Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
RAVEHARD
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 31, 2019 10:27 am

RAVEHARD - magiczna gra karciana

czw sty 31, 2019 2:51 pm

Cześć wszystkim!   :wink: 

Jakiś czas temu ufundowaliśmy na wspieram.to naszą pierwszą grę planszową, casualowe PENNY DREADFUN: DUCHY, DEMONY, DICKENSY. Zachęceni ciepłym przyjęciem w internecie postanowiliśmy spróbować stworzyć coś bardziej skomplikowanego – rozbudowaną grę karcianą :) 

Obrazek
(przykładowe karty :) jest to oczywiście wersja stricte prototypowa i layouty i wszystko będzie zmieniane!)

RAVEHARD to karcianka inspirowana zarówno przez Magic: The Gathering (bo klasyczek), jak i karcianymi grami wideo, które czasem mogą sobie pozwolić na trochę więcej niż gry bez prądu. Chcieliśmy jednak wprowadzić sporo twistów do klasycznej formuły, stąd też połączyliśmy tradycyjną karciankę z grą towarzyską pokroju Mafii oraz dodaliśmy losowo generowany „Stosik Fabularny”, zbudowany z kart bossów, zdarzeń, etc., który tworzy niejako fabułę gry i prowadzi graczy przez ich przygodę. Sama gra rozgrywa się na corocznej magicznej imprezie czarodziejów, w trakcie której ktoś zamordował Arcymaga – a gracze muszą rozwiązać zagadkę zbrodni, wiedząc, że to jedno z nich jest mordercą

To tak w dużym skrócie :) na chwilę obecną w wersji podstawowej gracze wybierają na początku gry swoje talie (klasyczną, współczesną lub majestatyczną – bo to jednak poważna – choć techno – impreza i niektórzy magowie chcieli prezentować się jak najbardziej imponująco  :wink: ); poza tym na stole dostępne są talie zaklęć ogólnych oraz karty czarnej magii, które są bardzo potężne – ale ryzykowne, bo mogą graczom zaszkodzić!

Obrazek
(prototypowe karty postaci! chcielibyśmy, żeby postać każdego gracza miała swoje własne unikalne cechy i umiejętności; można też zauważyć powyżej, że nasze ilustratorki bawią się z różnymi konwencjami - chcieliśmy oddać hołd klasycznym karciankom ilustrowanym przez różnych artystów :) )

Jeśli chodzi o setting i art-style, postanowiliśmy spróbować sił w stylistyce lat 80. połączonych z rave party – czyli można spodziewać się dużo kolorów, laserów, nawiązań do końcowych 20 lat minionego wieku, cudownego kiczu, etc. Jednocześnie gra jest komediowa (w nastroju – mechanika jest potraktowana poważnie i ma być podstawą gry!) i rozgrywa się w magicznym świecie, więc mamy różne magiczne stwory pokroju Nieżywiołaków ognia (spala się takowy bardzo szybko :( ) lub Społem Golemów (czyli niezadowolonych golemów stworzonych przez magów do pracy w sklepach spożywczych) :D

Naturalnie, gry karciane są gatunkiem bardzo rozbudowanym i wymagającym, stąd też najważniejsza jest dla nas mechanika – i dlatego też postanowiliśmy zacząć ten wątek, licząc na Waszą pomoc. Chcielibyśmy poznać Wasze opinie na temat wielu zagadnień, które pomogą nam zrobić z RAVEHARD coś naprawdę imponującego – a pytanie na dziś brzmi:

Jakie Waszym zdaniem są najbardziej podstawowe/częste błędy popełniane przez twórców karcianek? Gier z tego gatunku jest na rynku mnóstwo – zarówno analogowych, jak i cyfrowych; każdy jednak ma swoich faworytów... a więc jakie błędy są popełniane przy tych karciankach, które Wam nie przypadają do gustu? :)

Obrazek
(fotka - i pozdrowienia! - z magicznej rave'owej imprezy! :D)
 
Awatar użytkownika
Exar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 9:01 am

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

sob lut 02, 2019 9:41 am

Mnie osobiście boli, gdy gra jest od 1 do 4 osób, a podstawka na taką grę nie pozwala.
 
Awatar użytkownika
Exar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 9:01 am

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

sob lut 02, 2019 2:47 pm

Jeszcze kilka:
1. Ta sama funkcja karty, a inny koszt. Przykład z M:tG: Cancel 1UU, Counters Pell (UU) - obie robią to samo a jedna jest droższa.
2. Karty, którymi nie da się grać, bo są po prostu strasznie słabe. Masę tego jest w M:tG, było jeszcze więcej w Star Wars CCG. Każda (dosłownie) karta powinna być przydatna w tej lub innej konfiguracji. Było tak w Android: Netrunner (przynajmniej w dużej mierze).
3. Do zastanowienia liczba kopii w talii i liczba kart dostępnych w podstawce/dodatkach. Bzdurą było w Androidzie, że niektórych kart nie było wystarczająco dużo w podstawce a z kolei w dodatkach dawali 3 kopie kart, których jedna wystarczyła (Netrunner).
 
Awatar użytkownika
RAVEHARD
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 31, 2019 10:27 am

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

wt lut 05, 2019 3:32 pm

Exar pisze:
Mnie osobiście boli, gdy gra jest od 1 do 4 osób, a podstawka na taką grę nie pozwala.

Cześć! Dzięki wielkie za odpowiedź! :)
My na chwilę obecną celujemy w grę dla 3-5 osób, bardziej towarzyską niż pojedynkową 1v1 :) Ale bardzo chcemy też zrobić tryby dla 2 osób, i pojedynkowy, i drugi, coopowy - ale to liczymy na sukces naszej kampanii na wspieram.to, żeby móc rozwinąć grę w każdym kierunku :)
Exar pisze:
Jeszcze kilka:
1. Ta sama funkcja karty, a inny koszt. Przykład z M:tG: Cancel 1UU, Counters Pell (UU) - obie robią to samo a jedna jest droższa.
2. Karty, którymi nie da się grać, bo są po prostu strasznie słabe. Masę tego jest w M:tG, było jeszcze więcej w Star Wars CCG. Każda (dosłownie) karta powinna być przydatna w tej lub innej konfiguracji. Było tak w Android: Netrunner (przynajmniej w dużej mierze).
3. Do zastanowienia liczba kopii w talii i liczba kart dostępnych w podstawce/dodatkach. Bzdurą było w Androidzie, że niektórych kart nie było wystarczająco dużo w podstawce a z kolei w dodatkach dawali 3 kopie kart, których jedna wystarczyła (Netrunner).

1. Taak, Magici potrafią być trochę wtórne; ile goblinów 1/1 człowiek może mieć w talii? :D my na szczęście nie robimy gry kolekcjonerskiej z odgórnym wymogiem ile w danej serii musi się znaleźć kart, a grę karciano-towarzyską, gdzie talie są z góry ustalone - więc wszystko ma swoje własne i unikatowe funkcjonowanie :)
2. To j/w :) widzę, że nie podobają Ci się podobne rzeczy, co naszem teamowi, gdy zaczynaliśmy budować RAVEHARD! :D ale tak, no to jest problem wielu karcianek, nawet najfajniejszych :(
3. Na chwilę obecną, jako że nie robimy gry kolekcjonerskiej, mamy sporą swobodę i myślimy o 24 kartach w talii - gra ma być szybka i dynamiczna, a gracze łączą swoje talie z ogólnodostępnymi kartami ze stosiku kart ogólnych i ze stosiku kart czarnej magii (potężny, ale jednorazowy efekt); pomaga to nauczyć graczy relatywnie szybko jak działa ich talia - a jednocześnie pozwala na różne kombosy i przemyślane strategie, gdy gracz się zagłębi w grę :) planujemy jednak w trakcie kampanii dodawać więcej kart do każdej talii (ale nie na tyle, by się rozjechał balans i podstawowa dynamika gry oczywiście, bo jednak mechanika jest priorytetem).
Jeśli masz jeszcze jakieś uwagi i rady albo może pytania co do gry - wal śmiało! :D zapraszamy też na fanpage RAVEHARD po różne nowinki! Powoli się rozkręcamy :) 
 
Awatar użytkownika
RAVEHARD
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 31, 2019 10:27 am

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

pn mar 04, 2019 12:21 pm

Cześć! Chcieliśmy zameldować o postępach prac! Ostatnio zrobiliśmy nowe layouty kart, co na ich temat sądzicie? Czy jest coś, co powinniśmy poprawić? A może coś Wam szczególnie przypadło do gustu? Będziemy wdzięczni za wszelkie opinie!  [img=15x0]https://www.gry-planszowe.pl/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Obrazek

Specjalnie podrzucamy karty, które pokazywałem wcześniej, żebyście mieli porównanie jak to wszystko się zmieniło :) 
 
Awatar użytkownika
Exar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 9:01 am

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

pn mar 04, 2019 1:51 pm

Jeśli te 1/1 są ważne w grze, to w pierwszej wersji było lepiej - większe i na środku.
 
Awatar użytkownika
Karriari
Szef działu
Szef działu
Posty: 294
Rejestracja: ndz maja 24, 2015 4:31 pm

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

pn mar 04, 2019 4:29 pm

Ogólnie czcionka pod obrazkiem sprawia wrażenie za małej.
 
Awatar użytkownika
RAVEHARD
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 31, 2019 10:27 am

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

ndz kwie 07, 2019 1:49 pm

Cześć wszystkim!

Ruszyliśmy z kampanią i już mamy 70%. Jeżeli ktoś jest zainteresowany, podsyłam linka: https://wspieram.to/RAVEHARD

Jeszcze raz wszystkie informacje o naszej grze:

Źle się dzieje w magicznym świecie Labamba…
[justify]Doroczna techno-impreza, na której musi pojawić się każdy szanujący się mag i czarodziejka, była tak epicka, że o poranku skacowani, zmęczeni goście dokonali przerażającego odkrycia… ktoś zamordował Arcymaga![/justify]
Nie wiadomo jak. Nie wiadomo kiedy. Nawet sam morderca nie wie, co zrobił, bo mało kto pamięta wydarzenia minionej, imprezowej nocy. Niestety, według odwiecznych praw Labamby, zabójca Arcymaga może stać się potężnym Darkcymagiem, sprowadzając tym samym Ciemność na całą krainę! A trzeba wiedzieć, że Ciemność najbardziej nienawidzi dobrej zabawy, techno, laserów i brokatu — czyli wszystkiego, co jest bliskie czarodziejskiemu światu. Pora zatem wziąć się w garść, przywdziać na obolałe głowy odblaskowe czapeczki detektywów, rozwiązać zagadkę  oraz złapać mordercę, nim ten urośnie w siłę i zapoluje na resztę graczy!

Ravehard: Magiczna Gra Karciana przeznaczona jest dla 3-5 graczy w wieku 12+. Łączy w sobie elementy klasycznej gry karcianej, gry blefu i dedukcji oraz gry kooperacyjnej.

[justify]W czasie trwającej trzy rundy rozgrywki gracze będą współpracować, by pokonać groźnych bossów i ich popleczników oraz przetrwać nieprzewidywalne zdarzenia. Po każdej rundzie uczestnicy rozgrywki zdobywają dowody, które pozwolą im ustalić narzędzie zbrodni oraz odkryć, co naprawdę się wydarzyło.[/justify]
Po przejściu pierwszego etapu zmagań, gracze dotrą do komnaty Arcymaga. Jeżeli są pewni, kto spośród nich jest mordercą, mogą go wytypować i obezwładnić – wtedy wygrywają dobrzy. Jeżeli nie ‒ morderca ujawni się i zapoluje na pozostałych magów.


W aktualizacjach możecie także zobaczyć parę ciekawych rzeczy, jeżeli potrzebujecie więcej informacji:

Najnowszy layout kart: 
https://wspieram.to/RAVEHARD?pokaz_projekt=1&active_tab=aktualizacje#a6786

Instrukcję:
https://wspieram.to/RAVEHARD?pokaz_projekt=1&active_tab=aktualizacje#a6793

Oraz konkurs na Cthulhu jako bossa:
https://wspieram.to/RAVEHARD?pokaz_projekt=1&active_tab=aktualizacje#a6791

Dajcie koniecznie znać co sądzicie i czy wam się podoba lub nie pomysł na naszą grę. Wszystkie merytoryczne uwagi będą mile widziane!
 
Awatar użytkownika
Exar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 9:01 am

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

ndz kwie 07, 2019 7:34 pm

Nowy layout - na plus - patrz nasza poprzednia dyskusja. Czy planujecie wersję dla 2 osób?

Cthulhu jako Boss? Nie jestem przekonany, bo ostatnio Cthulhu jest wszędzie, ale może się sprawdzi - wszak celujecie w ludzi, którzy kumają co znaczy Boss...:)
 
Awatar użytkownika
RAVEHARD
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 31, 2019 10:27 am

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

wt kwie 09, 2019 9:13 am

Dzięki! Cała gra będzie miała ostatecznie taki layout!

Cthulhu jako boss - nie mogło go zabraknąć! :D

Teraz próbujemy odblokować za to tryb dwuosobowy:

https://www.facebook.com/ravehardthegame/photos/a.297521957573497/327334814592211/?type=3&theater

Zapraszam do wzięcia udziału!

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość