Zrodzony z fantastyki

 
centurionix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 12:04 pm

RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji RPG

ndz maja 20, 2012 12:27 pm

Witam! Wraz z moim kolegą, blackwarriorem12 internesujemy się grami fabularnymi. Jako że umiemy też całkiem nieźle programować, stworzyliśmy aplikację do wirtualnego rozgrywania sesji RPG. Jego funkcje to:

- Pisanie wiadomości tekstowych do wszystkich innych graczy

- Symulowanie rzutów kośćmi k4, k6, k8, k10, k20 i k100; automatyczne pokazywanie wyniku rzutu innym graczom

- Wyrzucanie niesfornych graczy z sesji przez GM'a

Aby móc rozgrywać sesje RPG za pomocą tego programu, należy posiadać również program hamachi, a GM i wszyscy gracze muszę być w jednej sieci hamachi.

Jeżeli ktoś chce, może np. rozgrywać sesję rpg przez skypa, a z naszego programu korzystać tylko podczas rzucania kośćmi.



link do programu RPG simulator: http://www.mediafire.com/?1673b1n7s7mnns7

link do serwera programu RPG simulator: http://www.mediafire.com/?am2cvu6gmupu5j4


Aby móc poprawnie stworzyć serwer oraz nauczyć się korzystać z wszystkich funkcji programu należy przeczytać ten artykuł
http://rpgsimulator.ugu.pl/index.php/jak-korzystac-z-programu-rpg-simulator/8-newsy/3-jak-korzystac-z-programu-rpg-simulator


zapraszamy też na stronę internetową programu, zamieszczamy tam najnowsze jego wersje oraz różnorakie newsy: http://www.rpgsimulator.ugu.pl


Dodamy, że jest to dopiero pierwsza wersja programu i możecie tutaj też proponować zmiany, jakie chcielibyście żeby zaszły w programie. W kolejnych wersjach zamierzamy dodawać nowe funkcjonalności, np. możliwość zapisywania statystyk graczy lub generator przeciwników.
Ostatnio zmieniony ndz maja 20, 2012 12:28 pm przez centurionix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji RPG

ndz maja 20, 2012 1:08 pm

Mapki - potrzeba mapek.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji RPG

ndz maja 20, 2012 1:49 pm

VoIP
Mapy z gridem i bez.
Embedowanie własnych grafik w formie map, tokenów, handoutów
podstawowe narzędzia do "rysowania" po mapach
wieloplatformowość
"fiszki" do umieszczania na powierzchni "stołu"
kości jako element graficzny na "stole"
 
Gedeon

RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji RPG

wt maja 22, 2012 8:45 pm

Jeżeli ktoś chce, może np. rozgrywać sesję rpg przez skypa, a z naszego programu korzystać tylko podczas rzucania kośćmi.

To akurat żaden bajer, w necie łatwo znaleźć symulator rzucania kością.

Ale muszę przyznać, że Wasza inicjatywa mnie zaciekawiła. I biorąc pod uwagę Wasze zamiłowania...
Czy bylibyście zainteresowani stworzeniem czegoś w rodzaju... edytora do prostych (systemowo) tekstowych gier rpg?
 
centurionix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 12:04 pm

Re: RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji

śr maja 23, 2012 7:02 pm

Gedeon pisze:
Czy bylibyście zainteresowani stworzeniem czegoś w rodzaju... edytora do prostych (systemowo) tekstowych gier rpg?


a może nieco dokładniej? :P
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji RPG

śr maja 23, 2012 7:06 pm

Gedeon, a znasz może starą technologię LP mud?
 
Gedeon

RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji RPG

śr maja 23, 2012 7:19 pm

Albiorix:
Słyszałem - to jest wiem, że to rodzaj muda i że wiąże się z nim jakiś zestaw bibliotek... Ale po po pierwsze, nic więcej nie wiem, a po drugie - to chyba dla mnie zbyt skomplikowane, mi by wystarczyło coś co łapie dwie komendy ,,ustaw wartość zmiennej" i ,,opcja dostępna, gdy zmienna=1". Ja ewidentnie nie jestem programistą (gdybym był, to sam bym sobie napisał tak prosty programik, jak ten o który mi chodzi) raczej w kodowanie się bawić nie mogę.

Centurionix:
Nie wiem na ile kojarzysz coś takiego, jak gry paragrafowe. Generalnie to jest gra, która polega na czytaniu tekstu i dokonywaniu wyborów:
,,Widzisz orka, co robisz?"
1: Atakuję go (i gracz przechodzi do ekranu, gdzie jest opis walki z orkiem)
2: Uciekam (gracz przechodzi do ekranu, gdzie jest opis ucieczki)
3: Mówię ,,Cześć, jak leci Panie Orku" (wyśietla się ekran z opisem śmierci).

Mi chodzi, żeby stworzyć program, gdzie będzie można robić takie gry, z dodatkiem zmiennych. Czyli coś w rodzaju:

Scena A:
,,Jesteś w sklepie. Co robisz?"
1. Kupuję zioła (efekt: zmienna ,,zioła" ustawiona na =1)
2. Wychodzę.

Scena B
,,Wróciłeś do staruszki, co robisz?"
1. Daję jej zioła (dostępne tylko, jeśli zmienna ,,zioła" aktualnie =1).
2.Wychodzę.
 
centurionix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 12:04 pm

Re: RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji

czw maja 24, 2012 2:47 pm

Ok, wiem o jakie gry ci chodzi. Przyznam, że gdy rozpoczynałem moją przygodę z programowaniem stworzyłem kilka takich :P

Co to edytora to spox, umiałbym chyba taki zrobić, ale zajęłoby mi to około miesiąca...
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji RPG

czw maja 24, 2012 2:52 pm

Naciągałem Gedeona na LP, który dalej jest IMHO idealną platformą pod to - ale się nie dał - pewnie chce wam dać robotę :D
 
Gedeon

RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji RPG

czw maja 24, 2012 3:30 pm

Albiorix

Widzisz, ja po po prostu jestem 100% humanistą. Nie chcę mieć za dużo możliwości, bo i tak większości nie załapię i tylko się pogubię.
Poza tym, z tego co kojarzę, to co mi proponujesz, to jest gra online, wolałbym coś, co mogę trzymać na dysku i bez problemu poprawiać, bo n a pewno byłoby tysiące błędów.
Tak że, bez urazy, ale chyba to co proponujesz jest nie dla mnie...

Centrurionix:
Spokojnie, ja mam czas (czy raczej - nie mam za dużo czasu w tej chwili, więc na edytor mogę poczekać :D).
A co do Twoich gier, możesz wrzucić, chętnie się z nimi zapoznam.
 
Joth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 7:14 pm

Re: RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji

pt maja 25, 2012 12:04 pm

Hej, NIE widziałem twojego programu, ale...


Nie mój post, od pkt 1 do

1.[Chcę móc grać przez tego klienta z kumplami z różnych miejsc, posiadającymi kompy na różnych systemach operacyjnych
2. Chcę móc zapisać grę w dowolnym momencie, na wypadek awarii zasilania
3. Chcę wiedzieć, kiedy mojemu kumplowi zdarzy się awaria zasilania
4. Chcę móc turlać w kwestiach spornych z MG
5. Chcę by turlanie było proste, łatwe i przyjemne, bez szukania tysiąca reguł, tabel, itp. - Najlepiej, by podawało wynik a jak mam pytania, to reguły z których ten wynik wyszedł. No i by dawało się dodać modyfikatory MG (+20 bo inaczej postać gracza / BN mi umrze)
6. Chcę móc pogadać z kumplami na boku - np. uświadomić iksińskiemu, że jak obrazi tego zabójcę trolli to wszyscy zginiemy - najlepiej, jakbym mógł z nimi pogadać przez netspeaka albo innego skype'a, ale jak macie własne rozwiązanie do VOIP czy videochatu to sem problema
7. Chcę by MG mógł się zorientować kto teraz mówi / pisze, by słowa / posty szły w kolejności, a nie, że X odpowiada bo szybszy jest od A w pisaniu, tudzież się wcześniej dorwał do klawiatury
8. Chcę mieć łatwy dostęp do mej karty postaci, wersjonowanej (początkowa, po pierwszym przydziale PDków, po drugim... po pierwszej profesji, itp.). Jako MG chcę mieć dostęp do wszystkich kart, na szybko.
9. Chcę, by gracze nie mogli kantować przy wydawaniu PDków czy tworzeniu postaci (dając za dużo) oraz by wiedzieli, ile mogą wydać, by nie mieli za mało.
10. Chcę mieć moduł, który ułatwi graczom tworzenie postaci
11. Chcę by moduł tworzenia postaci mógł przyjąć zastrzeżenia MG (żadnych czarodziejów na sesji, wojownik nie może mieć zdolności niepokojący itp.)



Zintegrowane karty postaci do najpopularniejszych systemów i kostkami.
Możliwość save

Stołem
stół powinien posiadać opcje:
- Wklejania obrazu tła + puszczania muzyki najlepiej jeśli dało by się przycisnąć przycisk i raptem tapeta oraz muzyka się zmienia np do walki.
- Stół powinien mieć możliwość zaciemnienia obszaru tapety i kierowania tym światłem. (np do map)
- Po stole można dowolnie rysować. Ewentualnie stawiać jakieś proste kropki kreski. Ale bez przesady.

Dynamiczna obsługa graczy. Żeby można było szybko wybrać jednego gracza i w ukryciu rzucić mu za np: Gadkę.

Ogólnie sam kiedyś nad tym się dobra chwilę zastanawiałem, ale nie jestem informatykiem więc mam gotową koncepcję na intefejs. Tak żeby było szybko, ładnie i prosto.

Em a co do tych bardziej programistycznych.

- multiplatformowość !! Java albo flash. Nie każdy jest windziarzem.


No i jeszcze uwaga ogólna:

Zastanówcie się czy chcecie mieć kombajn do rysowania map, czy zwyczajny stolik do grania? Agituję tą drugą wersje.
 
centurionix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 12:04 pm

Re: RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji

pt maja 25, 2012 2:25 pm

Joth pisze:
Hej, NIE widziałem twojego programu, ale...


Nie mój post, od pkt 1 do

1.[Chcę móc grać przez tego klienta z kumplami z różnych miejsc, posiadającymi kompy na różnych systemach operacyjnych
2. Chcę móc zapisać grę w dowolnym momencie, na wypadek awarii zasilania
3. Chcę wiedzieć, kiedy mojemu kumplowi zdarzy się awaria zasilania
4. Chcę móc turlać w kwestiach spornych z MG
5. Chcę by turlanie było proste, łatwe i przyjemne, bez szukania tysiąca reguł, tabel, itp. - Najlepiej, by podawało wynik a jak mam pytania, to reguły z których ten wynik wyszedł. No i by dawało się dodać modyfikatory MG (+20 bo inaczej postać gracza / BN mi umrze)
6. Chcę móc pogadać z kumplami na boku - np. uświadomić iksińskiemu, że jak obrazi tego zabójcę trolli to wszyscy zginiemy - najlepiej, jakbym mógł z nimi pogadać przez netspeaka albo innego skype'a, ale jak macie własne rozwiązanie do VOIP czy videochatu to sem problema
7. Chcę by MG mógł się zorientować kto teraz mówi / pisze, by słowa / posty szły w kolejności, a nie, że X odpowiada bo szybszy jest od A w pisaniu, tudzież się wcześniej dorwał do klawiatury
8. Chcę mieć łatwy dostęp do mej karty postaci, wersjonowanej (początkowa, po pierwszym przydziale PDków, po drugim... po pierwszej profesji, itp.). Jako MG chcę mieć dostęp do wszystkich kart, na szybko.
9. Chcę, by gracze nie mogli kantować przy wydawaniu PDków czy tworzeniu postaci (dając za dużo) oraz by wiedzieli, ile mogą wydać, by nie mieli za mało.
10. Chcę mieć moduł, który ułatwi graczom tworzenie postaci
11. Chcę by moduł tworzenia postaci mógł przyjąć zastrzeżenia MG (żadnych czarodziejów na sesji, wojownik nie może mieć zdolności niepokojący itp.)



Zintegrowane karty postaci do najpopularniejszych systemów i kostkami.
Możliwość save

Stołem
stół powinien posiadać opcje:
- Wklejania obrazu tła + puszczania muzyki najlepiej jeśli dało by się przycisnąć przycisk i raptem tapeta oraz muzyka się zmienia np do walki.
- Stół powinien mieć możliwość zaciemnienia obszaru tapety i kierowania tym światłem. (np do map)
- Po stole można dowolnie rysować. Ewentualnie stawiać jakieś proste kropki kreski. Ale bez przesady.

Dynamiczna obsługa graczy. Żeby można było szybko wybrać jednego gracza i w ukryciu rzucić mu za np: Gadkę.

Ogólnie sam kiedyś nad tym się dobra chwilę zastanawiałem, ale nie jestem informatykiem więc mam gotową koncepcję na intefejs. Tak żeby było szybko, ładnie i prosto.

Em a co do tych bardziej programistycznych.

- multiplatformowość !! Java albo flash. Nie każdy jest windziarzem.


No i jeszcze uwaga ogólna:

Zastanówcie się czy chcecie mieć kombajn do rysowania map, czy zwyczajny stolik do grania? Agituję tą drugą wersje.


Dobra, wyjaśnię ci coś. Gdy mówiłem, że ja i mój kumpel umiemy nieźle programować, to nie znaczy od RAZU że umiemy robić jakiś program z cudną grafiką, pierdylionem opcji itd...

Ponad połowy rzeczy, które tu wymieniłeś nie umiałbym zrobić, a co do spoilera to parę podpunktów o których wspomniałeś już jest np. jeżeli nastąpi awaria to żadne dane sesji (włącznie z czatlogiem) nie zostaną usunięte, ponieważ są przechowywane w specjalnych plikach na komputerze osoby, która stworzyła serwer.
Co do kostek, to rzucanie odbywa się prosto. Wybierasz rodzaj kości i zatwierdzasz, a na czacie wyświetla się wynik rzutu oraz informacja, kto rzucał...

Dla waszej informacji, w najnowszej wersji zamierzamy wprowadzić możliwość zmiany koloru czcionki oraz tła i możliwość wysyłania wiadomości prywatnych do innych graczy.
 
Joth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 7:14 pm

Re: RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji

pt maja 25, 2012 6:18 pm

Nie miałem zamiaru podważać, czy testować waszych umiejętności kodowania. Przedstawiłem koncepcję z którą można się zgodzić lub nie.

Edit: Ups. mój nie takt
Ostatnio zmieniony pn maja 28, 2012 3:29 pm przez Joth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
centurionix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 20, 2012 12:04 pm

Re: RPG simulator - program do wirtualnego rozgrywania sesji

wt cze 19, 2012 3:03 pm

Projekt został wycofany ze względu na małe zainteresowanie nim oraz brak czasu na programowanie go. Download zostawiam, a stronę internetową projektu usuwam. Temat można zamknąć...
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2012 3:05 pm przez centurionix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości