Odkopię ten temat i te pytanie, może komuś się przydadzą.
cień kane pisze:Poradziłem sobie z podstawową wartością atrybutów kolejno S:18, KON:10, ZR:10, INT:10, ROZ:12, CHA:12, również z modyfikatorem atrybutów, ale mam pytanie postać to człowiek paladyn, i przy opisie raz mam "Wartość atrybutów+2" gdzie to dodać(w sensie do wartości atrybutów początkowej, wtedy to podnosi również wartość modyfikatora) i to do wszystkich?, oprócz tego są premie do obron wytrwałość refleksu i woli, ale z tym sobie radzę.
Podejrzewam, że z tą wartością atrybutu +2 chodzi o testy ataku mocy typu "charyzma +2". W tym wypadku jest to test atrybutu z premią +2, innymi słowy k20 + połowa poziomu + modyfikator z atrybutu + 2.
Kolejne pytanie choć powinno być pierwsze, czy zbrojny człowiek, paladyn człowiek, jakie są różnice jeśli chodzi o odpieranie wrogów i ich przytrzymywanie, w sensie czy zbrojny i paladyn podobnie są radzą jako tarcza drużyny, kto jest lepszy w defensywie a kto ofensywie?
Jako że obie te klasy pełnią rolę obrońcy, ich potencjał defensywny jest bardzo podobny. Paladyn jest jednak w obronie nieco lepszy, bo na wejściu może używać cięższych zbroi, a poza tym jego drugorzędną rolą jest lider, więc ma parę zdolności leczących/wzmacniających. Wojownik z kolei jako drugorzędny napastnik lepiej radzi sobie w ataku.
No i ostatnie lepiej używać dwóch mieczy, miecza półtorarocznego i tarczy, czy miecza dwuręcznego? rozumiem różnice wynikające z rzutu różnymi kośćmi, ale jakie są inne? czy drugim mieczem można blokować jak tarczą? Jeśli użyję miecza półtorarocznego dwoma rękami to nie mogę się już bronić tarczą? nie do końca to ogarniam.
Gdy ktoś gra obrońcą, chce się zapewnie skupić na defensywie, więc zestaw broń + tarcza jest najlepszy.
W D&D nie ma czegoś takiego jak blok tarczą, jest tylko premia do KP/Ref z tarczy. Żaden miecz jej nie zapewni.
Używanie broni bękarciej w dwóch rękach uniemożliwia używanie tarczy, jak logika przykazuje.