Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz paź 09, 2011 11:05 am

Nie, zwyczajnie nam postacie trochę awansowały i wyszło na to, że - żeby położyć przeciwnika - trzeba albo kampić i strzelać po nogach, albo kupić miecz laserowy i iść do walki twarzą w twarz, albo liczyć na dobry wynik na kościach i asy bo bronią poniżej bazooki trochę trudno zranić dobrze wyekwipowaną i zbudowaną postać.

Btw. wczoraj przeglądałem trochę erratę do Deluxe. Widzę, że coś się zmieniło w mechanice pojazdów. Co konkretnie?
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Savage Worlds - pytania

wt paź 11, 2011 12:36 pm

Taki urok systemu, że bohater (lub twardy NPC), to kawał kozaka.

zegarmistrz pisze:
Widzę, że coś się zmieniło w mechanice pojazdów. Co konkretnie?


Jeśli dobrze kojarzę, to wersja Deluxe wprowadza inne zasady wznoszenia (były w starszych edycjach SW), oraz obliczania rozmiaru pojazdu (bazując na wytrzymałości). Dodatkowo ciągnięcie kart podczas pościgu przekłada się na konkretne zdarzenie, a nie tylko inicjatywę.
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Savage Worlds - pytania

śr lis 09, 2011 11:10 am

Ja bym prosił o ocenienie mi tej mocy:

Kontrola Pogody
Ranga: Doświadczony
Punkty mocy: 10
Zasięg: w promieniu kilku kilometrów od postaci
Czas trwania: doba
Wykorzystując tą moc Czarownik nagina warunki atmosferyczne panujące wokół niego sprawiając, że te stają się bardziej odpowiednie dla jego celów. Pojedyncze rzucenie tego zaklęcia zmienia pogodę o 1 stopień. Proces jest stopniowy i zajmuje około 15 minut. Przez zmianę pogody o 1 stopień rozumie się:
- Zwiększenie lub zmniejszenie temperatury: o 10 stopni (do maksymalnie +30 lub minimalnie -30) lub też, jeśli temperatura przekracza 30 stopni: do 3 stopnie (do maksymalnie 45). Temperatura działa zgodnie z zasadami ze strony 85 Podręcznika Podstawowego, z tą różnicą, że w mrozie przekraczającym 20 stopni Celsjusza przestaje działać elektronika.
- Zwiększyć lub zmniejszyć zamglenie: Czarownik może przesunąć zamglenie o 1 stopień na skali Stan Normalny – Mgła – Gęsta Mgła. Mgła powoduje karę -2 do testów Spostrzegawczości oraz Strzelania. Gęsta: -4 do testów Spostrzegawczości i Strzelania. Kary te kumulują się z karami wynikającymi z Ciemności.
- Zmniejszyć lub zwiększyć opady atmosferyczne: Czarownik może przesunąć opady o 1 stopień na skali Brak Opadów – Deszcz / Śnieg – Deszcz Nawalny / Śnieżyca. Deszcz zapewnia karę -1 do Spostrzegawczości oraz Strzelania, gasi niewielkie płomienie oraz po 15 minutach przemaka każdy nieosłonięty obiekt. Deszcz nawalny powoduje natychmiastowe przemoczenie, gasi nawet duże płomienie oraz zwiększa wysokość kar do 2.
Opady śniegu nie gaszą ognia jednak powodowane przez nie kary wynoszą (kolejno) +2 i +4. Dodatkowo Śnieg po godzinie przysypuje ślady (a śnieżyca zaciera je natychmiast) powodując karę -4 do testów Tropienia.
Kary powodowane przez opady atmosferyczne kumulują się z karami wywoływanymi przez Ciemność.
- Wywołać lub uciszyć wiatr: Czarownik wpływa na podmuchy wiatru przesuwając ich skalę o 1 na skali Pogoda Bezwietrzna – Wicher – Wichura lub zmieniając jego kierunek. Podczas wichru Tempo wszystkich istot maleje o 1, gdyż silne podmuchy grożą ich przewróceniem. Podczas wichury: o 2. Dodatkowo wszystkie testy Pilotowania wykonywane są z karą -2 (Wicher) lub -4 (Wichura).
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

Savage Worlds - pytania

śr lis 09, 2011 8:39 pm

A ja bym prosił o wyjaśnienie mi jaw wygląda śmierć postaci graczy w SW. Doczytałem, iż jak postać dostaje 3 rany to jest wyłączona z walki, w stanie krytycznym czy jakoś tak, i że może zginąć. I co, jak to jest MG decyduje o życiu lub śmierci, czy też dzieje się to na jakichś zasadach losowych? Nie mogę jakoś tego znaleźć:/
Z góry dziękuję za pomoc
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Savage Worlds - pytania

śr lis 09, 2011 8:49 pm

Wg Jazdy Próbnej
Postać może otrzymać 3 rany, każda następna powoduje, że testuje wigor.
Jeśli uzyska przebicie, pozostaje przytomna ale jest w Szoku.
Jeśli uzyska sukces jest nieprzytomna godzinę, lub do czasu udzielenia pierwszej pomocy
Jeśli nie zda testu, testuje ducha, porażka to zgon, sukces pozwala ponownie przetestować na początku następnej tury wigor, przy czym tu porażka to zgon a sukces to brak przytomności.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

Savage Worlds - pytania

śr lis 09, 2011 9:45 pm

Aha. Super, dziękuję :)
 
Faborn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 10, 2012 5:46 pm

Savage Worlds - pytania

pn sty 30, 2012 5:09 pm

Mam drobne pytanie.Od jakiegoś czasu prowadzę SW, ale dalej nie rozumiem co znaczy NP przy broni na karcie postaci.Wytłumaczy ktoś?
 
Awatar użytkownika
ThimGrim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 87
Rejestracja: sob cze 18, 2005 10:06 pm

Re: Savage Worlds - pytania

sob lut 04, 2012 1:25 pm

Faborn pisze:
Mam drobne pytanie.Od jakiegoś czasu prowadzę SW, ale dalej nie rozumiem co znaczy NP przy broni na karcie postaci.Wytłumaczy ktoś?


Nieporęczna broń?
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Savage Worlds - pytania

sob lut 04, 2012 1:48 pm

zegarmistrz pisze:
Ja bym prosił o ocenienie mi tej mocy:


Moim zdaniem bardzo fajna i świetnie, że ktoś stworzył moc tego kalibru (brakuje mi w SWEPlu bardziej imponujących czarów), ale mam wrażenie, że kontrola temperatury jest słabsza od innych opcji. Zwiększyłbym jej zakres działania do 15 stopni.
 
Faborn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 10, 2012 5:46 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz lut 05, 2012 12:34 pm

ThimGrim pisze:
Faborn pisze:
Mam drobne pytanie.Od jakiegoś czasu prowadzę SW, ale dalej nie rozumiem co znaczy NP przy broni na karcie postaci.Wytłumaczy ktoś?


Nieporęczna broń?


Aha, dzięki :D.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Savage Worlds - pytania

wt lut 14, 2012 1:09 pm

zegarmistrz pisze:
Ja bym prosił o ocenienie mi tej mocy:

Na skali wiatru brakuje mi zwykłego wiatru. Myślę, że wywołanie zwalającego z nóg wichru przy bezwietrznej pogodzie powinno wymagać przejścia przez wiatr, który mógłby na przykład zwiększać kary za zimno i unosić papier itp.
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz mar 25, 2012 6:25 pm

Mam takie pytanie: mój gracz wymyślił sobie postać posiadającą 3 przewagi: Ambidextrous, Two-Fisted, Rock'n'Roll. Do tego 2 uzi/mp40. W rezultacie jest teoretycznie w stanie wykonać 6 ataków bez kar (2x auto fire z Rate of Fire 3). Nie do końca ograniam, czy to aby na pewno powinno tak działać? Szczególnie mam wątpliwośc co do działania two-fisted i tego czy 2 akcje full auto kwalifikują się jako podwójny atak. Aczkolwiek nie widze powodu dla którego nie powinny.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

Re: Savage Worlds - pytania

wt mar 27, 2012 4:23 pm

Ma dwa gnaty, więc strzela z obu na raz bez kar na co pozwalają te przewagi. Czyli wali 2 x 3k6+wild dice.
 
Awatar użytkownika
markol
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: wt lut 27, 2007 3:47 pm

Savage Worlds - pytania

śr kwie 18, 2012 11:28 pm

w interface zero programów można użyć określoną ilość razy.
jak to się ma do programów obronnych które podnoszą wytrzymałość?
Podnoszą wyt na cała walkę czy jedna turę, trzeba je aktywować czy są stale włączone i jak to się ma do limitu użyć.

np. Mam program obronny Wyt +3 podnoś mi wyt o 3 i jego limit użyć spada o jeden po każdej walce, może po ty jak wróg mnie trafi czy wtedy jak zada mi ranę?

Ktoś może mi na to odpowiedzieć co?
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Savage Worlds - pytania

wt kwie 24, 2012 2:31 pm

Zależy od MG - jeśli chcesz przytemperować graczy, to po każdym trafieniu (Szok/Rana).

Najlepiej jest traktować całą walkę jako jedno "użycie" programów atakujących i obronnych, w ten sposób hakerzy nie będą musieli zużywać wszystkich swoich programów przy dłuższych walkach z bossami. Używasz programu, kiedy go aktywujesz (Avatar nakładahełm, wyciąga miecz).
 
migdal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 07, 2012 8:15 pm

Re: Savage Worlds - pytania

pn maja 07, 2012 8:18 pm

Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)
Krótkie szybkie pytanko, czy wiadomo coś konkretnego na temat kiedy (lub czy w ogóle) wydany będzie po polsku podręcznik do Beast&Barbarians?
 
camthal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw lip 07, 2011 10:23 pm

Re: Savage Worlds - pytania

pn cze 25, 2012 9:52 am

Cześć,
ściągnąłem sobie Jazdę Próbną, na dniach powinien pojawić się listonosz z podręcznikiem. Czytając w Jeździe o ranach Figur i Szoku nie rozumiem jednej rzeczy otóż jest napisane:
"Jeśli postać w Szoku zostaje trafiona i na skutek obrażeń
ma ponownie znaleźć się w Szoku, otrzymuje ranę."
oraz przykład walki
Wytrzymałość nieustraszonej Jadwini wynosi 5. W tej samej rundzie trafia ją dwóch opętanych przez demony
Krzyżaków. Pierwszy atak zadaje 7, a drugi 13 punktów obrażeń.
Pierwszy cios nie uzyskał przebicia, więc Jadwinia jest tylko
w Szoku. Natomiast drugie uderzenie zakończyło się dwoma
przebiciami, co oznacza dwie rany. (Ponieważ bohaterka jest już
w Szoku, nie ma dalszych efektów.)

Dlaczego za drugim razem ma tylko dwie rany ? 13 obrażeń przy wytrz. 5 to szok i dwie rany, jeśli była w szoku to kolejny szok jest raną według opisu szoku, a tu w przykładzie jest inaczej. Co źle interpretuje ?
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Savage Worlds - pytania

pn cze 25, 2012 10:39 am

camthal pisze:
Co źle interpretuje ?


Używasz logiki - a te reguły nie są do końca logiczne. Po prostu postać w szoku dostaje ranę już przy ciosie równym jej wytrzymałości, ale jeżeli obrażenia wejdą z przebiciem, normalnie dostaje jedną ranę na każde przebicie tak, jakby w szoku nie była. Paradoksalnie więc szokowanie wrogów jest mniej opłacalne, gdy zadajesz duże obrażenia. Podejrzewam, że służy to ograniczeniu śmiertelności na sesji, a zwłaszcza tych przykrych sytuacji, w których ktoś ginie od jednego ciosu.
 
camthal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw lip 07, 2011 10:23 pm

Re: Savage Worlds - pytania

śr cze 27, 2012 8:49 am

Dzięki za odpowiedź, dostałem podręcznik i tam jest wyraźniej to wytłumaczone niż w Jeździe.
Teraz kolejne pytanie - trochę banalne ale tak dla pewności. Chodzi o obrażenia, figura może otrzymać trzy rany i dopiero przy następnej jest wyeliminowana. Natomiast blotka ma tylko jedną ranę i nie do końca jasne jest dla mnie to czy otrzymuje tą jedną ranę i jest wyeliminowana czy też tak jak figura może otrzymać jedną ranę, i dopiero przy następnej jest eliminowana. Pytam bo zamierzam prowadzić przygodę gdzie będzie troll, a on ma leczenie rany w każdej rundzie i jeśli eliminowany jest od razu przy pierwszej ranie to walka z czymś takim to taka bańka wstańka. Dostaje cios - jest w szoku, dostaje rane - pada, leczy się - wstaje, dostaje - pada, leczy się i tak wkoło ( przy jego wigorze to z modyfikatorem -1 za ranę raczej najczęściej się wyleczy). Swoją drogą czy troll nie jest zbyt cienki ?
 
Awatar użytkownika
Gulthank
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt maja 25, 2004 2:22 am

Re: Savage Worlds - pytania

śr lip 04, 2012 10:38 am

AFAIK Blotka może otrzymać tylko jedną ranę i zostaje Wyeliminowana. Normalnie, w przypadku przeciwnika drużyny, przyjmujemy że Blotka umiera i dłużej się nią nie zajmujemy. W przypadku trolla wydaje mi się, że po zadaniu mu rany ma on prawo do testu Leczenia, ponieważ troll nie ma tej umiejętności trzeba by testować Spryt (bo na sprycie opiera się normalnie Leczenie) ale moim zdaniem bardziej sensownie byłoby testować Wigor bo troll "leczy" obrażenia, nie za pomocą jakiejś wiedzy ale naturalnych sił organizmu (jak przy przewalczaniu choroby analogicznie testowany jest Wigor).

Co do wańki wstańki to troll ma szanse 50% na udany test leczenia (z modyfikatorem -1 za ranę musisz rzucić ponad 5 na k10), jeśli mu się nie uda - ginie, czyli nie taki pewniak. Na tym właśnie polega zabawa z trollami lub innymi przeciwnikami dysponującymi regeneracją, nigdy nie jesteś 100% pewien że je ubiłeś, jeśli nie przypaliłeś ran lub w inny sposób nie powstrzymałeś regeneracji.

Troll, nawet jako blotka, to trudny i groźny przeciwnik. Jego wytrzymałość to 10, trudno go zranić, jest niezwykle silny, ma Walkę na k8 co może nie porywa ale jest powyżej średniej a jeśli trafi postać to istnieje spora szansa (przy Sile k12+2 i broni k8) że zada jej poważne rany lub ją wyeliminuje.
Jeśli uważasz że troll jest za słaby możesz go, jak każdą Blotkę, rozwinąć do Figury i wtedy regeneracja staje się dopiero upierdliwa. Wszystko zależy też od poziomu drużyny, dla postaci początkujących troll będzie więcej niż wymagający.
Ostatnio zmieniony śr lip 04, 2012 10:40 am przez Gulthank, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Savage Worlds - pytania

pt lip 06, 2012 10:13 pm

Potwierdzam, że Tolle mogą być groźne bo swego czasu ich grupa wybiła u mnie cała drużynę.

Zastanawiam się nad jedną rzeczą o której pisał Gulthank . Zgodnie z zasadami troll może wykonać rzut na leczenie. Problem w tym że nie ma tej umiejętności wiec, jeśli się nie mylę, zgodnie z zasadami tzw. improwizacji (SWEPL str.55) powinien rzucać k4-2.
Jeśli regeneracja Trolla działa z godnie z zadami improwizacji to raczej efekt Wańki-Wstańki (o której wspomina camthal) zdecydowanie nie grozi.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Savage Worlds - pytania

pt lip 06, 2012 11:57 pm

Wydaje mi się, że to leczenie trolla, to specjalna zasada rasowa i powinna właśnie, jako takowa działać, czyli wbrew powszechnym zasadom improwizacji. Tak przynajmniej na chłopski rozum uważam.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

sob lip 07, 2012 12:58 am

Ja też tak to widzę bo po co trollowi nieprzydatna zdolność. Tyle, że bez oficjalnej wykładni to możemy tylko gdybać i przyjąć sobie (jak sugeruje słusznie Gulthank) że regeneracja trolla to mechanicznie rzut na Wigor trolla, albo na Spryt (bo pod tą cechę jest leczenie), albo przyjąć że w takim przypadku trolla "ma" leczenie na poziomie średnim czyli k6 i z bani.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
Eliash
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 474
Rejestracja: wt lut 26, 2008 4:34 pm

Savage Worlds - pytania

ndz lip 08, 2012 12:19 pm

Normalna postać wykonuje co 5 dni test leczenia rzucając na Wigor. Więc nie rozumiem dlaczego troll miałby rzucać na jakieś leczenie czy spryt, a nie na Wigor jak każdy inny.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Savage Worlds - pytania

ndz lip 08, 2012 2:16 pm

Eliash, to nie jest takie proste jak piszesz, a przynajmniej nie jest to jasno napisane.

Troll posiada zdolność specjalną:
- Szybka regeneracja: Trolle mogą wykonywać rzut na leczenie w każdej turze, chyba, że Ranę zadał ogień.


Problem w tym, że nie jest do końca jasne co oznacza sformułowanie "rzut na leczenie". Czy chodzi o test umiejętności leczenie (której troll nie ma) czy o, jak sugerujesz, test Wigoru z zasad Naturalnej Rekonwalescencji?
Żeby nie było dla mnie test Wigoru jest jak najbardziej na miejscu, i sam bym go zastosował, niemniej dobrze by było zajrzeć do angielskiego podręcznika do SWEXa, może tam sformułowanie nie przy regeneracji Trolla jest mniej wieloznaczne.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Savage Worlds - pytania

ndz lip 08, 2012 6:47 pm

Problem w tym, że nie jest do końca jasne co oznacza sformułowanie "rzut na leczenie". Czy chodzi o test umiejętności leczenie (której troll nie ma) czy o, jak sugerujesz, test Wigoru z zasad Naturalnej Rekonwalescencji?
Żeby nie było dla mnie test Wigoru jest jak najbardziej na miejscu, i sam bym go zastosował, niemniej dobrze by było zajrzeć do angielskiego podręcznika do SWEXa, może tam sformułowanie nie przy regeneracji Trolla jest mniej wieloznaczne.

"Fast Regeneration:Trolls may attempt
a natural healing roll every round unless
their wounds were caused by fire or flame.
This occurs whether the troll is a Wild Card
leader or an Extra. If the latter, a downed troll
actually returns to action if it heals itself (and
is not Shaken—even if it was before being
Incapacitated)."
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2012 6:48 pm przez Petros, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

ndz lip 08, 2012 7:34 pm

Czyli jest tak jak napisał Eliash, chodzi o Naturalnej Rekonwalescencji tyle że Troll może rzucać na Wigor co rundę. Przy dobrych rzutach możemy mieć wańkę-wstańkę.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Savage Worlds - pytania

ndz lip 08, 2012 8:20 pm

To nie powinien być test Leczenia (w ogóle umiejętności w SWPL pisze się z wielkiej litery), ale zdrowienia. W podstawce jest raz tak, raz inaczej, ja tłumacząc staram się używać tej drugiej formy.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

ndz lip 08, 2012 8:51 pm

A no właśnie.
Dla mnie test leczenia to test umiejętności Leczenie a test zdrowienia to test Wigoru.
Jakby kiedyś Gramel wydawał podstawkę w wersji delux to myślę, że można by się pokusić o ujednolicenie, dla jasności.

Pozdro
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2012 8:52 pm przez Amdir, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Savage Worlds - pytania

pn lip 09, 2012 11:46 am

Jakby kiedyś Gramel wydawał podstawkę w wersji delux to myślę, że można by się pokusić o ujednolicenie, dla jasności.

Gramel wrzucił patcha Deluxe i na tym się raczej skończy. ;) Zresztą teraz już jest wersja Deluxe Explorer's Edition i to mogliby wydać.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość