Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 149
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

Kary za sen

wt maja 09, 2006 8:22 pm

Ja mam nowe pytanie, mianowicie jak w mechanice przedstawić kary za sen. Moim zdaniem stan ten dawałby kary do nasłuchiwania(dla elfów oczywiście byłyby mniejsze) a porażka w spornym teście na ciche poruszanie oznaczałaby obudzenie celu.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt maja 09, 2006 8:41 pm

Podręcznik Gracza i SRD 3.5 opis umiejętkości Nasłuchiwanie :

Śpiąca postać wykonuje testy Nasłuchiwania z karą –10. Udany rzut oznacza, że się budzi

O to chodziło ? :D :D
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

wt maja 09, 2006 8:47 pm

Tak oto mi chodziło ale pytałem się o 3.0 a nie 3.5. Widzę różnicę ale tym się zadowolę. O bym zapomniał jaka kara jest dla elfów podczas medytacjii bo tego tam już chyba nie ma, nie piszę nazwy tematu bo to część wcześniejszego pytania.
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

wt maja 09, 2006 9:09 pm

-10
 
Filio

wt maja 09, 2006 9:11 pm

Ależ Sony podał obie edycje.
Tylko że trochę skrycie, dlatego zaraz wyjaśnię: :wink:

Sony pisze:
Podręcznik Gracza i SRD 3.5

- Podręcznik Gracza wyszedł dotychczas tylko w edycji 3.0
- SRD 3.5 jak sama nazwa wskazuje, jest to edycji 3.5
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

wt maja 09, 2006 9:17 pm

Po angielsku wyszły obydwa edycje podręcznika gracza i sądząc z podpisu Sony domyślam się że korzysta z obydwu. Pozatym jeśli to prawda to podaj stronę Podręcznika gracza w edycjii 3.0 na której mogę znaleźć tą informację.
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

wt maja 09, 2006 11:13 pm

3.0 nie precyzuje tego - ale poniewaz od kilku lat obowiazuje juz 3.5 ... :)
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

Wyjątek z reguły czy błąd w mechanice ?

wt maja 09, 2006 11:40 pm

W przewodniku MP jest teman "zapójcze ataki" w którym jest napisane "Jeśli to ma jakieś znaczenie, matwa postać ma -10pw i to bez wzgledu na rodzaj śmierci" Lecz to MA zancze.

Jest też napisane w tymże podręczniku (1 linijke wyżej):
Zabójcze ataki działają natychmiast. Nie ma szansy na ustabilizowanie postaci i w żaden sposób nie można jej utrzymać przy życiu.


W obrońcach wiary jest klasa prestiżowa "kapłan bitewny" która posiada na 10 poziome własciwość "Nieprzejednani" która działa mniejwiecej tak ze kompani kaplana (promien 30m) mogo "zyc" do -20 i ignoruja efekty ran .Czy to czyni ich odpornymi na zabujcze ataki a jesli tak czy nie jest to zbyt potężne ?!


Zabójczy atak to zabójczy atak, a nie efekt ran (obrażenia).

No i co z tego, że mogą żyć do -20 PW ignorując efekty ran (ale nie zabójcze ataki)?
Skoro postaci która jest podmiotem udanego zabójczego ataku w żaden sposób nie można utrzymać przy życiu.
Ląduje na -10 i jest martwa bez względu na wszelkie inne zdolności które posiada - ponieważ w żaden sposób nie można utrzymać jej przy życiu.

Chyba że jest niepodatna na zabójcze ataki - wtedy żadna z zasad dotyczących zabójczych ataków jej nie obowiązuje (ale to inna bajka :P).
 
Filio

śr maja 10, 2006 3:21 pm

Merlin wszech pisze:
Po angielsku wyszły obydwa edycje podręcznika gracza i sądząc z podpisu Sony domyślam się że korzysta z obydwu.

Merlin wszech, masz rację. Po angielsku wyszły obie wersje. Ale gdyby Sony miał na myśli angielską edycję Podręcznika Gracza, to napisałby Player's Guide (ostatecznie tak się powinno pisać, bo nie wiem co tam siedzi w głowie Sony'ego :wink: )
Ale póki co, w Polsce jedyny Podręcznik Gracza bazuje na edycjy 3.0

Merlin wszech pisze:
Pozatym jeśli to prawda to podaj stronę Podręcznika gracza w edycjii 3.0 na której mogę znaleźć tą informację.

Nie łaska samemu poszperać? :razz:
SRD 3.0
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr maja 10, 2006 8:04 pm

Sony miał na myśli edycję 3.5 do której posiada Podręcznuk Gracza po polsku - a konkretnie jego tłumaczenie. :D

Ale zarówno w ed 3.0 jak i 3.5 było tak samo -10 do nałuchowania za sen. A pisał o tym ktoś z Wizards of the Coast w odpowiedzi na pytanie gracza. Jest chyba atut, który redukuje tą kare do zera - ale nie pamiętam gdzie i jak się nazywa.
 
Awatar użytkownika
Llewelyn_MT
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1178
Rejestracja: sob sty 31, 2004 7:06 pm

Re: Jak się oblicza EPP dla własnych potworów?

czw maja 11, 2006 11:22 pm

M.S. pisze:
Jak się oblicza EPP dla własnych potworów?

SRD pisze:
EPP = KW + poziomy w klasie + modyfikator poziomu

Amen.

Modyfikator poziomu to taka magiczna liczba podana w opisie rasy, odzwierciedlająca moc specjalnych zdolności i ataków.
To jest zdaje się moje tłumaczenie tej nazwy, nie występującej w polskich podręcznikach. Po angielsku: Level Adjustment. Na przykład niektóre szablony dają Level Adjustment. Szablon wampira na przykład daje LA +2.

W skrócie
Jeśli twoja rasa jest typu humanoid, humanoid-potwór, istota baśniowa, przybysz (rodzimy) lub inna rasa mogąca posiadać poziomy klasy to musisz mu wymyślić modyfikator poziomu i skorzystać ze wzoru powyżej, Jeśli to rasa innego typu to nie ma ona modyfikatora poziomu, lecz Skalę Wyzwania, i ta SW się zmienia gdy potwór otrzymuje dodatkowe KW (przy rozwoju). Jest to wszystko opisane w nowej Księdze Potworów i w SRD, za którym cytuję.


Zainteresowanych bliżej sprawą EPP i nietypowymi rasami odsyłam do mojego najnowszego tłumaczenia, które wkrótce się ukaże. Prawdopodobnie w tym miesiącu. Poszukujcie go jak zwykle na portalu DnD.Polter.pl.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw maja 11, 2006 11:40 pm

Llew - Level Adjustment (LA) to nasze Dostosowanie poziomu albo Modyfikacja poziomu - chodzi o to samo. Tak czy inaczej, jak wyjaśniano, sprowadza się to do wyliczenia owego dostosowania "na oko", poprzez porównanie do istniejacych ras i końcowy acid test. I tu wszystko prawda. Ale już stwierdzenie, iż:
Llew pisze:
Szablon wampira (...) daje LA +2

mija się z prawdą. Drobne sprostowanie:
SRD pisze:
Vampire
(...)
Level Adjustment: Same as the base creature +8.

Wampir ma LA takie, jak stworzenie bazowe +8. Inne przykłady:

Licz - LA +4
Likantrop (zarażony) - LA +2
Likantrop (naturalny) - LA +3
 
Awatar użytkownika
Llewelyn_MT
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1178
Rejestracja: sob sty 31, 2004 7:06 pm

pt maja 12, 2006 12:57 am

Zsu-Et-Am pisze:
Ale już stwierdzenie, iż:
Llew pisze:
Szablon wampira (...) daje LA +2

mija się z prawdą. Drobne sprostowanie:
SRD pisze:
Vampire
(...)
Level Adjustment: Same as the base creature +8.

Wampir ma LA takie, jak stworzenie bazowe +8.


Drobne sprostowanie:
Księga potworów, s.220 pisze:
Tworzenie wampira
Skala Wyzwania: Jak stworzenie bazowe +2


Stąd mój błąd. Tylko dalej nie rozumiem dlaczego wampir ma LA +8, skoro ma SW +2...

Moim zdaniem: Jest to całkowity absurd.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pt maja 12, 2006 7:03 am

Llewelyn_MT pisze:
Jest to całkowity absurd

+8- owszem, ale już trzecioedycyjne +5 jest wyważone. Wampiry mają wiele przydatnych (nie tylko w boju) zdobności, zwłaszcza Dominację i mogą z nich korzyscać zwykle na życzenie, mają kupę darmowych atutów itp, więc spore dostosowanie się należy.
 
Awatar użytkownika
Llewelyn_MT
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1178
Rejestracja: sob sty 31, 2004 7:06 pm

sob maja 13, 2006 2:59 pm

Planetourist pisze:
(...) ale już trzecioedycyjne +5 jest wyważone. (...)
Skąd ta informacja? Modyfikatorów poziomu nie ma przecież w Księdze potworów. To znaczy w mojej nie ma.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

sob maja 13, 2006 4:10 pm

Llewelyn_MT pisze:
Skąd ta informacja? Modyfikatorów poziomu nie ma przecież w Księdze potworów. To znaczy w mojej nie ma.

Owszem, niestety w edycji 3.0 twórcy odczuwali dziwną niechęć do jasnego podawania regół grania potworami, więc w MM tego nie będzie- info jest z Savage Species.
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

sob maja 13, 2006 4:44 pm

Planetourist pisze:
Owszem, niestety w edycji 3.0 twórcy odczuwali dziwną niechęć do jasnego podawania regół grania potworami, więc w MM tego nie będzie- info jest z Savage Species.



Mimo tego, w Księdze Potworów II są już jasno sprecyzowane zasady grania potworami, chociaż jest napisana dla edycji 3.0. Kiedy był tworzony pierwszy bestiariusz, autorzy jeszcze niewiedzieli o istnieniu EPP.
 
Awatar użytkownika
Aker
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 192
Rejestracja: wt kwie 11, 2006 6:14 pm

Problem z polami ruchu, obszarem zagrożenia i poruszaniem

wt maja 16, 2006 8:25 pm

Witam.
Kolejny problem, a mianowicie z poruszaniem. Otóż w ekranie mistrza podziemi jest plansza :

###
###
###

Załużmy, że to ta plansza. Nasza postać stoi w środku. Czy poruszając się po ukosie (na północny wschód) pokona 3 czy 1.5 metra? I tak samo z obszarem zagrożenia. Postać zagraża wszystkim polom wokoło, czy tylko tym na północ, wschód, południe i zachód?
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt maja 16, 2006 8:44 pm

SRD pisze:
You threaten all squares into which you can make a melee attack, even when it is not your action. Generally, that means everything in all squares adjacent to your space (including diagonally).

Podkreślenie moje. Oznacza to, iż zagrażasz wszystkim sąsiadującym polom - również na ukos.
SRD pisze:
Diagonals
When measuring distance, the first diagonal counts as 1 square, the second counts as 2 squares, the third counts as 1, the fourth as 2, and so on.

You can’t move diagonally past a corner (even by taking a 5-foot step). You can move diagonally past a creature, even an opponent.

You can also move diagonally past other impassable obstacles, such as pits.

Na potrzeby ruchu taktycznego, pola po przekątnej liczą się "po półtora" - pierwsze normalnie, następne jako dwa pola, kolejne "normalnie", ponownie po dwa pola etc. Tym samym, dwa pola przebyte po przekątnej odpowiadają faktycznie trzem. Nie można pokonać po przekątnej rogu, ale możliwe jest już obejście tym sposobem przeszkody w rodzaju jamy albo istoty - nawet przeciwnika.

Przy okazji, na przyszłość w tego rodzaju schematach postaraj się wyróżnić "istotne pozycje" - najlepiej wykorzystać w tym celu odmienny kolor (optymalny jest pomarańczowy) lub przynajmniej pogrubienie.

Temat scalam z Pytaniami o mechanikę.
 
Varfandell
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: wt maja 16, 2006 7:38 pm

PS a SW

śr maja 17, 2006 5:52 pm

Jestem początkującym MP i mam problem, a mianowicie czy PS i SW mają jakiś związek a jeśli to jaki?
__________________

Wątek scalony z odpowiednim tematem.
Moderator Zsu-Et-Am

__________________
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

śr maja 17, 2006 6:16 pm

Po prostu skorzystaj z podręcznika. Wszystko to, o co pytasz dokładnie opisano w Przewodniku Mistrza Podziemi (DMG) na stronie 100 polskiego wydania. W skrócie: tak, istnieje związek. Jak to wygląda dokładnie, najlepiej będzie zwyczajnie przeczytać.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

Jak zostać wampirem?

śr maja 17, 2006 8:19 pm

Otóż nie wiem jak BG mógłby zostać wampirem. Jeśli zostanie zamieniony w innego wampira to ten będzie miał nad nim kontrolę. W Władcach Mroku jest napisane że Orbakh(nazwa może być inna, nie pamiętam) zabił swego stwórce. Więc to jest mozliwe czy nie?
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

śr maja 17, 2006 11:04 pm

SRD pisze:
Create Spawn (Su)

A humanoid or monstrous humanoid slain by a vampire’s energy drain rises as a vampire spawn 1d4 days after burial.

If the vampire instead drains the victim’s Constitution to 0 or lower, the victim returns as a spawn if it had 4 or less HD and as a vampire if it had 5 or more HD. In either case, the new vampire or spawn is under the command of the vampire that created it and remains enslaved until its master’s destruction. At any given time a vampire may have enslaved spawn totaling no more than twice its own Hit Dice; any spawn it creates that would exceed this limit are created as free-willed vampires or vampire spawn. A vampire that is enslaved may create and enslave spawn of its own, so a master vampire can control a number of lesser vampires in this fashion. A vampire may voluntarily free an enslaved spawn in order to enslave a new spawn, but once freed, a vampire or vampire spawn cannot be enslaved again.

Konkretnie: jeśli wampir zabije humanoida lub humanoida-potwora wyssaniem energii, wówczas powstaje wampirzy pomiot. Jeśli zamiast tego Bd ofiary zostanie sprowadzona do 0, wówczas powstaje wampirzy pomiot (do 4 KW) lub wampir (od 5 KW wzwyż). Wampir może kontrolować maksymalnie tyle pomiotów (zarówno wampirów, jak i wampirzych pomiotów), ile wynosi dwukrotność jego KW. Może również uwolnić któregoś z nich, a wówczas więź nie może już zostać odnowiona. Jeśli stwórca zostanie zniszczony, również ulega ona zatraceniu. Wystarczy więc wymyślić okoliczność wyzwolenia - zwolnienie ze służby i zemsta, działanie nieprzewidziane przez wampira-kreatora, prowadzące do jego zniszczenia etc. - by znaleźć rozwiązanie.

W skrócie: tak. Jest to możliwe. Przy odpowiednich okolicznościach.
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

Re: Jak zostać wampirem?

śr maja 17, 2006 11:04 pm

Szlag... - ułamki sekund - nawet minuta była ta sama :P
coby się nie powtarzać kropka w kropkę za Zsu:

Inny sposób na wampira z wolną wolą:

Wampir może władać tylko wampirami i pomiotem które stworzył i których łączne KW nie przekraczają dwukrotności jego KW. Jeżeli dalej będzie tworzył wampiry lub pomiot - wtedy jego dodatkowe 'dzieci' będą miały wolną wolę bez spełniania żadnych specjalnych warnunków.
 
Awatar użytkownika
Mortismerius
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: sob gru 17, 2005 9:48 pm

śr maja 24, 2006 2:00 pm

To drugie: czyli 7 poziomowa postać będąca 4 poziomowym kapłanem i 3 poziomowym czarodziejem, ma osobny poziom czarującego dla każdego z nich (4 dla kapłana, 3 dla czarodzieja).
Inny przykład: 12 poziomowy tropiciel/ 2 poziomowy zaklinacz ma poziom czarującego tropiciela 6, a 2 dla zaklinacza ( nie zaś 14).
Ogólnie: poziomy czarującego wtajemniczeń i objawień liczą się osobno, i są ustalane na podstawie poziomu w danej klasie (nie zaś ogólnego poziomu postaci).
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

Ataki dwoma bronmi w 3.0

śr maja 24, 2006 3:53 pm

Mam w drużynie łotrzyka, który aby zwiększyć swój potencjał bojowy, posatnowił że klika poziomów przeznaczy na klasę tropiciela. Postanowił walczyć na dwie łapy. I teraz pytania:

1) Czy może atakować dwoma brońmi podczas szarży? W podręczniku o tym nie ma (lub nie doczytałem), ale wydawało nam się że zamiast jednej broni podczas biegu, macha dwoma naraz. :?

2) Czy jeśli podkradnie się do wroga, zada w akcji cząstkowej ukradkowy atak, to czy jeśli następnie wygra inicjatywę może spróbować zadać dwa ukradki jeden normalnie a drugi od drugiej ręki/z powodu wysokiej BPA?

3) Jeśli wybiera ulubionego wroga to musi zdefiniować np. trole czy po prostu giganci?
 
Silven
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 107
Rejestracja: czw lis 17, 2005 9:00 pm

śr maja 24, 2006 4:00 pm

1. Nie może atakowac dwoma brońmi po szarży.
2. W ed. 3.0 zada 2 ukradkowe (1 w cząstkowej z zaskoczenia 1 w swojej inicjatywie) w ed. 3.5 zada 3 (1 w rundzie zaskoczenia i po 1 z kazdego ataku).
3. Nie, wybiera poprostu np: Giganci, Humanoidy-potwory itp. Inaczej jest tylko przy przybyszach i humanoidach, gdzie musi sprecyzowac.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr maja 24, 2006 4:41 pm

Silven pisze:
W ed. 3.0 zada 2 ukradkowe (1 w cząstkowej z zaskoczenia 1 w swojej inicjatywie) w ed. 3.5 zada 3 (1 w rundzie zaskoczenia i po 1 z kazdego ataku).


Czyli że w jednej rundzie może zadać tylko jednego ukradka? Nawet z BPA pozwalającą wykonać kilka ataków w rundzie?
 
Filio

śr maja 24, 2006 4:49 pm

iron_master pisze:
Czyli że w jednej rundzie może zadać tylko jednego ukradka? Nawet z BPA pozwalającą wykonać kilka ataków w rundzie?

W jednej rundzie wykonujesz tyle ukradowych ataków, na ile pozwala Ci twoja bazowa premia do ataku.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 149

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość