Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt maja 11, 2007 7:35 pm

Zwłaścza że są odpowiednie Atuty/Zdolności, które pozwalają na wykonianie Ataku Okazyjnego gdy nasz towarzysz trafi przeciwnika z którym walczymy. Tak więc dawanie ich za darmo jest przesadzone i to mocno.
 
Awatar użytkownika
Dravin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 12:06 am

pt maja 11, 2007 10:22 pm

PoPoT pisze:
Atut "łapanie strzał" pozwala na złapanie i odrzucenie broni dystansowej atakującej mnie, np. oszczep. Co sie dzieje jeśli ten oszczep jest oszczepem powrotu??

Broń pojawia się ponownie w ręku właściciela bez względu czy złapałeś ja czy też nie.
Sony pisze:
Wyżej wzmiankowana Rakszasa ma 7 Rasowych KW i Dostosowanie Poziomu +7 - jej EPP wynosi 14. Nas zaś interesują TYLKO Kości Wytrzymaości, NIE DP czy EPP.

Kości wytrzymałości są ważne w omawianych przez nas przypadkach tylko jeśli chodzi o zdobywanie atutów. A tak się składa, iż zasady te różnią się w zależności od edycji. Nie są one jednak najważniejsze przy okreslaniu czy postać ma już dostęp do atutów epickich o czym pisałem. Więc o co ci chodziło?
pato7 pisze:
Już od dawna kłócę się z mistrzem

To bardzo nie ładnie z twojej strony. Pójdziesz do piekła :evil:
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

sob maja 12, 2007 11:20 pm

Dravin : na potrzeby liczenie czy Potwór jest epicki czy nie, liczą się TYLKO KW. EPP nie ma nic tu do rzeczy. I to jest nie zależnie od edycji. Polecam Savage Species - edycja 3.0 - i tam też występuje wyraźny podział na KW i DP (Dostosowanie poziomu). I tam też również mamy schemat KW + Klasa Zawodowa. Co do Atutów i KW w ed 3.0 odpowiednie tabele są w księdze Potworów.
 
Awatar użytkownika
Dravin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 12:06 am

ndz maja 13, 2007 12:57 am

Sony pisze:
Dravin : na potrzeby liczenie czy Potwór jest epicki czy nie, liczą się TYLKO KW.

Ale my tu nie mówimy kiedy potwór jest epicki, tylko kiedy potwór awansujący w klasie zyskuje dostęp do atutów epickich.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz maja 13, 2007 9:08 am

Dravin pisze:
Sony pisze:
Dravin : na potrzeby liczenie czy Potwór jest epicki czy nie, liczą się TYLKO KW.

Ale my tu nie mówimy kiedy potwór jest epicki, tylko kiedy potwór awansujący w klasie zyskuje dostęp do atutów epickich.
To to samo. Potwór może brać atuty epickie tylko wtedy, jeśli suma poziomów i/lub kości rasowych przekracza 20.
 
Awatar użytkownika
Tomeg
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 232
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:32 pm

ndz maja 13, 2007 4:19 pm

ugryzienie +2 wręcz (1k6) oraz 2 pazury +0 wręcz (1k4)


Atak pazurami jest wykonany raz czy dwa razy?

BG ma ghoulową gorączkę. Jeśli wypije eliksir leczenia lekkich ran czy np. mocniejszy to nadal ma tą gorączkę?
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 4:23 pm przez Tomeg, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz maja 13, 2007 4:22 pm

A akcji pełnego ataku dwa razy, w akcji standardowej raz.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz maja 13, 2007 4:40 pm

Choroba utrzymuje sie aż do wyleczenia, czy to naturalnego (patrz Przewodnik Mistrza Podziemi), czy to magicznego (za pomocą zaklęcia Przełamanie choroby lub podobnego efektu). Zwykłe Leczenie ran w niczym tu nie pomoże.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

wt maja 15, 2007 9:40 am

Przykładowo licz i smok mają swój naturalny pancerz- i związane z tym pytanie czy amulet naturalnego pancerza dający naturalny pancerz z usprawnienia kumuluje się z naturalnym pancerzem tych istot?
 
Awatar użytkownika
Sierak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2296
Rejestracja: pt maja 11, 2007 4:07 pm

wt maja 15, 2007 10:59 am

Nie, naturalny pancerz nie kumuluje się z nat. pancerzem pochodzenia magicznego, o ile dobrze pamiętam pisało to przy opisie przedmiotu xDD.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt maja 15, 2007 12:27 pm

Sierak pisze:
Nie, naturalny pancerz nie kumuluje się z nat. pancerzem pochodzenia magicznego, o ile dobrze pamiętam pisało to przy opisie przedmiotu xDD.

Cóż, akurat to się kumuluje. Smok posiada natural armor bonus, a amulet daje enhancement bonus do natural armor.
 
Awatar użytkownika
Sierak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2296
Rejestracja: pt maja 11, 2007 4:07 pm

wt maja 15, 2007 12:47 pm

W 3.0 nie kumuluje się na 100%.
Jako jedno z wymagań do stworzenia amuletu naturalnego pancerza jest zaklęcie korowej skóry, a w jego opisie pisze:
"Ponieważ premia do KP jest premią z naturalnego pancerza, nie kumuluje się ona z żadnym naturalnym pancerzem, jaki stworzenie już posiada."

To do 3.0, do 3.5 nie jestem pewien.
Patrząc na opis czaru nie rozumiem go do końca, chodzi oczywiście o ed. 3.5 teraz. Chodzi o to, że kumuluje się z naturalnym pancerzem, ale nie kumuluje się z np. rzuconą na siebie korową skórą tak? Czyli mając amulet naturalnego pancerza +5 nie jesteśmy w stanie sobie podnieść czarem naturalnego pancerza?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt maja 15, 2007 1:29 pm

Kumuluję się - w opisie amuletu pisze, że zwiększa Naturalny Pancerz : enhancement bonus to his natural armor bonus To samo z czarem Barkskin, który daje premię : creature’s existing natural armor bonus dodatkowo sami Wizardzi w artykule Does It Stack? napisali, że Człowiek ma Naturalny Pancerz +0 :D
 
Awatar użytkownika
Bel esprit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: czw sty 11, 2007 6:14 pm

pn maja 21, 2007 4:22 pm

Witam serdecznie,

Dręczy mnie następująca wątpliwość: czy specjalny przedmiot magiczny lub czar mogą chronić przed trwałą utratą punktów atrybutu w wyniku specjalnej właściwości klasy prestiżowej, jak np. dzieje się w przypadku Ksenomanty, opisanego w Księdze i Krwi?
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

pn maja 21, 2007 4:31 pm

Bel esprit pisze:
Dręczy mnie następująca wątpliwość: czy specjalny przedmiot magiczny lub czar mogą chronić przed trwałą utratą punktów atrybutu w wyniku specjalnej właściwości klasy prestiżowej, jak np. dzieje się w przypadku Ksenomanty, opisanego w Księdze i Krwi?

Nie ma takiej możliwości. Zmiany te są nieodwracalne i permanentne a następują poprzez wstąpienie na ścieżkę danej klasy prestiżowej. Czary, ani magiczne przedmioty nie mogą w żaden sposób tego zatrzymać, chyba, że jest to wyraźnie zaznaczone w tekście danej klasy prestiżowej. Nie spotkałem się jednak z podobnymi przypadkami.
 
Mon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 5:54 pm

wt maja 22, 2007 9:42 pm

Czy zdobywajac poziomy w klasie potwora, mozna ignorowac level adjustment? Znalazlem taki fragment na 25 str Savage Species, ale nie wiem czy dobrze zrozumialem :D
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt maja 22, 2007 10:11 pm

Mon pisze:
Czy zdobywajac poziomy w klasie potwora, mozna ignorowac level adjustment? Znalazlem taki fragment na 25 str Savage Species, ale nie wiem czy dobrze zrozumialem :D
Nie ignorujesz, tylko zdobywasz też "puste poziomy", tj. takie, w których nie dostajesz kości wytrzymałości (a co za tym idzie punktów umiejętności, rzutów obronnych, BAB itd), ale możesz otrzymywać cechy rasowe zgodne z savage progression, opisanym w podręczniku.
 
Jarlaxle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:55 pm

śr maja 23, 2007 8:24 am

Witam, mam pytanie odnośnie czasu. Jak odmierzać upływ godzin w grze?? gram w świecie ZP
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 23, 2007 8:41 am

Nie wiem czy to pytanie dokładnie pasuje do "Pytań o mechanikę" ale postaram się odpowiedzieć.

Nie wiem czy dokładnie o to pytałeś ale z tego co mi wiadomo upływ czasu podróżnego nie jest dokładnie określany przez zasady i zależy tak naprawdę od preferencji danej drużyny. Tak więc możesz praktycznie dowolnie ustalać ile czasu rzeczywistego trwa dany odcinek czasu w grze. Oczywiście w zależności od okoliczności (inaczej wygląda to podczas podróży a inaczej podczas siedzenia w karczmie).
 
Awatar użytkownika
Bel esprit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: czw sty 11, 2007 6:14 pm

śr maja 23, 2007 3:06 pm

Witam ponownie,

Czy jeżeli klasa prestiżowa Ksenomanta opisana w Księdze i Krwi wymaga atutu Czujność, to czy tenże atut gwarantowany mi przez chowańca pozwoli mi awansować w tej klasie?
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

śr maja 23, 2007 3:32 pm

Nie- właściwość ta działa tylko wtedy gdy chowaniec znajduje się na wyciągnięcie ręki, a ponieważ zazwyczaj nie jest to możliwe... postać teorytycznie mogła by zdobyć poziomy w klasie, ale jej właściwości znikałyby gdy chowaniec nie byłby dostępny... "Czujność" to atut wymagany do kilku klas postaci, ale raczej trudno byłoby uniknięcie jego zaopatrzenia.

Mam również własne, nie do końca mechaniczne pytanie- skoro szybkie leczenie pozwala w niektórych przypadkach na odrastanie, a nawet przyrastanie części ciała- to czy mogłoby to również prowadzić do powstania dodatkowych kończyn? Czyli np. czy oderwana ręka mogłaby przyrosnąć do innej rany?
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

śr maja 23, 2007 3:50 pm

Merlin wszech pisze:
skoro szybkie leczenie pozwala w niektórych przypadkach na odrastanie, a nawet przyrastanie części ciała- to czy mogłoby to również prowadzić do powstania dodatkowych kończyn?

Mechanicznie? Nie ma takiej możliwości. Jeżeli z kolei interesują cię tego typu sprawy, wystarczy poczekać na Czarci Foliał. Właściwie już powinien być w sklepach. W nim pojawią się nowe zasady wprowadzające do gry Symbionty i podobne wynalazki. W Lords of Madness i Libris Mortis znajdziesz również kilka tego typu ciekawostek.
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

śr maja 23, 2007 3:59 pm

Posiadam Czarci Foliał- ale nie mają one wiele wspólnego z tym pytaniem. A co do mojego zagadnienia, to uważam że powinno to być możliwe ze względu na sam fakt że traszkom które nie posiadają szybkiego leczenia odrastają kończyny, prosty przeszczep kawałka skóry z kończyny może w wybranym miejscu stworzyć jej kopię. Co do mechaniki, chyba masz rację- ale logika oraz zwykłe prawa fizyki są od niej ważniejsze. Innymi słowy miecz powinien kosztować tyle ile kosztuje, a nie zależnie od zadawanych mechanicznie obrażeń.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

śr maja 23, 2007 4:16 pm

Merlin wszech pisze:
Posiadam Czarci Foliał- ale nie mają one wiele wspólnego z tym pytaniem. A co do mojego zagadnienia, to uważam że powinno to być możliwe ze względu na sam fakt że traszkom które nie posiadają szybkiego leczenia odrastają kończyny, prosty przeszczep kawałka skóry z kończyny może w wybranym miejscu stworzyć jej kopię. Co do mechaniki, chyba masz rację- ale logika oraz zwykłe prawa fizyki są od niej ważniejsze. Innymi słowy miecz powinien kosztować tyle ile kosztuje, a nie zależnie od zadawanych mechanicznie obrażeń.

Spójrz na temat – Pytania o mechanikę, nie o logikę. O logice Możesz podyskutować w innym temacie. Tutaj rozważa się jedynie mechaniczne aspekty gry. Co do Czarciego Foliału – być może. Zostają w takim razie materiały z dwóch pozostałych podręczników wymienionych przeze mnie.
 
Awatar użytkownika
DarkGaret
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 5:07 pm

śr maja 23, 2007 10:35 pm

Ja mam takie pytanie dotyczące ataków dotykowych... Powiedzmy jak mag rzuca czar w którym musi się udać atak dotykowy na dystans to co jest brane pod uwagę do premii ataku dotykowego? Łączna premia bazowego i zręczności? Czy może tylko bazowego... I cz podobnie jest w dotykowym normalnym? A i jak to jest jeszcze powiedzmy z zostaniem liczem... Bo w 3.0 nie było informacji o żadnym modyfikatorze poziomu a w 3.5 jest, że +4. Tylko że jak to działa? Powiedzmy, że czarodziej ma 13 poziom i udaje mu się zostać liczem i ma 17? Nie czapie tego troche...
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

śr maja 23, 2007 10:56 pm

Liczy sie atak bazowy i premie za zrecznosc. A co do zostania liczem - jesli masz 13 poziom i zamienisz sie w licza to tracisz 4 poziomy, czyli bedziesz miec poziom 9 a nie 17. Wynika to z koniecznosci dostosowania podpakowanej od tego momentu postaci do reszty druzyny.
 
Awatar użytkownika
DarkGaret
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 5:07 pm

śr maja 23, 2007 11:03 pm

no ale trace te poziomy czyli np czary, życie itp? czy poprostu tylko taki poziom będzie? a nie bedzie to coś takiego bo przed chwilą przeczytałem to w jakimś szablonie że bede miał efektywny 17 czyli więcej pdk bede musiał zdobyć tak jak na 18?
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

śr maja 23, 2007 11:26 pm

Poziom spada Ci o 4 ze wszystkimi tego konsekwencjami - mniej czarow, mniej hp, itd... Nakladajac na postac o poziomie 13 szablon licza, poziom obniza Ci sie do 9 i od tego momentu jak zdobedziesz tyle PDkow zeby awansowac na poziom 10 to awansujesz na poziom 10, pozniej na 11, itd...

Efektywny Poziom Postaci sluzy podkresleniu tego, ze pomimo tego ze bedziesz miec poziom nizszy niz reszta druzyny bez szablonow licza, to mocom i umiejetnosciami dorownujesz postaciom o poziomie rownym 'twoj poziom + opoznienie poziomu rasy, szablonu', czyli w Twoim wypadku - bedziesz miec poziom 9 ale tak naprawde bedziesz dysponowac taka potega jak postac 13-poziomowa bez szablonu.

EDIT: Dodatkowo jako licz stajesz sie nieumarlym, czyli tracisz atrybut Budowy, wiec musisz zmodyfikowac ilosc hp, ktore masz bo teraz nie mozesz co poziom do przyslugujacych Ci za rozwiniecie hp modyfikatora budowy.
 
hellsing88
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 12:04 am

czw maja 24, 2007 12:31 am

Niestety Xanatos ale w ostatnim poście DarkGareta to on miał rację. LA dodaje Ci się do Twojego lvla, tak by pokazać Twoją wyższość nad resztą drużyny. Ma to swoje minusy, gdy inni będą chapać expa i zdobywać następne lvle Ty będziesz musiał zdobyć expa tak by posiadać lvl 18 (mówię o tym właśnie przypadku) Jeżeli mi nie wierzysz to jest bardzo łatwo to pokazać. Zaczynamy grać na 1 lvlu drowem. Drow posiada LA+2 więc mamy lvl -1? LA także dodaje się do CR, więc zwiększając sobie LA zwiększamy swój CR, co powoduje do niestety ale zarzucenia nas stworkami o wyższym CR ^^
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw maja 24, 2007 8:29 am

Jeśli jesteś 13 poziomową postacią i zmieniłeś się w licza to aby awansować 14 poziom potrzebujesz tyle EXP'a ile normalna postać (bez EPP*) potrzebuje na 17 - Oznacza to, że Twoi "normalni" towarzysze awansują a ty stoisz w miejscu, po pewnym czasie się to wyrówna i "średnio na jeża" będą 4 poziomy wyżej od ciebie. (przy EPP +4)

Opcja druga to RYTUAŁ TRANSFORMACJI - opisany w SAVAGE SPECIES - w skrócie przehandlowujesz Twoje poziomy za EPP, w przypadku Licza EPP wynosi +4 zatem "sprzedajesz" 4 poziomy.

Proponuję to drugie rozwiązanie, można je zgrabnie połączyć z fabularnym opisem Rytuału "Liczowania" :D - upraszcza to życie MG i nie wywołuje zazdrości u reszty garczy. Dodatkowo mamy drużynę o mniej więcej równej "mocy".

*EPP - Efektywny Poziom Postaci, ang. ECL

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości