witam,
ostatnio jestem pod dużym wpływem Dragon Ball'a i postanowiłem stworzyć rasę na podstawie tej świetnej kreskówki.
W internecie znalazłem kilka ras na podstawie DB, ale przeważnie miały LA około +4. Ja natomiast uważam, że Saiyanie nie byli aż tak potężni, lecz swoją potęgę zdobyli poprzez trening i walki, dlatego spróbowałem stworzyć klasę z LA około +2.
Jest to moja pierwsza opublikowana rasa, więc proszę o wszelkie możliwe rady, uwagi itd. Będę za nie wdzięczny i napewno wezmę je pod uwagę.
Prosze o komentowanie mechanicznej tudziez fabularnej strony projektow przez forumowiczow zapoznanych, znających i lubiacych (bądź nie lubiących) Dragon Ball'a. Nieznający niech ograniczą się do strony mechanicznej
Uprasza się również o niezamieszczanie postów typu "uwielbiam dragon ball'a" badź "dragon ball'a jest do dupy". Mam nadzieje że jeżeli podobne notki zaistnieja, bedą bezlitośnie kasowane
<span style='font-size:25pt;line-height:100%'>Saiyan-jin</span>
Jest to rasa niesamowicie potężnych wojowników. Saiyanie to rasa o niewiarygodnych zdolnościach fizycznych. Są oni bardzo szybcy, zwinni oraz wytrzymali. Saiyanie mieszkali na planecie Vegeta. Ich planeta została zniszczona przez złego i okrutnego Freezera. Każdy Saiyan pełnej krwi ma czrne włosy które rosną tylko do pewnej długości.
Osobowość: Saiyanie bardzo łatwo dostosowują się do wszelkich zmian w ich otoczeniu. Są elastyczni i ambitni, a jednocześnie różnorodni w swoich gustach, zwyczajach i etyce.
Opis fizyczny: Saiyanie zazwyczaj mierzą od 1,50 m do niewiele ponad 1,80 i ważą od 60 do 125 kg. Ich cechami charakterystycznymi jest to, iż każdy Saiyan czystej krwi ma czarne włosy oraz ogon, który umożliwia mu przemianę w Oozaru.
Relacje: Część przedstawicieli tej rasy dąży do całkowitego podporządkowania sobie innych ras. Inni natomiast równie ochoczo, co ze sobą nawzajem, mieszają się z przedstawicielami innych ras, zwłaszcza ludzi, do których są bardzo podobni.
Religia: W przeciwieństwie do przedstawicieli innych ras, saiyanie nie mają głównego rasowego bóstwa.
Język: Saiyanie mówią wspólnym.
Imiona: Imiona Saiyan są zazwyczaj mocno zróżnicowane, lecz prawie zawsze mają jakieś konkretne znaczenie.
Cechy Rasowe:
- Siła +2, Zręczność +2, Budowa +2, Roztropność +2, Charyzma -2
- Średni rozmiar.
- Bazowa szybkość 9 m.
- Dodatkowy atut z listy atutów premiowych wojownika na 1. poziomie, ponieważ posiadają wiele talentów przydatnych podczas walki.
- Atrybuty: Zwiększenie wartości atrybutu co trzy poziomy (zamiast co cztery)
- Ogon zapewnia premię rasową +2 do testów Równowagi. Dzięki obecności ogona Saiyanin w czasie pełni, gdy ujrzy księżyc zamienia się w Oozaru. Oozaru jest to wielka małpa, której Saiyanin nie potrafi kontrolować.
Przemiana w Oozaru:
- zmiana rozmiaru na duży
- Siła +10, Zręczność -2, Budowa +6, Intelekt -10 (min.3), Roztropność -10 (min.3), Charyzma -4, Naturalny pancerz +2, KP/atak -2.
Przemiana trwa liczbę rund równą 10 + modyfikator z Budowy (świeżo powiększonej) postaci. Po zakończeniu przemiany postać wraca do normalnej postaci, lecz jest wyczerpana (porusza się z połową zwyczajnej prędkości, jego siła i zręczność maleją o 6 (DMG strona 85)). Można wcześniej zakończyć przemianę odcinając ogon. Ogon można odciąć także, aby nie dopuścić do przemiany. Odcięcie ogona powoduje utratę k10 punktów wytrzymałości, których nie można w żaden sposób odzyskać. Po roku ogon odrasta przywracając właścicielowi utracone punkty wytrzymałóści.
Złapanie i pociągnięcie za ogon powoduje u Saiyanina stan wyczerpania (porusza się z połową zwyczajnej prędkości, jego siła i zręczność maleją o 6 (DMG strona 85)). Jeśli pociągnięcie za ogon nastąpi, gdy Saiyanin jest w formie Oozaru, dodatkowym efektem jest powrót do normalnej formy.
- Saiyańska krew: Saiyan-jin może używać magicznej broni i magicznych przedmiotów z mocami Saiyan-jin'ów. Saiyan-jin może zdobywać poziomy jako mnich bez względu na charakter.
- Ulubiona klasa: mnich
- LA +2
Zastanawiałem się także nad zwiększeniem kości wytrzymałości o jeden rodzaj (max k12), ale chyba była by to już za mocna rasa.