Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

czw maja 24, 2007 8:33 am

Ups.. fakt. Czyli podsumowując - biorąc szablon licza Twój poziom postaci spada jednak PDki musisz zdobywać biorąc pod uwagę ECL a nie Twój rzeczywisty poziom. DarkGaret na Twoim przykładzie: postac o poziomie 13 zamienia sie w licza - jej poziom rzeczywisty spada do 9, jednak efektywny poziom nadal wynosi 13, a więc żeby awansować na poziom 10 musisz zdobyć tyle PD jakbyś awansował na poziom 14.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw maja 24, 2007 8:49 am

Xanatos - tak dzieje się tylko w przypadku opisanego przez Sony`ego rytuału rodem z SS. Jeżeli stosujemy zwykłe nakładanie szablonu z KP to postać w żadnym razie nie traci poziomów a jedynie zwieksza swoje EPP a co za tym idzie wzrastają progi doświadczenia konieczne do awansu. Poza tym nic się nie zmienia a przez jakiś czas jedna postać mechanicznie będzie "silniejsza" od pozostałych.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw maja 24, 2007 11:52 am

Xanatos pisze:
Ups.. fakt. Czyli podsumowując - biorąc szablon licza Twój poziom postaci spada jednak PDki musisz zdobywać biorąc pod uwagę ECL a nie Twój rzeczywisty poziom.

Poziom postaci nie spada. Jest nadal taki sam. Nadal ma 13 poziom, ale jej efektywny poziom wynosi 17 (czyli jest potężniejsza niż reszta drużyny). Teraz, zdobywając pd'ki każdy z członków drużyny, oprócz licza awansuje na poziomy 14, 15,16 i w momencie, gdy oni osiągnął poziom ~17 licz dociągnie pd'ków, żeby wskoczyć na poziom 14.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

czw maja 24, 2007 12:49 pm

Czy efekt będący iluzją może być flankującym? Chodzi mi o sytuację, kiedy bohater posiadający zdolność sneak attack walczy z przeciwnkiem, a jego przyjaciel czarodziej za pomocą Major Image wyczaruje powiedzmy wojownika machającego mieczem. Czy w takiej sytuacji BG może wykorzystać SA (i premię +2 z flankowania)?
 
Awatar użytkownika
Bel esprit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: czw sty 11, 2007 6:14 pm

czw maja 24, 2007 2:13 pm

Czy jeżeli postać awansuje powiedzmy w klasie prestiżowej Ksenomanta na 10 poziom, przez co jej typ zmieni się na przybysza i zyska ona specjalne przymioty przybysza, dzięki innej klasie prestiżowej lub przemianie w licza znów zmieni swój typ na na przykład nieumarłego, zachowa specjalne zdolności przybysza? Jak będzie wyglądał jej typ? Przybysz-nieumarły?
 
Awatar użytkownika
Sierak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2296
Rejestracja: pt maja 11, 2007 4:07 pm

czw maja 24, 2007 3:10 pm

iron_master:
Uważam, że może wykorzystać flankowanie. W końcu iluzja atakuje go i o ile nie rozpozna jej to uważa go za prawdziwego oponenta i próbuje parować, unikać ataki przez niego wyprowadzane, czyli możesz flankować.
Co do sneaka nie jestem pewien, bo w zasadach było podane, że możemy go używać kiedy przeciwnik jest flat-footed albo nie może się bronić.

Bel esprit:
Wchodząc na np. 10 poziom alienista dostajesz typ przybysz i umiejętności z tym związane. Jeżeli staniesz się liczem zmieniasz typ na nieumarły i dostajesz jego umiejętności zachowując resztę. Swoją drogą zastanawiam się, jak "siły wyższe", które porywają alienista kiedy nadchodzi kres jego dni zareagowały by na przemianę w licza xDD??
 
Awatar użytkownika
DarkGaret
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 5:07 pm

czw maja 24, 2007 3:17 pm

A jeszcze takie pytanie odnośnie tego EPP... Powiedzmy, że na początku biore se jakiegoś genasi na 1 poziomie czyli będę miał EPP 2. I jeśli awansuje na drugi poziom w klasie to EPP wzrosnie do 3. I czy wtedy dostaje dodatkowy atut? Chyba rozumiecie OCB:) I jeszcze takie pytanie z innej beczki... Czy druid może zapisywać zwoje poprzez atut "zapisanie zwoju"?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw maja 24, 2007 4:47 pm

Atut otrzymujesz jeśli masz poziom (ilość kości) = 3, 6, 9,...
Tak, druid może zapisywać zwoje z czarami druidycznymi (tymi na liście czarów druida).
 
Awatar użytkownika
Blink
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 14, 2005 9:03 pm

ndz maja 27, 2007 11:51 pm

Mam pytanie: W Complite Divine opisany jest atut: Divine Metamagic pozwalający maksymalizować zaklęcie „spalając” odpowiednia ilość odegnań lub karceń nieumarłych. I tu mam problem czy mogę mając dostęp do domeny zwierzęcia "spalić" w ten sam sposób odegnania lub karcenia zwierząt zamiast nieumarłych?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz maja 27, 2007 11:55 pm

Opis atutu wyraźnie mówi o turn rebuke undead.
Można podciągnąć pod to inne odegnania jako HR.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

śr maja 30, 2007 12:38 pm

Czy istnieje jakiś atut, prestiżówka, lub cokolwiek innego co pozwala obniżyć wymagania do tworzenia magicznych przedmiotów? Generalnie chodzi mi o coś w stylu księgi golemów a głównie potrzebne jest mi to zdobywania atótów tworzenia epickich przedmiotów, ewentualnie czy jest sposób by w jakiś sposób by przekroczyć maksymalną rangę w umiejętnośći?
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

pt cze 01, 2007 8:27 pm

Nie- Ja natomiast mam własne pytanie: skoro symbiot (jelinciak) zmusza postać do spożywania podwujej porcji pokarmów, to ile powinna jeść postać która jak np. wysokopoziomowy mnich nie jest zwyczajnie do tego zmuszona?
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

pt cze 01, 2007 9:05 pm

Merlin wszech pisze:
skoro symbiot (jelinciak) zmusza postać do spożywania podwujej porcji pokarmów, to ile powinna jeść postać która jak np. wysokopoziomowy mnich nie jest zwyczajnie do tego zmuszona?

Moje własne przypuszczenia: tyle, ile musiałaby jeść normalnie, bez symbiota i niepodatności na głód (czyli "normalną porcję" dla takiej osoby - zaspokajając potrzeby żywiniowe symbiota, nie swoje, których wciąż nie ma).
 
Awatar użytkownika
DAS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 2:11 pm

pt cze 01, 2007 10:18 pm

Więc mam kolejne pytanie a dokładniej to jak można zbudować/zrobić kieszonkowy wymiar, jaki wymagany jest poziom czarującego i ile to kosztuje?
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

pt cze 01, 2007 11:03 pm

Pamiętam czar z "Księgi Planów" oraz klasę prestiżową planarnego architekta również z tej książki- potrzebny jest po prostu jakiś cenny kryszał i potężna magia, to wszystko... to oczywiście prosty przepis na własny "pseudoplan". Potężniejsze wersje teorytycznie wykonać mogłyby jedynie bóstwa.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

sob cze 02, 2007 3:35 pm

Z tego co ten czar nazywa sie Genezis i został też opisany w Podręczniku Epickich Przygód. Zaklęcie rzuca się tydzień, rozrasta się 0.3 metra dziennie ażdo maksymalnego osiągu promienia 54 metrów i to kosztuje 5000 pd. każde rzucone następne zaklęcie zwiększa obszar półplanu o 18 metrów. W oryginalne wersji można rzucić go tylko na planie Eterycznym, ale myślę , że po odpowieniej modyfikacji możnaby go rzucić na innym planie.

At eraz moje pytanie- jesli mam postac wqieloklasową rzucającą czary to jak tracę zaklęcia jak padnę ofiarą wysączenia kilku poziomów? Lecą mi najwyższe zaklęcia na przemian, wg ostatnio zdobytiych poziomów czy w inny sposób?
 
Awatar użytkownika
Lechu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:26 am

sob cze 02, 2007 7:42 pm

Gwoli sprostowania - nie jest to czar, a dziewięciopoziomowa moc psioniczna: Genesis
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

sob cze 02, 2007 8:47 pm

Lechu pisze:
Gwoli sprostowania

To stworzenie planu opisano w kilku książkach, w "Księdze Planów" oraz "Podręczniku Psionki" był to jedynie 9poziomowy efekt. W podręczniku przygód epickich podano potężniejszą wersję.

Ja z kolei mam własne pytanie- czy można zrzec się właściwości gwarantowanych dzięki klasie? Wiem że wybieranie na "widzi mi się" jest bezsensowne, lecz brak żadnych korzyści oraz kar mógby chyba zrównoważyć mechanikę... (Konkretnie denerwują mnie fobie "Ksenomanty").
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

sob cze 02, 2007 9:26 pm

Merlin wszech pisze:
Ja z kolei mam własne pytanie- czy można zrzec się właściwości gwarantowanych dzięki klasie? Wiem że wybieranie na "widzi mi się" jest bezsensowne, lecz brak żadnych korzyści oraz kar mógby chyba zrównoważyć mechanikę... (Konkretnie denerwują mnie fobie "Ksenomanty").

Oficjalnie - nie ma takiej możliwości. Istnieje jednakże opcja zrezygnowania z przynależności do danej klasy/klasy prestiżowej. Jest to oczywiście zaznaczone w opisie danej. Na przykład taki ex-paladyn, lub były mnich. Z kolei – w sprawie Ksenomanty, mam dobre wiadomości. W edycji 3.5 Zrezygnowano z fobii.
 
Awatar użytkownika
Dengi
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: czw lut 08, 2007 8:17 am

ndz cze 03, 2007 8:45 am

Mam pytanie, czy waga pancerza jest już wliczona w karę z niego? Czy oprócz kary ze zbroi trzeba dodawać jeszcze minusy za jego wagę.
 
Anonim_1

ndz cze 03, 2007 9:30 am

Dengi pisze:
Mam pytanie, czy waga pancerza jest już wliczona w karę z niego?

Nie, nie jest. Nie mogłaby być wliczona, skoro kary za ciężar noszonych przedmiotów zależą od Siły.
 
Awatar użytkownika
Dengi
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: czw lut 08, 2007 8:17 am

ndz cze 03, 2007 9:36 am

Hmm, przepraszam ale niewłaściwie sformułowałem pytanie, chodzi o kary do testów umiejętności np. ciche poruszanie, skakanie itp.
 
Awatar użytkownika
Druss
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 5:26 pm

ndz cze 03, 2007 10:41 am

Ciężar jest wliczony chyba, że przekracza normalny udźwig (sprawia, że jesteś nadmiernie obciążony) - wtedy liczysz kary za obciążenie.

Encumbrance by Armor

A character’s armor defines his or her maximum Dexterity bonus to AC, armor check penalty, speed, and running speed. Unless your character is weak or carrying a lot of gear, that’s all you need to know. The extra gear your character carries won’t slow him or her down any more than the armor already does.

If your character is weak or carrying a lot of gear, however, then you’ll need to calculate encumbrance by weight.
Doing so is most important when your character is trying to carry some heavy object.


Czyli, tak długo jak nie jesteś obciążony liczysz kary tylko z pancerza. W momencie kiedy weźmiesz na grzbiet więcej niż normalne obciążenie (np. odładujesz się magicznymi przedmiotami) musisz doliczyć kary za nadmierne obciążenie które są niezależne od kary za zbroje.
 
Awatar użytkownika
Bel esprit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: czw sty 11, 2007 6:14 pm

ndz cze 03, 2007 2:50 pm

Witam ponownie.

Czy można wziąć atut wymagający określonej wartości atrybutu, jeżeli takowej się nie ma, ale zapewnia ją przedmiot magiczny (np. Rękawiczki Zręczności +2)?
 
Awatar użytkownika
Meo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:39 pm

ndz cze 03, 2007 4:06 pm

Można, ale automatycznie z utratą tych dodatkowych punktów traci się atut, aż do chwili odzyskania określonej wartości atrybutu.
 
Alcatur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: śr paź 18, 2006 1:15 am

ndz cze 03, 2007 6:26 pm

Czy czarodziej może spisać do księgi zaklęć zapamiętany czar?
Chodzz mi o sytuację, w które stracił księgę, ale nie zużył zapamietanych czarów - moze je w takiej sytuacji zapisać z pamieci w nowej?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz cze 03, 2007 6:42 pm

Tak
 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

pt cze 08, 2007 10:43 pm

mam pytanie odnosnie strzelania z ukrycia. Jeseli dajmy na to jest sytuacja ze istnieje sobie droga przez las, ja jestem ukryty w krzakach czy na drzewie i czy jezeli strzele z luku do osoby na drodze to ona automatycznie mnie zauważa czy musi zdac test zauwazania o wyzszym ST niz moj wynik z ukrywaniu? I jeszcze jedna sprawa czy podczas strzelania bedac niewidzialnym strzala ktora juz leci do przeciwnika tez jest niewidzialna i pojawia sie dopiero gdy przez niego przejdzie? :razz: pzdr
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pt cze 08, 2007 11:21 pm

Nexu pisze:
Jeseli dajmy na to jest sytuacja ze istnieje sobie droga przez las, ja jestem ukryty w krzakach czy na drzewie i czy jezeli strzele z luku do osoby na drodze to ona automatycznie mnie zauważa czy musi zdac test zauwazania o wyzszym ST niz moj wynik z ukrywaniu?

Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że przeciwnik będzie tylko świadomy, z którego miejsca padł strzał. Aby zauważyć samą postać trzeba już zastosować jakieś testy umiejętności. To chyba najbardziej logiczne wytłumaczenie.

Nexu pisze:
I jeszcze jedna sprawa czy podczas strzelania bedac niewidzialnym strzala ktora juz leci do przeciwnika tez jest niewidzialna i pojawia sie dopiero gdy przez niego przejdzie?

Już w momencie ataku stajesz się widzialny więc strzał siłą rzeczy także taka będzie. Czyli niewidoczne strzały raczej nie przejdą.
 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

sob cze 09, 2007 2:14 pm

przy zwyklej niewidzialnosci tak, ale w wypadku zwiekszonej niewidzialnosci? przynajmniej na zasadach 3.0 jest tam napisane ze nie konczy sie gdy podmiot atakuje. Wtedy wystrzelona strzala jest niewidzialna az do momentu trafienia czy gdy traci kontakt z lukiem juz staje sie widzialna? :razz:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości