8:02 pm

Suldarr podaje prawidłowe statystyki, przy czym bazuje on na ed. 3,5 - odsyłam do SRD w celu sprawdzenia. Radzę przywyknąć. Co do testów Charyzmy - jeszcze kwestia tego, o co się starasz - i MG, który podejmie decyzję.

EOT.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz cze 18, 2006 9:57 pm

iron_master pisze:
W opisie czaru jest napisane że pochwycony wykonuje rzut obronny na czar. Czy to jest to samo?

Nie. Rzut obronny, to rzut obronny (potwór wykonuje rzut obronny k20 + modyfikator woli, przeciwko 10 + poziom czaru + modyfikator atrybutu czaromiotacza). Te podstawy masz w podręczniku gracza.

Ps. tak, bazuję na 3.5, gdzie balor ma 26 charyzmy, a dodatkowo, mg ma prawo przyznać modyfikator od -6 do +6 w zależności od nagrody, zadania itp) ;)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pn cze 19, 2006 2:44 pm

Suldarr'essalar pisze:
Nie. Rzut obronny, to rzut obronny (potwór wykonuje rzut obronny k20 + modyfikator woli, przeciwko 10 + poziom czaru + modyfikator atrybutu czaromiotacza). Te podstawy masz w podręczniku gracza.


To wiem. Chodzi mi o tą sprawę:

Podręcznik Gracza 3.0 pisze:
Stworznie, które jest celem, musi wykonać rzut obronny na wolę. Jeśli się on uda opiera się czarowi. Jeśli rzut się nie powiedzie stworzenie zostaje natychmiast wciągnięte do pułapki (odporność na czary nie powstrzymuje stworzenia przed przyzwaniem). Pochwycony może uciec z pułapki dzięki udanemu rzutowi obronnemu na OC...


Podkreślenie moje
 
Filio

pn cze 19, 2006 2:56 pm

Myślę, że pochwycony może co rundę próbować się wydostać.
A kiedy jest już pod działaniem czaru, to wtedy może korzystać z OC.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pn cze 19, 2006 3:24 pm

Pytanie:
Jak rozegrać walke BG kontra wielu przeciwników ?
BG- wojownik tak z 8 lvl, atuty zmysł walki, poprawione przewracanie, wielkie rozszczepienie (a reszte narazie pomińmy)
potwory, gobliny.

Taki BG staje z włócznią i własnie co, jak poruszają sie potwory w jego stronę? jezlei wszystkie naraz to nie mają szans nawet dojść (BG używa włóczni), wchodząc w jego strefe BG wypłaca względem niego atak okazyjny (pierwszy), decyduje sie na przewrócenie (jest silny i wiekszy wiec pewnie mu sie uda), jeżlei przewróci przeciwnika otrzymuje atak względem niego (poprawione przewracanie) i dodatkowy atak względem stojącego obok przeciwnika, którego to także moze próbować przewrócić ?
W ramach ataku okazyjnego wykańcza znaczną część przeciwników.

Czy pomiedzy tak wykonywanymi atakami można zmieniać broń mając szybkie jej wyciąganie. Chodzi tu o pozwolenie przeciwnikom na podejście a pózniej po wybiciu tych z przodu, korzystając z dóbr atutu poprawione rozszczepienie, szybko zmienić broń na włócznie i wykosić tych z tyłu, a następnie odejść (bowiem wykonywany była tylko akcja pojedyńczego ataku, reszta to bonusy z rozszczepienia i poprawionego przewracania).

Wiem ze akcja wyglada ostro bo jeden BG moze tak z 100 orków wybić sam sie nie narazając na atak (o ile oczywiście one nie bedą strzelać).
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 19, 2006 3:34 pm

iron_master pisze:
Podręcznik Gracza 3.0 pisze:
Stworznie, które jest celem, musi wykonać rzut obronny na wolę. Jeśli się on uda opiera się czarowi. Jeśli rzut się nie powiedzie stworzenie zostaje natychmiast wciągnięte do pułapki (odporność na czary nie powstrzymuje stworzenia przed przyzwaniem). Pochwycony może uciec z pułapki dzięki udanemu rzutowi obronnemu na OC...


Podkreślenie moje
Błąd w tłumaczeniu. Chodzi o zwykły rzut na OC.
 
Awatar użytkownika
Bulny
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: sob cze 24, 2006 6:52 pm

ataki w locie

śr cze 28, 2006 11:21 pm

Witam mam pytanie!

Czy latająca bestia dajmy na to taki Hipogryf może w jednej rundzie opaść w locie w dół, wykonać atak szponami a potem znowu wzlecieć. Wszystko w jednej rundzie.

Z góry dziękuję za odpowiedzi!
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

śr cze 28, 2006 11:22 pm

Jeżeli ma atak z powietrza (odpowiednik ataku w przelocie), czy jakoś tak to może. Inaczej nie (chyba ze bedzie przyśpieszona)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr cze 28, 2006 11:37 pm

xiliar pisze:
(chyba ze bedzie przyśpieszona)

Przyśpieszenie zwiększa prędkość i pozwala na dodatkowy atak. Dalej nie jest możliwe użycie go do wycofania bez użycia atutu.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw cze 29, 2006 12:44 am

A nie daje czasem akcji cząstkowej ??
 
Anonim_1

czw cze 29, 2006 12:50 am

xiliar pisze:
A nie daje czasem akcji cząstkowej ??

Na 3.0 daje akcję cząstkową. Na 3.5 zwiększa prędkość, rzut obronny na refleks, klasę pancerza, premię do ataku (bodajże o 1) i daje dodatkowy atak.
 
Awatar użytkownika
Bulny
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: sob cze 24, 2006 6:52 pm

czw cze 29, 2006 2:11 pm

Czyli prawie każdemu latającemu potworowi MP powinien dawac Atak w przelocie bo jak ogladam filmy przyrodnicze to taki orzeł robi to co opisalem w czasie krótszym niz 6s?? UUU... karygodny blad panów z d20 :D
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw cze 29, 2006 5:21 pm

Nie ten jeden, ile razy w czasie walk ludzie tracili rece, nogi uszy itp. a w dd postrać z 50 PW straci po jednym ciosie 40 (mozna by rzec 80% sił witalnych) i jedyne co powie to auć, bo w zaden sposób nie wpływa to na jej ruch ani w trakcie walki ani już długo po...
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 29, 2006 5:37 pm

xiliar, opis takich sytuacji leży w gestii MG. Mechanika została tak zrobiona, ponieważ nikomu nie chciało się robić osobnych tabelek, dla różnych potwórów, co się może stać gdy trafisz mocniej. Nie wszyscy mają parę rąk (arrow deamon), parę nóg (centaur), jedną głowę (ettin), czy w ogóle możliwość odcięcia głowy (Lumian), czy też w ogóle jakąkolwiek zbliżoną anatomię (chaos beast).
Miej pretensje do swojego MG, jeśli nie robi dobrych opisów.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw cze 29, 2006 6:03 pm

SRD 3.5 :

Krzywda twojej postaci dzieje się najczęściej wówczas, gdy otrzymuje ona obrażenia i traci punkty wytrzymałości. I nie ma tu znaczenia, czy zranił cię bułat orka, błyskawica stworzona przez czarodzieja czy lawa, do której wpadłeś. Całkowitą liczbę punktów wytrzymałości zapisujesz na karcie swej postaci. Kiedy otrzymuje ona obrażenia, odejmujesz ich liczbę od punktów wytrzymałości – w ten sposób otrzymujesz aktualne punkty wytrzymałości. Ich liczba spada, gdy doznajesz ran, a rośnie, kiedy odzyskujesz witalność.
Co symbolizują punkty wytrzymałości: W świecie gry punkty wytrzymałości mają dwa znaczenia – po pierwsze, zdolność do przeżycia mimo otrzymanych ran; po drugie, umiejętność zmieniania straszliwych ciosów w mniej poważne. W przypadku niektórych postaci punkty wytrzymałości mogą symbolizować boskie względy lub wewnętrzną siłę. Kiedy paladyn przetrwa działanie kuli ognistej, trudno będzie przekonać świadków tego wydarzania, iż nie pomogła mu jakaś siła wyższa


W Warhamerze, CyberPunku, L5K, co by wymienić te "najznańsze" :D jest podobnie.
Utrata 40 z 50 PW może oznaczać, żę Twoja zbroja cię ochroniła, dopiero na -1 i niżej Masz złamaną rękę, miecz w brzuchu itp. Dokładnie tak samo jak w Młotku gdy skończy Ci się Żywotność i rzucasz w Tabeli Krytyków. W praktycznie każdej RPG tak jest, możesz mieć większe lub mniejsze szanse ale nie ginie się od jednego ciosu. Po prostu nikt by nie grał w taką grę. :D
Ja utratę PW opisuję jako zmęczenie walką, stłuczenia i tego typu sprawy.
O taki opis powinien zadbać Twój MG.
W D20 nie ma lokacji trafień, ja uważam, że to dobrze, i w GURPS i Warhamerze wychodziły czasem straszne buraki. Jeśli zaś Uważasz że lokacje są niezbędne polecam Grim & Gritty - jest tam dobrze rozpisana tabelka z lokacjami. :D
 
Awatar użytkownika
Aker
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 192
Rejestracja: wt kwie 11, 2006 6:14 pm

pn lip 03, 2006 11:23 am

Witam. Ja mam problem odnośny punktów umiejętności, barbarzyńcy i piśmienności. No więc lie punktów umiejętności musi przeznaczyć barbarzyńca, aby zstać piśmienną postacią? 2 (tyle co za język obcy, chodź nie pozna żadnego nowego), czy więcej?
To tyle. Pozdrowionka.
 
Awatar użytkownika
TOR
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1188
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:04 pm

pn lip 03, 2006 11:40 am

Aker pisze:
No więc lie punktów umiejętności musi przeznaczyć barbarzyńca, aby zstać piśmienną postacią? 2 (tyle co za język obcy, chodź nie pozna żadnego nowego), czy więcej?

Dokładnie 2.

Pamiętaj o tytułach dodając tu posty.
 
Awatar użytkownika
Aker
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 192
Rejestracja: wt kwie 11, 2006 6:14 pm

pn lip 03, 2006 12:54 pm

I wydając 2 rangi na piśmienność jest piśmienny "na zawsze", czy po "nauczeniu się" nowego języka musi znów wydać 2 rangi, aby być w nim piśmienny?
 
Awatar użytkownika
Ubiquit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 485
Rejestracja: pn cze 20, 2005 6:46 pm

pn lip 03, 2006 1:17 pm

Raz wydane rangi zapewniając ci umiejętność pisania w każdym języku jaki znasz, lub jakiego przyjdzie ci się nauczyć. Czyli opcja "na zawsze".
 
Awatar użytkownika
Bulny
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: sob cze 24, 2006 6:52 pm

śr lip 12, 2006 8:20 pm

Mam male pytanko dotyczace mnicha... Czy jesli w jednej rundzie walczy np. kama, to czy w drugiej moze on bez poswiecania czesci akcji na zmiane broni walic atakiem bez broni np. z kopa. Wg. mnie logiczne jest ze moze, ale nie wiem jak z zasadami.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr lip 12, 2006 8:35 pm

SRD pl by Llewelyn_MT pisze:
Mnich może wykonywać ataki bez broni nawet wtedy, gdy ma zajęte ręce
 
Awatar użytkownika
Valygar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 15, 2006 11:07 pm

Głupi problem...:/

ndz lip 16, 2006 12:27 am

Właściwie to jestem noobem jesli chodzi o d&d więc mam dość głupie pytania.
1. Czy 1-poziomowy czar magiczna broń daje premie +1 na stałe?
2. Czy 1-poziomowy czar Zbroja maga daje premie +4 podmiotowi na stałe?
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz lip 16, 2006 12:37 am

1. Nie. Trwa minutę na poziom czarującego. Czyli np. u czarodzieja pierwszego poziomu będzie trwała minutę.
2. Nie. Trwa godzinę na poziom. Czyli np. u zaklinacza trzeciego poziomu będzie trwała trzy godziny.

Poza tym czas działania czaru określa rubryka "czas trwania" przy opisie każdego zaklęcia.
 
Awatar użytkownika
g0k0u
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 18, 2006 12:40 am

wt lip 18, 2006 1:58 am

Szczurołak ma w swym opisie atut Wielokrotne ataki (prowadzę przygodę Głos w snach). Czy ten atut jest opisany w którymś podręczniku? Szukałem go lecz nie znalazłem.
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

wt lip 18, 2006 8:05 am

Tak, jest opisany bodajże w Księdze Potworów. Gdzieś przy początku.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt lip 18, 2006 10:59 am

Dokładnie na stronie 11 "Księgi Potworów" obok innych atutów dla potwornych istot.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

śr lip 19, 2006 12:37 am

3 pytania:
1 Czy majac atuty: żelazny chcwyt i biegłosć w broni olbrzym możemy walczyć dwoma takimi mieczykami ?
2 Czy mozan stosować konną walkę podczas porywającej szarży aby uchronić wierzchowca przed trafieniem ( z ataku okazyjnego celu) ?
3 Czy obrazenia z potężnego ataku mnoży sie przy porywającej szarży ?I wogóle przy atakach z konia.
 
Awatar użytkownika
Darth Angel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw maja 25, 2006 8:03 pm

śr lip 19, 2006 8:57 am

ad 1. Nie można. Atut Żelazny chwyt pozwala Tobie dzierżyć jednorącz groń o jedną kategorię większą od Ciebie, olbrzym jest zaś dwie kategorie większy. A biegłość w olbrzymie pozwala w ogóle się nim posługiwać, a nie traktować jak o kategorię mniejszego.

ad 3. W zasadzie nie natknąłem się na informacje potwierdzające mnożenie obrażen z Potężnego ataku przy porywającej szarży, ale przez analogię do mnożenia obrażen przy trafieniach krytycznych wnioskuję, że tak, można mnożyć. Generalnie przy krytykach mnożysz wszsystkie obrażenia stałe (nie losowe - z wyjątkiem oczywiście kości obrażeń broni), więc w tym przypadku z pewnością jest podobnie.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 149

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości