Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Savage Worlds - pytania

wt kwie 12, 2011 2:15 pm

Albiorix ma rację - szok i rana to dwie różne rzeczy. To działa tak, że Fuks wpierw wyparowuje szok, a potem rzucasz na Wigor by sprawdzić, czy udało ci się wyparować właśnie otrzymane rany.
 
Awatar użytkownika
waca13
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 5:50 pm

Savage Worlds - pytania

wt kwie 12, 2011 3:54 pm

Ale jeśli nie wyparujesz wszystkich otrzymanych Ran postać znów jest w Szoku. Dlaczego? Ponieważ mimo iż pozbyłeś sie Szoku otrzymujesz Ranę a w podręczniku stoi > Postać Jeśli otrzyma ranę otrzyma także Szok jeśli wcześniej w nim nie była.
 
Awatar użytkownika
Dabi
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 321
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 10:08 pm

Re: Savage Worlds - pytania

wt kwie 12, 2011 5:34 pm

Dokładnie
Jeśli zawsze by się gracz pozbywał szoku to zapis, że robi to jak wyparuje wszystkie rany byłby bezzasadny.
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Savage Worlds - pytania

wt kwie 12, 2011 6:57 pm

Jeśli OTRZYMA NOWĄ ranę, nie jeśli jakąś MA. Można mieć rany i chodzić bez szoku. Jeżeli ktoś kogoś trafi to sukces w rzucie na obrażenia daje mu szok, przebicie ranę. Gracz wydaje żeton i pozbywa sie szoku który właśnie otrzymał, a potem rzuca na to czy pozbędzie się obrażeń.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Re: Savage Worlds - pytania

śr kwie 13, 2011 2:00 pm

BG otrzymuje 2 rany od rzutu butelką. Dostaje w związku z tym szok.
Może teraz:
1) wydać sztona, żeby rzucić na wyparowania
a) jeśli test mu się nie uda, będzie miał dalej 2 rany i szok
b) jeśli testu mu się uda, będzie miał 1 ranę i szok
c) jeśli test mu się uda z podbiciem usunie wszystkie otrzymane z tego ataku rany, więc usunie również szok
LUB
2) wydać sztona, żeby usunąć tylko Szok


Być może w SWEPl coś jest napisane mniej intuicyjnie, ale wedle SWEXa trzeba być analfabetą, żeby mieć inne zdanie niż powyższe po lekturze str. 77 "Soak rolls":
If the charcter is left with any wounds from the attack however, he's still Shaken as usual.
 
Awatar użytkownika
Ninetongues
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:55 am

Savage Worlds - pytania

pn kwie 25, 2011 2:59 am

Ja mam pytanie od strony prawno-licencyjnej.

Gdybym chciał napisać podręcznik na podstawie i licencji SW (pod logiem i w ogóle), to jak wiele rzeczy mogę zmienić w mechanice? Interesuje mnie wszystko, np:

Czy mogę np. dodać k20?
Czy mogę dodać nową cechę lub zmienić nazwy obecnych?
Czy mogę nie używać ikonki tego pajacyka przy opisach figur?
...I czy mogę wprowadzić zupełnie inny podział BNów niż blotka-figura?
Czy mogę zmienić nazwę "dzikiej kości", "fuksu", "zawad"...?
Czy mogę całkowicie zmienić zasady rozwoju postaci?
Czy mogę zmienić zasady walki/magii/użycia mocy?
Czy mogę wprowadzać nowe rodzaje współczynników (np. manewry bojowe) nie będące "przewagami" ale zupełnie nową, osobną kategorią?
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

Re: Savage Worlds - pytania

pn kwie 25, 2011 10:35 am

Hm... A to nadal będzie Savage Worlds po tylu zmianach?
Może napisz co chcesz zostawić to będzie łatwiej Ramelowi odpowiedzieć. :razz:
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Savage Worlds - pytania

pn kwie 25, 2011 7:32 pm

Gdybym chciał napisać podręcznik na podstawie i licencji SW (pod logiem i w ogóle), to jak wiele rzeczy mogę zmienić w mechanice?


Zauważ że SW nie jest OGL, i do wydania własnego systemu "pod logiem i w ogóle" potrzebujesz zgody pinnacle'a (więc czeka cię tłumaczenie na angielski i wiele innych średnio przyjemnych spraw). Co więcej, zmiany, które opisujesz sprawiają że wygląda na to, że do twojej autorki podstawka do SWEX nie będzie potrzebna, więc na to jest jeszcze inna licencja.

Z drugiej jednak strony nie można opatentować pomysłu na grę, matematycznych formuł, a jedynie tekst zasad (nieprawda, ale mniej więcej do tego się sprowadza) - jeśli chcesz napisać autorkę, gdzie poziom cech jest wyrażony kostką (bo szczerze to chyba jedyne co zostaje :) to nie sądzę, byś w ogóle potrzebował loga.
Ostatnio zmieniony pn kwie 25, 2011 7:38 pm przez Erpegis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ninetongues
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:55 am

Savage Worlds - pytania

pn kwie 25, 2011 8:52 pm

Zastanawiam się po prostu na czym zrobić Infusion w końcu. D20 czy SW. SW jest prostsza i łatwiejsza. Tylko, niestety, sporo zmian jednak musiałbym wprowadzić. Niekoniecznie wszystkie, które umieściłem na liście, ale po prostu jestem ciekaw. Nie mam Evernighta, ani żadnego innego settingu SW, więc nie wiem, jak daleko idą jakiekolwiek zmiany, albo czy w ogóle jakieś są możliwe.

Z D20 mogę zrobić co mi się podoba. Ale Savage jest u nas w Polsce świetnie wspierany (Gramel!) i ma niezły odbiór. Ale troszkę jednak mechanika mnie boli, nie mówiąc już o estetyce. Ten "pajacyk" mnie wkurza na przykład. Ale w "Jeździe Próbnej" stoi jak byk, że "figury oznaczmy ikoną naszej maskotki"...

Z D20 już wiem na czym stoję, przebadałem materiał. Biorę SRD po polsku i zmieniam sporo. Jeśli chodzi o Savage, to po pierwsze musiałbym mieć błogosławieństwo Gramela, a po drugie musiałbym wprowadzić kilka modyfikacji...

W każdym razie ot, tak obczajam teren.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

Re: Savage Worlds - pytania

pn kwie 25, 2011 10:13 pm

Gry na Savage Worlds to zwykle SWEX plus Setting. Jak za dużo wywalisz ze SWEX to nie będzie on potrzebny do grania.

Pajacyki są różne w zależności od settingu, nawet w kampaniach splotów bywają inne.
Manewry, zmiany w działaniu magii/walki to mogą być zasady settingowe. Jako przykład podam gritty damage, brak PMów, czas trwania czarów oparty na koncentracji, długotrwałe rytuały. Manewry bojowe jako rozwinięcie walki.
Jeśli chodzi o cechy to cechy pochodne bywają dodawane. A ta k20 to po co?
Figura/Blotka - a co dokładnie chcesz zmienić, bo czasem jest dodawana trzecia opcja Henchman i specjalne zdolności dla blotek-sługusów?
 
Awatar użytkownika
waca13
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 5:50 pm

Re: Savage Worlds - pytania

sob kwie 30, 2011 6:00 pm

Małe pytanko. Mozna spotkać się z opiniami, że karty inicjatywy są beee. Nie każdemu chce się bawić w karty co rundę. Jakieś inne pomysły na określenie inicjatywy w SW??? Wykorzystanie k20 itd.?? Wasze pomysły??
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Savage Worlds - pytania

pn maja 02, 2011 1:52 pm

Obie metody z poprzednich edycji:

- rzuć na Zręczność i idź od najwyższej do najniższej wartości. Porażka (dwie jednynki u Figury) oznacza że postać nie może działać w tej rundzie (może przerzucić ten test fuksami normalnie), wynik powyżej 15 liczy się jak joker. Szybki refleks pozwala na przerzucenie wyniku poniżej 6, Opanowany na jeden darmowy przerzut.

- Rzuć k20, 20 liczy się jak joker, opanowany pozwala na rzucenie dodatkowej k20, szybki refleks na przerzucenie wyniku poniżej 5.
 
Awatar użytkownika
waca13
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 5:50 pm

Re: Savage Worlds - pytania

sob maja 07, 2011 11:57 pm

Myśleliśmy ostatnio z graczami z drużyny jak można dopiec graczom w Savage (wprowadzić więcej realizmu). Wprowadzić paskudne obrażenia to raz. Wyrzucić Jokera, przewagi figurowe w następstwie odrzucenia kart inicjatywy to kolejna rzecz. Pomysł z k20 jest dobry ale może zmodyfikować przewagi: np. błyskawiczny refleks daje ci +5 do rzutu na inicjatywę a opanowany pozwala raz przerzucić kość inicjatywy (wyjątkowo opanowany dwukrotnie), do tego nie można przerzucać za pomocą fuksa kości inicjatywy. Jeszcze może jakieś propozycje.
Ostatnio zmieniony sob maja 07, 2011 11:58 pm przez waca13, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
stelker
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 7:01 pm

Re: Savage Worlds - pytania

śr lip 20, 2011 11:43 pm

Czy w podręczniku podstawowym są gdzieś szeżej opisane zasady tworzenia własnej broni ?
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Savage Worlds - pytania

czw lip 21, 2011 12:22 am

Witam, mam pewną zagwozdkę - wariant danego czaru wybieramy podczas jego rzucania - dopasowując żywioł/postać czaru do określonej sytuacji, czy może z góry, podczas kupowania mocy decydujemy się na określony wariant zaklęcia?
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Savage Worlds - pytania

czw lip 21, 2011 12:25 am

stelker pisze:
Czy w podręczniku podstawowym są gdzieś szeżej opisane zasady tworzenia własnej broni ?

Nie ma jako tako, ale broń klasyczna jest już raczej dobrze wyodrębniona. Kwestia stworzenia broni magicznej to sprawa indywidualna - w zależności od kampanii i stylu gry. Z resztą najbardziej unikatowe przedmioty to samotwory. Sami najlepiej wiemy co jest dla nas fajne i "kozackie'.
 
Awatar użytkownika
GRAmel
Wydawnictwo Gramel
Wydawnictwo Gramel
Posty: 9
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 10:36 am

Re: Savage Worlds - pytania

pn lip 25, 2011 4:04 pm

Ancient Lord pisze:
Witam, mam pewną zagwozdkę - wariant danego czaru wybieramy podczas jego rzucania - dopasowując żywioł/postać czaru do określonej sytuacji, czy może z góry, podczas kupowania mocy decydujemy się na określony wariant zaklęcia?


To drugie. Podczas kupowania, wybierasz wariant.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Savage Worlds - pytania

pn lip 25, 2011 9:36 pm

Cholera, do dlatego mój gracz-mag był aż tak dobry :)

A jeszcze takie pytanie odnośnie szybkostrzelności.
Broń ma dwa tryby - automat i pojedynczy, szybkostrzelność 3.

Z ogniem pojedynczym sprawa jest prosta - jeden test na strzelanie, jeden test na obrażenia.

Ale jak jest z automatem? Skoro szybkostrzelność wynosi 3 to:
Rzucam trzy razy na strzelanie. Pierwszy rzut bez kar, następne dwa z karą -2. Jeśli załóżmy trafię tylko za pierwszym razem, to rzucam raz na obrażenia i wynik mnożę razy 3 (w końcu jedna seria to 3 pociski)?
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Savage Worlds - pytania

wt lip 26, 2011 3:43 pm

Rzucasz trzema kośćmi Strzelania + jedna kość figury, na wszystkie wyniki nakładasz karę -2 (chyba, że masz przewagę która to neguje), a potem na każdy atak rzucasz normalnie na obrażenia, bez żadnego mnożenia x3 - ilość pocisków nie zwiększa obrażeń podczas ognia ciągłego.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Savage Worlds - pytania

wt lip 26, 2011 4:35 pm

Z czego oczywiście maksymalnie trzy razy możesz trafić.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Savage Worlds - pytania

wt lip 26, 2011 11:48 pm

Okej, zatem już jest to dla mnie.

To w takim razie jedna seria z automatu jest identyczna jak strzał pojedynczy. Tracimy 3 naboje a efekt taki sam.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Savage Worlds - pytania

śr lip 27, 2011 9:32 am

Nie. Przy strzale pojedynczym tracisz jeden nabój i rzucasz jedną kostką plus dziką.
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

czw paź 06, 2011 8:41 pm

Czy został przetłumaczony darmowy (na stan mojej wiedzy :P) mini-dodatek Wizards&Warriors?
Ostatnio zmieniony czw paź 06, 2011 8:42 pm przez Cooperator Veritatis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
markol
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: wt lut 27, 2007 3:47 pm

Re: Savage Worlds - pytania

czw paź 06, 2011 8:47 pm

tak został, przejrzyj pliki na stronie gramela. Ale wszystkie materiały z niego są w patchu 2.0 tez dostępnym w dziale plików do pobrania
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

czw paź 06, 2011 9:06 pm

Dzięki. :) Szukałem, ale nie znalazłem.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Savage Worlds - pytania

pt paź 07, 2011 3:11 pm

To jak szukałeś? :D Przecież w zakładce Do ściągnięcia, na samej górze masz dość duży napis Savage Worlds Edycja Polska – Patch 2.o. Masz tu też link bezpośrednio do wersji Deluxe.
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: Savage Worlds - pytania

sob paź 08, 2011 11:14 pm

Powiedzcie mi, czy dobrze liczę:

Mam żołnierza GROMU z Wigor k10 i Kamizelkę Kuloodporną Z Ceramicznymi Wkładkami. Ubieram go w nią i strzelam w niego z Kałasza:

Wytrzymałość = 2 + 10/2 + 4 do 8 = 14

Kałasz zadaje 2k8+1 ran.

Znaczy się, że mój komandos jest prawie całkiem kałaszoodporny?
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Savage Worlds - pytania

sob paź 08, 2011 11:28 pm

zegarmistrz pisze:
Wytrzymałość = 2 + 10/2 + 4 do 8 = 14


Raczej 15. Połowa kości Wigoru (k10=5) + 2, czyli 7 Wytrzymałości. Kamizelka z ceramiką zapewnia +8, czyli 15 Wytrzymałości (neguje 4PP, ale kałach ma tylko 2, więc nieistotne).

Taka postać jest twarda, ale pamiętaj, że ktoś może celować w głowę (-4) i pozostałe kończyny (-2), czyli w ogóle zlać pancerz. Ponadto, przebicie dodaje 1k6 do obrażeń. Plus jeszcze to, że kałach ma Szybkostrzelność 3, zatem taka postać może oberwać w turze więcej razy.

EDYTA
Zapomniałbym o najważniejszym - asy mogą sprawić, że marne 2k8+1 będą zagrożeniem dla największych twardzieli. Szczególnie, gdy strzelec posiada Przewagę, która pozwala mu za fuksa przerzucać obrażenia.
Ostatnio zmieniony sob paź 08, 2011 11:32 pm przez Vukodlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Savage Worlds - pytania

ndz paź 09, 2011 12:00 am

Kurcze, miałem nadzieję, że to ja coś pokiełbasiłem...
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Savage Worlds - pytania

ndz paź 09, 2011 12:59 am

W sensie, że zakręciłem zamiast dać prostą odpowiedź? Jeśli zamotałem, to indeed można krócej - Twój komandos jest kałaszoodporny. Przynajmniej tak długo, jak nie zaczną mu strzelać w części ciała, których nie osłania kamizelka. Chyba, że dostanie w klatę, a asy będą się sypać gęsto.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości