Zrodzony z fantastyki

 
Nukereal

Ratujmy DDM- Artykuły

pt sie 17, 2007 9:37 am

Dział z artykułami na stronkę. Każdy może się dopisać. Wysyłajmy artykuły w oddzielnych postach. Zaczynam:
 
Nukereal

pt sie 17, 2007 9:37 am

Gobliny z Acheronu

DDM są tak skonstruowane że nawet jeśli koncentrujesz się na mechanice wyjdzie ci warband tematyczny. W pierwszym artykule o tematycznych drużynach- gobliny. To tak naprawdę wskazanie szkieletu dla twojej mini armii- możesz go poprzemieniac jeśli uważasz że np. na miejscu Sniga powinna znaleźc się ciekawsza figurka np. jakiś smok. A więc zaczynamy!

Hobgoblin Talon of Tiamat (War of Dragon Queen)

Ta figurka powinna zostac użyta jako commander. Posiada command 3 oraz wzmacnia atak smoków, goblinoidów oraz pomiotów o 3 a także pozwala dołączyc do twojego warbandu pomioty (Spawn) nie ważne z jakiej są frakcji. Każdy smok lub goblin który znajduje się na przyległym polu otrzymuje +2 do ataku a oprócz tego dodajmy

Snig, Worg Rider (War Drums)

Figurka potrzebna w tym warbandzie. Dodaje +3 do ataku innym goblinom. Oprócz tego może ochraniac skutecznie Talon of Tiamat: zwykle ma +11/+6 (10 magic) ale przy Talon otrzymuje +16/+11. Oprócz tego gdy jest w twoim warbandzie możesz dodac 2 gobliny o łącznym koszcie 12. W sytuacjach krytycznych najszybciej dochodzi do miejsca problemu- 20 pól i po przybyciu tego dystansu może jeszcze zaatakowac! A kto mu pomoże?

Acheron Goblin (Blood War)

Dobry common o zaskakujących właściwościach. Kosztuje tylko 7 punktów, ma atak +5 (5 damage) i tylko 30 hp. Szybkośc wynosi 4 pola a KP 19. Ale z Talon of Tiamat i Sngiem ma +13 (5)- ale to ma każdy goblinoid. Jest szczególny ze względu na jeden efekt: gdy masz w drużynie inne goblinoidy otrzymuje atak +2 i +5 damage. Wychodzi więc że może się wzmocnic aż do +15 (10) a to tylko figurka za 7 punktów co oznacza że z łatwością można użyc ich jako nie tylko mięso armatnie, ale także silne wojsko! Na tym nie kończy się jednak wzmacnianie samych swoich...

Hobgoblin Archer (War Drums)

Jeśli masz więcej niż jednego Talon of Tiamat lub wolisz trzymac go na odległośc możesz posadzic koło niego łuczników. Zwykle posiadają atak +8 (5 magic) ale z hobgoblinem ma +13 (5 magic)co daje naprawdę dobrą celnośc. I jak to bywa hobgoblin jest commonem bardzo łatwym do znalezienia. No to mamy dowódcę, łuczników, mięso armatnie więc pora na...

Goblin Underboss (War Drums)

Uncommon posiadający atak +9 (10 magic) z zdolnością Phantom Threat (za każdym razem gdy Goblin Underboss atakuje stwora musi wykonac rzut obronny (DC:19) lub zostanie uznany za oflankowanego przez goblina) ale co to daje? Ów goblin ma sneak attack +5. Gdy jest przy Talon of Tiamat otrzymuje +14 (10 magic) a jeśli oflankuje wroga tym atakiem (lub np. Acheron Goblinem) otrzyma +16 (15 magic). Silne! Do tego Snig zwiększa celnośc o trzy (łącznie wychodzi +19)!

Tak więc kończę ten artykuł o goblinach. I pamiętajcie o taktyce goblinów: w grupie siła!
Ostatnio zmieniony pt sie 17, 2007 9:42 am przez Nukereal, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Nukereal

pt sie 17, 2007 9:38 am

(Nie)życie w Ravenloft

Ravenloft- w skrócie świat do D&D w konwencji horroru. Nowy set do DDM pozwala nam stworzyć ciekawe warbandy z nieumarłymi. A więc fanowie wampirów zacznijmy od sławnej postaci z przygody ""Expedition to Castle Ravenloft":

Count Strahd von Zavorich, Vampire (Unhallowed)

Hrabia pozwala nam na wykładanie nieumarłych każdej frakcji. Do tego jest dość trudny do zabicia. Ma Fearless, Damage Reduction: 5 oraz Immune Cold, Elecriticy.. Oprócz tego jeśli cel któremu zada obrażenia jest living creature (żyjącym stworem) otrzymuje 15 HP, a dodatkowo ma także Gaseous Form. Gdy Zavorich straci wszystkie swoje HP (75) automatycznie otrzymuje 10 HP za każdą victory area w promieniu sześciu pól (jeśli nie ma żadnych w pobliżu efekt nie działa). W sam raz na commandera.

Caller in Darkness (Unhallowed)

Kosztuje 53 punkty, ma Flight, jest Incorporeal a zasięg jego ataku wynosi dwa pola. Szybki (9 pól) i dobry do zajmowania punktów strategicznych. Powinien zawsze byc w pobliżu osoby paraliżującej ze względu na jego zdolnośc- Steal Essence (zamiast ataku- zasięg sześciu pól, zabija wybraną sparaliżowanego lub uspanego potwora). Do niego trzeba dodać tą figurkę: Caller in Darkness

Gravetouched Zombie (Unhallowed)

Szybkośc równa tej którą ma Caller in Darkness czyni go dobrą świtą a jego atak świetnie współgra z Steal Essence. Zadaje 5 obrażeń od magii i paraliżuje (DC 15)- jego trafienie zaś wynosi +7. Dodatkowo ma 40 życia co jest dobrym wynikiem jak na stwora o koszcie 23 punktów. A więc teraz pora na czołgi:

Bloodhulk Fighter (Deathknell)

Ma aż 100 HP i jego trafienie wynosi +10 (15 obrażeń). Jego słabą stroną jest niskie AC: 12 oraz fakt że otrzymuje o 5 więcej obrażeń od każdego ataku. Takich dwóch starczy w każdej drużynie nieumarłych aby dodac im trochę "ogrowej" siły.

Skeletal Equiceph (Underdark)

W czasie gdy na pierwszej linii frontu będą walczyć Bloodhulk Fighters spróbuj nimi zablokowac drogę do Skeletal Equiceph. Dzięki Melee Reach 2 szkieleta dość mocno wzmocnisz siłę ataku swojej grupy. Zadają 15 damage co jest sumą przyzwoitą ale niestety gdy dojdzie do niego jakikolwiek wróg staje się praktycznie nie do użytku- ma jedyne 25 HP. Warto zakupić takich dwóch lub trzech, ponieważ są przydatną pomocą dla Bloodhulk Fighter.

Mummy Lord (Deathknell)

Jeśli masz jeszcze jakieś punkty dodaj właśnie tą figurkę do warbandy. Potrafi paraliżowac wrogów co znacznie pomaga Caller in Darkness. Dodatkowo zmniejsza morale wroga o -2 i potrafi przekląc wroga aby miał dodatkowo jeszcze -3 do morale i -3 do ataku. Jako wojownik jest równie skuteczny. Ma 95 HP i Damage Reduction 5 a jego atak to +20 (15 magic). Krótko mówiąc warto go ze sobą zabrać

Więc jeśli chcesz mieć dobrą warbandę do DDM polegającą na nieumarłych figurki z Unhallowed, Deathknell i Underdark dadzą ci do tego dobrą okazję. Stosując się do tych porad możesz naprawdę wiele zdziałać. A o to chodzi w dobrych drużynach tematycznych- klimat i siła.
 
Nukereal

pt sie 17, 2007 9:39 am

Zestawy

Miniatures: Zestawy W tej serii artykułów będę opisywał kolejne zestawy które się ukazywały od najstarszych do najmłodszych.

HARBINGER- który zapoczątkował tą grę figurkową. Istniało aż 80 wzorów figurek, a każdy przedstawiał znanych z Podręcznika Gracza bohaterów (np. Lidda, Tordek) i standardowe monstra z Księgi Potworów (m.in. cztery figurki orków, dwa szkieletów). Patrząc na jakość tych figurek można rzec po prostu brzydkie. Miały mało szczegółów, a jakość ich pomalowania zostawiała wiele do życzenia. Na czarno-białych kartonikach znajdowały się statystyki do gry oraz RPG (do edycji 3.5). Dragoneye Zestaw startowy zawierał 16 losowych figurek, planszę z których składało się pole bitwy, kość dwudziestościenna i podręcznik z zasadami. Wszystko starannie zapakowane i czekające na otworzenie. Zestawy dodatkowe do dziś mają identyczną formę: podłużne, kolorowe pudełka z obrazkiem głównej postaci dodatku, oraz 8 losowych figurek (1 rare, 3 uncommon i 4 common) z kartami statystyk.

DRAGONEYE- pierwszy zestaw o jednej, określonej tematyce. Smoki i ich potomkowie są głównymi bohaterami. Figurki są tworzone na wzór potworów z Draconomicon, Complete Warrior, Miniatures Handbook oraz Dragonlance Campaign Setting. Istnieje 60 wzorów figurek.

ARCHFIENDS- temat tego zestawu to diabły, demony oraz inne niegodziwe potwory z którymi spotykają się paladyni. Jak w poprzedniej części istnieje 60 rodzai, co wyznacza standard po dziś dzień. Są one wzięte z Księgi Potworów, Zapomniane Krainy- Opis Świata, Miniatures Handbook, Psionics Handbook,oraz Savage Species.

GIANTS OF LEGENDS- rewolucja! Pierwszy set z figurkami rozmiaru Huge. Posiada 72 rodzaje figur (w tym 12 dużych). Zestaw jest droższy, ma większe opakowanie oraz istnieje 100% szansa na znalezienie własnego kolosa! Nic tylko kupić! Potwory są wzięte z Miniatures Handbook, Expanded Psionics Handbook oraz Eberron Campaign Setting. Ze względu na 30-lecie systemu dano tam wiele klasycznych potworów.

ABBERATIONS- nowy starter set oraz kolorowe, ładne karty są rzeczami które wnosi ten dodatek. Skupia się na wynaturzeniach i ma bardzo staranne wykonanie. Mimo to dużo tu klasycznych potworów. Stwory pochodzą z Complete Divine, Monster Manual III, Serpent Kingdoms, Eberron Campaign Setting, oraz Shadows of the Last War.

DEATHKNELL- martwe ale żywe trupy są do znalezienia w tym zestawie. Figurki przedstawiają nieumarłych, nekromantów oraz pozasferowców. Pochodzą one z takich pozycji jak Libris Mortis: The Book of Undead, Monster Manual III, Complete Adventurer, Eberron Campaign Setting, oraz Powrót do Świątyni Złych Żywiołów.

ANGELFIRE- temat poświęcony wojnie aniołów z diabłami. Dużo archonów i demonów. Pochodzenie ich wzorów to książki Complete Divine, Monster Manual III, Complete Adventurer, oraz Book of Exalted Deeds.

UNDERDARK- nowością w zestawie są wersje statystyk EPIC. Co to jest? To droższa forma statystyk dla figurki, oczywiście z znacznie większa oraz wzmocnioną siłą. Oprócz tego to jeden z najbardziej klimatycznych dodatków. Tematyką jest Podmrok (podziemny, mroczny świat z Zapomnianych Krain) oraz bohaterowie wielu powieści m.in. Elminster. Książki z których czerpano inspirację to: Monster Manual, Book of Exalted Deeds, Complete Adventurer, Unapproachable East, Miasto Pajęczej Królowej, oraz Zapomniane Krainy: Opis Świata.

WAR DRUMS- kolejny starter set z 2 z góry ustalonymi figurkami (Wood Elf Ranger oraz Orc Mauler) i 10 losowymi. Wprowadza pełne, duże mapy a tematem przewodnim jest po prosto wojna. Pochodzą one z Księga Potworów, Monster Manual III, Miniatures Handbook, Eberron i Zapomniane Krainy: Opis Świata

ICONS- seria figurek rozmiaru Gargantuan (4 na 4) i Colossal (6 na 6). Należą do niej smoki z Księgi Potworów. Cena Gargantuan wynosi ok. 100zł a Colossal 250zł. Jest to seria limitowana.

BLOOD WAR- wszystko kręci się wokół odwiecznej wojnie diabłów i demonów- Wojnie Krwi. Figurki cechują się dużymi statystykami, i są dostosowane do gry 200 i 500 punktowej. Stwory są z Księga Potworów, Monster Manual III, Miniatures Handbook, Eberron i Zapomniane Krainy: Opis Świata.

UNHALLOWED- set kontynuujący filozofię Deathknella. Zawiera dużo nieumarłych, kilka demonów i wiele kultystów. Stwory pochodzą z Księga Potworów, Zapomniane Krainy: Opis Świata, Eberron: Opis Świata oraz Księga Planów.
 
Nukereal

pt sie 17, 2007 9:41 am

Trudne początki

Chcesz zacząć przygodę z DDM? Ale nie wiesz jak? Co kupić, jaki zestaw a jaki nie? Zapraszamy!

Otóż w niektórych zestawach tematyka się powtarza. Jeśli planujesz dodatkowo jakieś specjalne kampanie w D&D to warto przestudiować ten wykres:

Klasyczne (Zapomniane Krainy, Greyhawk): Harbinger, Giants of Legend, Aberrations, War Drums

Pozaplanarne podróże (Planescape): Archfiends, Angelfire, Blood War

Dark fantasy (Ravenloft, Podmrok): Deathknell, Underdark, Unhallowed

Smoki (Dragonlance): Dragoneye, War of the Dragon Queen

A co jeśli chcesz zacząć grać a sesje cię nie obchodzą? Na start więc proponuję (R- rzadkie, U- niepospolite, C- częste):

Fantastyczne lokacje: Świątynia Drowów + Unhallowed x3

Cena łączna: 150 zł (kośc 20-ścienna za 2zł)

Figurki: 3 R 9 U 12 C

Dlaczego to- dostajesz mapę lokacji pasujących do tego zestawu (3 mapy) oraz mnóstwo figurek nieumarłych lub ich łowców.

Fantastyczne Lokacje: Więzienie Piekielnego Pala + Blood War x3

Cena łączna: 150 zł (kośc 20-ścienna za 2zł)

Figurki: 3 R 9 U 12 C

Dlaczego to- zawiera wiele silnych figurek i nie ma problemu ze złożeniem swojej warbandy (drużyny). Przeważają demony i diabły pasujące jak ulał do zakupionych map. Zasady do ściągnięcia z isa.pl.

War Drums: Starter Set + War Drums x2

Cena łączna: 155 zł (kośc 20-ścienna w zestawie)

Figurki: 3 R U 9 C 14

Dlaczego to-Dużo figurek dowódców i mięsa armatniego (czyli tanich "zapychaczy" warbandy), a także 4 mapy z instrukcją i wprowadzeniem, z kostką do gry (20-ścienna) i znacznikami obrażeń.

Fantastyczne Lokacje: Więzienie Piekielnego Pala+ 2x War of Dragon Queen

Cena łączna: 140 zł

Figurki: 2 R 8 U 7 C (lub) 4 R 6 U 7 C

Dlaczego to- Otrzymujesz dwie figurki Huge (trzypolowe)! Do tego pakowane są oddzielnie przez co zamiast 2 rzadkich figurek możesz mieć nawet 4! Minusem jest mniejsza liczba figurek niż w innych zestawach startowych- ale raczej się na tym nie zawiedziesz.

I tak doszliśmy do końca spisu rozsądnych zestawów początkowych. Już niedługo artykuł wprowadzający w zasady gry, ale jak na razie od zobaczenia.

Wszystkie teksty pochodzą z www.terazgra.prv.pl .

No i wasza kolej :D .
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

pt sie 17, 2007 11:48 am

Teraz moja kolej. Daje tłumaczenie tekstu z WotC pt. Fast Funs! Są to pomysły na 50 punktowe Warbandy. Oto przetłumaczony artykuł:
Aby towarzyszyć w naszej dyskusji o D&D Miniatures graj 50 punktową warbandą. Tutaj pokazujemy próbki 50 punktowych warband dla każdej frakcji. Warbandy te mają od dwóch do ośmiu aktywacji.

Monolit Yondally (LG)
Cleric of Yondalla (com 3, 14 pkt)
Pentifex Monolith (32 pkt)
Aasimar Fighter (4 pkt)
Hellspike
Suma = 50 pkt, 3 aktywacje
Warbanda ma dobrego dowódcę, "tytana" i małego uderzającego. Cleric of Yondalla jest jednym z łatwiejszych, konkurencyjnych dowódców, z dobrą wartością dowodzenia, przyzwoitymi czarami i zdolnościami oraz co najważniejsze: ma niski koszt. Pentifex Monolit jest "tytanem" z dobrym AC, HP, auto-obrażeniami dla nieumarłych i elastycznością pomiędzy ruchem, a obroną. Aasimar Fighter jest bardzo silnym stworzeniem dzięki swojej wartości punktową, odporności, wysokie AC i premię do obrażeń przeciw chaotycznym wrogom.
Hellspike jest preferowaną mapą dla tej warbandy, ponieważ pozwala wymanewrować blisko warbandy przeciwnika z mniejszym ryzykiem obrażeń od zasięgowych ataków i czarów. Zaczynając w mniejszej Start Area dla Strony A daje tej warbandzie okazje, aby ruszyć się do pobliskiego Victory Area.
Dla odmiany tej warbandy, spróbuj zamienienie Pentifex Monolith na Justice Archon, Dwarf Samurai, albo Warforged Bodyguard. Inne interesujące, 50 punktowe, Praworządne Dobre warbandy zawierają:
 Village Priest, Arcanix Guard x3
 Cleric of Yondalla, Githzerai Monk
 Hammerer x3
 Aramil Adventurer, Sacred Watcher x2
 Cleric of Yondalla, Cormyrean War Wizard, Devotee of the Silver Flame

Chłopiec i Jego Smok (CG)
Bralani Eladrin (35 pkt)
Small Copper Dragon (15 pkt)
Thieve's Quarter
Suma = 50 pkt, 2 aktywacje
Ta warbanda ma tylko dwie aktywacje i nie posiada żadnego dowódcy, ale niemniej jednak jest bardzo silna. Szybkość latania 8 dla obu figurek, łączone z dwoma liniowymi atakami, stożkiem i bardzo dobrym oddechem, robią to warbandę wartą zauważenia! Z odpornościami i wytrzymałościami, te dwa stworzenia są bardzo trwałe. Ich największa słabością są rzuty - co ważniejsze, ich rzuty na morale. Nawet przy dobrej grze, tą warbandę może zniszczyć wielu wrogów.
Thieve's Quarter daje tej warbandzie okazje, aby uderzyć w powolniejsze warbandy, nadal zyskując punkty zwycięstwa.
Dla odmiany tej warbandy zamiast Medium Copper Dragon można wstawić Steelheart Archer albo Graycloak Ranger z minionami Timber Wolf. Inne interesujące, 50 punktowe, Chaotyczne Dobre warbandy zawierają:
 Graycloak Ranger x3, Timber Wolf x3 (miniony), Timber Wolf
 Regdar Adventurer, Aramil Adventurer, Lidda Adventurer, Ialdabode Human Psion, Xeph Warrior
 Celestial Pegasus (albo Rikka, Angelic Avenger), Nebin Gnome Illusionist
 Dwarf Battlerager x2, Air Mephit, Xeph Warrior
Horda Goblinów (LE)

Snig the Axe (com 0, 20 pkt)
Acheron Goblin x4 (28 pkt)
Goblin Skirmisher x3 (miniony)
Hellspike
Suma = 48 pkt, 8 aktywacji
Snig the Axe przynosi kontrolę aktywacji do stołu, oprócz powiększania obrażeń swoich zwolenników. Acheron Goblin, kiedy wyłożony i pod dowództwem commandera, zadaje 15 punktów obrazeń każdemu, ważnemu na tym poziomie gry. Mapa Hellspike pozwala tej warbandzie zbliżyć się do wroga.
Dla odmiany w tej warbandzie można zamienić Acheron Goblin z Dużym Large Ice Elemental, Thayan Knight, Wraith, albo 2x Large Duergars. Inne interesujące, 50 punktowe, Praworządne Złe warbandy zawierają:
· Goblin Underboss, Wererat Rogue x2, Dire Rat
· Urthok the Vicious, Bugbear Footpad
· Red Hand War Sorcerer, Large Duergar
· Duergar Slaver, Soulknife Infiltrator
· Half-Orc Executioner x2, Duergar Warrior
· Inspired Shock Trooper x4, Greenspawn Sneak
Niewolniczy Oddział (CE)
Quaggoth Slave x5 (50 pkt)
Teleport Temple
Suma = 50 pkt, 5 aktywacji
Quaggoth Slave jest potężną figurą w 50 punktowej potyczce. Jest bardzo mobilny z szybkością 8, a będąc Faerless utkwi na mapie do końca walki. W dodatku , jego atak i dodatkowe obrażenia są bardzo przyzwoite. Quaggoth Slave musi szybko uderzyć, by podwyższyć swoje niskie początkowe punkty życia. Teleport Temple dodaje dużą mobilność do tych już i tak szybkich figur, a załamywanie się morale ich nie dotyczy. Jest prawdopodobieństwo, że powolniejsze warbandy, by znaleźć się blisko ciebie i zaatakować ze wszystkich kierunków użyją teleportu Quaggoth Slave.
Inne interesujące, 50 punktowe, Chaotyczne Złe warbandy zawierają -
· Bugbear Gang Leader, Bugbear Footpad, Bugbear x2
· Githyanki Fighter, Wood Woad
· Drow Sergeant, Magma Hurler
· Drow Sergeant, Barbarian Mercenary x3, Poison Dusk Lizardfolk
· Owlbear Rager, Minotaur Skeleton
· Ghast x2
· Feral Minotaur, Burning Skeleton, Skeleton Archer
· Half-Orc Assasin x3, Timber Wolf

O Autorze
Jason Sallay (aka Foxman) żyje w Calgary, Alberta (Kanada) z żoną Carolyn i dwoma młodymi synami. Granie w D&D rozpoczął w 1987 i gra do tej pory. Jason pierwotnie zaczął zbieranie D&D Miniatures do gry w RPG i wtedy zaczął granie w D&D Miniatures "aby wyjąć więcej z ich użycia."

Tłumaczenie Michał Małysa

PS. Wszystkie uwagi proszę kierować na PW lub w oddzielnym temacie. Nie możemy zaśmiecać artykułu.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

pn lis 26, 2007 7:33 am

Figurka, która teoreytcznie może ruszyć się 12 kwadratów i zadać 40 obrażeń jest figurką, której nie możesz zignorować. Być może to czas, by rozważyć- Czy Brass Golem nie jest dla Ciebie?

Solidny dominator z sensownymi obrażeniami- Brass Golem szczególnie świeci, gdy ma szansę zaszarżować. Powerful Charge +20 podwaja obrażenia, a dzięki Spell Resistance All jest odporny na wszelkie czary. Co więcej, Atak Wręcz +19 nie trafia się zbyt często. Jeśli Golem szarżuje lub oskrzydla ma szansę na uderzenie nawet Colossal Red Dragon (ma odporność na ogień).
Iron Golem jest podobnie kosztowny, twardszy i ma kilka z tych samych zdolności z ogólnie nieznacznie wyższymi notami, ale wziąłbym Brass Golem w każdym razie. Dlaczego, pytasz? Szybkość, odpowiadam. Iron Golem jest niesamowity, ale z szybkością 4, nie będzie nikogo ścigał. Szybkość jego mosiężnego kolegi wynosi 6 i choć nie będzie wygrywał jakichś olimpijskich medali, to może nadążyć za większością stworzeń w grze. Mobilność jest kluczowa w potyczce i jeśli nie będziesz mógł doścignąć wroga, to będziesz potrzebował dać mu powód, by on przyszedł do ciebie.
Oczywiście, Brass Golem i Iron Golem mają jeszcze coś wspólnego oprócz Cech Konstruktów, wysokiej Klasy Pancerza i Odporności na Ogień. Oba Golemy wymagają Dowódcy, co jest na pewno powodem, przez który nie mają wyższej wartości punktowej. Oczywiście, kiedykolwiek prowadzisz Brass Golem albo inną figurkę wymagającą dowódcy, to niezwykle ważne jest by trzymać bezpiecznie Dowódcę. Przeciwnik ma dużo dobrego z zabicia twojego dowódcy i źle byłoby go uszczęśliwiać dodatkowymi 67 punktami i stratą silnego dominatora. Dlatego powinieneś wybrać wyjątkowo twardego i / albo mobilnego dowódcę, który może stawić czoła nieuniknionym próbom morderstwa.
Współdziałanie
Sword Archon i Solar są dość twardymi, mobilnymi dowódcami, by spełnić wymagania Brass Golema. Obie z ich mają też Efekty Dowodzenia, które mogą przynieść korzyści tej figurce(szczególnie Sword Archont).
Odporność na czary sprawia, że nie powinieneś planować rzucania korzystnych czarów na tę istotę.
W rozgrywce epickiej
Z świetnym Dowodzącym, takim jak Aspect of Bahamut lub epicki Solar, Brass Golem może dostarczyć stałej groźby przy minimalnej inwestycji. Nadal ważne jest, aby utrzymać twojego dowódcę żywego, ale w przypadku tych potężnych(i drogich) dowódców, wiesz, że potrzebujesz trzymać ich przy życiu, więc " niepełnosprawność" Golema jest mniejszą groźbą.
 
Nukereal

czw lis 29, 2007 3:36 pm

Wyroki Sprawiedliwych

Konstrukty w grze DDM mają wiele zalet- porządne statystyki, często posiadają specjalne odporności, a do tego duża ich część posiada zdolność „fearless” (te jednostki nie wykonują nigdy rzutu na morale, są odporne na efekty strachu) . Skupię się na LG (Lawful Good, Praworządnych Dobrych) którzy mają wiele do zaoferowania.

Kolyraut (Blood War)

maugBardzo przydatny wojownik. 70 HP, i AP 21 to nawet przyzwoite sumy jak na koszt 45 punktów. Dodając do tego Life Drain (gdy zaatakuje żywego stwora dostaje +10 hp, maksymalna granica to 70) oraz DR 5 (Damage Reduction 5, otrzymuje 5 obrażeń mniej od ataków niemagicznych) wiemy że może spokojnie zacząć walczyć z przeciwnikami. Envertion Ray (zamiast ataku, cel musi być w polu widzenia/sight, otrzymuje -2 do ataku/attack i -2 do rzutów obronnych/save) jest potężną zdolnością która znacznie wzmocni twoje szanse na zwycięstwo.

Maug (Blood War)

Potężne statystyki, za 41 punktów masz czystą siłę. Maug posiada atak +11/+11 (20), oraz Melee Reach 2 (jego atak wręcz ma zasięg 2 pól, a nie jednego) co czyni go naprawdę naporowym żołnierzem. AC 21, i HP 75 to dobra wartość obronna, a z Spell Resistance (Ignoruje czary, chyba że przeciwnik wyrzucie na kości dwudziestościennej 11 lub więcej) . Szybkośc 6, pozwoli temu kolosowi, na szybkie dojście do przeciwnika.

Hammerer (Blood War)

Dobry, tani żołnierz. Za 16 punktów, atak +10 (15), HP 30, AC 21. Jego największą wadą jest szybkość- 4 pola to zdecydowanie mało. Ale mimo tej wady jest cennym nabytkiem do warbandy.

Harmonium Guard (Blood War)

Commander 3, który zasługuje na swoje miejsce tu, za swój efekt. +1 AC do wszystkich stworów w twojej grupie, lub +3 AC dla stworów jeszcze nieaktywowanych w tej turze. Dzięki niemu twoje golemy staną się jeszcze bardziej odporne na ataki innych. Raczej jest istotą kruchą (jak na ten zespół) więc powinien się trzymać z oddali (AC 20, HP 45). aasimar

Aasimar Fighter (War of Dragon Queen)

Na koniec stwór o tanim koszcie (4!), i AP 18. Dzięki Harmonium Guard staje się bardzo trudnym do trafienia wojownikiem. Może atak +4 (5) nie imponuje, ale dzięki oflankowaniu przeciwnika starczy do zadania potężnych ciosów. Niestety, nie posiada fearless, oraz posiada tylko szybkość 6, i HP 15, ale za ten koszt warto dodać ich duża ilośc.

Podsumowując, powinieneś już mniej więcej jak grac i tworzyc oddziały konstruktów. Do boju!

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości