Witam.
Jakie są systemy bądź światy RPG aby można poprowadzić sesje w czasach Drugiej Wojny światowej albo współczesnych czasach? Dobrze by system był realistyczny pod względem mechanikiem.
Jeremaisz pisze:No nawet ciekawe te Savage Worlds, rozumiem że można na tym zbudować dowolny świat?
Eliash pisze:Popieram. NS uwzględnia również statystyki i mechanikę dotyczącą pojazdów i maszyn bojowych, co prawda głównie nowoczesnych, ale dostosowanie sprzętu nie będzie zadaniem ponad siły. Realizm jest wg mnie w miarę przyzwoity (np. nieźle oddany efekt serii, no i dobry system obrażeń - nie ma typowych PŻ, więc czołowe zderzenie choćby z solidnym ładunkiem śrutowym = kaplica). A na pewno większy niż w Zewie. No i podręczniki zawierają trochę broni z tamtych lat (Tommy, Colt M1A1911, TeTetka), którą można się podeprzeć w tworzeniu nowych-starych zabawek. Gdzieś na dysku mam chyba jeszcze rozpiskę Mausera C96 - szerszej publice znanego jako blaster Hana Solo.Ja prowadząc sesje w klimatach II ŚW korzystałem z mechaniki Neuroshimy
Jean de Lille pisze:EDIT: Tylko z większymi bitwami może być faktycznie problem (potrzeba trochę k20-tek), ale jeśli chcecie na sesji łuku kurskiego, to lepiej w takich razach posiłkować się mechaniką jakiejś planszówki.