Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 149
 
Wróbelek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 12, 2005 8:23 pm

Premie broni i pocisku - sumują się?

czw kwie 27, 2006 7:46 pm

Mam pytanko. Czy używając kuszy+3 z bełtem +2 premię te się ze sobą sumują? Czy bierze się pod uwagę tylko wyższe umagicznienie?
Pozdro
Wróbelek mały
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

czw kwie 27, 2006 7:52 pm

na potrzeby premii do ataku i obrażeń z usprawnienia - jak najbardziej. Na potrzeby pokonwania redukcji obrażeń (mówię tu o 3.0) - nie.
 
Awatar użytkownika
TOR
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1188
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:04 pm

czw kwie 27, 2006 8:44 pm

Planetourist pisze:
(...) w opisie Points of Sanity (...) mamy taki zwrot : "Impulse control (compulsions)"

Kurde, mogłeś linka podać... :/

No to tak... "Impulse control" (przyjmijmy wolne tłumaczenie "kontrola impulsów", chociaż do końca poprawne pewnie nie jest) to wg Wikipedii zdolność człowieka do kontrolowania swoich impulsów i pragnień, do czekania na ich zaspokojenie. Ponieważ tu jest mowa o zaburzeniach (disorders) kontroli impulsów, to chodzi tu o takie rzeczy jak kleptomania czy piromania. Czyli takie schorzenia, w wyniku których których postać musi (czuje przymus) wykonywania jakiejś czynności i nie jest szczęśliwa, jeśli nie może jej wykonywać. Stąd podtyp "przymus" ("compulsion"). Wyjaśniłem?

Planetourist pisze:
I jeszcze jedno pytanie o tłumaczenie: co znaczy "psychospecies" z tej samej tabeli, co powyżej? Bo w żadnym słowniku nie mogę znaleźć.

"Psycho-" to chyba wiadomo, "species" - gatunek. To schorzenie polega po prostu na tym, że chory uważa, że jest przedstawicielem innego gatunku. A nie znalazłeś tego, ponieważ to jest choroba totalnie i absolutnie fikcyjna. Co zresztą jest napisane jasno na odpowiedniej stronie SRD.
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

czw kwie 27, 2006 11:19 pm

Czy używając kuszy+3 z bełtem +2 premię te się ze sobą sumują? Czy bierze się pod uwagę tylko wyższe umagicznienie?


v3.0
Sumujesz - przy liczeniu premii z usprawnienia do ataku i do obrażeń.
Bierzesz pod uwagę wyższe umagicznienie (nie sumujesz) - na potrzeby sprawdzenia czy pocisk ominął redukcję obrażeń.
(tak jak napisał Planetourist :razz: )
v3.5
Bierzesz pod uwagę tylko wyższe umagicznienie (nie sumujesz) - przy liczeniu premii do ataku i obrażeń.
W przypadku omijania redukcji redukcji obrażeń - pocisk zyskuje spejalne cechy broni z której został wystrzelony.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz kwie 30, 2006 6:32 pm

Powracam z kolejnym pytaniem o Poczytalność, tym razem typowo mechanicznym (tym razem daję linka- to TU) Więc tak: mamy informację, że " Whenever the satiation period expires before the user takes another dose, the DC of the Fortitude save to resist damage (see below) increases by 5." I nie wiem jak to rozumieć, bo rzuty na Wytrwałość przeciwko efektom uzależnienia należy wykonywać, tylko, gdy uzależniony BG nie jest zaspokojony: "An addicted user who is not satiated takes the indicated amount of ability damage each day unless the character succeeds on a Fortitude saving throw." Więc jak? Tażdy przypadek niezaspokojenia zwiększa na stałe ST wszystkich rzutów przeciwko temu jednemu narkotykowi o 5? Czy po prostu na potrzeby rzucania przeciwko ability damage ST z tabeli Addictions zwiększa się o 5?
 
Filio

ndz kwie 30, 2006 10:13 pm

To działa tak:
Faza 1.
Gdy za pierwszym razem postać zażyje narkotyku, będzie musiała wykonać ST równy wziętej dawce (np. jeśli postać wzięła średnią - 'medium' dawkę, to ST jest równe 10) i jeśli się jej nie powiedzie, stanie się uzależniona od narkotyku.

Faza 2.
Teraz, gdy postać jest uzależniona od narkotyku, musi brać te same dawki co wcześniej, aby nie otrzymywać (każdego dnia!) podanych obrażeń. Tylko musi je wziąć przed zakończeniem się czasu zaspokojenia danego narkotyku (np. niska - 'low' dawka zaspokaja przez dziesięć dni).
Drugi sposób na pozbycie się dziennych obrażeń (i przy okazji zwalczenie nałogu) jest nie branie nartkotyków i sukcesywne wykonanie dwóch (pod rząd) rzutów obronnych na otrzymanie obrażeń. Gdy uda nam się, nie jesteśmy już uzależnieni od narkotyku.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz kwie 30, 2006 10:28 pm

Owszem, to wiem i wyczytałem w SRD, a po polsku nawet przejrzyście opisują to Władcy Mroku. Tylko że we władcach mroku pisze, że te testy wykonuje się nawet w stanie zaspokojenia, i wtedy mają ST podane w tamtejszej tabelce- a to +5 do ST zaczyna się, gdy postać nie jest zaspokojona. A w SRD pisze:
"An addicted user who is not satiated takes the indicated amount of ability damage each day unless the character succeeds on a Fortitude saving throw. " ja to rozumiem tak, że tylko te postacie, które nie są zaspokojone muszą co dzień rzucać na Wytrwałość przeciwko Ability Damage. I tu pojawia się moje pytanie: gdzie to +5 do ST rzutu obronnego pojawia się w mechanice drugów opisanej przy Sanity Pońtsach? IMHO 5 dodaje się do ST na oparcie się uzależnieniu, by uzyskac ST, jaką potem będą miały rzuty przeciwko Ability damage wynikającemu z niezaspokojenia, ale nie jestem tego do końca pewien.
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

pn maja 01, 2006 1:03 pm

Mam takie pytanie czy istnieje jakas zasada jezeli chodzi o przydzielanie PD w takiej sytuacji: walczy wojownik o poziomie 9 z grupką czterech zbirów i ich SW wynosi 4. Ile PD powinien dostać wojownik za pokonanie takiej grupki?

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pn maja 01, 2006 1:08 pm

Sprawdzasz, ile na danym poziomie wojak dostanie za potwora o SW 4. Ponieważ zbirów było czterech, mnożysz wartość *4. Zawsze należy pamiętac, że liczysz SW poszczególnych członków danej grupy, a nie PS całej grupki.
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

pn maja 01, 2006 1:25 pm

masllo pisze:
ich SW wynosi 4



Kogo? Całej grupy, czy pojedynczego łotra? Jeżeli to pierwsze, wówczas sprawdzasz w tabelce 7-1 w PMP ile PD dostanie wojownik 9 poziomu za SW 4.

Jeżeli to drógie, wtedy przewracasz na stronę 101 w wyżej wspomnianym podręczniku i w tabelce 4-1 szukasz liczby stwożesz (4), idziesz w dół, aż znajdziesz SW 4 i patrzysz na kolumnę PS po lewej stronie (w tym przypadu wypada liczba 8 - to jest SW spotkania dla tego wojownika).
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

Przydzielanie PD dla jednego gracza

pn maja 01, 2006 2:00 pm

Ok wiem teraz jak policzyć PD w tej sytuacji a co jeżeli walczy on z innym wojownikiem tez SW 9? Bo przeciez ten wojownik o SW 9 jest przeznaczony jakoby dla grupki 4 graczy a nie jednego.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob maja 06, 2006 11:51 am przez masllo, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pn maja 01, 2006 3:02 pm

To wtedy dajesz mu PD za zwqycięsto z postacią o SW 9. Gdyby walczyła z tym wojownikiem grupka 4 os, to musiałbyć podzielić XP równo pomiędzy nichj (choć w FR działa to trochę inaczej, tam- co jest opisane w rozdziale "Prowadzenie Krain" w ZKOŚnej książeczce- obliczasz PD dla każdego osobno, biorąc pod uwagę ich poziomy, nie poziom grupy jako takiej)
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

pn maja 01, 2006 4:13 pm

mala rada- nize trzymaj sie zasad - podane SW itp to TYLKO ORIENTACYJNE liczby wsyztsko zalezy od sytuacji i taktyki. Immo przydzielanie XP wg tabelej mija sie z celelm. Po miesiacu gry da sie nabic 20 poziom ... czy to ma sens ?
Przyznawaj doswiadczenie wg walsnego uznanaia bazujac na tym co podaja podreczniki
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

pn maja 01, 2006 4:24 pm

Po miesiacu gry da sie nabic 20 poziom ... czy to ma sens ?


A to znaczy, że trzeba rozegrać 20 sesji w ciągu miesiąca (bo zgodnie z zasadami nie można otrzymać za sesję tyle PD, by mieć podwójny lub większy przeskok).
 
Filio

pn maja 01, 2006 10:45 pm

Planetourist pisze:
Każdy przypadek niezaspokojenia zwiększa na stałe ST wszystkich rzutów przeciwko temu jednemu narkotykowi o 5? Czy po prostu na potrzeby rzucania przeciwko ability damage ST z tabeli Addictions zwiększa się o 5?

SRD pisze:
Whenever the satiation period expires before the user takes another dose, the DC of the Fortitude save to resist damage (see below) increases by 5.

Tak, dobrze myślałeś. Do ST dodajemy 5 na oparcie się uzależnieniu, by uzyskać ST, jaki potem będą miały rzuty przeciwko obrażeniom na atrybuty wynikającemu z niezaspokojenia. :)

P.S. Pisze się 'jest napisane' a nie 'pisze' :razz:
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

pn maja 01, 2006 10:53 pm

Odpowiadając na pytanie Planetourista:
(na podstawie SRD)

Uzależnienie od narkotyków:
Działa podobnie jak choroba.

1. uzależnienie
Po zażyciu narkotyku należy wykonać RO na wytrwałość o ST zależnym od stopnia w jakim narkotyk uzależnia.
Narkotyki są podzielone na grupy odwzorowujące stopień w jakim uzależnieniają:
Negligible (pomijalny) ST 4
Low (niski) ST 6
Medium (średni) ST 10
High (wysoki) ST 14
Extreme (ekstremalny) ST 25
Jezeli RO na wytrw. się nie powiedzie, osoba jest uznawana za uzależnioną.

2. Głód (narkotykowy) i zaspokojenie

Jeżeli osoba jest uzależniona od narkotyku dłużej niż 2 miesiące - zwiększa się o jedną kategorię stopień uzeleżniania narkotyku (nie dotyczy to narkotyków ze stopniem negligible -'pomijalny').
Jeżeli uzależnionemu uda się wyjść z nałogu i spowrotem zażyje ten sam narkotyk, wtedy stopień uzależniania narkotyku jest taki jak tuż przed wyjściem z nałogu.

Każdy z narkotyków ma okres pozostawania w organiźmie i zaspokajania, zależny od stopnia w jakim uzależnia.
Negligible (pomijalny) 1 dzień
Low (niski) 10 dni
Medium (średni) 5 dni
High (wysoki) 1 dzień
Extreme (ekstremalny) 1 dzień

Za każdym razem gdy uzależniony nie przyjmie nowej dawki narkotyku przed upływem okresu zaspokojenia - musi wykonać RO na Wytrw. o ST zależnym od stopnia uzależniania narkotyku, ale zwiększonym o +5.

Jeżeli ten rzut mu się nie powiedzie - jego atrybuty zostają obniżone zależnie od stopnia w jakim uzależnia narkotyk.
Rzut przeciw obniżeniu atrybutów musi wykonywać każdego dnia gdy jest na głodzie.
Dawka która uzależniła, liczy się jako posiadająca okres zaspokojenia.

Negligible (pomijalny) k3 - 2 Zr (może być 0)
Low (niski) k3 Zr
Medium (średni) k3 Zr; k4 Rzt
High (wysoki) 1k6 Zr, 1k6 Rzt, 1k6 Bd
Extreme (ekstremalny) 1k8 Zr, 1k8 Rzt, 1k6 Bd, 1k6 S

Jeżeli uzależnionemu powiodą się dwa rzuty obronne z rzędu (będąc na głodzie) - to zwalczył swoje uzależnienie i nie otrzyuje już następnych obniżeń atrybutów.
 
Awatar użytkownika
Tomex
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: sob sty 28, 2006 3:54 pm

Czy wzrok u psiona jest ważny ?

wt maja 02, 2006 4:05 pm

Pytanie brzmi: Czy psion może użyć mocy będąc ślepy (albo oślepiony, z opaską na oczach itp.) ? I czy tyczy się to również efektów wizualnych ?
 
Filio

wt maja 02, 2006 9:00 pm

Oczywiście. Albowiem wszystko dzieje się w umyśle psiona. Wzrok nie jest potrzebny do wykreowania mocy, w tym efektów wizualnych.
Psion może uzyć jakiejkolwiek mocą będąc ślepym. Tylko myślę, że te związanie z wybraniem celu uwzględniałyby pewne kary do trafienia.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt maja 02, 2006 10:25 pm

Jeśli nie jest wstanie innymi zmysłami "namierzyć" celu to obowiązują go standardowe zasady - gdy przeciwnik jest niewidzialny. Dokładnie kat samo jak ślepy Mag nie może rzucić Magicznego Pocisku jeśli nie "widzi" celu - "widzi" oznacza dokładną identyfikację celu.
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

Atuty tropiciela a stworzenia niehumanoidalne

pt maja 05, 2006 10:43 pm

Mam takowe pytanko. Czy jak postać która ma więcej niż dwie konczyny (przednie - w przypadku zwierząt lub górne - w przypadku humanoidów) to zostając tropicielem otrzymuje atuty ( w ed. 3.0) oburęczność i walka dwoma rodzajami broni czy otrzymuje związane z potworami takie jak walka kilkoma rodzajami broni i powiedzmy atak wielokrotny? Jak to natomiast wygląda w ed. 3.5? I jeszcze jedno czy jest to możliwe żeby mieć 14 ataków na runde miejąc 10 poziom Kieł Lolth/ 3 poziomy Łotrzyka/ 5 poziomów wojownika, wspomniane wyżej atuty + niezwykła zręczność.

Dziękuje z góry za uzasadnione i konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam

Proszę uzupełniac tematy postów z pytaniami.
moderator rincewind bpm
 
Awatar użytkownika
Llewelyn_MT
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1178
Rejestracja: sob sty 31, 2004 7:06 pm

Re: Atuty tropiciela a stworzenia niehumanoidalne

sob maja 06, 2006 9:24 pm

Trudne pytania stawiacie, nie ma co...

masllo pisze:
Mam takowe pytanko. Czy jak postać która ma więcej niż dwie konczyny (przednie - w przypadku zwierząt lub górne - w przypadku humanoidów) to zostając tropicielem otrzymuje atuty ( w ed. 3.0) oburęczność i walka dwoma rodzajami broni czy otrzymuje związane z potworami takie jak walka kilkoma rodzajami broni i powiedzmy atak wielokrotny?
Atuty Niezwykła zręczność i Walka kilkoma rodzajami broni zastępują odpowiednie atuty u istoty z więcej niż dwoma chwytnymi kończynami, więc tu nie ma problemu. Zakładając oczywiście, że rasa nadaje się w ogóle do awansowania w klasie postaci. Wspomniane zwierzę nigdy nie może zostać tropicielem.
Wielokrotny atak dotyczy wyłącznie broni naturalnych i nie ma nic wspólnego z z Niezwykłą zręcznością (atak bronią wytworzoną).

masllo pisze:
Jak to natomiast wygląda w ed. 3.5?
W Ed 3.5 (pod tym względem o niebo lepszej) jest dokładnie tak samo. Oczywiście poza tym, że nie ma już atutów Oburęczność i Niezwykła zręczność - wystarczy sama Walka ... rodzajami broni (i tylko ten atut dostaje tropiciel).

masllo pisze:
I jeszcze jedno czy jest to możliwe żeby mieć 14 ataków na runde miejąc 10 poziom Kieł Lolth/ 3 poziomy Łotrzyka/ 5 poziomów wojownika, wspomniane wyżej atuty + niezwykła zręczność.
Mógłbyś napisać skąd jest klasa Kieł Lolth? Nie liczyłem (nie mam podręczników przy sobie), ale wydaje się to absolutnie niemożliwe, ze względu na zbyt niską premię do ataku. Uniemożliwia to korzystanie z części atutów zwiększających ilość ataków z drugiej (i kolejnych) broni. A wspomniane przez ciebie atuty zapewniają tylko jeden atak na dodatkową kończynę.
Proszę o uzupełnienie.
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

Jak się oblicza EPP dla własnych potworów?

pn maja 08, 2006 9:33 am

Jak się oblicza EPP dla własnych potworów? Szukłaem w wyszukiwarce i znalazłem sporo tematów o tematyce EPP, ale nigdzie nie zobaczyłem jak się oblicza tą liczbę dla własnych monstrów. W Księdze Potworów II też nie ma żadnego wzoru. Proszę wytłumaczenie w języku polskim jak to się robi.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn maja 08, 2006 10:15 am

Szczególowe zasady są w Savage Spiecies (tzw. acid test).

Ogólnie, najprostrzym testem jest porównanie rasy do człowieka z x poziomami. Jeśli postać jest lepsza, to trzeba jej zwiększyć LA.

Kilka wytycznych:
dodatkowe formy poruszania się, plusy do cech mentalnych, niezrównoważone cechy, zdolności Su, lub Sp (Ps) zwiększają LA o 1.
Dodatkowe kończyny zwiększają kości (zwykle +1hd za dodatkową kończynę).

Llewelyn_MT pisze:
Mógłbyś napisać skąd jest klasa Kieł Lolth? Nie liczyłem (nie mam podręczników przy sobie), ale wydaje się to absolutnie niemożliwe, ze względu na zbyt niską premię do ataku.

Song and Silence -> Pieśń i Cisza po Polsku AFAIK.
masllo pisze:
I jeszcze jedno czy jest to możliwe żeby mieć 14 ataków na runde miejąc 10 poziom Kieł Lolth/ 3 poziomy Łotrzyka/ 5 poziomów wojownika, wspomniane wyżej atuty + niezwykła zręczność.

Zakładając, że postać ma multiattack i multiweapon fighting (oraz opcjonalnie multidexterity) wyciągasz maksymalnie 8 ataków na rundę.
BAB = 7 (FoL) + 2 (rogue) + 5 (fighter) = +14/+9/+4 -> 3 ataki.
Mając wspomniane atuty otrzymujesz dodatkowe 5 ataków (po jednym na każdą dodatkową rękę), czyli w sumie 3+5 = 8 ataków.
Mając Improved Multiweapon fighting otrzymujesz dodatkowe 5 ataków, co daje w sumie 13 ataków na rundę.

Niezwykła zręczność? Jak to jest po angielsku?
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

Jak się oblicza EPP dla własnych Potworów?

pn maja 08, 2006 6:19 pm

Ech...

Ja tu proszę o konkretne porady, dotyczące EPP własnych potworów, w języku polskim a tu mi wyjeżdżają z angielskimi skrótami i podręcznikami.

W Księdze Potworów II jest napisane, że EPP to liczba KW stworzenia i różnica potęgi wyrażona jako dostosowanie poziomu. Własnie. Co to jest dostosowanie poziomu? Na czym polega ta różnica potęgi? Jak ją obliczyć?
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

pn maja 08, 2006 7:08 pm

M.S. pisze:
Na czym polega ta różnica potęgi? Jak ją obliczyć?

Najlepszym sposobem jest liczenie "na oko" W tym przypadku zadna regulka ci nie pomoze. najlepiej porownac swojego potworka (badz rase) z jakas inna oficjalna i na tej podstawie okreslic EPP. Trzeba wziac przede wszystkim pod uwage:
- jak zmieniaja sie atrybuty, ktore sie zwiekszaja, ktore zmniejszaja (w podreczniku mistrza podziemi w rozdziale o tworzeniu walsnych ras, jest rozpisane, jak zmieniac atrybuty nowych ras zeb bylo to zronowazone.
- czy ma jakies potezne zdolnosci jak np: OC, premie unikowe do KP, specjalne ataki (jakm np: polsmok) itp...
- czy ma jakies wymagania, albo wady, z gory narzucone na postac (jak np wampir, ktory mzoe zginac gdy wejdzie do plynacej wody)
 
thomston
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 08, 2006 7:08 pm

Wyjątek z reguły czy błąd w mechanice ?

pn maja 08, 2006 7:25 pm

W przewodniku MP jest teman "zapójcze ataki" w którym jest napisane "Jeśli to ma jakieś znaczenie, matwa postać ma -10pw i to bez wzgledu na rodzaj śmierci" Lecz to MA zancze. W obrońcach wiary jest klasa prestiżowa "kapłan bitewny" która posiada na 10 poziome własciwość "Nieprzejednani" która działa mniejwiecej tak ze kompani kaplana (promien 30m) mogo "zyc" do -20 i ignoruja efekty ran .Czy to czyni ich odpornymi na zabujcze ataki a jesli tak czy nie jest to zbyt potężne ?! :?
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

pn maja 08, 2006 7:34 pm

Nie nie są. Kapłan bitewny to wyjątek, którego nieprzewidział Moonte Cook, autor PMP.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pn maja 08, 2006 7:51 pm

Jest dokładnie tak jak powiedział M.S. nie jest to żaden błąd a zwykłe uogólnienie. Wystarczy przyjąć, że kiedy rzucimy na kapłana w czasie trwania tej zdolności np. palec śmierci to po zgonie będzie miał -20 PW a kiedy czas zdolności minie wróci mu do -10. Tak naprawdę jest to zwykła statystyka bo jak ktoś jest martwy to nie ma znaczenia ile tych Pw na minusie jest.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Re: Jak się oblicza EPP dla własnych Potworów?

pn maja 08, 2006 8:27 pm

M.S. pisze:
Ech...

Ja tu proszę o konkretne porady, dotyczące EPP własnych potworów, w języku polskim a tu mi wyjeżdżają z angielskimi skrótami i podręcznikami.
Po polsku nie zostało to wydane.

M.S. pisze:
W Księdze Potworów II jest napisane, że EPP to liczba KW stworzenia i różnica potęgi wyrażona jako dostosowanie poziomu. Własnie. Co to jest dostosowanie poziomu? Na czym polega ta różnica potęgi? Jak ją obliczyć?
EPP (po ang. ECL), czyli efektywny poziom postaci to suma kości (KW / HD), poziomów i dostosowania poziomu (po ang. level adjustment, LA).
Jeśli postać jest potężniejsza od ras z PHB (podręcznika gracza), to otrzymuje wyrównanie. Do takich ras należy np. drow, duergar itp. To 'wirtualny' poziom nie dający nic. Po prostu postać z LA+1 traktowana jest jakby była o jeden poziom wyżej pod względem punktów doświadczenia wymaganym do wejścia na wyższy poziom.

Np. Człowiek wojownik 10 poziomu ma EPP 10.
Aasimar wojownik poziomu 5 ma EPP 6 (5 za poziomy + 1 LA)
Z kolei np. Unbodied (XPH) psion 4 poziomu ma EPP 12 (4 poziomy + 4 kości rasowe + 4 LA).


Nie mogę podawać zawartości podręcznika, więc podaję tylko wytyczne.
Najlepiej będzie jeśli prześlesz komuś kto się zna, rasę by ją przejrzał, albo zamieścił a forum.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pn maja 08, 2006 8:41 pm

Suldarr'essalar pisze:
Najlepiej będzie jeśli prześlesz komuś kto się zna, rasę by ją przejrzał, albo zamieścił a forum.

Mu chyba chodzi o te jego szczury, BTW to ja zadałem pytanie o ich EPP :razz:
Co do samego EPP- u tych potworków proponowałbym 6, ze względu na używanie na życzenie dość przydatnych zdolności czaropodobnych, paraliż, niezłe premie do umiejętności, atrybutów i naturalnego pancerza. Na pewno w mocy są pewne ogólne wskazówki:
-Na życzenie czary jak zaklinacz 4. poziomu ustala ich minimalne EPP na 4., chyba że poza tym miałyby NAPRAWDĘ SPORE słabości, lecz w tych szczurkach niczego takiego nie widzę.
-Natualne KP w granicach +1 do +5 zwiększa EPP o 1 (wyjątkiem są koboldy, które nie mają EPP, bo poza panecerzem naturalnym nie mają nic dobrego), więc dodajemy to 1- mamy już 5
-za premie do umiejętności- zdrowe +1, tp już wychodzi 6
-paraliż to też dobra umiejętność (zwłaszcza, że ST może zwiększyć wyskoa Budowa), więc +1- mamy już 7
-Teraz dodajemy 3 KW- wychodzi 10, lecz, jako że 3 punkty z tego EPP można uznać za "zdolności klasowe" rasowych KW humanoida-potwora, wychodzi nam 7
-odejmujemy 1 od EPP za wrażliwość na światło dnia (bo to jednak dość powazna słabość), wychodzi 6. Co ty na to?
PS. celowo pominąłem +1 za atrybuty, bo niektóre premie na oko kwalifikowały się do "+1/2", więc uprościłem obliczenia dając +1 i pomijając cechy.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 149

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości