wt sty 01, 2008 2:44 pm
Z Mage Sightem jest tak:
Sight wykrywa i analizuje odpowiednie nici Gobelinu ( Tapestry), przez co pozwala ci spojrzeć na rzeczywistość z punktu widzenia, powiedzmy, Życia. Wtedy twoje pozostałe zmysły są troszkę przygaszone, a ty wyczuwasz „pierwotną energię” danej Arkany ( w tym wypadku jak Życie, jako całościowe Arkanum, a nie konkretne osobniki, a nie jak wyglądają w okolicy). Jeżeli Magia była użyta w danej okolicy, „nici” Arkanum będą w jakiś sposób wzburzone ( kojarzy mi się to z efektem „tętnic życia” Ziemi z Final Fantasty VII). I teraz Mag, widząc, że jest coś nie tak, rzuca sobie na Czujność + Okultyzm ( albo Inteligencja, musiałbym sprawdzić), by, poprzez zobaczenie efektów, domyśleć się, co jest nie tak z REZONANSEM ( czyli, z punktu widzenia Życia, tymi „tętnicami planety”).
To, o czym piszecie, to inne zaklęcia niż Mage Sighty ( Co oznacza, że jeżeli chcesz widzieć Aury i jednocześnie „analizować” Rezonans jaki dają, potrzebujesz DWÓCH spelli) !!! „Aurówki” pozwalają na „poczucie” tylko tego co WIDZISZ, chyba, że samo zaklęcie wyraźnie zaznacza, że można dzięki niemu wykrywać niewidzialność - a tu, o ile mnie pamięć nie myli, ani Priemowa, ani Mindowa wersja nie pozwalają na to. Do zobaczenia Wampira z Obfuscatem radziłbym:
1. Forces - ciężko, ponieważ Wampir to tylko zimne zwłoki, ale jeżeli „przybierze rumieńców”, czy Mag potrafi zauważyć różnice temperatur paru stopni, to może się udać.
2. Death - jeżeli Wampir aktywuje dyscyplinę w niedalekiej odległości od maga, jego Unseen Sence się włączy, i każdy normalny Nekromanta włączy Death Sight, co pozwoli mu nie tyle zauważyć samego Wampierza, a „użycie mocy podpadającej pod Deatha”.
Ja, z punktu widzenia crossovera, przyjąłby, ze Mag nie zobaczy niewidzialnego Wampira ( o ile ten korzysta z już, PRZED SPOTKANIEM, aktywowanej mocy). Zgodnie z Unseen Sensami, „jeżeli jakaś istota aktywuje moc przy Magu, jego 'szósty zmysł' powiadomi go o tym. Jednak, Przebudzony nie pozostanie poinformowany o JUŻ AKTYWNYCH zdolnościach”.
Wszystkie te narzekania o „nie zbalansowaniu” Mage Sight, wynikają popartu, z niedokładnej lektury podręcznika. To, co większość Narratorów, mylnie, łączy w „wiedźmi wzrok”, to tak naprawdę trzy różne rzeczy:
1. Unseen Sense - przeczucie mówiące, że „coś się dzieje”, ale milczące, jeżeli coś zostało użyte przed spotkaniem - Przykład: „Pajęczy Zmysł” Spidermana.
2. Mage Sight - analiza lokalnego Gobelinu z punktu widzenia danego Arkanum. Okolica jest jakby przytłumiona a „nici”, niczym żywe stworzenia, plączą się i rozwijają się na wszystkie strony - Przykład: „Życie planety” z Final Fantasty VII
3. Auras Readers - pozwalają przeczytać Rezonans DANEJ ISTOTY, podając takie informacje jak rodzaj istoty, czy jej aktualny nastrój.
Zastosowania konkretnych rzeczy:
1. Unseen Sense - oczywiście, wszystkiego rodzaju pułapki i ambushe.
2. Mage Sight - chcemy sprawdzić, czy wydarzyło się w okolicy jakieś ważne wydarzenie dla danej Arkany - niezależnie czy jest magiczne czy nie. Jeżeli „event” pasuje pod zakres Arkanum, Mag korzystający z Analizy Rezonansu dostaje +1 kostkę do rzutów.
3. Auras Readers - chcemy po prostu widzieć, z czym mamy do czynienia, czy co odczuwa nasz rozmówca w danej chwili.
Mam nadzieje, że to rozjaśniło nie jedną wątpliwość związaną z „przepakerzonymi sightami” Magów.