Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
negral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: pt mar 11, 2005 1:08 pm

rozwzorcowanie

śr kwie 25, 2007 5:47 pm

Witam, mam prośbę aby ktoś opisał jak wygląda mechanika rozwzorcowania występującą przy "przedawkowaniu" amuletów krwi. Interesuje mnie co się dzieje z postacią która ma ich za wiele. A drugie pytanie to ile jest to "zbyt wiele" amuletów krwi.. ? A może ocenia to MG?
 
Awatar użytkownika
Gerion
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 4:28 pm

ndz maja 13, 2007 12:40 pm

Zbyt wiele amuletów?
To już ocenia sam używający ich adept. Każdy amulet, każdy rodzaj magii krwi ma okresloną, punktową wartość Rozwzorcowania.

The Depatterning Rating is
a measure of how much stress the use of blood magic has caused
to the character’s True pattern. Each blood magic charm has its
own Depatterning Rating, the amount by which the character’s
rating increases if he uses the item


Samo osadzenie amuletu poza określonym Wyczerpaniem nie robi nic więcej szkodliwego. Amulet(y) można zgodnie z zasadmi użyć przy okreslonych warunkach.

Natomiast przy każdym kolejnym użyciu Amuletu krwi, MG wykonuje test Rozworcowania.

For every subsequent use of
a blood charm, even those charms with a Depatterning Rating
of 0, the gamemaster makes a Depatterning Test for the character,
using the character’s Willpower step against a Difficulty
Number equal to the character’s current Depatterning Rating. If
the test fails, the character’s True pattern begins to weaken, and
the character’s Depatterning Rating is increased by +1. If at any
time the Depatterning Rating exceeds the character’s Willpower
value, the next time that character uses a blood charm and fails
the Depatterning Test his True pattern dissolves and he dies
spontaneously and horribly. The test is only made on activation
of the charm. For example, if the charm has a Strain cost per
round, the gamemaster makes a Depatterning Test only when
the charm is activated, not each round.


Zasada opcjonalna to wymuszony test Rozworcowania. Kiedy dany amulet jest opisany jako podatny (susceptible to stress depatterning), wtedy MG może zasotosować poniższe zasady:

If a character has a blood charm noted in the description
as being susceptible to stress depatterning implanted in his
body, and suffers an injury to the specific part of his anatomy to
which the blood charm is attached (as the result of a Called Shot,
for instance), the character makes an immediate Depatterning
Test. On a Pathetic result, the character dies instantly and horribly
in a manner determined by the gamemaster. Magicians call
this unfortunate phenomenon “stress depatterning.” They don’t
readily admit that it can happen, simply because it depresses
sales of blood charms.



To chyba tyle.
Powyższe zasady pochodzą z ostatniej edycji Earthdawna (Classic).

pozdrawiam
Gerion

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość