Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

ndz lip 30, 2006 9:58 pm

w miejsce "za atak" wpisujesz liczbę kości (gibkości+biegłość)z(gibkość) a do WO wpisujesz (krzepa+broń)z(broń)
np: gibkość-3 krzepa-2 i broń szermiercza to: "za atak" 5z3, a WO 4z2.

btw. WITAM NA FORUM :D
 
alicja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 26, 2006 11:42 am

pn lip 31, 2006 8:48 am

no tak :D dziwne, że sama nie wpadłam na to :razz:

ps. też się cieszę, że tu zawitałam :)
 
Awatar użytkownika
WieszKto
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: sob cze 11, 2005 11:32 pm

pt sie 04, 2006 12:45 pm

Przygotowuje finałowe starcie bohaterów i oczywiście kilka pytań co do mechaniki:

Gdy gracz jest bez broni nie ma zadnych bieglosci w stylu bron improwizowana czy nieczysta walka - rzuca na trafienie na samą Gibkość czy wogole nie moze deklarowac akcji?

Czy gracz ktory nie ma bieglosci bron palna moze probowac strzelac z pistoletu? ALbo fechtowac nie majac fechtunku? Jesli tak czy to znowu po prostu czysty test na gibkość czy jeszcze jakies modyfikatory?

I ostatnie pytanie na te chwile czy kazdy zeskok o 1 poziom np nie wiem ze schodow w dol konczy sie obrazeniami dla postaci nie majacej bieglosci Upadek? Czy nawet zamierzone dzialanie z niewielkiej wysokosci kwalifikujacej sie juz na 1 poziom zadaje obrazenia??
 
alicja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 26, 2006 11:42 am

pt sie 04, 2006 3:02 pm

piotikus pisze:
odnośnie testów to jest gdzieć opisane jak wykonywać testy bez konkretnej umiejętności. [z pamięci] jest to test cechy obniżony o 5.
(z tematu o żeglarstwie)

myslę, że każdy może sobie "próbować" machać szabelką, ale poziom trudności wzrasta... (20,25 i wyżej :P ) zawsze mozna mieć kosmiczne szczęście :P

co do zeskoków, to wydawało mi się, że w książce było napisane, że o 1 poziom to nic się nie dzieje. W końcu, jeżeli zeskoczysz z krzesełka na podłogę to musisz mieć pecha, żeby się potłuc :P
 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

pt sie 04, 2006 6:58 pm

odnośnie upadków to w podr MG na str 197 jest to wytłumaczone i wychodzi z tego że za każde 3m upadku/zeskoku otrzymuje się jedną kostkę obrażeń.

sprawdziłem dokładnie jak jest z używaniem niewyćwiczonej umiejętności i jest jeszcze gorzej niż mówiłem pierwotnie, bo oprócz tego że trudność wzrasta o 5 to jeszcze do tego żadna z kości (oprócz dramy) nie eksploduje.
 
Awatar użytkownika
WieszKto
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: sob cze 11, 2005 11:32 pm

sob sie 05, 2006 2:19 pm

Czyli rozumiem:

+5 do PT
zadna kostka nie eksploduje poza ta z drama
test np na "czystą"gibkość

Jednym slowem szermierz bez broni i umiejetnosci nieczysta walka czy cos w tym stylu moze od razu dac sie usiec bo nie ma szans nawet z drabami?
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

sob sie 05, 2006 4:12 pm

Drachu pisze:
Marynistyka... moim zdaniem 7th sea to raczej "Trzej Muszkieterowie" niż "Piraci z Karaibów". PO cholerę wypływac na morze, jeśli nic fajnego na nim nie ma. Gdzie te archipelagi porośnięte dżunglą? Nie ma. No cóż, mówi się trudno i kocha się dalej.


Dla mnie to nie jest problem :) . Gdy gracze powiedzieli mi że chcą grać piratami to zapytałem: a co chcielibyście robić? Palić grabić, niszczyć czyli jednym słowem bawić się w pirata. Nie ma sprawy. I było po kłopocie. Zresztą morze może być tylko epizodem, przejściem z lądu na wyspe, na ktorej dziać się bedzie właściwa część przygody. MG będzie szczęśliwy, że nie musi już głowić się na przygodą na morzu, a gracze nie będą mogli zarzucić brak żeglowania.

pozdr beneq :)
 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

sob sie 05, 2006 5:46 pm

WieszKto pisze:
+5 do PT
zadna kostka nie eksploduje poza ta z drama
test np na "czystą"gibkość

no z zasad tak wynika, ja osobiście uważam że można ograniczyć eksplozje do połowy kostek zaokr. w dół, lub jednej kostki

beneq takie podejście do sprawy, że: gracze chcą grać piratami, to ja im zrobię wycieczkę po morzu i będzie po kłopocie raczej nie ma większych szans na przetrwanie. IMO jest to oszukiwanie ich. Jeśli ktoś obiecuje grę w stylu piratów, to niech kilka przygód będzie na statkach (abordarze, bitwy itp) jeśli MG uważa że to trudne niech nawet nie proponuje, a na prośby graczy odpowie "sorry, ale sie na tym nie znam i nie zrobię czegoś takiego".
 
Awatar użytkownika
Alan McMartie
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 25, 2006 3:48 pm

wt sie 15, 2006 1:12 pm

Witam.
Mam pytanie. W Podręczniku do 7th sea, odnośnie zaskoczenia, w przykładzie jest napisane, coś takiego: gostek, który się skrada wykonuje test gibkości + skradania/zasadzki, a ten który chce się ,,obronić" wykonuje test dowcip + zasadzki przeciwnika. Załóżmy że ,,broniący" się nie posiada biegłości zasadzki i ma dowcip na pozimie 2 (tak pisze w przykładzie w PG), a ,,zaskakujący" ma skradanie na 3. Więc PT dla ,,zaskakującego" wynosi 10, a dla ,,bronionego" 15. Ja chciałbym się dowiedzieć jak się wylicza te poziomy trudności, bo kompletnie tego nie rozumiem.
 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

wt sie 15, 2006 5:51 pm

na stronie 182 podręcznika gracza jest napisane dokładnie jak się oblicza pulę kostek i PT.

Robi się to tak:
PT=wartość cechy x 5 (w przypadku dowcipu 2 wynosi on 10, a w przypadku dowcipu 3, odpowiednio 15)
rzuca się natomiast kostkami obliczanymi w sposób typowy, czyli: cecha+biegłość

w podanym przez ciebie przykładzie odpowiednio:
-broniący 2(cecha)+0(biegłość) k 2(cecha) 2k2
-zaskakujący 3(cecha)+3(biegłość) k 3(cecha) 6k3

mam nadzieję że jest wystarczająco jasno napisane.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt sie 15, 2006 11:23 pm

Jako początkujący w siódemkę, mam zamiar zagrać szermierzem z Vodacce. Mam małe pytanie co do walki na dwie łapy, czy jeśli mam dwie broni (np rapier+lewak) to mogę zaatakować/bronić się dwa razy na fazę?
 
Awatar użytkownika
TOR
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1188
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:04 pm

wt sie 15, 2006 11:50 pm

Nie. Dodatkowa broń nie dodaje dotakowych ataków/akcji. W rundzie możesz wykonać tyle akcji na ile wskazuje twój Animusz i kropka. Kulasz koścmi Animuszu i sprawdzasz w której fazie działasz.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr sie 16, 2006 9:33 am

No to wiem, ale co mi daje broń w drugiej ręce (poza tym że fajnie wygląda :lol: )?
 
alicja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 26, 2006 11:42 am

śr sie 16, 2006 9:35 am

z jednym wyjątkiem - jeżeli masz dwie akcje w jednej fazie :)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr sie 16, 2006 9:49 am

alicja pisze:
z jednym wyjątkiem - jeżeli masz dwie akcje w jednej fazie

No, ale jeśli miałbym broń jednoręczną, to mógłbym też zrobić dwa ataki :( Ta druga broń jest tylko dla szpanu, czy jednak coś daje?
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

śr sie 16, 2006 12:27 pm

iron_master pisze:
No, ale jeśli miałbym broń jednoręczną, to mógłbym też zrobić dwa ataki Ta druga broń jest tylko dla szpanu, czy jednak coś daje?


Po pierwsze: lewak to nie broń, służy obronie. Nie jestem pewien ale chyba szkoła Ambrogia uczy jak nim także atakować. Po drugie:(też nie jestem pewien) lewak zwieksza twoją Obrone, tak więc jak widzisz lewak nie jest tylko dla szpanu.

pozdr beneq :)
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

śr sie 16, 2006 2:04 pm

Lewak to jak najbardziej broń. Jest to sztylet - normalny, bądź specjalnie przystosowany do walki lewą ręką (wyprofilowana rękojeść itp), często również zmodyfikowany tak, by umożliwić zatrzymanie/zakleszczenie ostrza przeciwnika i jego złamanie. Domyślnie słuzył do parowania, oraz do okazjonalnych ataków na przeciwnika (np. w zwarciu lub po zmniejszeniu dystansu).

http://en.wikipedia.org/wiki/Main-gauche
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lewak
 
Awatar użytkownika
deem
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 690
Rejestracja: pn maja 17, 2004 1:27 am

śr sie 16, 2006 4:01 pm

W wypadku szkoły szermierczej używaniem określonej broni jest warunkiem wykonania danej techniki <nie rozbroisz przeciwnika płaszczem nie mając płaszcza etc.>, natomiast w innych wypadkach jest to zabieg czysto fabularny. Z resztą nie oszukujmy się- w rzeczywistości posługiwanie się drugą bronią również nie zwiększało efektywnej szybkości ataków szermierza.
 
Awatar użytkownika
Azirafael
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 245
Rejestracja: czw mar 25, 2004 11:44 am

śr sie 16, 2006 4:04 pm

Gerard - ale tu chodzi o mechaniczne zastosowanie lewaka w walce. I owszem - Ambrogia (plus chyba jeszcze kilka innych szkół z dodatków) uczy, jak z niego korzystać w ataku, a nie klasycznie - tylko w obronie.
Poza tym odpowiednie biegłości szermiercze umośliwiają użycie tego dodatkowego ostrza. W chwili obecnej nie pomnę które, ale są.
 
Awatar użytkownika
deem
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 690
Rejestracja: pn maja 17, 2004 1:27 am

śr sie 16, 2006 4:41 pm

Owszem umożliwiają.Są to na przykład podwójne parowanie i podwójny atak <aczkolwiek można by się spierać czy to one umożliwiają użycie drugiego ostrza, czy drugie ostrze jest warunkiem ich użycia :razz: >
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

śr sie 16, 2006 4:49 pm

Szczerze mówiąc nigdy nie interesowałem się mechaniką szermierki w 7th Sea, ale nadal wydaje mi się, że mechanicznie rzecz biorąc można wykonać atak lewakiem, tylko że normalnie kosztuje on akcję :P CO jest na swój sposób durne, ale trzeba przyznać, że mechanika 7th Sea do logicznych ani realistycznych nigdy nie aspirowała, więc nie widzę problemu :-)

A włascie to skoro przy tym jestesmy - czy sa jakiś minusy do obrony biernej jeśli jest się z kimś w walce, i jednocześnie atakuje nas druga postać? Bo pamiętam, że wpakowanie kulki kapitanowi Allende (sic! prawie zaciukaliśmy króla piratów :) ) z obroną 35 było cholernie trudne, nawet gdy walczył wtedy z inną postacią, stojąc zaledwie 2 metry dalej.
 
alicja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 26, 2006 11:42 am

ndz sie 20, 2006 7:12 pm

ile biegłości dostaje młody adept magii, i kiedy zwiększa się jego poziom czarownictwa?
 
Awatar użytkownika
TOR
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1188
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:04 pm

ndz sie 20, 2006 8:15 pm

Czarnoksiężnik czytej krwi dostaje 7 puntków do rozdysponowania na biegłości, natomiast czarnoksiężnik pół Krwi - 3.

Żeby awansować na Adepta musisz mieć 4 kropki w czterech biegłościach, żeby awansować na mistrza - 5 w pięciu.

Patrz strona 200 PG.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

ndz sie 20, 2006 9:28 pm

A jak to działa w przypadku Glamour? Trzeba mieć wszystkie biegłości na 4/5 żeby być Adeptem/Mistrzem w danej biegłości, czy wystarczy tylko jedna dana biegłość? Szczerze mówiąc wolałbym tą drugą opcję, bo uwazam, ze dałaby możliwość specjalizowania się Avalończykom w magii (sam chciałbym zagrać np. Mistrzem... biegłości Tomasza? tak się to nazywa? Ta biegłość od blokowania magii?).
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz sie 27, 2006 5:16 pm

Czy jeśli walczę razem z innym szermierzem przeciwko jednemu wrogowi, to mogę wykorzystać akcję wstrzymaną/przyspieszoną aby sparować cios wymierzony w towarzysza?
 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

ndz sie 27, 2006 6:53 pm

Sorry Heime, ale ja się nie znam zabardzo na magii także nie powiem z całą pewnością jak jest w zasadach (podejrzewam że tak samo jak w przypadku innych krajów), jak na mój gust to taka specjalizacja powodowałaby, że za szybko dana postać zyskiwałaby najmocniejsze moce danej "szkoły".
Jako MG mógłbym się zgodzić na zmniejszenie ilości wymagań, ale na bank nie do jednego rodzaju wybranego przez gracza.

iron_master nie spotkałem się z takim rozwiązaniem w żadnym ze znanych mi podręczników. Osobiście uważam, że można wykonać taką akcję, lecz wg mnie należałoby użyć dodatkowo obrony aktywnej (co wiązałoby się z wydaniem dodatkowej kości akcji) lub wydaniem kości dramy na samą możliwość wykonania takiej obrony. (Chyba zacznę spisywać moje home rule :) )
 
Awatar użytkownika
Alan McMartie
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 25, 2006 3:48 pm

pn wrz 11, 2006 9:07 pm

Mam takie pytanko. Ile pól może przepłynąć statek podczas jednej fazy?
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

pn wrz 11, 2006 9:36 pm

Alan McMartie pisze:
Mam takie pytanko. Ile pól może przepłynąć statek podczas jednej fazy?


Zależy jaki :D. nie jestem pewien ale chyba widziałem to w rozszerzeniu zasad żegolowania(wejdź na strone wydawnictwa Imperium i zaciągnij :D).

pozdr beneq :)
 
Awatar użytkownika
Alan McMartie
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 25, 2006 3:48 pm

śr wrz 13, 2006 7:17 pm

W rozserzeniu pisze ile musi minimum, ale ile może?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr wrz 13, 2006 7:49 pm

Po pierwsze jest napisane.

Statek może przepłynąć tyle pól (to się heksem nazywało?) ile wynosi jego Dowcip.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości