Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Jeremaisz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 12, 2008 11:02 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

pn maja 03, 2010 4:15 pm

Witam.

Jakie są systemy bądź światy RPG aby można poprowadzić sesje w czasach Drugiej Wojny światowej albo współczesnych czasach? Dobrze by system był realistyczny pod względem mechanikiem.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

pn maja 03, 2010 4:31 pm

Może nie super realistyczny pod względem mechaniki, ale Weird Wars powinno cię zainteresować. :wink: A wszystko śmiga w od teraz dostępnej po polsku mechanice Savage Worlds, której jak raz spróbujesz... :wink:
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 4:40 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Jeremaisz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 12, 2008 11:02 pm

Re: RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 9:44 am

No nawet ciekawe te Savage Worlds, rozumiem że można na tym zbudować dowolny świat? A może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 10:39 am

World War II RPG - mała i darmowa gra rpg, której autorem jest Mikko Kauppinen. Nie jest rozbudowana, ale mam do niej duży sentyment.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 12:06 pm

Jeremaisz pisze:
No nawet ciekawe te Savage Worlds, rozumiem że można na tym zbudować dowolny świat?


Tak, zakładając że chcesz sesji "heroicznych/pulpowych/filmowych", da się wszystkie konwencje na tym poprowadzić - na zdziczej.com masz listę jakie oficjalne światy albo settingi innych gier fani chcą zobaczyć w wersji na Savage Worlds, oczywiście po polsku. Sam mam ogromne problemy z tym, bo odkąd odkryłem SW chce mi się prowadzić stare settingi do D&D, transhumanistycznego Eclipse Phase'a ( na SW oczywiście ) czy ciągle bym prowadził jednostrzałówki ze strony wydawnictwa ( co zresztą robię :razz: ). Tak wiele gier, a tak mało czasu na sesje... :mrgreen:

Co do Wierd Wars - prowadziłem w niedzielę jednostrzałówkę w tym klimacie i wyszło zacnie. 3,5 godziny radosnego, nie męczącego wybijania szkopów. :wink: A najlepsze że nie mam jeszcze samego settingu, a przez tą sesje zastawami się nad zakupem - bo coś się nam kroi większa kampania... :)
Ostatnio zmieniony wt maja 04, 2010 12:07 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6449
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 1:11 pm

Do GURPS-a jest podręcznik o II wś, ale wymaga dodatkowo systemowej podstawki (z tego co pamiętam, jakiś quickstart jest dostępny w sieci, ale nie wiem, na ile wystarczy do grania).

Poza tym Gear Krieg, ale to o mechach, więc z realizmem może być miejscami słabo. A z rzeczy współczesnych - choćby Świat Mroku i d20 Modern, jeżeli chodzi o systemy dostępne po polsku.

Pozdrawiam,
Adam
Ostatnio zmieniony wt maja 04, 2010 1:11 pm przez AdamWaskiewicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Jeremaisz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 12, 2008 11:02 pm

Re: RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 1:27 pm

aha, niestety jestem zmuszony później zapoznać się z Waszymi propozycjami. A co sadzicie o Zew Cthulhu ?
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 1:28 pm

Jeśli chcesz systemu z pretensjami do realizmu, weź się za Twilight 2000. Co prawda to III światowa, a raczej jej aftermath, ale za to na terenie Polski :papieros:

Wyposażenie jest rodem z lat 80. / 90., a także starsze, US Army / Wlk. Bryt. vs. Układ Warszawski, więc zerżnięcie mechaniki na potrzeby nowoczesnego settingu nie powinno być trudne. A zasady są do wszytkiego, z pojazdami włącznie.
Ostatnio zmieniony wt maja 04, 2010 1:42 pm przez Kastor Krieg, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6449
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 1:36 pm

Zew Cthulhu?
Ekwipunek ma albo z lat 20-tych albo 90-tych, więc do II wś pasuje jak pięść do nosa, mechanika jest prosta, ale realistyczną nijak bym jej nie nazwał.

Pozdrawiam,
Adam
 
Awatar użytkownika
Jeremaisz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 12, 2008 11:02 pm

Re: RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 4:19 pm

Hmm...
A ten Twilight 2000 da się podciągnąć pod II wojnę światową?
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 4:49 pm

Nie widzę większych problemów, większość "reliktowego" wyposażenia została opisana, cechy pojazdów można wyekstrapolować jeśli czegoś zbraknie w podstawce czy dodatkach.
 
Awatar użytkownika
Jeremaisz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 12, 2008 11:02 pm

Re: RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 5:29 pm

A jeszcze mam jedno pytanko. Czy Twilight 2000 jest w wersji po polsku?
Może ktoś ma namiary na ten system.
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 04, 2010 5:33 pm

Nie, nigdy go nie przełożono. Jest wyłącznie po angielsku.
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1908
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

śr maja 05, 2010 8:10 pm

Robiłem kiedyś sesje, tyle że o I wojnie, z podstawką do Zewu Cthulhu. Z tym, że skończyło się to w dużej mierze bezmechaniczną fabu-dramą, ale to ze względu na specyfikę - były to wojenne wspomnienia jednaj z postaci z ZC1920 i wiadomo było, że postać przeżyje.
Co do ZC'39, to kostki można bez problemu rozpisać, patrząc na sprzęt dostępny w 1920 i 1990r. Różnice są zresztą nie tak znowu wielkie (w podręczniku znaczy się), a poza tym nie wierzę żeby nikt na sieci się za to nie zabierał. Z realizmem pewnie szału nie będzie, jak to w ZC.

Grałem też w coś o wojnie na mechanice Cyberpunka 2020, i trzeba powiedzieć, że dynamicznie sesje wychodziły całkiem nieźle. Mieliśmy nawet z sieci typowo wojskowe profesje pod CP2020, a brak cybera, jak i punku w Cyberpunku nie był aż tak dotkliwy.
Z tym, że to były piękne czasy liceum, kiedy człowiek był piękny i młody i wystarczyło mu 15 min i tępy ołówek żeby skręcić sesję, więc nostalgia może tu odgrywać pewną rolę.
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2012 10:43 am przez NoOne3, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Neurocide
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: czw maja 01, 2003 10:32 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

pt maja 14, 2010 12:52 am

Mechanika realistyczna w Twighlight 2000 jest najzwyklej mówić przerąbana. Strzał serią to masa rzutów koścmi - nazwałbym ją raczej ultrarealistyczną. Zew Cthulhu jest jak najbardzie ok - spełnia warunki "realoistyczności" dosyć dobrze - choć nie do końca wiem, co masz na myśli używając tego terminu. W maju pojawi się też Cold City - gra w okresie zimnej wojny, która opowiada o starciach agentów tajnych służb, z tym co pozostawili po sobie naziści eksperymentujący z okultyzmem. Więcej przeczytasz tu: http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2010/ ... -city.html a recenzję gry zamieściła Esensja tu: http://esensja.pl/gry/recenzje/tekst.html?id=9509
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1908
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

pt maja 14, 2010 10:44 pm

To ja jeszcze wtrącę małe przemyślenie:
Mechanika do Zewu jest dość łatwa do ogarnięcia i manipulacji, przynajmniej dla mnie. Operuje na procentach, które są łatwo wyobrażalne i jakieś takie "namacalne". Łatwo przychodzi dłubanie na zasadzie: W takiej a takiej sytuacji, człowiek o takich umiejętnościach, na 90% nie miałby z tym zadaniem problemu. Oczywiście za tego typu rozważania należy zabrać się przed sesją i dobrze zrobić parę prób "z kimś", żeby mieć drugą opinię, ale ogólnie wszelkie modyfikacje są dość proste i łatwo osiągnąć nimi zamierzony rezultat.

Na przykład mechanika WoDa jest w porównaniu bardziej nieprzewidywalna po modyfikacjach, głównie dlatego, że w zamyśle jest "jednorzutowa".
 
Awatar użytkownika
ivilboy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: wt lip 24, 2007 10:07 am

Re: RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 18, 2010 9:28 pm

Nikt nie wspomniał o takich grach jak:

Baptism of Fire: World War Two Roleplay - dostępna w Rebelu, znam ten tytuł tylko z nazwy

Godlike: Superhero Roleplaying in a World on Fire 1936 - 1946 - gra traktuje o superherosach w trakcie drugiej wojny światowej. Jest już sporo dodatków pozwalających prowadzić na wielu frontach np. "Will to power" traktuje o nazistach i ich super ludziach, z kolei suplement "Saipan" traktuje o działaniach na Pacyfiku. Wyszła też przygoda dla zwykłych żołnierzy, więc gra jak najbardziej nadaje się do prowadzenia sesji w stylu "Kompanii braci" czy "Pacyfiku", bez nadnaturalnych dodatków.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

Re: RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 18, 2010 9:37 pm

Prowadziłem II WŚ na Zewie Cthulhu. Da się spokojnie, chociaż trzeba trochę pracy w to włożyć - głównie jeśli chodzi o sprzęt. Z bronią ręczną nie ma problemu. W podstawce jest kilka drugowojennych egzemplarzy opisanych i łatwo przez porównanie zrobić coś własnego. Ale rozpisz czołg.

Jest kilka problemów. Mechanika nie miała na celu oddać realiów dużych zbrojnych konfliktów i to widać.
- Duża część mechaniki będzie zbędna - korzystanie z bibliotek, milion umiejętności wiedzy, poczytalność (ok. ta jeszcze może się na coś przydać), szczęście, punkty magii itd. Tylko będzie zawadzać - zaciemniać obraz.
- Strzelanie z broni automatycznej zasysa.
- Walki np. z czołgami trzeba będzie robić bezkostkowo.
- Da się rozpisać postać, której kopnięcie boli bardziej niż trafienie z karabinu.
- Brak wielu modyfikatorów, czy możliwości taktycznych sprawia, że albo znów sięgamy po narrację, albo stosujemy zdrowy rozsądek (który bywa sprzedajną dziwką - na 3 ludzi przypadają 4 zdrowe rozsądki).
- Brak zasad uproszczonych - grupowe nawalanki będą naprawdę ciężkie.

Tym niemniej da się, testowane wielokrotnie, przy pewnym przymrużeniu oka działa jak złoto.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 25, 2010 2:59 pm

Nowy Świat Mroku po zmodyfikowaniu zasad broni palnej sprawdza się całkiem nieźle. Szczególnie, że w realiach II WŚ praktycznie nie wchodzą w grę pancerze w innej formie, niż hełmy.

Przetestowałem to podczas jakiegoś pomniejszego konwentu w trójmieście i okazało się, że można spokojnie grać w takich realiach.
Niestety, sama przygoda była w większej części (poza pierwszym starciem) nierealistyczna - okazało się, że seria z kaemu nie zatrzyma wilkołaka w formie bojowej, chociaż torba z granatami jednak owszem. :P
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

wt maja 25, 2010 11:11 pm

Podręcznik do TWILIGHT 2000 za dolara (PDF):
http://rpg.drivethrustuff.com/product_i ... e_rem=4209

Bundle podręczników do TW2000, za $40 (sumaryczna "okładkowa" cena $282):
http://rpg.drivethrustuff.com/product_i ... e_rem=4209

:papieros:
 
Awatar użytkownika
Eliash
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 474
Rejestracja: wt lut 26, 2008 4:34 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

śr maja 26, 2010 11:34 am

Ja prowadząc sesje w klimatach II ŚW korzystałem z mechaniki Neuroshimy. Jednak w tej przygodzie drużyna była tylko niewielkim oddziałem, nie było dużych starć, raczej nastawienie się na podstęp, skradanie i taktyczne walki z średnio licznymi oddziałami wroga. Ale mechanika spełniła wymagania. Była taktyczna, w miarę realistyczna oraz bardzo zabójcza (zwłaszcza dla wrogów).
 
Awatar użytkownika
Jean de Lille
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1156
Rejestracja: śr paź 21, 2009 2:21 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

śr maja 26, 2010 5:36 pm

Eliash pisze:
Ja prowadząc sesje w klimatach II ŚW korzystałem z mechaniki Neuroshimy
Popieram. NS uwzględnia również statystyki i mechanikę dotyczącą pojazdów i maszyn bojowych, co prawda głównie nowoczesnych, ale dostosowanie sprzętu nie będzie zadaniem ponad siły. Realizm jest wg mnie w miarę przyzwoity (np. nieźle oddany efekt serii, no i dobry system obrażeń - nie ma typowych PŻ, więc czołowe zderzenie choćby z solidnym ładunkiem śrutowym = kaplica). A na pewno większy niż w Zewie. No i podręczniki zawierają trochę broni z tamtych lat (Tommy, Colt M1A1911, TeTetka), którą można się podeprzeć w tworzeniu nowych-starych zabawek. Gdzieś na dysku mam chyba jeszcze rozpiskę Mausera C96 - szerszej publice znanego jako blaster Hana Solo.

EDIT: Tylko z większymi bitwami może być faktycznie problem (potrzeba trochę k20-tek), ale jeśli chcecie na sesji łuku kurskiego, to lepiej w takich razach posiłkować się mechaniką jakiejś planszówki.
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 5:56 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Eliash
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 474
Rejestracja: wt lut 26, 2008 4:34 pm

RPG: czasy współczesne/II wojna światowa

czw maja 27, 2010 3:49 pm

Jean de Lille pisze:
EDIT: Tylko z większymi bitwami może być faktycznie problem (potrzeba trochę k20-tek), ale jeśli chcecie na sesji łuku kurskiego, to lepiej w takich razach posiłkować się mechaniką jakiejś planszówki.


Albo też wykorzystać mechanikę walki grupowej z Neuroshima: Piraci. Są tam zasady tworzenia statystów za pomocą uproszczonych statystyk (Zdolność Bojowa), łączenia ich w grupy i przeprowadzania ich starć gdy zbici są w grupy (każda grupa statystów to jeden rzut). Jedyny problem to mało skuteczne strzelanie, ale myślę, że da się to łatwo naprawić.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości