Stare porady Antary. Wciąż aktualne.
Nie widziałem tego nigdzie, więc doklejam do regulaminu.
Antara pisze:Kwestia konwencji:
-np. Gramy w konwencji mrocznej, proszę o tym pamiętać.
-np. Proszę przygotować się na dużą dawkę dobrego humoru i odwołań do świata rzeczywistego.
-np. Heroic fantasy.
Kwestia zgodności z settingiem:
-np. Wszelkie materiały kanoniczne zachowują ważność, data rozpoczęcia przygody to 595 YK.
-np. W moim FR postacie wysokopoziomowe są zdecydowanie rzadsze niż wynikałoby to z FRCS.
-np. Gramy w Greyhawku, ale stosując panteon FR.
-np. Siedemnaście lat temu w wyniku wybuchu wulkanu Waterdeep przestało istnieć. Mieszkańcy w większości wyemigrowali do New Waterdeep.
-np. Niebo nad Eberronem jest wg mnie zbyt pstrokate, rezygnujemy ze jedenastu księżyców i pierścienia Siberis.
-np. Gramy w moim świecie autorskim, oto kilka podstawowych faktów:
Kwestia zastosowania mechaniki:
-np. W tej sesji opieramy się na logice i zdrowym rozsądku, rezygnujemy z turlania kostkami.
-np. Walki będą rozgrywane systemowo, wszystkie rzuty wykonuje MG.
-np. Gramy korzystając z mechaniki 3.5, używamy sieciowego dice-rollera i linki do wyników wplatamy w notki sesyjne.
-np. Gramy wg mechaniki 3.0, z tą różnicą, że stosujemy system DR z 3.5.
-np. Mechanika rozstrzyga kwestie sporne. O konieczności odwołania się do niej decyduje MG.
Kwestia kontroli MG nad poczynaniami graczy:
-np. Gracze mają nieograniczoną swobodę, jednak opis konsekwencji ich czynów leży w gestii MG.
-np. Zanim gracz wyśle notkę sesyjną musi przedstawić ją MG do zaakceptowania.
-np. Gracze wchodzą w interakcję za światem na opisanych zasadach i sami opisują skutki niektórych swoich czynów.
-np. Gracze omawiają swoje działania z MG na GG i na tej podstawie piszą notkę.
Kwestia relacji wewnątrzdrużynowych:
-np. Ze względu na rozbieżność charakterów postaci konflikty w drużynie są akceptowane.
-np. Wasze postacie tworzą zgraną drużynę, ponieważ nie jedno przeszły już razem.
-np. Zwracam szczególną uwagę na interakcję między drużynowymi kapłanami.
Kwestia częstotliwości postowania:
-np. Gracz jest zobowiązany do postowania co najmniej dwa razy w tygodniu, w przeciwnym razie jego postać ginie w niewyjaśnionych okolicznościach.
-np. Tempo postowania ustalamy na jedną notkę na dzień, oczywiście bierzemy pod uwagę wypadki losowe.
Kwestia preferowanej długości postów:
-np. Nie liczy się długość, ważniejsza jest jakość
-np. Pojedyncza notka powinna mieć objętość dwóch akapitów.
-np. Gracze piszący posty jednolinijkowe nie są mile widziani.
Kwestia poprawności i schludności notek:
-np. Żadnych emotek, psują nastrój.
-np. W dialogach gracze mogą pozwolić sobie na używanie archaizmów, ale nigdzie indziej.
Kwestia zapisu dialogów:
-np. Dialogi piszemy kursywą oraz poprzedzamy myślnikiem.
-np. Do zaznaczania dialogów używamy cudzysłowu.
Kwestia zapisu myśli postaci:
-np. Myśli postaci zapisujemy wybranym przez siebie kolorem czcionki.
-np. Myśli postaci zaznaczamy z obu stron tyldą oraz piszemy kursywą.
Kwestia podpisy pod notkami graczy:
-np. Wyłączamy podpisy w notkach sesyjnych
-np. Gracze są proszeni o umieszczenie linku do sesji w swoim podpisie.
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 12:11 pm przez
dreamwalker, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: