Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
WieszKto
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: sob cze 11, 2005 11:32 pm

śr mar 01, 2006 1:31 pm

No wlasnie o te zasady opisane w podreczniku podstawowym ze kazdy mebel ma okreslona wysokosc i wlasnie np wchodzenie po schodach tylem jednoczesnie parujac ma jakies kosmiczne modyfikatory czy ja cos pomylilem?
 
Awatar użytkownika
Hans
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: sob lut 19, 2005 6:27 pm

śr mar 01, 2006 3:31 pm

Już nie pamiętam, jakie konkretnie modyfikatory daje różnica poziomów, ich zmiana natomiast o 1 w górę (np. wejście na stół, niewysokie schodki etc.) kosztuje jedną akcję.
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

pn maja 15, 2006 4:33 pm

Zapowiadałem, że będe zadawał pytania no i mam jedno, kluczowe moim zdaniem, pytanko: O chosi z tymi fazami w rundzie? najlepiej byłoby wytłumaczyć mi to na przykładzie :wink:

pozdr beneq :wink:
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pn maja 15, 2006 4:56 pm

To proste :)

Każda faza to jakby jedna akcja, którą może wykonać bohater. Im więcej masz znimuszu, tym więcej faz jest dostępnych dla Twego bohatera. W L5K było tak, że w rundzie działałeś raz (co najwyżej mogłeś wykonać wielokrotny atak), w 7th sea w rundzie zadziałasz tyle razy, ile masz faz.
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

pn maja 15, 2006 6:45 pm

No dobra. Ale ja chcem krótki przykład potyczki. Jak to jest z tymi numerami faz. Powiedzmy że ty masz 3 Animuszu. Rzucasz na inicjatywe i wypada 1,3 i 8. Twój przeciwnik tez rzuca. Wypada: 2,4 i 9. Jak to dalej wygląda?

pozdr beneq :wink:
 
Awatar użytkownika
WieszKto
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: sob cze 11, 2005 11:32 pm

pn maja 15, 2006 7:18 pm

Ja rozumiem tak ze w 1 Ty atakujesz jakbys trafil to przeciwnik robi akcje przyspieszona wydajac 9 i 4 potem on Cie tnie w 2 nie przebija sie przes pasywna wiec poprawiasz w 3 i dobijasz w 8 :) To oczywiscie przyklad :)

Pytanie ile trwa taka faza? Sekunde? Jak wiele rzeczy mozna zrobic w ciagu 1 fazy a ktore trzeba rozplanowac na kilka np bieg po schodach na pietro?
 
Awatar użytkownika
WieszKto
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: sob cze 11, 2005 11:32 pm

śr maja 24, 2006 7:52 pm

Czy w Montaigne istnieja jeszcze jacys duchowni? Czy sa dzialajace klasztory katedry i ogolnie czy mimo braku wiary wsrod arystokracji Kościół Watycyński działą na ziemiach Montaigne? A jesli tak to jawnie czu skrycie? I jak do tego ma sie Inkwizycja???
 
Awatar użytkownika
Alan McMartie
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 25, 2006 3:48 pm

śr maja 24, 2006 9:14 pm

Witam.
Ja wszystko dokładnie rozumiem oprócz jednego. Jeśli np: mam rzucić 6z3 to rzucam 6 i zatrzymuje 3 kostki. a jeśli 3z6?? Jak mogę zatrzymać 6 kostek z 3??

Będe wdzięczny za wyjaśnieni mi tego.
 
Awatar użytkownika
TOR
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1188
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:04 pm

czw maja 25, 2006 12:30 am

3z6 oznacza, że masz teoretyczną możliwość zatrzymania 6 kostek z puli, ale bazowo rzucasz jedynie trzema. Jeśli żadne nadzwyczajne umiejętności czy okoliczności nie dodają ci kostek do puli to zatrzymujesz po prostu tyle ile możesz, czyli 3.

Inny przykład: Cios pięścią zadanie bazowo 0z2 (liczba z sufitu, nie mam podręczników). Czyli startowo w puil nie ma żadnych kości. Ale do tego dodajesz Krzepę (jak zwykle przy zadawaniu obrażeń). Jeśli twoja Krzepa wynosi 1 - zatrzymujesz 1, jeśli 2 - 2, a jeśli 3 - też 2.

Jasne?
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

pt maja 26, 2006 11:22 pm

Nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie mojego problemu z mechaniką walki i dlatego chce je "zaprezentować":

BG ma 3 Animuszu. Rzuca 3 kośćmi i wypada: 2, 4, 8. Fazy: 1, 3, 5-7, 9-10 opisuje bezkostkowo jako pełna dynamizmu "zwyczajną" szermierke(oczywiście jeżeli przeciwnik gracza w tych fazach nie będzie robic nic szczególnego). W fazach 2, 4, 8 gracz może robić brawurowe akcje i wtedy rzuca kością. Zależnie od wyniku, zmienia się efektowność i efektywność akcji.

Prosze o opinie 8)

pozdr beneq :)

P.S: Tak czy inaczej dopraszam się aby ktoś napisał dokładny przykład potyczki według zasad podręcznikowych.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pt maja 26, 2006 11:44 pm

beneq pisze:
BG ma 3 Animuszu. Rzuca 3 kośćmi i wypada: 2, 4, 8. Fazy: 1, 3, 5-7, 9-10 opisuje bezkostkowo jako pełna dynamizmu "zwyczajną" szermierke(oczywiście jeżeli przeciwnik gracza w tych fazach nie będzie robic nic szczególnego)


Takie rozwiązanie może być. To znaczy - po paru sesjach zauważysz, że walka się wlecze i po prostu dwóch kolesi sobie nawzajem zadaje rany. I możesz wtedy zmienić zdanie co do dodatkowego przedłużania walki.
Ja sam przyjmuję, że jak w starym animowanym Zorro z Polonii 1 kolesie cały czas fechtują, a w akcjach robią cośtam specjalnego, ale to kosmetyka.

beneq pisze:
W fazach 2, 4, 8 gracz może robić brawurowe akcje i wtedy rzuca kością. Zależnie od wyniku, zmienia się efektowność i efektywność akcji.


A tego już nie rozumiem. Sugerujesz zmianę mechaniki? Czy masz na myśli akcje podręcznikowe?
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

sob maja 27, 2006 8:54 am

Drachu pisze:
beneq napisał:
W fazach 2, 4, 8 gracz może robić brawurowe akcje i wtedy rzuca kością. Zależnie od wyniku, zmienia się efektowność i efektywność akcji.


A tego już nie rozumiem.


To znaczy, że we wszystkich oprócz faz 2, 4 i 8 toczy się normalna (w większości narracyjna jak mechaniczna)walka. W fazach 2, 4 i 8 BG może robić akcje typu szermierka na poręczy, zjazd na linie, huśtanie się na żyrandolu itd.

pozdr beneq :)

P.S: Wiem, że to staje się upierdliwe ale czy ktoś w końcu może mi wytłumaczyć na podstawie przykładów podręcznikową mechanike walki?
 
Awatar użytkownika
Mathius Gabriel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 29, 2004 2:36 pm

sob maja 27, 2006 12:22 pm

Nie będę pisał przykładu, ale postaram się wyjaśnić tak by było zrozumiałe.

Jeżeli ktoś ma Panache (Animusz?- jestem przyzwyczajony do angielskiej wersji) 2 to znaczy, że może podjąć maksymalnie dwa działania w rundzie. Niezależnie od tego czy będzie to heroiczny zjazd po linie, czy też po prostu uderzenie rapierem. W podanym przez ciebie przykładzie możesz opisać walkę narracyjnie w fazach kiedy postacie nie mają kości ( 1, 3, 5-7, 9-10), ale mechanicznie nie nastąpi nic. Jedynie w fazach 2, 4 i 8 postać gracza będzie mogła podjąć działani, które będzie miało realny wpływ na fabułę, bo wtedy, zgodnie z mechaniką systemu może wykonać jakieś działania.

Wbrew temu co napisałeś do tych działań wliczają się też takie rzeczy jak normalny atak (bez skakania, dyndania etc.), unik, parowanie czy też przebiegnięcie kilku metrów.

Mam nadzieję, że to trochę rozjaśni.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

sob maja 27, 2006 1:07 pm

Mathius Gabriel pisze:
Wbrew temu co napisałeś do tych działań wliczają się też takie rzeczy jak normalny atak (bez skakania, dyndania etc.), unik, parowanie czy też przebiegnięcie kilku metrów.


Aha, czyli jak przeciwnik może podjąć Akcje w 7 fazie to BG nie ma szans uniku bo w tej fazie nie wolno nic zrobić? :shock:

pozdr beneq
 
Awatar użytkownika
Mathius Gabriel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 29, 2004 2:36 pm

sob maja 27, 2006 1:41 pm

Po to zatrzymuje się kość z wcześniejszych faz, by mieć możliwość działania potem (na przykład obrony).
Jest też możliwość zadziałania wcześniej, ale wtedy musisz poświęcić dwie kości akcji i działanie nie może być atakiem.

Jeśli w opisanej sytuacji gracz nie ma 2 kości z późniejszych faz (8,9,10) lub nie zostawił sobie kostki akcji z fazy wczeniejszej (1-6) to nie może wykonać uniku.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

sob maja 27, 2006 1:54 pm

Jak dla mnie lekko poryte :? Chyab zostanę przy swoim pomysle, chyba że ktoś pokaze mi wyższośc mechaniki podręcznikowej nad moją. :wink:

pozdr beneq :)

PS:
Mathius Gabriel pisze:
Po to zatrzymuje się kość z wcześniejszych faz, by mieć możliwość działania potem (na przykład obrony).
Jest też możliwość zadziałania wcześniej, ale wtedy musisz poświęcić dwie kości akcji i działanie nie może być atakiem. Jeśli w opisanej sytuacji gracz nie ma 2 kości z późniejszych faz (8,9,10) lub nie zostawił sobie kostki akcji z fazy wczeniejszej (1-6) to nie może wykonać uniku.


I tu by się przydał przykład, bo nie za bardzo wyobrażam sobie taką walke :razz: Wiem...Ciężki ze mnie gość. 8)
 
Awatar użytkownika
Mathius Gabriel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: wt cze 29, 2004 2:36 pm

sob maja 27, 2006 1:57 pm

Cóż, chodzi o to by bohaterowie ciężko wywalczyli sobie zwyciestwo i byli bardziej heroiczni :wink:

A tak na poważnie, nie wiem jaki masz pomysł więc nie będę Cię specjalnie przekonywał. System podręcznikowy się sprawdza, gdyż wiadomo kto kiedy co ma robić, gracze siedzą potulnie czekając na swoją kostkę, a nie przekrzykują się opisując akcje swoich bohaterów.
Poza tym właśnie pod takie rozwiązanie pisane są szkoły, zdolności etc. Gdybym mógł wykonać unik w każdej fazie to na cóż mi zdolność side-step, która obniża wartość moich kostek przy aktywnej obronie?

Poprowadzisz i zobaczysz jak wyjdzie, wybierzesz to co będzie lepsze :razz:
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

sob maja 27, 2006 2:04 pm

Jeszcze raz przestudiuje mechanike walki. Pytanko: Czy tylko w PG jest opisana mechanika walki czy tez w P MG jest coś ponad?

pozdr beneq :)
 
Pacal II
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: wt gru 21, 2010 7:52 pm

Lewak

pn cze 12, 2006 7:30 pm

Lewak zalicza się do broni szermierczej czy noża
 
Awatar użytkownika
TOR
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1188
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:04 pm

pn cze 12, 2006 8:00 pm

Lewak jest rodzajem sztyletu/noża. Patrz hasło Lewak na Wikipedii.
 
Awatar użytkownika
Alan McMartie
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 25, 2006 3:48 pm

sob cze 17, 2006 11:09 am

A ja mam taką oto wątpliwość:
Jeśli stworzyłem statek i wykorzystałem wszystkie wady i zalety, to czy mogę naprawić wadę?
 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

sob cze 17, 2006 12:34 pm

hmmm...
To chyba zależy od wady.
Przyznaję że nie dokładnie pamiętam jakie były, ale jeśli wadą jest zbutwiałe poszycie lub kiepskie żagle (generalnie coś co nie jest związane z konstrukcją) to chyba można. Oczywiście za odpowiednio wysoką cenę :)
 
Awatar użytkownika
Alan McMartie
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 25, 2006 3:48 pm

sob cze 17, 2006 3:32 pm

Ja wiem że niektórych nie można naprawić.
Chodzi mi o to że jak np: buduje statek za 10pkt to max wartości współczynników (według tabelki w PG) wynosi:
cecha 3
Usprawnienia 2
Wady 2
I czy po wybudowaniu statku mogę wadę naprawić (taką która się da)? Bo jak inwestuje w wadę to dostaje dodatkowe punkty np: na zalete, to jak naprawie tą wadę to czy zmniejsza mi się ilość punktów i muszę zlikwidować zaletę, lub pomniejszyć cechy?
 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

ndz cze 18, 2006 11:39 am

Ja uważam, że decyzja należy do MG (on ma zawsze rację).
Osobiście pozwoliłbym zlikwidować wadę na przykład gdy: postać gracza zyskałaby sojusznika w postaci dobrego szkutnika, lub zyskała duże skarby (wtedy da się kupić sojuszników).
Drugą z możliwości dałbym taką iż, gracze po zdobyciu dodatkowych punktów doświadczenia i wydaniu ich na żeglarstwo mogą dołożyć jakąś zaletę, która zmniejszyłaby działanie jakiejś wady o 1.

Po likwidacji (lub zmniejszeniu) wady wzrosłaby wartość statku.
 
Awatar użytkownika
Alan McMartie
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 25, 2006 3:48 pm

ndz cze 18, 2006 12:59 pm

Ok, dzięki.
Mam jeszcze jedno pytanie. Słyszałem że w 7th sea można tworzyć własne umiejętności. Jak się je tworzy?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz cze 18, 2006 4:21 pm

Nie tylko w 7th sea :D A tworzy się je bardzo łatwo. Wystarczy że masz dobry pomysł i... już :D No może jeszcze tylko opracowanie mechaniczne na wzór innej umiejętności :D
 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

wt cze 20, 2006 12:39 pm

osobiście nie pamiętam żeby to gdzieś było w podręczniku napisane, ale jak powiedział iron_master wystarczy dobry pomysł i wzór z podręcznika.
Już dość dużo NPCów i postaci tworzyłem lub pomagałem zrobić i jeszcze nie spotkałem się z sytuacją, w której brak jakiejś umiejętności, lecz jeśli stworzycie coś przydatnego to wrzućcie na forum, ocenimy i poprawimy jeśli będzie trzeba a może się przydać innym :)
 
alicja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 26, 2006 11:42 am

pt lip 28, 2006 3:52 pm

dzięki :) bardzo się przyda

a teraz być może wykażę swoją ignorancję, zy też niedouczenie, ale zupełnie nie rozumiem biegłości obrony - co trzeba wpisywać w kartę? czym różni się obrona pasywna od aktywnej i czy w ogóle jest to do czegoś potrzebne??
 
Awatar użytkownika
Krakonman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 653
Rejestracja: pt gru 12, 2003 9:14 am

pt lip 28, 2006 3:57 pm

alicja pisze:
dzięki :) bardzo się przyda

a teraz być może wykażę swoją ignorancję, zy też niedouczenie, ale zupełnie nie rozumiem biegłości obrony - co trzeba wpisywać w kartę? czym różni się obrona pasywna od aktywnej i czy w ogóle jest to do czegoś potrzebne??
Na karcie wpisujesz odpowiednia bieglosc (uchylanie, parowanie, dyndanie itp.). Dziala to tak, ze obrona pasywna wynosi 5 + poziom bieglosci x 5. Jest to trudnosc trafienia cie. Jesli przeciwnik przebije ten poziom trudnosci, wowczas broniacy sie moze jeszcze wykonac test Gibkosci + odpowiedniej bieglosci obrony, zeby uniknac trafienia. Poziom Trudnosci tego testu rowny jest wynikowi rzutu na trafienie atakujacego.
 
alicja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 26, 2006 11:42 am

sob lip 29, 2006 9:37 am

dziękuję :) powiedzmy, że zrozumiałam 8)

a teraz kolejne "inteligentne pytanie"
w karcie umiejętności wojennych jest taka tabelka do broni - i pierwszą właściwością jest "za Atak". O co chodzi?? bo dalej WO no to wiem, że 2z2 itp.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość