Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

ndz kwie 29, 2007 1:06 pm

Łuki refleksyjne. Kara -2 do ataku za nieposiadanie odpowiednio wysokiej dla danego łuku premii z siły.
Poza tym, przecież kary i premie z siły dodawane są do obrażeń i testów poprzez modyfikator siły. Resztę powinny chyba regulować zasady obciążenia i logika mg i graczy. Nie spotkałem się w żadnym z podów WoTC z inną taką bronią.
 
Anonim_1

ndz kwie 29, 2007 1:14 pm

Nergis pisze:
Poza tym, przecież kary i premie z siły dodawane są do obrażeń i testów poprzez modyfikator siły.

Chodzi mi przede wszystkim o broń strzelecką (a pisząc zupełnie konkretnie - o naprawdę wielkie giwery plazmowe do Nemezis), która nie jest uzależniona od Siły. Oczywiście, mogę ograniczyć stosowalność takiej broni udźwigiem, wolałbym jednak wprowadzić kary wynikające z odrzutu/rozmiaru/niewygody konkretnej broni.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz kwie 29, 2007 3:05 pm

ShadEnc pisze:
Czy w oficjalnych regułach D&D znajdują się rodzaje oręża wymagające na użytkowniku posiadanie pewnej wartości Siły? Jeśli tak, jakie kary otrzymuje osoba, która nie spełnia takich wymagań?
Oprócz wymienionych łuków, mamy np. wymóg posiadania minimum 13 siły, aby używać bastard sworda jednoręcznie. Kara za brak odpowiedniej siły, to w tym wypadku -4 za brak biegłości.
Chodzi mi przede wszystkim o broń strzelecką (a pisząc zupełnie konkretnie - o naprawdę wielkie giwery plazmowe do Nemezis)
Jeśli zdecydowałbyś się na osobną klasę broni (egzotycznych), to można byłoby to rozwiązać właśnie poprzez wymagania atutów.
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

ndz kwie 29, 2007 3:06 pm

ShadEnc pisze:
Chodzi mi przede wszystkim o broń strzelecką (a pisząc zupełnie konkretnie - o naprawdę wielkie giwery plazmowe do Nemezis), która nie jest uzależniona od Siły. Oczywiście, mogę ograniczyć stosowalność takiej broni udźwigiem, wolałbym jednak wprowadzić kary wynikające z odrzutu/rozmiaru/niewygody konkretnej broni.

Możnaby się w takim razie odnieść do olbrzyma (naprawdę dużego miecza) z 3.0. Brak wyszkolenia - nie można go używać, z biegłością można go używać tylko dwurącz (niemożliwe jest używanie go jako broni jednoręcznej). Wszystko oczywiście ad. postacie średnie, dla dużych zasady się nieco zmieniają.
 
Anonim_1

ndz kwie 29, 2007 3:24 pm

Suldarr'essalar pisze:
Jeśli zdecydowałbyś się na osobną klasę broni (egzotycznych), to można byłoby to rozwiązać właśnie poprzez wymagania atutów.

Broń, o której jest mowa, z pewnością będzie egzotyczna. Dzięki za odpowiedź, faktycznie, kara -4 wynikająca z braku biegłości (której z niewielką Siłą postać nie będzie w stanie zdobyć) będzie wystarczająca.
 
datny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 13, 2007 9:47 am

wt maja 01, 2007 7:28 pm

Edycja. 3.5

Czy premie ze zręczności można dodawać do obrażeń zadawanych z łuku albo łuku refleksyjnego?

Wiem ze premie z siły/zręczności dodajemy do testów ataku wręcz/dystansowego ale co z ta premia ze ZR do obrażeń?
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

wt maja 01, 2007 8:01 pm

Nie, nie ma żadnej premii do obrażeń ze Zr przy łukach, co wyraźnie zaznaczone jest w PG i zapewne również w srd. Jedynie odpowiednio wykonane łuki refleksyjne pozwalają dodawać premię do obrażeń ale z siły.
Zresztą wyszukiwarka nie gryzie.
 
Alcatur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: śr paź 18, 2006 1:15 am

wt maja 01, 2007 8:17 pm

Czy na istocie odpornej na strach (Paladyn i inni) można wykonać udany test zastraszania?
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

wt maja 01, 2007 10:35 pm

A czy potrafisz zajrzeć do podręcznika gracza albo srd (które dostępne jest również ze strony dnd na polterze) ? Odpowiedź znajduje się w opisie tej umiejętności, i nie sądze by forum było miejscem na pytania o to co możesz sam znaleźć w podręcznikach/srd.

Nie można zastraszyć istoty odpornej na strach.
 
ealien
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 2:26 pm

wt maja 01, 2007 10:44 pm

Mam małe pytanie. Ed 3.0. Na ogólnym spisie czarów zaklinacza / czarodzieja pisze: 6-poziomowe: ... ... Dezintegracja. Patrzymy w opis czaru.. Co pisze? Cza/Zak 7? Odpowie mi ktoś na pytanie, czy Dezintegracja to czar 6 czy 7 poziomowy? :)
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

wt maja 01, 2007 11:04 pm

6 poziomowy, patrz errata :)
 
Awatar użytkownika
Meo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:39 pm

śr maja 02, 2007 4:18 pm

Ja ma pytanie na temat umiejętności. Wiem z PG ile wynoszą maksymalne ilości rang jeśli multiklasujemy, ale czy wszystkie skille dostępne tylko dla pierwszej klasy dalej będą uważane jako klasowe - tzn. czy 3 lvl łtr, awansując na wojownika musi wydać na rozbrajanie mechanicznych urządzeń 1 czy 2 rangi??
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

śr maja 02, 2007 4:53 pm

Skoro umiejętność klasowa z dowolnej z pośród klas postaci traktowana jest przy każdym awansie jako klasowa i mając np 1 poziom łotrzyka i 8 wojownika i tak możemy mieć 12 rang w zwinności, to wydaje się że i koszt takich umiejętności jest normalny jak dla umiejętności klasowych , czyli jeden punkt - to w końcu umiejętności klasowe postaci (masło maślane :P )
 
Awatar użytkownika
Meo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:39 pm

śr maja 02, 2007 5:45 pm

Właśnie że nie - 1 lvl łotrzyk może wydać tylko 4 rangi w um. klasową - te 8 lvl wjk nic nie zmienią; wojownik też musiałby mieć zwinnośc jako um. klasową aby móc wydać 12 rang.

Ale dalej nie wiem czy wieloklasując wcześniejsze umiejętności zawsze zostaną klasowe?
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

śr maja 02, 2007 6:27 pm

No to może precyzuj o która edycję Ci chodzi, przed napisaniem swojej poprzedniej odpowiedzi jeszcze raz upewniałem się swej wiedzy czytając odpowiedni fragment PG 3.5 -> str 58 , Postacie wieloklasowe -> Umiejętności .
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 02, 2007 6:30 pm

Obaj macie w połowie rację :).
Postać łtr 1/woj 8 może mieć maksymalnie 12 rang w umiejętnościach klasowych każdej z tych klas (poza umiejętnościami wyłącznymi), jednak każda ranga wykupiona dla umiejętności drugiej (aktualnie nie awansowanej) klasy kosztuje 2 punkty umiejętności (tak samo jak zwykła umiejętność międzyklasowa).
 
Mon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 5:54 pm

wt maja 08, 2007 6:38 pm

Czy Niedościgniona walka dwoma rodzajami broni cyklona różni się czymś od epickiego atutu Doskonała walka dwoma rodzajami broni? Chodzi mi o liczenie premii do ataku.
 
MSDG
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt lut 20, 2007 7:00 pm

wt maja 08, 2007 7:17 pm

Nie ma różnicy.

Gram w edycji 3.0 i mam problem z przyznawaniem atutów potworom z poziomami w klasie. Księga potworów każe stosować reguły wieloklasowości, które mówią, że należy je przyznawać co każde 3 poziomy postaci (KW potwora liczą się jako poziomy), ale potwory dostają je +1 na 4 dodatkowe KW, więc czy dla potwora z poziomami w klasie mam zmienić tą regułę? Np. potwór o 6KW ma 2 atuty, które dostał na 1 i 5 poziomie. Doadaję mu 1 poziom w klasie i teraz ma poziom 7. Czy będzie miał 3 atuty odpowiednio za 1, 3 i 6 poziom?
 
Awatar użytkownika
Dravin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 12:06 am

śr maja 09, 2007 12:41 am

MSDG pisze:
potwory dostają je +1 na 4 dodatkowe KW

Te atuty dostają tylko jeśli rozwijasz je sposobem normalnego rozwoju potwora np. kiedy ankheg z 3 KW zmienia się na akkhega z 4 KW, a nie kiedy dodajesz potworowi klasę.

Jeśli dodajesz potworowi klasę, to sumujesz jego KW powora i poziomy w klasie i w ten sposób otrzymujesz jego całkowity poziom i tak liczysz kiedy dostanie nowy atut i kiedy zwiększasz mu atrybut. Np. ogr dostaje nowy atut, kiedy suma jego KW za klasę i rasę będzie wynosić 6, później 9 itd. Atrybut zaś zwiększa gdy suma KW będzie wynosić 8, potem 12 itd. Natomiast jeśli chodzi o wzrost bazowej premii do ataku i rzutów obronnych, punkty umiejętności itd. to obliczane jest jak przy normalnej wieloklasowości, przy czym jako podstawowa traktuje się "klasę potwora".

Tak więc nic nie zmieniaj. I tutaj znowu widać jak 3.5 góruje nad 3.0. W nowej wersji jest to jaśniej rozpisane :wink:
 
MSDG
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt lut 20, 2007 7:00 pm

śr maja 09, 2007 8:28 pm

Np. ogr dostaje nowy atut, kiedy suma jego KW za klasę i rasę będzie wynosić 6, później 9 itd.


A co z atutem na poziomie 3? Standardowy ogr w 3.0 ma 4KW i 1 atut. Dodaję mu 1 poziom barbarzyńcy i teraz ma 5KW i 2 atuty (1 i 3 poziom), czy muszę dodać mu 2 poziomy i wtedy będzie miał 2 atuty (1 i 6 poziom)?

Jeśli dodajesz potworowi klasę, to sumujesz jego KW powora i poziomy w klasie i w ten sposób otrzymujesz jego całkowity poziom i tak liczysz kiedy dostanie nowy atut


Kiedy obliczam tym sposobem atuty dla potworów z klasami w podręcznikach, choćby w Opisie świata FR lub Podręczniku epickich poziomów, zawsze wychodzi o 1 atut za mało, nie wiem czemu tak jest, ale tak wyglądają wszystkie rozpiski.
 
Awatar użytkownika
Dravin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 12:06 am

śr maja 09, 2007 11:44 pm

MSDG pisze:
A co z atutem na poziomie 3? Standardowy ogr w 3.0 ma 4KW i 1 atut. Dodaję mu 1 poziom barbarzyńcy i teraz ma 5KW i 2 atuty (1 i 3 poziom), czy muszę dodać mu 2 poziomy i wtedy będzie miał 2 atuty (1 i 6 poziom)?

Nie dajesz atutu za 3. poziom. Ogr nie ma nawet atutu za 1. poziom. Ma jeden atut z racji tego że jest ogrem i tyle. Dodatkowy atut dostanie dopiero, gdy suma jego wszystkich KW będzie wynosić 6.

MSDG pisze:
Kiedy obliczam tym sposobem atuty dla potworów z klasami w podręcznikach, choćby w Opisie świata FR lub Podręczniku epickich poziomów, zawsze wychodzi o 1 atut za mało, nie wiem czemu tak jest, ale tak wyglądają wszystkie rozpiski.

Dla pewności zerknąłem też do różnych oficjelnych rozpisek potworów BN z poziomami w klasach. I tak np. w przygodzie Powrót do Świątyni Złych Żywiołów ogr Zbr4 ma dwa atuty, zaś ogr Brb6 ma trzy atuty.
 
MSDG
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt lut 20, 2007 7:00 pm

czw maja 10, 2007 10:04 pm

Czyli dla każdego potwora posiadającego klasę atuty wynikające z jego KW potwora traktuje się jako premiowe, a kiedy awansuje on w klasie postaci dostaje nowe atuty za każdym razem, gdy suma jego KW będzie podzielna przez 3? Np. potwór o 6 KW i 10 poziomach w klasie dostanie atuty za 9, 12 i 15 poziom, ale za 1, 3 i 6 już nie, zamiast nich otrzyma podane w jego rozpisce w księdze potworów.

Czy tak samo wygląda otrzymywanie premii do atrybutu, tzn. potwór otrzymuje premie za poziomy podzielne przez 4, ale tylko te przekraczające ilość jego KW?

Mam jeszcze kilka pytań odnośnie awansu potworów na poziomy epickie:

1. Czy potwór awansujący w klasie może wybierać epickie atuty gdy suma jego KW przekroczy 20, czy musi przekroczyć 20 poziom w klasie?

2. Czy potwór awansujący w klasie rozwija się zgodnie z tabelą dla bohaterów epickich gdy suma jego KW przekroczy 20, czy kiedy przekroczy 20 poziom w klasie?
 
Awatar użytkownika
Dravin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 12:06 am

czw maja 10, 2007 10:24 pm

MSDG pisze:
Czyli dla każdego potwora posiadającego klasę atuty wynikające z jego KW potwora traktuje się jako premiowe, a kiedy awansuje on w klasie postaci dostaje nowe atuty za każdym razem, gdy suma jego KW będzie podzielna przez 3? Np. potwór o 6 KW i 10 poziomach w klasie dostanie atuty za 9, 12 i 15 poziom, ale za 1, 3 i 6 już nie, zamiast nich otrzyma podane w jego rozpisce w księdze potworów.

Dokładnie tak to wygląda. :)
To samo tyczy się także zwiekszania atrybutu.

MSDG pisze:
1. Czy potwór awansujący w klasie może wybierać epickie atuty gdy suma jego KW przekroczy 20, czy musi przekroczyć 20 poziom w klasie?

2. Czy potwór awansujący w klasie rozwija się zgodnie z tabelą dla bohaterów epickich gdy suma jego KW przekroczy 20, czy kiedy przekroczy 20 poziom w klasie?

Potwór staje się postacią epicką, przez co może między innymi zdobywać atuty epickie, dopiero po osiągnieciu 21. poziomu klasowego. Przy przechodzeniu na "epickość" nie liczy się liczba KW, ale poziom postaci.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw maja 10, 2007 11:00 pm

NIE - w przypadku Potworów SUMUJEMY Rasowe Kości Wytrzymałości z Poziomami Klasowymi.

Main FAQ strona 3:
When is a monster character considered epic level? Do you “go epic” when your total class levels equal 20 or when your total Hit Dice equal 20?
Is a monster character eligible for epic-level feats (such as Epic Toughness) when its character level is 21+ or when its ECL is 21+?

A monster becomes an epic-level character when its character level hits 21, just like any other character. A monster’s character level equals its racial Hit Dice + class levels. (See the second sidebar on page 25 of the Epic Level Handbook.)


Na przykład : Rakszasa ma 7 Rasowych KW, jeśli do tego awansuje na 14 poziom Zaklinacza stanie się Epicką Postacią.


ATUTY A KOŚCI WYTRZYMAŁOŚCI
Potwory otrzymują Atut za PIERWSZĄ KW, oraz dodatkowy na każde 3 KW. Czyli ww Rakszasa dostanie 3 Atuty, 1 za pierwszą KW oraz dwa za 3 i 6 KW.
 
MSDG
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt lut 20, 2007 7:00 pm

czw maja 10, 2007 11:20 pm

Sony pisze:
ATUTY A KOŚCI WYTRZYMAŁOŚCI
Potwory otrzymują Atut za PIERWSZĄ KW, oraz dodatkowy na każde 3 KW. Czyli ww Rakszasa dostanie 3 Atuty, 1 za pierwszą KW oraz dwa za 3 i 6 KW.

Chodziło tu o edycję 3.0, więc Dravin ma rację. W 3.5 nie ma takich problemów bo potwory dostają atuty podobnie jak postacie, co 3 poziomy.

Sony pisze:
Na przykład : Rakszasa ma 7 Rasowych KW, jeśli do tego awansuje na 14 poziom Zaklinacza stanie się Epicką Postacią.

Czy zatem będzie rozwijał swoje bazowe premie do ataku i rzutów obronnych zgodnie z tabelą 1-1 z Podręcznika przygód epickich, czy zgodnie z tabelą zaklinacza?
 
Awatar użytkownika
Dravin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 12:06 am

pt maja 11, 2007 2:44 am

MSDG pisze:
Czy zatem będzie rozwijał swoje bazowe premie do ataku i rzutów obronnych zgodnie z tabelą 1-1 z Podręcznika przygód epickich, czy zgodnie z tabelą zaklinacza?

Potwór (bez względu na EPP) zdobywając poziomy w klasie rozwija swoją bazową premię do ataku oraz rzuty obronne zgodnie z tabelą klasową. Dopiero po osiągnięciu 21. poziomu klasowego korzysta z tabeli 1.1 ze strony 6 Podręcznika Przygód Epickich.

Co do atutów epickich dla potworów to przyznaje się do błędu. Mogą one wybierac owe atuty, od kiedy ich EPP będzie wynosił 21.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt maja 11, 2007 7:00 am

Dravin - NIE EPP :D tylko Sumę KW + Poziomy w Klasie. A to róznica i to zasadnicza : Pamiętaj że EPP to suma Rasowych KW + Dostosowanie Poziomu.

Wyżej wzmiankowana Rakszasa ma 7 Rasowych KW i Dostosowanie Poziomu +7 - jej EPP wynosi 14. Nas zaś interesują TYLKO Kości Wytrzymaości, NIE DP czy EPP.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt maja 11, 2007 9:44 am

Mam pytanie:
Atut "łapanie strzał" pozwala na złapanie i odrzucenie broni dystansowej atakującej mnie, np. oszczep. Co sie dzieje jeśli ten oszczep jest oszczepem powrotu??
 
pato7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 1:02 pm

okazyjne ataki

pt maja 11, 2007 6:51 pm

Już od dawna kłócę się z mistrzem i innymi graczami o okazyjnych atakach. Problem polega na tym że:
wyobraźcie sobie postać walczącą z dwoma goblinami. Jeden walczy na przeciw gracza, drugi atakuje od tyłu. Czy jeżeli gracz zaatakuje goblina przed sobą, prowokuje okazyjny atak od goblina z tyłu? W PG i PMP nie znalazłem takich przykładów. Idąc na logikę to wg mnie prowokuje. Atakując poruszasz się w obszarze zagrożenia odydwóch goblinów, przy czym jeden odpada bo go atakujesz. A co z drugim? Powinny być jakieś korzyści z okrążania
A co wy o tym myślicie?
Nie wiem czy taki temat już istnieje, jeżeli tak, to proszę o linka gdzie znajdę odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pt maja 11, 2007 7:01 pm

Pytanie powinno się znaleźć w temacie "Pytania o mechanikę" (powinien "wisieć" gdzieś tutaj w pobliżu). Ten zostanie pewnie z nim scalony.

Jeśli chodzi o sam problem to był już poruszany kilka razy jednak dla wygody postaram się krótko odpowiedzieć. Sama odpowiedź jest natomiast dość prosta - nie, goblin nie będzie miał okazyjnego ataku (gracz nie wychodzi w końcu z jego obszaru zagrożenia). Natomiast korzyści z okrążenia (lub szerzej flankowania) zostały rozwiązane inaczej i oczywiściw w tej sytuacji będą one przysługiwały obu goblinom. Bawienie się w dodawanie okazyjnych ataków w tej sytuacji nie jest zbyt dobrym pomysłem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości