Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

wt paź 05, 2010 11:43 pm

Obrazek


Jako że mam małe doświadczenie w prowadzeniu Reanimatora prosił bym o poradę w pewnych sprawach. Najpierw może przedstawię swój deck:

3 Polluted Delta
2 Misty Rainforest
2 Verdant Catacombs
4 City of Brass
4 swamp
4 island

1 Inkwell Leviathan
1 Iona, Shield of Emeria
1 It That Betrays
1 Sphinx of the Steel Wind
1 Akroma Angel of Wrath
1 Terastodon
1 Empyrial Archangel


4 Careful Study
4 Exhume
3 Reanimate
1 Animate Dead
3 Inquisition of Kozilek
4 Brainstorm
4 Daze
2 Entomb
3 Spell Snare
2 Ponder
1 Turbulent Dreams
2 Pithing Needle
1 Buried Alive

Jako że gram na turniejach na których nie można mieć proksów a chciał bym się nie tylko pokazać z reanimatorem ale i coś ugrać proszę o radę w sprawach:

1-w/w rozpiska nie gra :mrgreen:

2- Jeden z głównych problemów to mana base. Wiem że fetche fajnie siadają pod duale i jako przetasowanie biblioteki po kiepskim brainstormie ale czy w tej rozpisce oprócz delty są aby potrzebne? Często zdarza mi się że na łapce zalegają mi karty danego koloru.

3- Drugi główny powód niedziałania decku to brak kluczowych 2entombów. Które są aktualnie dla mnie nie do zdobycia. Ciężko jest mi tak naprawdę tą rozpiską cokolwiek wpakować do grejwa z wyciągnięciem raczej nie mam problemu.
Często jest taka sytuacja że na ręce mam 1-2 krity i nie mam ich czym zdiscardować może włożę 2x putrid imp czy nawet 2-3 Skull Fracture żebym sam się discardował. Wiem że to desperacja ale już kilka razy 1-2 tura jak nie miałem czym usunąć krity to po prostu doprowadzałem do 8 kart na łapie :mrgreen:

4- Brak Fowów zastąpiłem Spell Snare ale nie wiem czy nie lepiej było by dać
Dispel?


No nic, napaliłem się na złożenie tego decku ale ciężko jest grać nim bez kluczowych kart. Może wy macie jakieś sensowne pomysły jak go ulepszyć by kombił się w max 3turze. Bo jak na razie po testach bez porno rozdania jest straszna lipa.

Proszę również o porady dotyczące sideboardu i ogólnie prowadzenie UB Reanimatora(może jakieś sztuczki, czasem nawet te małe jak np.przetasowanie po brainstormie są wskazane).

:help:
Ostatnio zmieniony śr lut 16, 2011 12:04 pm przez avatar86, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

wt lut 15, 2011 3:44 pm

UP :help:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: REANIMATOR

wt lut 15, 2011 6:06 pm

Do reanimacji brakuje bardzo dobrego typa - Pathrazer of Ulamog. Atak w drugiej turze - praktycznie kończy grę.

Z reanimowanych krit zostawiłbym jedynie:

1 Inkwell Leviathan
1 Iona, Shield of Emeria
1 It That Betrays - tu ewentualny ew. nowy kolos - (nazwy nie pomnę - kolo z infektem)
1 Sphinx of the Steel Wind
1 Terastodon
+ wspomniany pathrazer.


Talia została pozbawiona Mystical Tutora, dlatego komplet Entombów jest IMO nieodzowny, bo reanimator bez nich jest niestety talią do wielkiej bani. (próbowałem kiedyś złożyć reanimatora bez entombów i wiem, że to nie gra)

Spellsnare w tym decku to nieporozumienie. Z removalu może zaboleć Cię Terminate - który za często grany nie jest, Bo w legacy najczęściej spotykasz Swordsy, Pathy, i grający coraz częściej Ghastly Demise oraz Smother - które nie robią krzywdy żadnej twojej kreaturze.

Do zrzucenia celów pod reanimację, wrzucił bym Putrid Impy + Cabal Therapy. Te drugie w szczególności mogą zrobić Ci grę. Pierwszy raz możesz rzucić na ślepo - drugi raz poświęcasz impa dla flashbacka z terapii - wyrzucając przeciwnikowi kontry/removal. Nie jest to może wybitny tech, ale może siadać.

Co do prowadzenia, to idea jest prosta - byle jak najszybciej się skombić i wrzucić kabana. Jak grasz z kontrolą, to w pierwszej kolejności powinieneś wyczyścić rękę oponenta z zagrożeń w postaci kontr i/ lub removalu. Czyścisz łapkę najlepiej za pomocą Duress/Thoughtseize. I tyle. Z aggro powinieneś mieć do przodu.

Generalnie mam jedno "ale" do tej talii i to bardzo duże. Jest to deck bardzo wrażliwy na kontry, removal i gravehate. Po side może nie robić już kompletnie nic (i zwykle nie robi). Pierwszoturowy Relic, Krypta, czy najbardziej bolący- Layline - jak nie masz na łapce FOW-ów - zamyka całkowicie szanse na skombienie się.

Reasumując - bez FOW-ów i przynajmniej dwóch sztuk Misdirection i kompletu Entombów - ja tego decku nie widzę. bo jak uda Ci się zreanimować gościa i siądzie w niego removal - to z cała strategii dupcia bladziutka.

P.S. Igłami nie grałbym mainowo.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

śr lut 16, 2011 12:02 pm

Dobra może najpierw zajmę się mana base żeby wykluczyć ewentualne braki w kolorach. Bez duali które są u nas raczej nie osiągalne a jak są to za grube pieniądzę postanowiłem wczoraj poprzeglądać klaser z landami.

Po wczorajszym krótkim co prawda teście nawet miało to ręce i nogi.

3 Polluted Delta
1 Misty Rainforest do przetasowania/odessania
1 Verdant Catacombs do przetasowania/odessanie
4 City of Brass gorsza wersja duali
4 swamp
3 island
1 Urborg, Tomb of Yawgmoth robi z wyspy duala a z fetcha swampa
2 River of Tears nie wiem czemu nikt na nim nie gra rewelacyjnie siada pod fetcha

Myślę że ta rozpiska jest całkiem całkiem. Miałem jeszcze w planach upchać gdzieś jakieś 2 dark ritale, ale nie wiem czy to już nie zapychanie slotów które i tak są już na maxa "upchane".

Co do krit to rozpiska wyglądała by nastepująco:

Main:
1 Inkwell Leviathan
1 Iona, Shield of Emeria
1 It That Betrays
1 Sphinx of the Steel Wind
1 Terastodon
1 Pathrazer of Ulamog
2 Putrid Imp

Side:
1 Empyrial Archangel
1 Akroma Angel of Wrath
1 Realm Razer

Taka rozpiska mi w zupełności wystarczy wszysko z tego mam więc jest git :spoko:

No a teraz najtrudniejsza rzecz czyli główny main spelli. Może zacznę od tego co zostaje na 100%:


4 Careful Study
4 Brainstorm
2 Ponder
4 Exhume
3 Reanimate
1 Animate Dead
2 Entomb
3 Daze
2 Dispel/2 Spell Pierce
2 Misdirection
1 Turbulent Dreams

Zostaje 6 slotów na Kontry/Discard/Draw/Cofanie na łapke/Lub coś w stylu Static Orb czy Winter Orb
Myślałem jeszcze o Lotus Petalach.

No tak bym to widział na dzień dzisiejszy, a szperając sieć natknąłem się na Mono :b: reanimatora który jest strasznie prymitywnie złożony ale jak w 1 turze podejdzie nam fajna ręka (entomb+Dark Ritual+Reanimate) to może byś ciekawie ale wybiegam już chyba za daleko......

4x Dark Ritual
4x Entomb
4x Exhume
4x Reanimate
4x Burried Alive
4x Duress
4x Hymn to Tourach
4x Beseech the Queen

Z moim szczęściem PORNO mam tylko(aż) w sypialni po 22:00 :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

REANIMATOR

śr lut 16, 2011 2:48 pm

avatar86 pisze:
2 River of Tears nie wiem czemu nikt na nim nie gra rewelacyjnie siada pod fetcha


Nie bardzo rozumiem? Fetchem tego nie wyciągniesz, a odpalanie dla samego fixowania many jest IMO troszku pozbawione sensu.

avatar86 pisze:
Zostaje 6 slotów na Kontry/Discard/Draw/Cofanie na łapke/Lub coś w stylu Static Orb czy Winter Orb


Orby są w tej talii zbędne. Musisz zrobić wszystko, by jak najszybciej się skombić. Ja bym te sloty mimo wszystko przeznaczył na FOW-y :rockpunk: + może jednak dołożył ze dwa ponderki.

P.S. Reanimator mono B to jakiś dowcip. Zerowa kontrola drawu. Brak ochrony dla wrażych stworków (Choćby w postaci Imp's Mischief), Spelle za trzy mana. Dobry gracz wie, że jak w pierwszej turze leci Dark Ritual - to trzeba go skontrować Fowem/dazem/Spell Piercem - bo z tego mogą być kłopoty.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

REANIMATOR

śr lut 16, 2011 3:07 pm

Gizmoo pisze:
Spelle za trzy mana. Dobry gracz wie, że jak w pierwszej turze leci Dark Ritual - to trzeba go skontrować Fowem/dazem/Spell Piercem - bo z tego mogą być kłopoty.


Wszystko zależy od MU. Bardzo często wpuszcza się rituala kontrując to co z niego wychodzi. Bardzo często widywałem sytuację: dark ritual->entomb, opp w odpowiedzi spell Piecre. Jak dopłaci, to późniejsza kontra w rekursję kończy grę. Jak nie dopłaci to i tak jest disadvantage 2 za 1, bo z :b: :b: nic ciekawego nie zrobisz.

Wszystko zależy od builda, MU i Side, więc nie można odrazu ferować wyroku - że zawsze kontra w rituala.

PS. Gizmoo - zadzwoń do mnie, albopuść sms

PPS. Ponieważ Mystical ma bana, można kminić z Personal Tutor. Wiem że Sorc boli, ale lepszego, legalnego i pierwszoturowego tutorowania w tym archetypie nie znajdziesz.
Ostatnio zmieniony śr lut 16, 2011 3:10 pm przez Specu, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

śr lut 16, 2011 4:20 pm

Gizmoo pisze:
Nie bardzo rozumiem? Fetchem tego nie wyciągniesz, a odpalanie dla samego fixowania many jest IMO troszku pozbawione sensu.

Hmm wydawało mi się że to działa w ten sposób:

Mam na stole River of Tears tapuję go pod np.Brainstorma(odpala się umiejka) w tej samej turze wystawiam fetcha i odpalam go powiedzmy z końcem tury. Mam gratis :b: :b:. No i co nie warte zachodu żeby jeszcze exhumacje walnąć na koniec?

Gizmoo pisze:
Ja bym te sloty mimo wszystko przeznaczył na FOW-y

Nie mam ani FoWów ani 600zł na nie. Więc wybrałem zamiennik 2xMisdirection
i 2-3x Dispel. Nic innego w tej kwestii na dzień dzisiejszy nie wymyślę.
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

REANIMATOR

śr lut 16, 2011 4:28 pm

avatar86 pisze:
Mam na stole River of Tears tapuję go pod np.Brainstorma(odpala się umiejka) w tej samej turze wystawiam fetcha i odpalam go powiedzmy z końcem tury. Mam gratis :b: :b:.


Nie to nie działa w ten sposób. Ten ląd daje niebieską manę jak nie zagrasz lądu. A jak zagrasz, to za tapnięcie daje czarną ZAMIAST niebieskiej. Kiepski, sytuacyjny dual, który nie gra nigdzie. Już wolałbym zwykłego Islanda. Wyszukam fetchem i jeszcze nie jest łatwym celem pod Wastelanda.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

śr lut 16, 2011 4:51 pm

Gizmoo pisze:
Nie to nie działa w ten sposób

Zamiast FoWów kupię słownik j.angielskiego lub zrobię kurs czytania ze zrozumieniem :mrgreen:
Brakuje tylko słówka "additional".

EDIT:
Pasek samymi Putrid Impami by wygrał :mrgreen:
Ostatnio zmieniony śr lut 16, 2011 5:07 pm przez avatar86, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

REANIMATOR

śr lut 16, 2011 5:38 pm

Gizmoo pisze:
Nie to nie działa w ten sposób. Ten ląd daje niebieską manę jak nie zagrasz lądu. A jak zagrasz, to za tapnięcie daje czarną ZAMIAST niebieskiej. Kiepski, sytuacyjny dual, który nie gra nigdzie.


Nie przesadzaj. Swego czasu grywał w Ub Control - dobre rozwiązanie w ówczesnym T2 żeby mieć splash czarnego w bezdualowym formacie.
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: REANIMATOR

śr lut 16, 2011 6:13 pm

Napisałem "nie gra nigdzie" - czas teraźniejszy. Więc może napiszę - żadna konstrukcja w obecnym T2, EXT, Legacy, Vintage na nim nie gra. :razz:

Za to do woli mogą go sobie używać casualowcy, bo kosztuje coś koło 4-5zł. Więc jest tańszy nawet od painlandów.

A wracając do ogółu:

avatar86 pisze:
Nie mam ani FoWów ani 600zł na nie. Więc wybrałem zamiennik 2xMisdirection
i 2-3x Dispel. Nic innego w tej kwestii na dzień dzisiejszy nie wymyślę.


Wszystko o.k. Tylko jak przeciwnik zaczyna grę, to Misdirection/Dispel nie skontrują ci pierwszoturowej Tormod's Crypty, czy Relica. Nie wspominam o Trinispherce i Chalice za 1 - która zamykają ci praktycznie grę. Jak myślisz o śmiganiu tą talią turniejowo, to - jak za każdym razem powtarzam - nie ma miejsca na zamienniki i musisz rozważać jak największą ilość wariantów gry. Z ANT-em i TES-em masz praktycznie autowtopę, bo nie uda Ci się postawić pierwszoturowej Iony. No chyba, że upchniesz gdzieś cztery Mox Diamondy. :hahaha:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

czw lut 17, 2011 10:52 am

Gizmoo pisze:
Tylko jak przeciwnik zaczyna grę, to Misdirection/Dispel nie skontrują ci pierwszoturowej Tormod's Crypty, czy Relica. Nie wspominam o Trinispherce i Chalice za 1 - która zamykają ci praktycznie grę

A jak bym jeszcze może gdzieś wcisnął Stifle czy Trickbind co nie zmienia że i tak nie zagram ich w I turze przeciwnika.

Z tego co obserwuje to większość liczących się deckow do turniejowego Legacy mają:
Duale
FoWy
Goyfy
Konfidentów

Nic z tego nie mam czyli co mogę się porzegnać z turniejami?
Z obserwacji natomiast i po przeczytaniu pewnego posta(chyba Speca) stwierdzam że lepiej jest mieć "okrojony" main niż kiepską mana base. Tak przynajmniej mi sięwydaje.

Tak więc na razie dam sobie spokój z turniejami sankcjowanymi i popykam na "osiedlowym podwórku" i turnieje raczej fanowe które tylko w nazwie mają LEGACY.
Na w/w turniejach chyba mam szanse tym coś ugrać?

Czy nie lepiej było by zamiast 4x City of Brass dać 4x Underground River?
Po co się painować za :1: albo Watery Grave czy nawet 2x Darkslick Shores.

A co z tym Misdirection warto kupić bo jakoś go w rozpiskach nie widać?
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

REANIMATOR

czw lut 17, 2011 11:57 am

avatar86 pisze:
Nic z tego nie mam czyli co mogę się porzegnać z turniejami?


Konfidanci nie graja w reanimatorze, bo bez sensei byłoby to mega samobójcze. :wink:

A turniejowe granie wymaga niestety kierowania talią z ogólnie rozkminioną rozpiską. W zasadzie jedyne co można, a nawet trzeba, modyfikować - to side. Oczywiście przy każdym nowym secie mogą pojawić sie nowe karty, które nieco zmodyfikują archetyp, ale ostatnią kartą, która wprowadziła naprawdę istotne zmiany był Jace, the wallet sculptor i Vangevine, który doprowadził do bana SOTF. Mirrodin Besiged takiej rewolucji nie zrobił.

avatar86 pisze:
Na w/w turniejach chyba mam szanse tym coś ugrać?


Jak nikt nie gra FOW-ami to tak. Ale licz się z tym, że po pierwszym turnieju wszyscy wrzucą na side Layline of the Void, które absolutnie uniemożliwia Ci grę. :razz:

avatar86 pisze:
Czy nie lepiej było by zamiast 4x City of Brass dać 4x Underground River?


Ciut lepiej - ale w zasadzie bez znaczenia. I tak musisz się skombić do maks 3 tury, bo affka czy gobliny zjedzą cię na śniadanie.

avatar86 pisze:
A co z tym Misdirection warto kupić bo jakoś go w rozpiskach nie widać?


W rozpiskach nie widać, bo w rozpiskach jest FOW. Fow jest uniwersalny. Misdirection uniwersalny jest dużo mniej, ale może uratować tyłek. Trzy przykłady:

1. Oponent rzuca w ciebie Thoughtseize. Ty w odpowiedzi - Misdirection zmieniasz cel czaru. Zamiast ciebie - oponent musi wyrzucić kartę.

2. Oponent zagrywa removal w twoją krite np. W Pathrazera. Misdirection - zmieniasz cel w jego kreaturę.

3. Sinkhole w twój ląd. Misdirection - wybierasz ląd przeciwnika.

Misdirection nie jest grane w Reanimatorze bo grane są FOW-y. Jak ich nie masz to tańszym zamiennikiem może być Misdirection. Nie jest to rozwiązanie optymalne. Jedynie - tańsze. Misdirection grają we wszelakich rodzajach kombo-decków opartych na kreaturkach. Międzyinnymi dlatego, że w ten sposób możesz uchronić się przed discardem/removalem zagranym przez opa.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

czw lut 17, 2011 12:44 pm

Gizmoo pisze:
Konfidanci nie graja w reanimatorze, bo bez sensei byłoby to mega samobójcze

Chodziło mi raczej o wskazanie kart które grają wszędzie praktycznie.
Gizmoo pisze:
Jak nikt nie gra FOW-ami to tak. Ale licz się z tym, że po pierwszym turnieju wszyscy wrzucą na side Layline of the Void, które absolutnie uniemożliwia Ci grę.

FoWów na bank nik nie będzie miał bo proksy zakazane a studenciaki za biedni są(przynajmniej tak twierdzą).
Co do Layline of the Void to na open handzie tylko jest groźna. Jak podejdzie później to już mi nic nie zrobi, bardziej boję się krypt które są tanie do kupienia i grają za :0: czy relicta który też każdy ma w side.

Gizmoo pisze:
Ciut lepiej - ale w zasadzie bez znaczenia

Zawsze to 3HP więcej a przy reanimacji za 11 to ma znaczenie.

Misdirection fajna karta ponieważ opp nie możne przewidzieć co się stanie jak się zagra jakiegoś spella. Naprawdę podoba mi się to mam nadzieję tymczasowe rozwiązanie. Tak czy siak w klaserze warto ją mieć. :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: REANIMATOR

czw lut 17, 2011 1:11 pm

Dopiero teraz zauważyłem, że brakuje Blazing Archona, który robi grę z szybkimi aggro (np. Z gobasami). Wrzuć go do maina zamiast - It that Betrays. :spoko:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

czw lut 17, 2011 2:04 pm

Gizmoo pisze:
brakuje Blazing Archona Wrzuć go do maina zamiast - It that Betrays.

Miałeś zobaczyś w klaserach w niedzielę czy go Gooz ma :mrgreen:

brakuje Blazing Archona, który robi grę z szybkimi aggro np. Z gobasami

Albo z afką z którą wczoraj dostałem 2-1

Tak więc schemat zosawię pod max tier2 nic tym innego się nie ugra raczej. Lokalne turnieje niższego szczebla wchodzą w grę.

Rozpiska po waszych radach:

Mana:
4 Polluted Delta obowiązkowo
2 Misty Rainforest do przetasowania/odessania
2 Verdant Catacombs do przetasowania/odessanie
3 Watery Grave gorsza wersja duali
3 swamp
3 island
1 Urborg, Tomb of Yawgmoth robi z wyspy duala a z fetcha swampa myślę że sztukę można dać.

Krity:
1 Inkwell Leviathan
1 Iona, Shield of Emeria
1 Sphinx of the Steel Wind
1 Terastodon
1 Blazing Archon
2 Putrid Imp

Reszta:
4 Careful Study
4 Brainstorm
4 Ponder
4 Exhume
4 Reanimate
2 Entomb
3 Daze
2 Dispel/2 Spell Pierce
2 Misdirection
2 Burried Alive
1 Echoing Truth
3 Duress

A jak teraz, jeszcze nie testowałem ale wygląda solidnie. Myślę cały czas żeby te Duressy zamienić jednak na jakąś kontrę ale czasem ratują dupsko(Relic,Krypta,Swordsy,Pathy....których nie brakuję aktualnie w metagame)
Ostatnio zmieniony pt lut 18, 2011 1:41 pm przez avatar86, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

pn lut 21, 2011 10:51 am

W wolnej chwili potestowałem swoją wersję i powiem że dramatu nie ma w grze fun. Ale jak zrobiłem z niej rozpiske Tier1 to wymiatała. Największy problem w rozpisce to:

Brak min 2xFoWów,2duali i przynajmniej 2x tutor :cry:

W weekend miałem przyjemność zagrać po raz pierwszy z Merfolkami Tier1 i gościem który je ogarniał. Powiem jedno MASAKRA. :shock:

Sama budowa decku prosta jak cep ale działanie powalające. Grając ranimacją nie wygrałem ani razu nawet jak weszła iliona i wybrałem :u:. Podobnie było z Affką, gobsami, mono :b:. Dopiero Zoo i burn dawał rade z nimi.
Spodobał mi się ten deck(merfolki) ale widzę że jest na niego straszny hate więc pewnie na turniejach mało co ugrywa.

Jestem za to happy, że przegrał z moim fanowym deckiem Tier3 :B: :R: Discard.
"Dobra ryba to smazona ryba" :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

REANIMATOR

pn lut 21, 2011 2:50 pm

avatar86 pisze:
Spodobał mi się ten deck(merfolki) ale widzę że jest na niego straszny hate więc pewnie na turniejach mało co ugrywa.


Podobno dobry kierowca jest w stanie wygrać ze wszystkim. Ja tylko powiem, że nie ma szans, jeżeli całe meta buduje side z nastawieniem na hate jednej konstrukcji, bądź (jak ostatnio) tworzy wręcz anty-merfolkowe decki (brak islandów w obawie przed islandwalkiem + gros removalu).

Merfole to bez wątpienia najpopularniejszy obecnie deck Trier 1 w kraju (tuż obok Zoo, Banta i goblinów), lecz ostatnio gra nim to udręka. Podczas zeszło sobotniego turnieju LM Skut wymyślił nowego locka na merfole, w miejsce Llawanki:

Pithing Needle wcelowane w fiolkę + Choke. W trzeciej turze lockdown. :(

Ja zaś na własnej skórze poznałem inny tech - 2x Engineered Plague + Mass removal. Przykra jest niemoc, kiedy nie możesz zagrać nawet jednej ryby... :cry:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

pn mar 14, 2011 11:49 pm

Wracam wciąż w wolnych chwilach do modyfikowania swoich deczyw. Ostatnio wpadłem na pomysł wywalenia 2x Putrid Imp a wadzenie 2x Hapless Researcher.

Dlaczego?

Putrid Imp jak i Hapless Researcher są tylko po to żeby zdiscardować jakąś kreaturę z ręki. Wizard natomiast pozwoli nam jeszcze dobrać dodatkowo kartę i może zawsze blokować. Natomiast Putrid Imp ze względu na to że jest "czarny" raczej nie zejdzie od destroya.

Ot mega ulepszenie decku :mrgreen:

Pytanie nr.2
Który Land w w/w decku i w jakiej ilości będzie lepszy?
Darkslic Shores czy Drowned Catacomb
Ostatnio zmieniony pn mar 14, 2011 11:51 pm przez avatar86, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

REANIMATOR

wt mar 15, 2011 1:47 pm

avatar86 pisze:
Putrid Imp jak i Hapless Researcher są tylko po to żeby zdiscardować jakąś kreaturę z ręki. Wizard natomiast pozwoli nam jeszcze dobrać dodatkowo kartę i może zawsze blokować.


Jak tak podchodzisz do sprawy, to jeszcze lepszy jest Tireless Tribe, który rośnie od discardowanych kart. Świetna opcja na blokowanie Istigatorów i Lackeyów, którzy mogą napsuć krwi.
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

REANIMATOR

wt mar 15, 2011 3:18 pm

Jak już biedo mana base to darkslicki bo wchodzą odtapowane.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

pt mar 18, 2011 11:31 pm

Specu pisze:
Jak tak podchodzisz do sprawy, to jeszcze lepszy jest Tireless Tribe, który rośnie od discardowanych kart. Świetna opcja na blokowanie Istigatorów i Lackeyów, którzy mogą napsuć krwi.

Biały odpada bo nie mam duali w decku :razz:
Spas pisze:
Jak już biedo mana base to darkslicki bo wchodzą odtapowane.

Nie bardzo rozumiem, w obydwu wypadkach istnieje prawdopodobieństwo że wejdą tapniete lub nie. Pytanie było które są praktyczniejsze, czyli mniejsze prawdopodobieństwo wejścia stapowanego landu?
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

REANIMATOR

sob mar 19, 2011 9:11 am

Ale ty chcesz wygrać w jednej z pierwszych trzech tur, a wtedy bardzo potrzebna jest Ci odtapowana mana, którą da właśnie Schores, a nie Drowned Catacomb. Tzn. w drugiej turze już da się włożyć je odtapowane, ale jeśli masz dwie Katakumby na ręku to strasznie Cię to spowalnia.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

REANIMATOR

sob mar 19, 2011 3:37 pm

avatar86 pisze:
Biały odpada bo nie mam duali w decku


A po co duale? Można z powodzeniem grać na Gemstone Mine oraz City of Brass rozwiązujące problem kolorów many. Do tego wspomniane fetche i pare basiców na wypadek grania pod Blood Moonem :)
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

sob mar 19, 2011 9:32 pm

Thoctar i Specu macie rację. :spoko:

A jak już ewentualnie miał bym wsadzić kolor biały który jakoś do mnie nie przemawia (tylko pod 4karty) to od razu wpadł mi pomysł by dołożyć coś `ala Orim's Chant?
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

REANIMATOR

sob mar 19, 2011 9:37 pm

A jak już ewentualnie miał bym wsadzić kolor biały który jakoś do mnie nie przemawia (tylko pod 4karty) to od razu wpadł mi pomysł by dołożyć coś `ala Orim's Chant?

Może Silence? Bardzo spoko karcioszka, a przede wszystkim budżetowa, na luzie znajdziesz ją za maksimum piątaka :)

Thoctar i Specu macie rację. :spoko:

Zawsze mam rację :P
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

REANIMATOR

ndz mar 20, 2011 12:03 pm

Ta... poza momentami w których się mylisz...
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Re: REANIMATOR

śr mar 23, 2011 1:37 pm

Nie ma to jak cięta riposta nie mająca nic wspólnego z tematem :D
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

REANIMATOR

czw mar 24, 2011 9:55 pm

Po testowałem biały kolor....... odpada.

Zostaję przy sprawdzonym :b: :u:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: REANIMATOR

pt mar 25, 2011 9:37 am

Ale z jakimi kartami testowałeś ten biały kolor.

Pamiętaj, że masz dobry manabase do robienia myków z kolorami. Masz pierwsze primo City of BRass masz Gemstone Mine i masz Reflecting Pool. W sumie masz już 12 landów dających dowolny kolor many. Do tego możesz dać Forbidden Orchard i masz syty manabase.
Ostatnio zmieniony pt mar 25, 2011 9:37 am przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości