Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 25, 2007 12:07 am

Oprócz Crossbow Snipera, który dodaje 1/2 modyfikatora do obrażeń z kuszy. Między innymi.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr cze 27, 2007 10:07 am

Pytanie odnośnie zdolności Inkantantriks Metamagiczne uruchomienie czaru, która pozwala używać atutów metamagicznych na przedmiotach z ładunkami (różdżki, laski itp.)
Czy jest jakieś ograniczenie odnośnie liczby stosowanych atutów za jednym razem? Bo szczerze mówiąc perspektywa rzucania czarów zmaksymalizowanych, przyspieszonych, wzmocnionych i z ST jak dla czarów 9 kręgu kosztem 9+ ładunków wydaje mi się z jednej strony miła z drugiej lekko niezrównoważona.
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

śr cze 27, 2007 11:12 am

W opisie zdolności podane są pojedyncze przypadki. Stosowano tylko jeden atut na raz. Wydaje mi się, że rozsądne będzie gdy tak właśnie przyjmiesz. Inaczej nie opłacałoby się wcale rzucać zwykłych czarów, tylko kupować same różdżki i miałbyś taki wygar, że łojezu.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr cze 27, 2007 5:34 pm

iron_master pisze:
i z ST jak dla czarów 9 kręgu

A skąd to?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr cze 27, 2007 6:18 pm

Suldarr pisze:
A skąd to?

Atut podniesienie (podbicie zależnie od tłumaczenia) czaru [Heighten Spell].

Chyba zastosuję się do rady Kirasa... Czas pokaże jak to wyjdzie :)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr cze 27, 2007 9:57 pm

iron_master pisze:
Atut podniesienie (podbicie zależnie od tłumaczenia) czaru [Heighten Spell].

No to koszt jest 14-18 ładunków (+4 quicken + 2 empower +3 maximize +5-8 heighten). Czyli różdżka na dwa i pół użycia. Czy opłaca się? Zakładając, że jest to możliwe, to raczej nie. Pamiętajmy, że zdolność nie podbija CL czarów.

Poza tym, zwracam uwagę, na sposób zapisania tej zdolności: "At 5th level, an incantantrix gains the ability to apply a metamagic feat she possesses...".
"A metamagic feat", nie zaś "metamagic feats". To jednoznacznie powinno odpowiedzieć na Twoje pytanie.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr cze 27, 2007 10:07 pm

No pisałem, 9+ ładunków, czyli 9 i więcej ;) A na potęznych przeciwników kosztów się nie liczy;P

Teraz wychodzi, że polska wersja znowu ssie :neutral: Aby nie być gołosłownym:
"Na 5. poziomie inkantantriks zyskuje moc zastosowania posiadanych atutów metamgicznych względem (...)"
To mi przypomina sytuację w stylu "lub czasopisma";P

Dzięki za rozwianie wątpliwości.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

ndz lip 01, 2007 6:45 pm

Gdzie mogę znaleźć szablon (?) ''otherwordly'' i o ile wzrasta SW postaci, na którą nałożono ten szablon?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz lip 01, 2007 7:04 pm

Kymil Nimesin pisze:
Gdzie mogę znaleźć szablon (?) ''otherwordly'' i o ile wzrasta SW postaci, na którą nałożono ten szablon?
otherwordly? Jest taki atut regionalny w Player's Guide to Faerun (strona 41). Sprawia, że postać nie jest humanoidem, ale przybyszem (co daje jakieś plusy z tego tytułu).
iron_master pisze:
To mi przypomina sytuację w stylu "lub czasopisma";P
Lubię ;)
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

pn lip 02, 2007 1:05 pm

Jaką akcją jest podniesienie przedmiotu leżącego na ziemi lub gdzieś w zasięgu (na półce, na stole)?
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 1:14 pm przez von Trupka, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn lip 02, 2007 1:12 pm

Move action IIRC

EDIT do posta niżej:
Move action w żadnym wypadku nie jest tym samym co standard action!!
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 1:14 pm przez Ammanas, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
=8)
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 03, 2005 11:36 pm

pn lip 02, 2007 1:12 pm

Smg pisze:
Jaką akcją jest podniesienie przedmiotu leżącego na ziemi lub gdzieś w zasięgu (na pułce, na stole)?


Akcja ruchu.

EDIT: Hehe pomyłka się wkradła... :hahaha:
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 1:33 pm przez =8), łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

pn lip 02, 2007 1:14 pm

Akcja ruchu czyli standardowa.

Oj, albo akcja ruchu, albo standardowa. To nie jest to samo.
Move actio

Thx.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

pn lip 02, 2007 1:24 pm

Z ziemi to akcja ruchu prowokująca ataki okazyjne.
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

pt lip 06, 2007 10:44 pm

Hmm..

Jest sobie czar "Zbroja Maga".
Daje on premie +4 do KP z pancerza.

Nich ktoś z autorytetem i poparciem ze strony podręczników powie, że ta premia nie kumuluje się z premią zapewnianą przez zbroję.

Bo niektórzy mi nie wierzą.
 
Awatar użytkownika
Sierak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2296
Rejestracja: pt maja 11, 2007 4:07 pm

pt lip 06, 2007 10:47 pm

Owszem chodzi o mnie, bo w DMG są opisane dwie premie ze zbroi, premia zapewniana przez zbroję, jak np. pełna płyta i premia zapewniana przez czar wytwarzająca niewidzialne pole mocy.
Dlatego uważam, że te dwa bonusy powinny się kumulować.
 
Silven
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 107
Rejestracja: czw lis 17, 2005 9:00 pm

pt lip 06, 2007 10:48 pm

DMG, strona 21, bonus stacking. Kto nie wierzy, niech sobie poczyta...

Jest armor bonus w obu? Jest. Wiec sie nie kumuluje... Mozesz sobie nazywac premie dawana przez zbroje maga w jaki chcesz sposob, i tak sie kumulowac nie bedzie.

Armor Bonus

An armor bonus applies to Armor Class and is granted by armor or by a spell or magical effect that mimics armor. Armor bonuses stack with all other bonuses to Armor Class (even with natural armor bonuses) except other armor bonuses. An armor bonus doesn't apply against touch attacks, except for armor bonuses granted by force effects (such as the mage armor spell) which apply against incorporeal touch attacks, such as that of a shadow.


Nawet jest podany przyklad armor bonusa ze zbroi maga...
Ostatnio zmieniony pt lip 06, 2007 10:56 pm przez Silven, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

pt lip 06, 2007 10:51 pm

An armor bonus applies to Armor Class and is granted by armor or by a spell or magical effect that mimics armor.

To fragment opisu premii o nazwie "Armor". Tu

BTW :
Jest może jakieś zaklęcie w 3.5 dające szybkość kopania/rycia?
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

sob lip 07, 2007 12:55 pm

DibiZibi pisze:
Jest może jakieś zaklęcie w 3.5 dające szybkość kopania/rycia?

Burrow, zaklęcie (w zależności od klasy) 1- lub 2-poziomowe.

Moje pytanie:
Czy jeśli mnich z Vow of poverty weźmie poziom kensaia i umagiczni sobie unarmed attack to czy łamie to zasady Vopa?
 
Awatar użytkownika
Drakestar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 511
Rejestracja: pt paź 22, 2004 12:45 pm

sob lip 07, 2007 1:09 pm

IMHO, nie łamie. Umagicznienie pochodzi z mocy klasy, a nie z zakupionych dóbr/przedmiotów. Więc nie widzę problemu.
 
Nikolaj
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:50 pm

sob lip 07, 2007 9:37 pm

Mam pytania dotyczące mechaniki. Prosze o odpowiedź:
1) Ile przydzielać PD za potwory?
2) Co to są KW?
3) Mógłby ktoś wyjaśnić mechaniczne działanie uśpienia?
Z góry dziękuję.
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

sob lip 07, 2007 10:13 pm

1) W Podręczniku Mistrza Podziemi jest stosowna tabelka. O ile się nie mylę, aby awansować trzeba zatłuc 3 potwory o takiej samej skali wyzwania jak postać. Zwiększenie skali wyzwania o 2 czyni wyzwanie dwa razy trudniejszym (teoretycznie), więc 2x xp więcej. Działa też w drugą stronę.

2)KW to Kość Wytrzymałości, i jest to odpowiednik poziomów postaci dla potworów. Od ilości KW zależą premie do ataku, rzuty obronne, itp. Wszystko opisane jest w księdze potworów.

3)Postać pada na ziemię i śpi. Jest bezradna i nie może wykonywać żadnych akcji.
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

sob lip 07, 2007 10:24 pm

Uwaga EDYCJA 3,5
TU znajdziesz kalkulatorek jakie XP powinni dostać gracze za spotkanie/potwora/grupę potworów
[ dodatkowo pamiętaj ze z uwagi na okoliczności SW można modyfikować ]
Generalnie znajdziesz tabelkę określającą ile XP dostaje drużyna na danym poziomie za stwora o danym SW, w Podręczniku Mistrza Podziemi. [ Nie znalazłem jej w SRD 3,5 czy jest w SRD 3.0? ]

edit: wiec jak powiedziano to albo podręcznik.
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2007 12:15 am przez Toshi, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

sob lip 07, 2007 11:40 pm

Toshi pisze:
Generalnie znajdziesz tabelkę określającą ile XP dostaje drużyna na danym poziomie za stwora o danym SW, w Podręczniku Mistrza Podziemi. [ Nie znalazłem jej w SRD 3,5 czy jest w SRD 3.0? ]


Nie znajdziesz tego w SRD, ponieważ materiały dotyczące tworzenia i awansowania postaci oraz szeroko rozumianego mistrzowania nie są AFAIR objete OGL.
 
Nikolaj
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:50 pm

ndz lip 08, 2007 9:40 am

A jeśli gobliny mają KW: 1k8. To jaki to poziom?
 
pakosz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 10:37 pm

ndz lip 08, 2007 10:49 am

Jakoś dziwnie napisali. 1k8 to punkty wytrzymałości. Jest jedna kość, czyli "poziom" (raczej nie ma poziomu, tylko właśnie kości) też pierwszy.
 
Nikolaj
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:50 pm

ndz lip 08, 2007 10:54 am

Aha dzięki.
1)
A gdzie jest napisana Skala wyzwania?
2)
W opisie uśpienia jest, że trzeba rzucać na KW, żeby się przekonać kogo uśpiło. Jak to działa?
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

ndz lip 08, 2007 11:17 am

1) W opisie stworka którego chcesz wystawić pod koniec opisu mechanicznego.
Skala wyzwania albo SW i liczba.

2) Heh czyli jednak o to Ci chodziło..
a) rzucasz czar
b) wybierasz w możliwym zasięgu miejsce które będzie centrum działania czaru.
c) rzucasz 2d4, wynik oznacza ile KW potworków będziesz miał szanse uspić [ Zakładając wynik 8 oznacza że osiem słabych jedno KW potworków albo dwa potworki o czterech KW, albo dwa potworki o trzech KW i dwa o jednym KW. itd]
Pamiętaj że tu liczą się KW a nie Efektywny poziom.
d) Czar działa na istoty o najmniejszej ilości KW najpierw. Jeśli dwie istoty mają tyle samo KW poddana działaniu najpierw jest ta bliższa centrum działania czaru.
e) Jeśli jakaś kreaturka ma 5 KW lub więcej czar na nią nie zadziała, nie brana jest więc pod uwagę przy rozdzielaniu KW " uśpień"
f) Jeśli po tym rozdzielaniu zostały Ci jakieś wirtualne kości uśpień są one tracone. [ Czy to z braku odpowiednio słabych potworków, czy braku KW "uspień" tzn np. Masz 2 KW uśpień z zostały same potworki o 3 KW]
g) Jeśli Kreaturki na które rzuciłeś czar mają OC musisz je przebić.
h) Rzut na Wole Kreaturek, nie udał im się padają na ziemie śpiąc [ przez jedną minutę na poziom rzucającego zaklęcie ], są bezbronne itp. Jeśli się udał oparły się działaniu zaklęcia i działają normalnie.
 
Nikolaj
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:50 pm

ndz lip 08, 2007 11:21 am

Dzieki. Ostatnie pytanko: czy testy czarostwa z odczytywaniem czarów nie są za latwe? Bądź co bądź ST wynosi 15, a taki mój gracz na 1 poziomie ma już czarostwa 9( w tym atrybut). Czy to nie jest za male ST?
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

ndz lip 08, 2007 11:29 am

Nikolaj pisze:
Dzieki. Ostatnie pytanko: czy testy czarostwa z odczytywaniem czarów nie są za latwe? Bądź co bądź ST wynosi 15, a taki mój gracz na 1 poziomie ma już czarostwa 9( w tym atrybut). Czy to nie jest za male ST?

Chodzi Ci o zdobycie informacji jakie zaklęcie rzuca tamten mag?
Autorzy uznali że takie ST będzie zbalansowane, możesz je zmienić o ile tylko uznacie że jest za niskie [niezalecane],
Lub poszukać atutów i użyć umiejętności maskujących rzucane czary [zalecane].
[ w 3,5 jest kilka wiec w 3.0 też jakieś być powinne ]
[ Fabularnie to można wyjaśnić tym że Sztuka jest raczej pełna tradycjonalistów, Kule Ognia rzuca się tak i tak, a nie jakkolwiek inaczej ]
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2007 11:33 am przez Toshi, łącznie zmieniany 1 raz.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości