Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Pytania o zasady

wt sty 15, 2008 11:59 pm

Mam taki problem z jednym z opisów czaru.

Breach the Vault of Memory
(Mind ••••)
This spell gives the willworker power
over that which helps define a person:
memory. The mage can add to, modify
or delete a subject’s memories in whatever
way he sees fit. (It helps but is not
necessary to cast “Read the Depths,”
p. 215, first.) An individual could be
made to forget where she parked her car,
the fact that she likes strawberry ice
cream, or even why she wears a wedding
band. Naturally, short-term and less
deeply ingrained memories are easier to
manipulate than those that are long
term or more fundamental to a person’s
identity, but just about any memory can
be sculpted according a mage’s desires.
Practice: Patterning
Action: Instant and contested; target
rolls Resolve + Gnosis reflexively
Duration: Prolonged (one scene)
Aspect: Covert
Cost: None

jak widzimy czar ma działanie prolonged czyli na jedną scenę.
ale później w opisie jest :
Once the spell expires, the memories
return. During the spell’s Duration,
psychotherapy and hypnosis might be
able to restore the victim’s memories.
Each success on the spellcasting roll
levies a –1 dice penalty on any attempt
to restore the subject’s memory to normal
(or to otherwise influence an
implanted or altered memory)

Czyli chyba gdzieś jest błąd.
Teraz nie wiem czy działanie nie powinno byc stałe, skoro mozna je usówać psychoterapią co nie jest akcja na jedną scene. czy też jak inaczej mam to rozumieć.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

śr sty 16, 2008 12:15 am

To proste - możesz zwiększyć czas działania zaklęcia. Prolonged to tylko bazowy czas trwania zaklęcia, w zaklęciu natychmiastowym możesz zwiększyć za -2 do 2 godzin, za -4 bodaj do dnia i tak dalej. W rytualnym zwiększasz target number. Innymi słowy, możesz zmienić pamięć na lata, a jak się jest mistrzem umysłu to nawet bardziej, bo oni mają bodaj zaawansowaną tabelkę trwania. Teraz taka postać z zaklęciem na sobie może poddać się psychoterapii, żeby odzyskać wspomnienia. Choć przy dużej mocy zaklęcia, szanse na to mogą być znikome.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

śr sty 16, 2008 12:56 am

Czyli normalnie jest na jedną scenę ale jeżeli wprowadzę odpowiednie kary do rzutu mogę to wydłużyć odpowiednio. No jeżeli tak to teraz rzeczywiście psychoterapia ma sens. Dzięki.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

śr sty 16, 2008 12:58 am

Wszystko jest opisane na początku trzeciego rozdziału. Tam jest o rzucaniu zaklęć, mocy, czasie trwania, zasięgu, obszarze. Tym wszystkim można manipulować.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

pn sty 26, 2009 2:22 am

Magic tools pozwalają odjąć jedną kość od rzutu na paradoks.
Dodatkowo jak pisze podręcznik można mieć tylko jeden magic tool z zakonu lub ścieżki i po jednym na każdą dziedzinie czarów czy jak to się tam po polsku nazywa oficjalnie.

Moje pytanie brzmi czy mogę sobie użyć takiego z zakonu i dodatkowo takiego z np materii w jednym czarze żeby zmniejszyć kości paradosu po 2
Jeżeli nie mogę to jaki jest sens posiadania tych od dziedzin magii skoro tym z zakonu mogę niwelować wszystko a tym z materii tylko materię.

Pytanie jeszcze mam o magic tool z path. Jest ich 5 rodzaje czym się różnią poza wyglądem bo nie mogłem tego odnaleźć za nic w świecie.

Ogólnie niedługo gram w maga więc będę tutaj częściej pisał.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pn sty 26, 2009 4:14 pm

Feniks pisze:
Magic tools pozwalają odjąć jedną kość od rzutu na paradoks.
Dodatkowo jak pisze podręcznik można mieć tylko jeden magic tool z zakonu lub ścieżki i po jednym na każdą dziedzinie czarów czy jak to się tam po polsku nazywa oficjalnie.

W podręczniku nie ma wzmianki o używaniu kilku na raz i sumowanie premii... Ja uznałbym, że nie można.
Co do ilości, to owszem, można mieć maksymalnie po jednym dla Ścieżki, Zakonu i każdego z Arkan. Razem okrągły tuzin. Ich działanie jednakże jest raczej kwestią osobistego stylu magicznego i symboliki, więc nawet jeśli w zaklęciu używającym Ciała i Umysłu wykorzystasz zarówno odpowiadające im narzędzia (np. fiolkę krwi, oraz amulet do hipnozy), oraz narzędzie Ścieżki (Mastigos użyłby np. pierścienia będącego oznaką statusu) i Zakonu (różdżka z brzozowego drewna i srebra dla rzeźbiona w symbole w różnych językach oznaczające "klucz" i "tajemnicę" dla Mysterium), to i tak tylko jedną kostkę zdejmiesz z puli paradoksu.

Feniks pisze:
Jeżeli nie mogę to jaki jest sens posiadania tych od dziedzin magii skoro tym z zakonu mogę niwelować wszystko a tym z materii tylko materię.

Osobisty styl magii. Bardzo ciekawy aspekt gry w Maga.

Feniks pisze:
Pytanie jeszcze mam o magic tool z path. Jest ich 5 rodzaje czym się różnią poza wyglądem bo nie mogłem tego odnaleźć za nic w świecie.

Możesz mieć dowolny. Wymienione elementy właściwe dla Zakonów i Ścieżek to tylko związane z ich charakterem i filozofią najbardziej powszechne materiały...
Stąd np. żelazo dla Mastigosa, ołów dla Morosa, miedź dla Thyrsusa, srebro dla Acanthusa i złoto dla Obrimosa.

Podsumowując - możesz mieć i tuzin narzędzi magicznych, ich premie się nie kumulują, zaś ich ilość i materiał wykonania zależą tylko i wyłącznie od stylu twojej postaci, chociaż powinny zawierać pewne elementy właściwe motywowi do którego się odwołują (Ścieżka, Arkanum, Zakon).
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

pn sty 26, 2009 11:18 pm

Dzięki właśnie kwestia mechaniczna mnie ciekawiła, bo to, ze używamy ich da fajnego klimatu to jasne.
Ja gram magiem z free council, którego narzędziem z Zakonu jest odtwarzacz mp3, w zależności od rodzaju używanego arkana puszcza inną muzykę.

Powiedz mi jeszcze czy jest gdzieś wyjaśnione do jakich czarów mogę używać magicznej różdżki a do jakich Czary(?) (Cup) czy to też tylko kwestia klimatu i każdy sobie może wymyślić?
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt sty 27, 2009 12:57 am

Feniks pisze:
Ja gram magiem z free council, którego narzędziem z Zakonu jest odtwarzacz mp3, w zależności od rodzaju używanego arkana puszcza inną muzykę.

Dobry sposób na zebranie wszystkich narzędzi w jednym...

Feniks pisze:
Powiedz mi jeszcze czy jest gdzieś wyjaśnione do jakich czarów mogę używać magicznej różdżki a do jakich Czary(?) (Cup) czy to też tylko kwestia klimatu i każdy sobie może wymyślić?

Jak najbardziej można, jednakże oba przedmioty mają już swoją symbolikę i trochę lepiej byłoby dostosować ją do istniejącej symboliki (a tą można z łatwością znaleźć na wikipedii w języku angielskim). Można się również spokojnie odwołać do tarota, co jest równie skuteczne, bo symbolika tarota częściowo pokrywa się z symboliką przedmiotów rytualnych (które w końcu są w niej odwzorowane - różdżki/berła, monety/pentakle, miecze, puchary).
Odrobina informacji o symbolice związanej z żywiołami jest w podręczniku przy opisach Ścieżek, przy magicznych narzędziach właśnie.
 
Hajdamaka

wt sty 27, 2009 1:19 am

Dodam do posta MacKotka, ze z reguly w istniejacych realnie tradycjach okultystycznych wykorzystujacych zestaw "tarotowy" przyjmuje sie taki podzial:
Kielich - Woda/zasada Zenska
Pentakl - Ziemia/zasada Zenska
Miecz/Sztylet - */zasada Meska
Kostur/Rozdzka - */zasada Meska
* - w zaleznosci od tradycji przypisuje sie Ogien i Powietrze albo Mieczom, albo Rozdzkom, wynika to z pewnego poplatania w Hermetycznym Zakonie Zlotego Brzasku (plus inne czynniki). Z reguly w symbolice kart Tarota Miecze to Powietrze, a Rozdzki to Ogien, jednak w praktyce okultystycznej oba warianty korespondencji sa dzis rownie czeste.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

wt sty 27, 2009 2:14 am

Dobry sposób na zebranie wszystkich narzędzi w jednym...


Kto powiedział, że to wszystkie narzędzia? Będą inne na razie MG mówi, żeby nie wybierać bo wyjdą w czasie gry.

Co do reszty dzięki za pomoc :)
 
Hajdamaka

wt sty 27, 2009 2:28 am

Jakbys chcial oprzec swoje narzedzia na tej korespondencji z magii ceremonialnej, to sluze rozwinieciem okultystycznych memow Zywiolow ;)
Oczywiscie tylko na tyle, na ile sam wiem - bo co tradycja to ciut inne podejscie do sprawy ;)
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

pt sty 30, 2009 1:39 am

A czemu warto miec więcej Narzędzi? Bo nie zawsze wygodnie w sytuacji społecznej jest użycie jednego i tego samego.

Mam gracza, teraz już Mistrza Losu, będącego Acanthusem Strażnikiem Zasłony - Strażnicy mają jako przedmioty Zakonu rzeczy ukrywające ( szale, szarfy, maski, itp. ), więc na balu, okej, pasuje, ale łażenie po mieście w masce wygląda trochę dziwnie. On za to dobrał sobie czterolistną koniczynkę od Losu i Stary, wiktoriański zegarek kieszonkowy od Czasu. :)

Drugi gracz to Mystygator ( sam już nie wiem jak to tłumaczyc na Polski poprawnie ), któy ma swój prywatny pamiętnik/dziennik zawsze ze sobą i robi w nim szybkie notatki odnośnie rzucanego czaru ( tak, coś w rodzaju "Zaczarowanego ołówka" ;P). Jednak nosi ze sobą mały złowy dysk na piersi, symbol Ścieżki Obrimos. :)

Ostatni to Mastigos ze Srebrnych Szczebli (???) używający sygnetu rodowego ( jest arystokratą ), ale do Przestrzeni korzysta z lusterka.

Ot, takich kilka moich przykładów z gry. :)
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

pt sty 30, 2009 2:38 am

No czyli fabularnie jak najbardziej to się przydaje jak widzę,w co nie wątpiłem od samego początku, ciekaw byłem tylko czy mechanika to wspiera, bo jednak gracze chętniej korzystają z przysłowiowego "miecza +1" kiedy jednak daje to +1 do ataku a nie tylko kiedy fajnie wygląda.

Nie mniej dzięki wild beast za przykłady zastosowania, bardzo fajne i wyjaśnia mnie więcej po co ta cała zabawa.

Hajdamaka na razie dziękuję za pomoc zobaczę jak się sesja potoczy niewykluczone, że zapytam o kilka informacji później.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

sob sty 31, 2009 3:27 am

Osobiście stosuje dryf ( jednak zaznaczam, że jest on poza zasadami podręcznika ), że daje od +1 do +3 do rzutów na zaklęcia ( najeczęściej rytuały ), jeśli gracz rozbudowuje swój Styl i wplata jego elementy do rzcuanego zaklęcia: +1 za drobrne wsparcie, np. wyryowywania kręgów alchemicznych, +3 skomplikowany, i ciekawy rytuał, z wieloma dorbnymi za haczkami. :)

Poza tym, Tome of Mysteries, jest takie bonusik w postaci Bonus Factors do Rot, które sprawiają, że np. jeśli autor Roty był hermetykiem, mógł dorczucić jej wzmocenie , jeśłi postać, np ma na sobie czerwoną peleryną, dające +1 do Duration zaklęcia. To jest naprawdę miłe. :)
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o zasady

wt lip 12, 2011 6:58 am

by nie mnożyć tematów.

Mam taką zagwozdkę. Jak w miarę sensownie połączyć Magów i śmiertelników w jednej drużynie? Chodzi mi o kwestie punktów/mechaniki. Nałożenie szablonu na częsci graczy to wyraźne zwiększenie ich mocy, a wolałbym by chociaż na starcie byli sobie równi. Ma ktoś jakieś pomysły?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Pytania o zasady

wt lip 12, 2011 11:03 pm

W Technokracji zrobiłem po prostu cienkich magów lub bardzo mocnych w punkty i zasoby agentów. Zrobiłem do tego własną mechanikę ale ciągle ją szlifuję i szczerze rzekłszy nie jest jakoś bardzo boska. Niemniej ogólny pomysł jest prosty - daję śmiertelnym agentom dużo punktów pozycji i punktów wolnych. Dzięki temu mogą mieć wpływy, zasoby i pozycję albo ewentualnie wydać wszystko na wypasiony sprzęt hi-tech.

Wygląda to tak: http://albi.rootnode.net/wikialbi/index ... chnokracji
Ostatnio zmieniony wt lip 12, 2011 11:07 pm przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Headbanger
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: pt maja 21, 2010 12:34 pm

Pytania o zasady

czw lip 14, 2011 1:41 am

Przede wszystkim daj im kasę, wpływy, sprzymierzeńców, kontakty i zasoby. Oni będą robić abrakadabra i za jego murzynów, a on będzie siedział w fotelu z whisky on the rocks i ratował im dupska kiedy magia nie będzie wystarczająca. Innej opcji nie widzę...
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o zasady

czw lip 14, 2011 9:33 am

A co myślicie by dać wybór graczom. 30 punktów XP ekstra albo szablon maga?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Pytania o zasady

czw lip 14, 2011 10:08 am

Noo ja daje wlasnie dodatkowo 20 expa i ilestam punktow specjalnie na pozycje. Przy czym w sumie i tak sie nie sprawdzilo - jeden gracz smiertelnik zlozyl sobie z tych punktow oddzialik 6 doskonale wyposazonych technokratycznym sprzetem komandosow. Stanowil z nimi glowna sile bojowa druzyny ale i tak sie nudzil jak druzyna siedziala w laboratoriach albo ptowadzila nadnaturalne sledztwa. Ciezko zablysnac wsrod magow na dluzsza mete choc mozna byc dla nich krotycznie wazna pomoca epizodycznie.
 
Awatar użytkownika
Headbanger
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: pt maja 21, 2010 12:34 pm

Pytania o zasady

czw lip 14, 2011 11:48 am

zależy od gracza w sumie - u mnie podobne rzeczy działały. Jak ktoś jest kreatywny to będzie działał i się nie nudził. Z drugiej strony moja dziewczyna miała kiedyś najważniejszą postać w kronice, która mogła zdziałać cuda, a nie potrafiła jej wykorzystać i się nudziła...
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o zasady

czw lip 14, 2011 12:29 pm

Wiecie ja wiem że sporo zależy od gracza. Mi chodzi o to by na starcie dać i Zwykłym jak i Magom mniej więcej równy start. Od by podczas tworzenia nie wyszło że wszyscy się rzucają na Magów bo zwykli to jakaś słabizna... Ergo trzeba coś dać zwykłym. I właśnie myślałem o XPkach.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Pytania o zasady

czw lip 14, 2011 12:44 pm

Jeśli masz graczy mówiących "OMG nie czaje tego maga, nie wiem, nie rozumiem, chce prostą postać" to możesz dać im magów z arete 1 albo tuż przed przebudzeniem. Z arete 1 właściwie możesz mieć paradygmat w stylu "nie jeste magiem, jestem super zdolny!" albo "jestem psionikiem!", możesz nie wierzyć w magię i używać swoich pierwszokropkowych sfer uważając je za naturalne talenty.
 
Awatar użytkownika
Headbanger
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: pt maja 21, 2010 12:34 pm

Pytania o zasady

czw lip 14, 2011 12:46 pm

Właśnie możesz zrobić z ludzi psychotroników, albo taumaturgów z oczyma duszy!
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o zasady

czw lip 14, 2011 1:24 pm

W sumie o tym nie pomyślałem <myśli> Rozważę to ;) dzięki za radę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości