Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
Awatar użytkownika
nightspirit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 353
Rejestracja: sob lip 17, 2004 6:46 pm

ndz maja 08, 2005 10:36 pm

Saraneth pisze:
no właśnie, tylko teraz pytanie - jak ułożyć side? bo ten brak overloada jednak się odzczuwa... i nie wiem co dać - disenchanta czy jednak seal of cleansing? i w jakiej ilości, a także czy wg Was opłaca sięwtedy trzymać kamich, czy ew. coś za nich (1st candidate - smother)


Poszukaj gdzieś wcześniej, Eld dał bardzo dobry przykład sajda, najwyżej możesz wsadzić coś w rodzaju disenchanta bo Twoja wersja rzeczywiscie się w obliczu fluxa składa.
 
Saraneth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: wt sty 25, 2005 3:08 pm

ndz maja 08, 2005 11:17 pm

Eld pisze:
4 Duress
4 Engineered Plague
3 Chill
4 Seal of Removal

Ewentualnie zamiast seala i plagi 2 smothery.


to chyba ten przykład, no ale niestety z niego niewiele rzeczy mnie urządza:
- gram na 3 mainowe terapie jako discard (no, będę na dniach :P) i dodawanie do tego duressów byłoby chyba przesadą
- plagi ok, mam :P
- chille - niedostępne, więc odpadają...
- seal - nie widzę go tu zbytnio...

co w tym sidzie ma mnie bronić przed fluxem? duress? wole nie ryzykować że opp będzie mał fartowego topdecka w 2/3 turze... głównym dylematem jest teraz dla mnie seal of cleansing vs disenchant i proporcje z kami...
 
ŁÓkASZ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 1:43 pm

pn maja 09, 2005 8:27 am

A teraz z innej paki, ja uwazam ze fling affinity jest lepsze od tego z W poniewarz jest duzo szybsze, potrafi zabic w 3 turze i ma odpowiedz na jakies krity jezeli mamy flinga, a denerwuje nas jakis krit, widziałem wersję która grała bez platinguw i z enforcerami w sb, na własne oczy widziałem jak jedzie za 20 atogiem z fliongiem w 3 turze.
 
Awatar użytkownika
web2k
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr maja 14, 2003 9:43 am

pn maja 09, 2005 10:45 am

spoko-Fling Affi jest bardzo szybkie,wlasnie zamierzam je wyprobowac ale wydaje sie byc troche niestabilne.
co do sidu w affinity-jesli gramy wersja UB to rzeczywiscie side Elda jest bardzo dobrym przykladem a 7 Non-art landow w decku pozwala nam sie skutecznie bronic przed fluxem
Fling lub UBW afii zas rzeczywiscie musza miec jakies kami albo disenchanty/seale
pozdro
 
ŁÓkASZ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 1:43 pm

pn maja 09, 2005 11:17 am

Wchodząc na starcity games natknąłem sie na dziwne okreslenia ravagera affinity typu:brutalny deck, sporo muwi się tam o banach affi albo o przedrukach fluxa, wg mnie jedyne co moze dostac bana to vial, ale to bedzie bolesne, bez viala affi nie ma takiego kopa i elementu zaskoczenia chociarz by z dyscypliny w instancie chodz nadal ma ten potencjał szybkiego killa.
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pn maja 09, 2005 1:26 pm

Jeśłi chodzi o same bany to IMO ban Discipla w zupełności by wystarczył. POdobnie myślałem żeby zrobili w T2 bo ban Viala to nie tylko cios dla Affka ale także i dla Gobbosów.
 
ŁÓkASZ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 1:43 pm

śr maja 11, 2005 9:12 pm

Sam gram affinity, nie posiadam viali, gra bez nich jest dosc trudna, zeby sie dobrze wysypac trzeba mieć dobrą rękę, bez viala jest dosc ciezko z goblinkami, strzelają w nasze dyscypliny/myry, i maja wiekszy card advantage,gra opiera się na tym zeby upchnąć jakos tą dyscypline z ravem na stuł i zaswięcic na cos latającego, co przy większosci naporuw jest dosc trudne,niestety jednak prawda jest smutna vialowi blizej do bana niz dyscyplinie, dyscyplina dopiero syci w połączniu z ravagerem a vial robi to wszędzie nie muwiąc juz o goblinach które za pomocą viala potrafią czasami wiecej niz ravager.
 
Awatar użytkownika
nightspirit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 353
Rejestracja: sob lip 17, 2004 6:46 pm

śr maja 11, 2005 10:09 pm

ŁÓkASZ: Nie ma to jak zdania wielokrotnie złożone. Sprawiłeś, że czuję się jakbym znów czytał Ulissesa.
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

sob maja 14, 2005 6:18 pm

Sam gram affinity, nie posiadam viali, gra bez nich jest dosc trudna, zeby sie dobrze wysypac trzeba mieć dobrą rękę, bez viala jest dosc ciezko z goblinkami, strzelają w nasze dyscypliny/myry, i maja wiekszy card advantage


Gra z goblinami jest trudna bez względu na to czy masz te viale czy nie i one nie poprawiają znacząco tego matchupu, który jest trochę niekorzystny wg mnie.

prawda jest smutna vialowi blizej do bana niz dyscyplinie, dyscyplina dopiero syci w połączniu z ravagerem a vial robi to wszędzie


Nie wiem po co ta dyskusja o banach, nie o tym chyba wątek. Jak będą bany to będą, póki co ja nie widzę affinity jako talii którą trzeba obecnie banami stopować. Rozumiem że trochę możecie patrzeć przez new ext. , ale po co teraz tym sobie głowę zawracać .

nie muwiąc juz o goblinach które za pomocą viala potrafią czasami wiecej niz ravager.


No więc ja odniosłem wrażenie że Viale w Affinity nie są tak super sycące jak w kilu innych deckach, vide gobliny gdzie działają super przy odpowiednim mainie- co nie znaczy że złe zaraz ;). :razz:
 
Awatar użytkownika
SceNtriC
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:16 pm

sob maja 14, 2005 6:31 pm

Ale prawda jest taka, że Vial jest ostatnio chyba najbardziej poszukiwanym towarem. Gra w wielu deckach i jest to jeden z tych uncommonów, które mogłyby być rarami. Nie chciałbym jednak i nie sądzę, aby doczekały się bana.

Przy okazji - co można jeszcze zmienić w tym sidzie, bo przeszedł on wszystkie chyba modyfikacje (wersja UBrw):

4 Duress/Cabal Therapy
3 Kami of Ancient Law
3 Disenchant
2 Wash Out
3 Engineered Plague

Zastanawiam się nad sposobnością dania do 4 plag i disenchantów, usunięcia outów i Kami. Zostaną wtedy 3 sloty, prawdopodnie na chille (albo coś jeszcze innego). Czy to dobry pomysł?
 
Awatar użytkownika
web2k
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr maja 14, 2003 9:43 am

sob maja 14, 2005 9:10 pm

3 kami of ancient law
3 absolute law
4 pyrostatic pillar
3 plagi
2 overload
ja teraz tak to widze
pozdro
 
Awatar użytkownika
nightspirit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 353
Rejestracja: sob lip 17, 2004 6:46 pm

sob maja 14, 2005 11:02 pm

SceNtriC pisze:
Zastanawiam się nad sposobnością dania do 4 plag i disenchantów, usunięcia outów i Kami. Zostaną wtedy 3 sloty, prawdopodnie na chille (albo coś jeszcze innego). Czy to dobry pomysł?


Chill na gobasy aż tak dobrze nie działa z racji obecności fiolki i musi podejśc od razu by miało wogole sens. Polecam 3 smothery - bardzo uniwersalna karta na wiele pojedynów.

Pozatym dyskusja o sajdach jest nieco bezcelowa, gdy rozpatrywuje się ją w oderwaniu od meta. Web2k podal wersje z pillarami, która na jego meta, gdzie być może występuje alluren/desire może być użyteczne, ale w meta katowickim byłoby martwym slotem, gdyż combo w takiej postaci tutaj praktycznie nie istnieje. Z tych powodów licytowanie się kto wymyslił lepszy sajd w takiej formie wymiany informacji jest bez sensu.

Tak samo ma się dyskusja o banie viala. Jeśli kiedykolwiek mieliby zbanować viala, to napewno nie mając na uwadze affinity, lecz w pierwszej kolejności deck pełen małych zielonych ludków.
 
Awatar użytkownika
web2k
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr maja 14, 2003 9:43 am

sob maja 14, 2005 11:11 pm

siemka
hmmmmmmm.............................
czy pillar przypadkiem nie jest dosyc dobry na toga??????????????????????
bo imo jest mega zajebisty-wszystkie drawy oprocz fofa,wisze sam togi,edykty,fire/ice etc. poza tym kazde uzycie kijaszka kosztuje 2 damage
pozdro
 
ŁÓkASZ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 1:43 pm

ndz maja 15, 2005 12:08 pm

NIezłe, naprawde niezłe, pyrostatic pillar moze czasami zabolec nas ale my nie mamy w wiekszosci tanich kart ,dlatego czasami inne decki boli to bardziej niz nas,zaś moim pomysłem jes włozenie Aether spellbomb-powud jest dosc jasny:po rotacji moze grac duuuzo T&N z kturym nie mamy najlepiej a wystarczy jeden Aether i to go niezle przystopuje.
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

ndz maja 15, 2005 3:48 pm

A może ktoś by się podzielił tym co side out w poszczególnych matchupach? Ostatnio grałem tym deckiem na Ext. i sprawiało mi to sporo problemów tzn: 'pożycz decka i pełno błędów zrób'
 
Awatar użytkownika
web2k
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr maja 14, 2003 9:43 am

ndz maja 15, 2005 4:14 pm

eheh sideout to odwieczny problem zwlaszcza w affinity.ja osobiscie np na toga wysidowuje enforcery.zawsze wysidowac mozna 1x sfera 1x worker etc.
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

wt maja 17, 2005 11:25 am

Z tym sideoutem problem bo jeżeli poleci 1 worker 1 enforcer 1 somber 1 sphera to ścinamy strasznie stworki w decku i czasem możemy się zdziwić że nie ma naporu.

W UB zakładałem że pierwsze co to będą wylatywać Welding Jary, ale w kilku matchupach za bardzo mi się podobały w wielu sytuacjach żeby się pozbywać więcej niż 1.
 
Awatar użytkownika
hiob
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 12, 2004 7:12 pm

wt maja 17, 2005 1:32 pm

Jak sądzicie do maina lepiej dać słoiki czy ornithoptery? a może by tak dać po 2? -> czy raczej 4 jednego?
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

wt maja 17, 2005 4:37 pm

Mi osobiscie nie podoba sie tak bardzo Ornithopter w tym decku. Niby szybko nabija nam affinity i świetnie potrafi zabierać życie w połączeniu z Cranialem, ale sam z siebie ma 0 z przodu i nie robi zupełnie nic stanowiąc dość często martwą, a na bank mało naporową kartę na stole.
 
Yooreck
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: śr lut 25, 2004 5:27 pm

wt maja 17, 2005 5:37 pm

Ja nie mogę się zgodzić co do tego, że Ornithopter jest słaby. Jeżeli grasz 4 Craniale, to można grać 2-3 Ornithoptery. Jeżeli jeszcze dorzucisz kilka Hoverguardów, to mirror gra się dużo przyjemniej.
Oczywiście jeżeli nastawisz swój build inaczej (mniej Craniali), to Ornithopter będzie dosyć słaby.
 
Awatar użytkownika
web2k
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr maja 14, 2003 9:43 am

wt maja 17, 2005 6:14 pm

siemka
wedlug mnie w affinity nie ma miejsca na Ornitopterki a nawet sloiki czesto sie nie mieszcza
jesli chcecie dobry spis UB affi to zajrzyjcie do zwyciesskich talii->PTq Philadelfia->deck Przemka Wołowca lub Rafała Arendta(to tez chyba bylo UB)
poza tym jesli miescicie takie smieci do decku to czy wy wogole gracie na Tangle Wire???????????????????????????????????????????????????????????????
bo to imo podstawa
pozdro
 
Saraneth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: wt sty 25, 2005 3:08 pm

wt maja 17, 2005 10:35 pm

web2k pisze:
poza tym jesli miescicie takie smieci do decku to czy wy wogole gracie na Tangle Wire???????????????????????????????????????????????????????????????

nie
akurat Tangle Wire jest najlepsze jak masz właśnie Orni czy Jary w decku :P

my current build:

3x Blinkmoth Nexus
3x Glimmervoid
4x Seat of the Synod
4x Vault of Whispers
4x Ancient Den
2x Darksteel Citadel

4x Arcbound Worker
4x Arcbound Ravager
4x Disciple of the Vault
4x Frogmite
3x Myr Enforcer
3x Ornithopter

4x Chromatic Sphere
4x Cranial Plating
4x Thoughtcast
3x Aether Vial
3x Cabal Therapy

[SB] 3x Kami of Ancient Law
[SB] 4x Seal of Cleansing
[SB] 4x Smother
[SB] 4x Engineered Plague

taki trochę niestandardowy build, ale jest w miare stabilny.. prosze o komentarze :P
 
Awatar użytkownika
shtchepan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 8:23 pm

śr maja 18, 2005 10:01 am

Co do tego buildu ja bym zrobił takie zmiany:
out - 1x Nexus, 1x Sfera
in - 1x Cytadela, 1x Enforcer
Imo nie potrzebne są aż 3 Nexusy, poza tym co do mana base osobiście gram na 19 landach i uważam że tyle wystarcza. Z czasem i tak się szybko wykładamy bez potrzeby posiadania dużej ilości many.
Teraz ja zadam pytanie :P
W opublikowanym spoilerze SoK jest takie coś:
Pithing Needle 1
Artifact
As Pithing Needle comes into play, name a card.
Activated abilities of the named card can't be played unless they're mana abilities
Jak sądzicie, ma to szansę pograć, np. przeciwko Rockowi (pierniczek)?
 
Awatar użytkownika
web2k
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr maja 14, 2003 9:43 am

śr maja 18, 2005 1:42 pm

siemka
Pitting Needle bedzie gralo w kazdym decku i az nie dostanie bana calkowicie zmieni srodowisko
hmmmmm............affinity bez wirow to jak RDW bez Land Control
caly czas mysle czym zastapie wirka po rotacji a ty teraz z nich nie korzystasz-powodzenia

pozdro
 
Awatar użytkownika
hiob
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 12, 2004 7:12 pm

śr maja 18, 2005 1:45 pm

A mnie bardziej interesuje czy to ma sznase pograć w Affinity :
Erayo, Soratami Ascendant :1: :u:
Legendary Creature - Moonfolk Monk
Flying
Whenever the fourth spell of a turn is played, flip Erayo, Soratami Ascendant.
1/1
/// FLIP ///
Erayo's Essence
Legendary Enchanment
Counter the first spell each opponent plays each turn.
#35/165
 
Saraneth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: wt sty 25, 2005 3:08 pm

śr maja 18, 2005 3:23 pm

web2k pisze:
hmmmmm............affinity bez wirow to jak RDW bez Land Control
caly czas mysle czym zastapie wirka po rotacji a ty teraz z nich nie korzystasz-powodzenia


no a jednak affi bez wirow jest chyba wiecej niz z wirami :>

te bez sobie nie radza chyba jakos najgorzej, niech mnie ktos poprawi jak sie myle
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

śr maja 18, 2005 3:26 pm

Needle będzie grane, zaś ten flipnięty koleś niestetyraczej nie - jest za wolny, nie generuje naporu, fakt że potem daje niezłą akceleracje po za tym czasami trudno znaleźc ta niebieską manę ( ale i tak łatwiej niż np biała :P) a po za tym musza byc grane 4 spelle w turze co nawet przy affi jest czasami ciężki.
 
Awatar użytkownika
dragonian
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 803
Rejestracja: wt wrz 24, 2002 9:46 pm

śr maja 18, 2005 4:48 pm

Shrek: Affi w drugiej truze spokojnie zagra 4 czary(szczegolnie ze on sie liczy).
Web:Ta a to affi co bylo drugie na PT-FlingAffinity nie mialo Tangle Wire i radzilo sobie raczej dobrze. Fling jest karta ktora wygryw przegrane juz gry... i to duzo czesciej niz Wire-sporo testowalem obie wersje.
 
Awatar użytkownika
web2k
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr maja 14, 2003 9:43 am

śr maja 18, 2005 8:48 pm

dragonian:ale fling affi jest mniej stabilne.zdecydowanie

pozdro
 
Eld

śr maja 18, 2005 9:20 pm

Czemu mniej stabilne, te 3 flingi tak mocno kopią całego decka ?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość