Zrodzony z fantastyki

 
tumil
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 3:07 pm

[4.0] Pytania żółtodzioba, czyli tworzenie postaci + porady

ndz cze 30, 2013 3:09 pm

Witam!
Dopiero zaczynam przygodę z D&D. Dzisiaj razem z kolegami zabraliśmy się za wersję 4.0 i utworzyliśmy sobie postaci, no, właściwie, prawie utworzyliśmy, ponieważ mamy jeden problem.
Czy mógłby ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak obliczyć TEST ATAKU i TEST OBRAŻEŃ na karcie postaci?
Nie wiem, co należy wpisać przy napisie "Moc:", ma tam być broń, czy jedna z mocy nieograniczonych? I jak to policzyć, przy reszcie nie było większych problemów, a tu się zatrzymaliśmy.
Mam też pytanie o następną rubrykę, bo to też jest chyba związane z tymi dwoma poprzednimi, a mianowicie "ATAKI PODSTAWOWE". Może to tutaj należy wpisać broń? W tej rubryce "Obrona" to pewnie KP przeciwnika, jednak co należy wpisać w "Atak" i "Obrażenia"?
Dodatkowo, jeżeli macie dla nas jakieś porady, czego unikać, czego się wystrzegać, jakich nawyków nie nabrać, byłbym za nie wdzięczny ;]
Z góry dziękuję za odpowiedzi,
pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[4.0] Pytania żółtodzioba, czyli tworzenie postaci + porady

ndz cze 30, 2013 3:21 pm

Test ataku
walka wręcz: 1/2 poziomu postaci [zaokrąglone w dół] + siła + atuty + proficiency z broni [nie wiem jak to przetłumaczyli, ale to premia w zależności od broni od +2 do +3, podana w tabelce z broniami]
walka na dystans: 1/2 poziomu postaci [zaokrąglone w dół] + zręczność + atuty + proficiency z broni [nie wiem jak to przetłumaczyli, ale to premia w zależności od broni od +2 do +3, podana w tabelce z broniami]

Test obrażeń to test obrażeń zależny od broni [patrz tabelka z bronią] z dodatkowymi modyfikatorami z atutów, mocy itd.

Moce: moce to zdolności typu: at-will, encounter, daily, unity, zdobywane co poziom zgodnie z tabelą z klasą.
 
cień kane
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw lip 16, 2015 8:24 pm

[4.0] Pytania żółtodzioba, czyli tworzenie postaci + porady

ndz lip 19, 2015 6:05 pm

Nie będę tworzył nowego tematu, a problem mam podobny, a mianowicie:
Poradziłem sobie z podstawową wartością atrybutów kolejno S:18, KON:10, ZR:10, INT:10, ROZ:12, CHA:12, również z modyfikatorem atrybutów, ale mam pytanie postać to człowiek paladyn, i przy opisie raz mam "Wartość atrybutów+2" gdzie to dodać(w sensie do wartości atrybutów początkowej, wtedy to podnosi również wartość modyfikatora) i to do wszystkich?, oprócz tego są premie do obron wytrwałość refleksu i woli, ale z tym sobie radzę. Kolejne pytanie choć powinno być pierwsze, czy zbrojny człowiek, paladyn człowiek, jakie są różnice jeśli chodzi o odpieranie wrogów i ich przytrzymywanie, w sensie czy zbrojny i paladyn podobnie są radzą jako tarcza drużyny, kto jest lepszy w defensywie a kto ofensywie?
No i ostatnie lepiej używać dwóch mieczy, miecza półtorarocznego i tarczy, czy miecza dwuręcznego? rozumiem różnice wynikające z rzutu różnymi kośćmi, ale jakie są inne? czy drugim mieczem można blokować jak tarczą? Jeśli użyję miecza półtorarocznego dwoma rękami to nie mogę się już bronić tarczą? nie do końca to ogarniam.
 
Tallos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: pt lis 04, 2005 1:11 pm

Re: [4.0] Pytania żółtodzioba, czyli tworzenie postaci + por

ndz wrz 27, 2015 12:35 am

Odkopię ten temat i te pytanie, może komuś się przydadzą.
cień kane pisze:
Poradziłem sobie z podstawową wartością atrybutów kolejno S:18, KON:10, ZR:10, INT:10, ROZ:12, CHA:12, również z modyfikatorem atrybutów, ale mam pytanie postać to człowiek paladyn, i przy opisie raz mam "Wartość atrybutów+2" gdzie to dodać(w sensie do wartości atrybutów początkowej, wtedy to podnosi również wartość modyfikatora) i to do wszystkich?, oprócz tego są premie do obron wytrwałość refleksu i woli, ale z tym sobie radzę.

Podejrzewam, że z tą wartością atrybutu +2 chodzi o testy ataku mocy typu "charyzma +2". W tym wypadku jest to test atrybutu z premią +2, innymi słowy k20 + połowa poziomu + modyfikator z atrybutu + 2.
Kolejne pytanie choć powinno być pierwsze, czy zbrojny człowiek, paladyn człowiek, jakie są różnice jeśli chodzi o odpieranie wrogów i ich przytrzymywanie, w sensie czy zbrojny i paladyn podobnie są radzą jako tarcza drużyny, kto jest lepszy w defensywie a kto ofensywie?

Jako że obie te klasy pełnią rolę obrońcy, ich potencjał defensywny jest bardzo podobny. Paladyn jest jednak w obronie nieco lepszy, bo na wejściu może używać cięższych zbroi, a poza tym jego drugorzędną rolą jest lider, więc ma parę zdolności leczących/wzmacniających. Wojownik z kolei jako drugorzędny napastnik lepiej radzi sobie w ataku.
No i ostatnie lepiej używać dwóch mieczy, miecza półtorarocznego i tarczy, czy miecza dwuręcznego? rozumiem różnice wynikające z rzutu różnymi kośćmi, ale jakie są inne? czy drugim mieczem można blokować jak tarczą? Jeśli użyję miecza półtorarocznego dwoma rękami to nie mogę się już bronić tarczą? nie do końca to ogarniam.

Gdy ktoś gra obrońcą, chce się zapewnie skupić na defensywie, więc zestaw broń + tarcza jest najlepszy.
W D&D nie ma czegoś takiego jak blok tarczą, jest tylko premia do KP/Ref z tarczy. Żaden miecz jej nie zapewni.
Używanie broni bękarciej w dwóch rękach uniemożliwia używanie tarczy, jak logika przykazuje.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości