Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

pn sty 08, 2007 7:08 pm

Szczerze mówiąc zastanawiam się. Chyba Mag zwycięża jak na razie. Zaawansowane postacie = większy power level, co mi osobiście odpowiada. Mógłbym pomyśleć też nad koncepcją postaci tak dla odmiany bardziej przystającą do drużyny (chodzi mi po głowie taki battle mage Strzał lub Mastigos Stopni lub Rady inspirowany "Innymi pieśniami" Dukaja).
 
Kastor Krieg

pn sty 08, 2007 8:33 pm

W high-levelowym Magu najchętniej zagrałbym jakimś bardzo fey-touched Acanthusem Strzał - może w ogóle zrobimy jakieś adamantowe speckomando? :razz:
 
Awatar użytkownika
arro
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 488
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 7:51 pm

pn sty 08, 2007 10:06 pm

Ja tez bylbym za tym zebysmy grali strzalkami (znowu zaczyna mnie ciagnac do jakiejs rozpierduchy na sesji). Tylko proponowalbym tym razem zrobic jakas sesje organizacyjna na ktoej stworzylibysmy w miare spojna druzyne, a nie grupke indywidualnosci. Ja chetnie zagralbym hedonistycznym acanthusem lub obrimosem (lowca potworow?). Ale dostosuje sie.
 
Kastor Krieg

pn sty 08, 2007 10:17 pm

No to Gerard Mastigosa, ty Obrimosa, ja Akantem - wszystko strzałki i owszem, walecznie bym pograł :D
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

pn sty 08, 2007 10:22 pm

Klimat, odgrywanie, kolor.

Jaaaaasne..

Rozpierducha to jest to:wink:!

Czyli trzech kolesi od bicia z nieco dopakowanymi statsami. Miodzio, juz mi sie podoba. Bede mogl wymyslac duuuuzo zlych potworow :wink:
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

pn sty 08, 2007 10:38 pm

I pozabijać graczy... :P ;)
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

pn sty 08, 2007 10:49 pm

Eeej no, jeśli sobie stworzę Mastigosa to jego shadow name będzie brzmiał "Jak Wysoko?"... :> Czytałeś Gruszczy "Inne Pieśni"? To będzie człowiek, który swoją wolę, i to jaki jest, swoją swoją Formę roztacza na ludzi wokół i zmienia rzeczywistość. Co prawda do pełni szczęścia potrzebowałby wszystkich Arkan (min. Matter, który jako Mastigos miałbym jako inferior), ale może uda się minimalistyczny efekt uzyskać tym, co się wykupi za 75 exp ;)

Ewentualnie, tak jak powiedziałem, battlemage, Obrimos Strzał. Albo Moros, takoż. Naczytałem się ostatnio Fullmetal Alchemist (gdzie tytułowy bohater jest państwowym, czytaj wojskowym, alchemikiem) i już wiem, jak powinni wyglądać alchemicy Strzał w nMagu ;)

EDIT:
Ewentualnie, jak bohater Innych Pieśni, mogę grać stategosem... znaczy się, taktykiem Strzał :) Wtedy Mastigos pasuje do Strzał, i koncepcja innopieśniowa zostaje zachowana. Ale nie będę dobry w wygrzewie... ech, trzeba się zabrać za rozdysponowywanie krop ;)
 
Kastor Krieg

wt sty 09, 2007 12:06 am

Wee, już widzę porządnie kopniętego gun-toting Acanthusa z wyśrubowanym Fate i gigantycznym Coolness Under Fire :razz:

I tak, chcę duuużo koloru, dużo miodnych opisów i bardzo intensywnej walki - wymagającej, ale nie stricte morderczej - ma być bardzo trudno, ale do zabawy. Odgrywania z mojej strony nie zabraknie, klimat też postaram się budować. Zamierzam szastać kolorem i świecić swoim fae nimbusem :)
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

wt sty 09, 2007 12:37 am

Dobra, ale od razu zaznaczę - tworząc Mastigosa, zakładam, że będzie to postać która wie czego chce, i narzuca swoją wolę innym - i ma do tego jak najbardziej narzędzia (Mind, wysokie społeczne). Również daje im wolną rękę wtedy, kiedy chce. Plus, tak jak powiedziałem, jeśli Strzała, to taktyk, więc kieruje oddziałem. Więc może być to potencjalny konflikt w drużynie, jeśli ktoś stwierdzi, że to mu nie pasi. Vide ostatnie przeprawy Cort-Sheldon. Wolałbym to omówić przed, a nie w trakcie.
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

wt sty 09, 2007 1:41 am

j00, wspaniale. Jakby ci pasowało w konwecji to weź się Gruszczy zgłoś po opracowany niedawno koncept takiego bondowego Q. ;>
Taki nic nie dający po sobie znać Obrimos z Transhuman Engeeniers. Z przepakowanymi zabawkami dla konkretnej kabały :>
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 09, 2007 2:02 am

OK, spokojnie panowie. Całą ta bandą AA (ktoś, kto wymyślał nazwy do nWoDu naprawdę miał - jak ktoś już gdzieś napisał - spaczone poczucie humoru - AA i WTF rządzą :wink:) zajmiemy się już niedługo, zrobimy sesję organizacyjną, zbudujemy drużynę, ja wcześniej przedstawię zarys kroniki i obszaru, na którym się będzie toczyć - dzięki temu łatwiej będzie zbudować motywację dla kręgu i postaci.

Teraz zaś pogadajmy o zbliżającej sie sesji. Czy gramy w piątek? To pytanie głównie do Arka i Gerarda, bo Ty, Kastor, skoro zmienił Ci się ostatnio nieco plan zajęć, chyba będziesz mógł? Ostateczne potwierdzenie od siebie będę mógł dać dopiero w czwartek po południu, bo póki co nie mam pojęcia, jak będzie wyglądała w moim przypadku praca nad projektem zaliczeniowym z jednego przedmiotu.

Co do ewentualnej sesji - przejrzyjcie poprzednie sesje i obczajcie, co jeszcze macie/mozecie zrobić. Czas zaczać zamykać wątki, niektóre pewnie odpuścić (chyba, że Arek będzie na przykład jeszcze chciał coś zrobić ze swoją kobietą, a Gerard mu w tym pomóc) i powoli zbliżać się do finału. Na jakiś zupełnie nowy wątek może liczyć tylko Gerard, bo on praktycznie nie ma nic własnego (pozwolisz jednak, że to będzie coś małego - żeby się nie rozciągnęło na zbyt wiele sesji).

Chciałbym też, byśmy zagrali troszkę dłużej niż zazwyczaj (tak pod siedem godzin) i możliwie dużo zrobili - głównie dlatego, że to zapewne ostatnia sesja w tym miesiącu, a następna dopiero po sesji (pewnie po 7 lutego w moim przypadku). Stąd prośba, byśmy wykorzystali ją możliwie dobrze. Ja spróbuję przygotować dużo elementów do każdego z potencjalnych questów, a Wy spróbujcie zaplanować, czym i jak mogą się Wasze postacią zająć. Najlepiej tak, byście mogli spróbować wciągnąć w to współtowarzyszy.
 
Kastor Krieg

wt sty 09, 2007 2:12 am

Gerard Heime pisze:
Dobra, ale od razu zaznaczę - tworząc Mastigosa, zakładam, że będzie to postać która wie czego chce, i narzuca swoją wolę innym - i ma do tego jak najbardziej narzędzia (Mind, wysokie społeczne). Również daje im wolną rękę wtedy, kiedy chce. Plus, tak jak powiedziałem, jeśli Strzała, to taktyk, więc kieruje oddziałem. Więc może być to potencjalny konflikt w drużynie, jeśli ktoś stwierdzi, że to mu nie pasi. Vide ostatnie przeprawy Cort-Sheldon. Wolałbym to omówić przed, a nie w trakcie.

Easy.

Postać której zarys mam w głowie, jest nieco wzorowana na Kastorze, moim staaaarym Ragabashu Fianna. To typ bety, dość uczciwie indywidualistycznego i samodzielnego doradcy, znającego jednak swoje miejsce w szyku hierarchii. Jeśli stworzysz i odegrasz wiarygodnego, silnego dowódcę i taktyka, moja postać odda się pod słuszne rozkazy z dziką rozkoszą. Bylebyś z sensem nas prowadził, bo jeśli się zaciukasz, to od mojej postaci pierwszej dostaniesz stawiającego do pionu slapa :razz:

Jeśli wyekstrahujecie sobie archetyp przez Acanthus >> fae touched >> Irish >> scout / ranger >> IRA >> Arrow >> lucky gun-toting war-mad bastard, to mniej więcej powinien zacząć wam się jawić fluff postaci. :)
 
Awatar użytkownika
arro
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 488
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 7:51 pm

wt sty 09, 2007 2:13 pm

Mnie niestety raczej w ten piatek nie bedzie :cry: . Poprostu nie wyrobie sie ze wszystkim co mam do zrobienia. Ostatnio (?) praca idzie mi baardzo powoli. Jakby cos sie zmienilo to sie jeszcze odezwe.
 
Kastor Krieg

wt sty 09, 2007 2:20 pm

Postaraj się, bo bardzo chętnie bym pograł, a to ostatnia szansa przed sesją już :?
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 09, 2007 5:02 pm

Arek: Najwyzej Carter wyjedzie w sprawach zwiazanych ze swoimi nowymi krewnymi. Trening, indoktrynacja lub cos w tym guscie.

Kastor: Poswiec pol godziny w czwartek i przemysl, co bys chcial robic i w ktorym kierunku dzialac - nie chce Cie przymuszac do robienia pewnych rzeczy, wiec lepiej, bys sam wybral, ktorymi sie zajmiesz.

Gerard: Innych piesni nie czytelm :( Moze AA aspirujacy do pozycji Adamantowego Mędrca, której mu z jakichś powodów wśród AA z jego dotychczasowego regionu zamieszkania odmówiono. Teraz pragnie dokonać czegoś wyjątkowo śmiałego i efektownego, a przy tym może niekoniecznie bezpiecznego?
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

wt sty 09, 2007 6:41 pm

Nom, ktoś w tym stylu.
Generalnie chodzi mi po głowie syn z rodu Proximi, najlepiej egipskiego lub perskiego, który chce iść w ślady swego ojca (właśnie Adamantowego Mędrca).
 
Kastor Krieg

wt sty 09, 2007 11:26 pm

Gruszczy, mate, powiedz mi jedną rzecz. Skoro zaczynamy grać z 75xp, czy mogę się, proszę, pozbyć syndromu niepotrzebnych Arkan? Tzn., jak na początku bierze się 2 + 2 + 1 (z czego minimum 2 i 1 w Primary) + 1 dowolne, to czy mogę rozdysponować sobie punkty tak, jak robiliśmy z Atrybutami i Umiejętnościami?

W Fate / Time obiecuję mieć 2 i 1 minimum, tak czy inaczej, ale nie chcę być przymuszonym koniecznie do trzeciego Arcanum, możliwe że będę chciał mieć tylko te dwa - dodatkowa kropa byłaby nie od rzeczy. Piątek miał i tak nie będę, czwórkę jeśli już (zapewne w Fate) tylko jedną.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

śr sty 10, 2007 3:00 am

Kastor:
Na początek możesz się pozbyć syndromu wymyślania ściem, umożliwiających podpakowanie postaci. Chryste, Kastor, jesteś zafajdanym kryptogamistą - czy raczej zwykłym powergamerem, który chce se podpakować postać. "Niepotrzebne arkana", też mi coś. Weź się lepiej za potencjał fabularny postaci, przeczytaj podrozdział o AA i pomyśl, jak stworzyć z innymi krąg oraz temat magiczny.

Gerard:
Jakieś kompleksy związane z panem ojcem będą? Czy raczej idziemy w "zabili mi/teraz się mszczę" i będziesz ganiał proroków? Jakieś szersze koneksje rodzinne z proximusami?

Wszyscy:
Czy chcecie grać w piątek niezależnie od tego, czy Arek będzie grał czy nie?
 
Kastor Krieg

śr sty 10, 2007 4:31 am

Gruszczy pisze:
Na początek możesz się pozbyć syndromu wymyślania ściem, umożliwiających podpakowanie postaci. Chryste, Kastor, jesteś zafajdanym kryptogamistą - czy raczej zwykłym powergamerem, który chce se podpakować postać. "Niepotrzebne arkana", też mi coś. Weź się lepiej za potencjał fabularny postaci, przeczytaj podrozdział o AA i pomyśl, jak stworzyć z innymi krąg oraz temat magiczny.

BS, my dear.
Tak samo, jak Sheldonowi zbędna była do tej pory (i pozostanie jak widzę) pierwsza kropka w Prime przemianowanym na Space teraz, w którego (2) też nie zdążę zainwestować, żeby jakkolwiek mieć podstawy go używać, tak mojej przyszłej postaci zbędne będzie trzecie Arkanum. Będzie mieć najpewniej Fate 4, Time 3 i nic więcej. Między innymi dlatego właśnie, że nic innego nie pasuje mi do rysującego mi się konceptu postaci.

Teraz powiedz mi proszę, dlaczego 12 kropek na Atrybuty zamiast 5/4/3, oraz analogicznie 22 kropki na Skille są perfectly OK, ale 6 kropek na Arkana już śmierdzi? A dokładniej, przesunięcie jednej kropki Common Arcana na tańsze (sic!) Arkanum Nadrzędne? No, straszny ze mnie powergamer, munchuję tak, że właśnie gwoli utrzymania w ryzach sensu postaci wywaliłem expy do śmieci. :roll:

Przestań proszę doszukiwać się u mnie postaw i zachowań tak naprawdę nieobecnych. Od paru naszych ostatnich rozmów usiłujesz mnie psychoanalizować, ani to przyjemne w dyskusji, ani owocne, ani trafne.

Właśnie po to chcę większej nieznacznie swobody w dysponowaniu kropkami, żeby nie tweakować, żeby nie kombinować. Ograniczenia nałożone na grupy atrybutów i umiejętności w nWoDzie to akurat jedna ze sztuczniejszych i bardziej chybionych rzeczy, bardzo żałuję iż nie pozbyto się tego w tej edycji.

Tak samo, jak mam prawo 3/4 kropek upchnąć w Mental Skills, jeśli koncept postaci tego wymaga, tak samo niezłym pomysłem byłoby, bym nie dysponował Arkanami których nie będę rozwijał, z których nie będę korzystał, a kropka z których przydałaby mi się w każdym z pozostałych. Oczywiście, mogę mieć kropkę w X, a kropkę do Fate albo Time dokupić. Ale każesz mi płacić dwa razy, co niekoniecznie jest fair. Nie do pomyślenia jest mag specjalizujący się w dwóch Arkanach, miast w trzech? Powiedziałem, nie dążę do piątki w niczym, czwórkę chcę mieć jedną i mogę ją mieć tak, czy inaczej. Wolę jednak Fate 4 i Time 3, niż Fate 4, Time 2 i 'i tak tego nie użyję, ani nie rozwinę, ani nie pasuje mi to do postaci' 1. Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli. Tak, umyślnie nie biorę Space, to również świadomy wybór, choć mogłoby bardzo podpakować postać. Jest to jednak zbyt egocentryczny drań, by był w stanie skoncentrować swą magię porządnie na czymś, co nie jest nim samym.

Call me a powergamer now. :papieros:

Czy chcecie grać w piątek niezależnie od tego, czy Arek będzie grał czy nie?

Ja chcę grać. Mogę grać z Gerardem tym razem, kein problem :)
Jakby Arkowi się jednak udało, tym fajniej. Postaram się dać znać, co do planów postaci na najbliższy czas. Prawdopodobnie trzeba będzie zająć się psim synem z parku i poszkolić młokosa.

No i oczywiście odwiedzić wreszcie pielęgniarkę :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

śr sty 10, 2007 7:10 am

Pomysl z "sumowaniem punktow" zamiast rozdzielnia ich w "5/4/3" sprawdza sie wysmienicie- tojedne z pierwszych home rule do ustalenia w WoDzie. :wink:

OMFG Prime i Space zbedne, nieptorzebne jako 3 Arcanum? :shock:
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

śr sty 10, 2007 9:27 am

Kastor Krieg pisze:
A dokładniej, przesunięcie jednej kropki Common Arcana na tańsze (sic!) Arkanum Nadrzędne? No, straszny ze mnie powergamer, munchuję tak, że właśnie gwoli utrzymania w ryzach sensu postaci wywaliłem expy do śmieci. :roll:


Tańsze? Kastorze, przepraszam, ale Ty umiesz liczyć?
Różnica między 3+2+1 a 3+3 lub 4+2 jest dość znacząca jeśli patrzymy na koszty. Choćby dlatego, że pierwsza kropka kosztuje 6-8 XP, zaś wykupienie trzeciej kropki we własnym arkanum to 18 XP (czwartej 24 XP), a jak widzę coś takiego właśnie chcesz zrobić.
Teraz oświeć mnie w jaki sposób 18 < 8 albo może przystopuj z teksami, bo Gruszczy ma rację co do tego co robisz - pakujesz sobie postać pod płaszczykiem kryptofabularnych zagrać, potem jeszcze twierdząc, że to osłabianie.

Kastor Krieg pisze:
Ograniczenia nałożone na grupy atrybutów i umiejętności w nWoDzie to akurat jedna ze sztuczniejszych i bardziej chybionych rzeczy, bardzo żałuję iż nie pozbyto się tego w tej edycji.


A moim zdaniem bardzo słusznie, że zostawiono. Pozwala pozbyć się części przekrętów.
U mnie taki home rule nie wchodzi, gracze jakoś nie narzekają i nie mają problemów ze zrobieniem ciekawych fabularnie postaci i z dostosowaniem do nich mechaniki.

Kastor Krieg pisze:
Call me a powergamer now. :papieros:


Żeby być powergamerem trzeba to jeszcze robić umiejętnie :P
 
Kastor Krieg

śr sty 10, 2007 12:13 pm

Swarog, Prime jest Sheldonowi zbędny poniżej 4, gdy mógłby manipulować Esencją, nie mam tyle XP żeby do tego nawet dążyć, tak samo Space poniżej 2 też jest mi zbędny. 2 już byłoby bardzo fajne, ale też nie mam na to XP, z tego co Gruszczy nam daje kupiłem sobie trochę socjali, dwie roty i teraz sępię na Gnozę 2, co pewnie mi wyjdzie na jednej z ostatnich sesji w kronice. Nie mam czasu rozwijać tej jednej kropki, a przydałaby mi się gdzie indziej.

Szczurze, jak widzisz, zdania są podzielone. U mnie, jak widać u Swaroga też, jest to podstawowa modyfikacja, tak samo jak była w oWoDzie - pozwala uniknąć niedorzeczności, gdy pakujesz kropki w Skille których nie powinieneś mieć tylko dlatego, że "zostało do wydania", a jednocześnie np. w innej ramce ci brakuje do tego co chciałbyś by postać umiała, i musisz się szczypać.

Co do Arkan zaś, miałem na myśli to, że jest tańsza w wypadku gdyby zażyczył sobie ją sprzedać w XP. Masz rację, że jest "cenniejsza" jeśli upchnie się ją jako pierwszą, z tym, że to są kropki początkowe i przeliczanie ich na XP tak naprawdę nie ma za wielkiego sensu - choćby tego finalnego +1 do czegokolwiek nie sposób przeliczyć, bo może to być 3cia, jak i 2ga czy 1sza kropka w Arkanum dowolnej "ważności" (x6, x7 albo x8 xp).

W myśl książkowych zasad mogę mieć 2/2/1/1, 2/2/2, 3/2/1, albo 2/3/1. Umyślnie pytam Gruszczego, czy będzie to wielkie halo, jeśli zechcę mieć 3/3 na starcie i dokupić do 4/3. Więcej Arkan nie potrzebuję. Jak mnie napadnie chęć na Space 2, dokupię sobie z XP z sesji. Wolę na razie podbić Gnozę czy Skille. Może jakąś rotę, czy dwie, jakieś dodatkowe Merity.

Teoretycznie, mogę wziąć Fate 3, Time 2, Space 1 i "hodować" tego Space'a na sesji już, ale jeśli zechcę podbić jak planuję do Fate 4, Time 3, Space 1, to odbije się to na Meritach, które można często wziąć tylko przy tworzeniu postaci. Wolałbym dostać modicum swobody i olać na razie Space'a. Na razie skupiając się na rzeczach istotniejszych dla postaci i jej ogólnego wydźwięku, niż "martwe" Arkanum zmuszające mnie do przepłacania za inne i płacenia za nie samo, którego na razie nie chcę, ani nie potrzebuję.

IMO czysta kwestia grzeczności i umowy dżentelmeńskiej z MG. Skoro dostajemy 75xp na wypakowanie się, więc gramy już znaczniejszej mocy magami, to czy naprawdę zaburzy równowagę posiadanie przeze mnie takiego zestawu Arkan, jaki pasuje mi do postaci? Chyba niekoniecznie, prawda?
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

śr sty 10, 2007 1:11 pm

Kastor Krieg pisze:
Szczurze, jak widzisz, zdania są podzielone.


No i niech będą, house rule jak house rule. Jak komuś pasuje albo pomaga w podginaniu postaci niech sobie tak gra - niemniej nwodowa mechanika nie jest na coś takiego uodporniona i postać która taką zmianę 'dobrze' wykorzysta będzie do przodu.

Kastor Krieg pisze:
Co do Arkan zaś, miałem na myśli to, że jest tańsza w wypadku gdyby zażyczył sobie ją sprzedać w XP.


I wymienić na Fate 4 jak sugerowałeś? Jasne, cholernie tańsza.

Kastor Krieg pisze:
Masz rację, że jest "cenniejsza" jeśli upchnie się ją jako pierwszą, z tym, że to są kropki początkowe i przeliczanie ich na XP tak naprawdę nie ma za wielkiego sensu[...]W myśl książkowych zasad mogę mieć 2/2/1/1, 2/2/2, 3/2/1, albo 2/3/1.


Ależ oczywiście, że można to przeliczyć i jasno wyjdzie, że to co sugerowałeś jest dla Ciebie korzyścią, a nie jak agresywnie wmawiałeś Gruszczemu stratą.
W przypadku maksymalnej wartości (czyli 3/2/1 i dobrania inferior) jest to odpowiednikiem 72 XP, zaś Twoje rozwiązania, odpowiednio (3/3) 72 XP lub (2/4) 78 XP. Pokaż mi proszę, gdzie tu jesteś stratny oraz jak to w ten sposób 'wywalasz expy do śmieci'. Albo jeśli nie potrafisz pokazać, to sie wycofaj z tych głupot, które powypisywałeś pod Gruszczego adresem.

Nie wspominając o detalu, że dobieranie sobie inferior na 3 jest średnio rozsądne w większości przypadków w grze, podczas gdy wymaksowanie sobie własnych arkan jest bardzo opłacalne podczas gry, bo zużywamy bardzo niewiele many ;>


W Skinchangers napisali jedną bardzo fajną rzecz, którą myślę, że powinieneś sobie wziąść do serca przed zabraniem się za RPG - jeśli masz dodatkowe punkty a nie pasują one do koncepcji postaci, zignoruj je i nie ładuj w niepasujące rzeczy.
Na razie (po raz kolejny jak widzę z opisów Waszych sesji) chcesz sobie dopakować postać niezgodnie z systemem. I pewnie oczekujesz, że tak jak za poprzednim razem (z nielegalnym używaniem efektów z Spirit 4) Gruszczy pójdzie ci na rękę i wyjdziesz z bardziej dopakowaną postacią niższym kosztem.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

śr sty 10, 2007 5:20 pm

Kastor:
Szczur chyba jasno wywiodl, iz bynajmniej sie w psychoanalize nie bawie. Wystarczy mi zupelnie arytmetyka szkolna do tego, by dostrzegac efekty Twojej koncepcji postaci. Co do dzielenia punktow dowolnie w umiejetnosciach i atrybutach, to tak sie sklada, iz nawet nie zapytales o zgode. Dostalem od razu na karcie wypelnione pola, a poniewaz kropka w ta czy w ta to akurat dla mnie najmniej istotna sprawa, totez zwyczajnie olalem. Zechciej jednak nie rozciagac tego na wszystkie inne statysyki - bo zwyczajnie jest to nieco inny przypadek, zgodny jasno nie wyrazalem i z kolei mnie nijak nie pasuje do koncepcji gry. Z cala rozprawa o tym, jak wiele poswiecasz ladujac kropke w glowne arkana rozprawil sie Szczur.

Jesli zas chodzi o Twoj gamizm to jest on juz dla mnie zupelnie naturalny. Domaganie sie przy kazdy rytuale kostek za kolor - czego w zaden racjonalny sposob nie da sie wyjasnic, proba ich wyciagania za wysoki rzut w rocie - czego tez nie da sie racjonalnie wyjasnic - to sa dosc oczywiste objawy tego nastawienia. Podobnie jak umiejetnosc stepping sideways - w zaden sposob nie wzbogaca ona gry ani w kolor, ani w ciekawe motywy fabularne. I dla mnie to wszystko jest ok wbrew pozorom - po prostu zwyczajnie za pomoca zasad bede Ci kontrowal Twoje - momentami nieczyste - zagrania oraz zwyczajnie nie pozwole na pewne rzeczy.

I tak zupelnie na marginesie: nie ma bezuzytecznych Arkan. Sa tylko takie, ktorych nie potrafi sie uzyc.

Wszyscy:
Po chwili namyslu sadze, ze zamiast 75 exp, bedzie ich az 100. Aczkolwiek naloze pewne ograniczenia, cobyscie mogli sie skupic na wymyslaniu fajnych rozwiazan fabularnych, a nie pakowania expow w co tylko sie da. Wygladaja tak:

Statystyki smiertelnika:
1) Atrybuty bez 1, maja byc zrownowazone.
2) Umiejetnosci bez przerzucania punktow, w kazdej grupie co najwyzej jeden skill wiekszy lub rowny 3. Najwyzej jeden skill rowny 4 lub 5.

Template magiczny - wszystko wedlug zasad, oprocz:
1) Punkty Meritow ida na merity, a nie na Gnoze.
2) Co najmniej dwa punkty meritow ida na merity z Maga.

Expy - pelna dowolnosc oprocz:
1) Gnoze nie wieksza niz 3.
2) Arkana nie wieksze niz 4.
3) Co namniej 4 arkana - macie miec szeroki wachlarz zaklec z praktyk odkrywania i poznania
4) Co najmniej 4 roty, w tym co najmniej 2 typowo ofensywne/defensywne (specyfika szkolenia).

Z expow z tego, co wymuszam zabierze Wam 7 (arkanum) + jakies 20 (roty). Reszte wydajecie, niemal jak chcecie.

Ale to potem. Teraz jeszcze nam zostalo troszke ze starej kroniki, poza tym na razie myslcie raczej tylko nad zarysem postaci i ew. statsow, bo wpierw bedzie trzeba dogadac wyglad kregu i jego celow (zamiast tylko indywidualnych celow postaci).

Co do sesji piatkowej ostatecznej informacji udziele jutro tak, jak mowilem wczesniej.
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

śr sty 10, 2007 8:39 pm

Sprostowanie: home rule do dowolnego rozdzielania punktow tyczy sie u mnie tylko atrybutow i skilli, poszczegolnych templatow juz nie.

co do Prime i Space oba te Arcana moaja juz naprawde baaardzo przyjemne zabawki na 1 kropce, o 2 nie wspominajac. Takze nawet wladowanie w niejednegu punkta nie boli, a czasmi moze uratowac zad. Chocby Omniwizja bodaj, czy jak sie nazywa ta rota z kontem widzenia 360 stopni.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

śr sty 10, 2007 11:56 pm

Statystyki smiertelnika:
1) Atrybuty bez 1, maja byc zrownowazone.
2) Umiejetnosci bez przerzucania punktow, w kazdej grupie co najwyzej jeden skill wiekszy lub rowny 3. Najwyzej jeden skill rowny 4 lub 5.


Moim zdaniem bez sensu. Co, będę chciał grać adeptem sztuk walki (taka stereotypowa Strzała), i będę miał maks brawl 3 i athletics 2 (bo nie można mieć więcej, niż jednej 3 w grupie)?

Atrybuty bez 1, to też trochę nie wiadomo z jakiego kapelusza wziąłeś. Ktoś tworzy sobie cichego mruka, to chyba może mieć Presence na 1?

Najgorsza jest jednak Gnoza - 40 exp w plecy, żeby mieć ja na sensowną wartość (i mieć np. 1h na rzut na extended).

3) Co namniej 4 arkana - macie miec szeroki wachlarz zaklec z praktyk odkrywania i poznania

Też trochę bez sensu, chcąc zaoszczędzić po prostu kupujesz arcanum nie pasujące do koncepcji postaci. Poza tym nie rozumiem, jak arkana mają nam służyć poznawaniu? Chyba, że oczekujesz od nas dużo sightów :/
I bieżesz pod uwagę, że chcemy grac Adamantowymi Strzałami?

4) Co najmniej 4 roty, w tym co najmniej 2 typowo ofensywne/defensywne (specyfika szkolenia).

Kolejne sztuczne utrudnienia. Ale na szczęście mam komplet typowo defensywny/ofensywny.

W efekcie moja postać, która wg. normalnych zasad kosztowałaby 83 expów (Wisdom obniżony do 5, co jest bardzo ładnie ugruntowane Flawem i fluffem postaci) kosztuje wg. Twoich zasad 124.

Oto statsy postaci:
Po lewej stara, po prawej nowa (po zastosowaniu się do wymogów Gruszczego, przy zachowaniu koncepcji).
http://rapidshare.com/files/11138715/Strategos.xls.html
 
Kastor Krieg

czw sty 11, 2007 12:15 am

And that's my whole point. Podobne sztuczne obostrzenia są bez sensu. Wymóg czterech Arkan już najbardziej, gdy potrzebne mi są dwa w porywach do trzech (ze Space).

Szczurze, akurat nieco idziesz w ekstrema, zwłaszcza że żonglujemy kropkami, a nie punktami xp, w przypadku Arkan, ale OK - teoretyczny zysk jest spory. Tylko, że są to paskudne kajdany, jak dla mnie. Gerard pokazał jasno, dlaczego.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

czw sty 11, 2007 1:07 am

Gerad pisze:
Atrybuty bez 1, to też trochę nie wiadomo z jakiego kapelusza wziąłeś. Ktoś tworzy sobie cichego mruka, to chyba może mieć Presence na 1?


Cichych mrukow to juz tworzylismy u Kastora - do tego musieli byc debilami i najlepiej anemikami, bo cechy z Powera sie nie przydaja i mozna je taniej kupic za expy. Wybacz Gerard, ale juz widzialem, jak to wyglada - stad ograniczenia. Tym razem nie gramy mrukami, nieukami i debilami - dostosujcie swoje koncepcje postaci do tego. A mistrza sztuk walki mozesz zrobic bez problemu - z expow.

Pliku nie obejrze, bo xlsa mi nie wyswietla.

Niezwykle podoba mi sie to cale jeczenie, jakiez to straszne ograniczenia narzucilem. Jak dotad zobaczylem kilka linijek koncepcji postaci i jej funkcjonowania. Procz tego skupiliscie sie tylko na statsach i ich wymaksowaniu - ale co chwile twierdzicie, ze to caly czas koncepcja postaci. Dlatego Gerard z miejsca przesylasz statsy, a nie cokolwiek konkretniejszego o postaci.

Zapomnialem o jeszcze jednym ograniczeniu: jedziemy z wisdomem na 7. Ja wiem, ze fajnie dostac te 10 expow za zmniejszenie bezuzytecznego statsa i jeszcze nie ponosic konsekwencji za pewne czyny. Ale to jest tylko opcja w podreczniku. Bedziecie chcieli miec niemoralne postaci na sesji - ok, moga sie takie szybko stac.

EDIT: Zapomnialem o dziedzictwach, bo moze ktores z Was ma ochote sobie wziac. Ich wymagania wygladaja tak: Gnoza 3 + Mentor *** + kropa Sily Woli lub 8 exp.

co do Prime i Space oba te Arcana moaja juz naprawde baaardzo przyjemne zabawki na 1 kropce, o 2 nie wspominajac. Takze nawet wladowanie w niejednegu punkta nie boli, a czasmi moze uratowac zad. Chocby Omniwizja bodaj, czy jak sie nazywa ta rota z kontem widzenia 360 stopni.


Tylko trzeba znac swoje zaklecia i pomyslec, jak mozna ich cwaniacko uzyc. Ale na to niektorzy nigdy nie maja czasu.

EDIT: Dobra, obejrzalem charakterystyke. Zapomniales o high speechu i zle mnie zrozumiales z rotami: oprocz tych z template'a maja byc jeszcze cztery. Magowie na Waszym poziomie rozwoju maja ich wlasnie tyle - jest to jak najbardziej zgodne z settingiem. Widze tez, ze zwyczajowo najwazniejsza koncepcja postaci doradzila Ci te 8 willpa, podobnie jak Arkowi, a w poprzedniej Kastorowi - 7. Heh, w koncepcji postaci zawsze mieszcza sie anemicy, debile i mruki, ale w zadnym wypadku nie ludzie slabego hartu ducha.

Sorry, wiekszosc postaci jest jak od sztancy, a zamiast konepcji postaci najwazniejsze sa dla Was statystyki. Dlatego sa ograniczenia i sa one niezwykle sluszne. Chcesz miec i wysoka gnoze i wysokiego willpa Gerard, to z czegos musisz niestety zrezygnowac.

I tak zupełnie na koniec: Jak komuś będzie brakować kilku expów do fajnej roty, która pasuje mu do postaci, może jakiegoś skilla albo merita, które mogą fajnie zagrać na sesji, to niech da znać - pomyśli się. Tylko ze statsami się wstrzymajcie - wpierw pogadamy o kręgu, settingu i kronice, a dopiero potem stworzycie do tego charakterystyki. Dzięki temu będziecie częściej dysponować tym, co się Wam przyda.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw sty 11, 2007 11:09 am

Kastor Krieg pisze:
Szczurze, akurat nieco idziesz w ekstrema, zwłaszcza że żonglujemy kropkami, a nie punktami xp, w przypadku Arkan, ale OK - teoretyczny zysk jest spory. Tylko, że są to paskudne kajdany, jak dla mnie. Gerard pokazał jasno, dlaczego.


Nie, podałem dokładnie to co chciałeś zrobić wraz z odpowiednią wartością. Cały czas oczekuje odpowiedzi, gdzie wyrzucasz te xpki do kosza, jak się zarzekałeś. Potrafisz odpowiedzieć?
 
Kastor Krieg

czw sty 11, 2007 11:51 am

Zauważ, że przyznałem ci rację, co? :)

Mówię, zysk jest spory, aczkolwiek teoretyczny - dopiero gdy zaczniemy bawić się w gdybanie, ile XP mogą kosztować kropki. A nie jesteś w stanie policzyć, ile kosztuje wolna kropka do czegokolwiek, bo może być w dowolnym Arkanum, dowolnego typu. Nie machamy tam więc rzeczami które kosztują ileś XP, tylko kropkami pozbawionymi wartości. W przeciwnym razie, wolna kropka ma nieustaloną, zmienną wartość. Może być czwartą kropką w Inferior, albo drugą w Primary, różnicę w kosztach sam znasz.

"Strata" jaką miałem na myśli jest hipotetyczna. Jeśli wolną kropkę przeznaczę na coś, czego nie potrzebuję, jestem w plecy o bardzo dużo XP, bo np. czwartą czy trzecią kropkę w czymś mógłbym mieć z niej, a nie z XP rozwojowych, albo z sesji. W ten sposób, jeśli jestem przymuszony do wydania wolnej kropki, bardzo cennej, na coś czego nie chcę, jestem stratny.

Mam nadzieję, że nieporozumienie wyjaśnione. Zresztą, na razie z ustaleń przeszkadza mi bardziej, jak poczytałem, wymóg czterech Arkan. Tak miałbym Fate 4, Time 3, Space 1/2 i nie byłoby źle (omniwizja i parę rzeczy - mierzenie dystansów! - ze Space 1 jednak są przydatniejsze mojemu AA, niż Sheldonowi).

Gruszczy, skoro to koncepcja jest najważniejsza, to po diabełka dajesz wytyczne co do kropek tak wcześnie? Zażądaj najpierw historii postaci, konceptu, opisu, nie wiem - opowiadania na temat :wink:, czegokolwiek oprócz kropek. Rozkropkować się zdążymy chyba na końcu, nie? :|
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości