pt sie 17, 2007 11:48 am
Teraz moja kolej. Daje tłumaczenie tekstu z WotC pt. Fast Funs! Są to pomysły na 50 punktowe Warbandy. Oto przetłumaczony artykuł:
Aby towarzyszyć w naszej dyskusji o D&D Miniatures graj 50 punktową warbandą. Tutaj pokazujemy próbki 50 punktowych warband dla każdej frakcji. Warbandy te mają od dwóch do ośmiu aktywacji.
Monolit Yondally (LG)
Cleric of Yondalla (com 3, 14 pkt)
Pentifex Monolith (32 pkt)
Aasimar Fighter (4 pkt)
Hellspike
Suma = 50 pkt, 3 aktywacje
Warbanda ma dobrego dowódcę, "tytana" i małego uderzającego. Cleric of Yondalla jest jednym z łatwiejszych, konkurencyjnych dowódców, z dobrą wartością dowodzenia, przyzwoitymi czarami i zdolnościami oraz co najważniejsze: ma niski koszt. Pentifex Monolit jest "tytanem" z dobrym AC, HP, auto-obrażeniami dla nieumarłych i elastycznością pomiędzy ruchem, a obroną. Aasimar Fighter jest bardzo silnym stworzeniem dzięki swojej wartości punktową, odporności, wysokie AC i premię do obrażeń przeciw chaotycznym wrogom.
Hellspike jest preferowaną mapą dla tej warbandy, ponieważ pozwala wymanewrować blisko warbandy przeciwnika z mniejszym ryzykiem obrażeń od zasięgowych ataków i czarów. Zaczynając w mniejszej Start Area dla Strony A daje tej warbandzie okazje, aby ruszyć się do pobliskiego Victory Area.
Dla odmiany tej warbandy, spróbuj zamienienie Pentifex Monolith na Justice Archon, Dwarf Samurai, albo Warforged Bodyguard. Inne interesujące, 50 punktowe, Praworządne Dobre warbandy zawierają:
Village Priest, Arcanix Guard x3
Cleric of Yondalla, Githzerai Monk
Hammerer x3
Aramil Adventurer, Sacred Watcher x2
Cleric of Yondalla, Cormyrean War Wizard, Devotee of the Silver Flame
Chłopiec i Jego Smok (CG)
Bralani Eladrin (35 pkt)
Small Copper Dragon (15 pkt)
Thieve's Quarter
Suma = 50 pkt, 2 aktywacje
Ta warbanda ma tylko dwie aktywacje i nie posiada żadnego dowódcy, ale niemniej jednak jest bardzo silna. Szybkość latania 8 dla obu figurek, łączone z dwoma liniowymi atakami, stożkiem i bardzo dobrym oddechem, robią to warbandę wartą zauważenia! Z odpornościami i wytrzymałościami, te dwa stworzenia są bardzo trwałe. Ich największa słabością są rzuty - co ważniejsze, ich rzuty na morale. Nawet przy dobrej grze, tą warbandę może zniszczyć wielu wrogów.
Thieve's Quarter daje tej warbandzie okazje, aby uderzyć w powolniejsze warbandy, nadal zyskując punkty zwycięstwa.
Dla odmiany tej warbandy zamiast Medium Copper Dragon można wstawić Steelheart Archer albo Graycloak Ranger z minionami Timber Wolf. Inne interesujące, 50 punktowe, Chaotyczne Dobre warbandy zawierają:
Graycloak Ranger x3, Timber Wolf x3 (miniony), Timber Wolf
Regdar Adventurer, Aramil Adventurer, Lidda Adventurer, Ialdabode Human Psion, Xeph Warrior
Celestial Pegasus (albo Rikka, Angelic Avenger), Nebin Gnome Illusionist
Dwarf Battlerager x2, Air Mephit, Xeph Warrior
Horda Goblinów (LE)
Snig the Axe (com 0, 20 pkt)
Acheron Goblin x4 (28 pkt)
Goblin Skirmisher x3 (miniony)
Hellspike
Suma = 48 pkt, 8 aktywacji
Snig the Axe przynosi kontrolę aktywacji do stołu, oprócz powiększania obrażeń swoich zwolenników. Acheron Goblin, kiedy wyłożony i pod dowództwem commandera, zadaje 15 punktów obrazeń każdemu, ważnemu na tym poziomie gry. Mapa Hellspike pozwala tej warbandzie zbliżyć się do wroga.
Dla odmiany w tej warbandzie można zamienić Acheron Goblin z Dużym Large Ice Elemental, Thayan Knight, Wraith, albo 2x Large Duergars. Inne interesujące, 50 punktowe, Praworządne Złe warbandy zawierają:
· Goblin Underboss, Wererat Rogue x2, Dire Rat
· Urthok the Vicious, Bugbear Footpad
· Red Hand War Sorcerer, Large Duergar
· Duergar Slaver, Soulknife Infiltrator
· Half-Orc Executioner x2, Duergar Warrior
· Inspired Shock Trooper x4, Greenspawn Sneak
Niewolniczy Oddział (CE)
Quaggoth Slave x5 (50 pkt)
Teleport Temple
Suma = 50 pkt, 5 aktywacji
Quaggoth Slave jest potężną figurą w 50 punktowej potyczce. Jest bardzo mobilny z szybkością 8, a będąc Faerless utkwi na mapie do końca walki. W dodatku , jego atak i dodatkowe obrażenia są bardzo przyzwoite. Quaggoth Slave musi szybko uderzyć, by podwyższyć swoje niskie początkowe punkty życia. Teleport Temple dodaje dużą mobilność do tych już i tak szybkich figur, a załamywanie się morale ich nie dotyczy. Jest prawdopodobieństwo, że powolniejsze warbandy, by znaleźć się blisko ciebie i zaatakować ze wszystkich kierunków użyją teleportu Quaggoth Slave.
Inne interesujące, 50 punktowe, Chaotyczne Złe warbandy zawierają -
· Bugbear Gang Leader, Bugbear Footpad, Bugbear x2
· Githyanki Fighter, Wood Woad
· Drow Sergeant, Magma Hurler
· Drow Sergeant, Barbarian Mercenary x3, Poison Dusk Lizardfolk
· Owlbear Rager, Minotaur Skeleton
· Ghast x2
· Feral Minotaur, Burning Skeleton, Skeleton Archer
· Half-Orc Assasin x3, Timber Wolf
O Autorze
Jason Sallay (aka Foxman) żyje w Calgary, Alberta (Kanada) z żoną Carolyn i dwoma młodymi synami. Granie w D&D rozpoczął w 1987 i gra do tej pory. Jason pierwotnie zaczął zbieranie D&D Miniatures do gry w RPG i wtedy zaczął granie w D&D Miniatures "aby wyjąć więcej z ich użycia."
Tłumaczenie Michał Małysa
PS. Wszystkie uwagi proszę kierować na PW lub w oddzielnym temacie. Nie możemy zaśmiecać artykułu.