Amdir pisze:Charyzma w SWEPLu jest raczej miara tego jak jesteś postrzygana przez innych a nie tylko urody. Co prawda Zawada Wredny czy Brzydal zmniejsz charyzmę o 2, a przewaga Ładny ja zwiesza o 2, ale w EN samo bycie kapłanem Słońca z automatu daje +2 do charyzmy, i przewaga drużynowa dobra reputacja tez +2. Co więcej odzież też może mieść wpływ na charyzmę. Wynika z tego, że charyzma jest dość obszernym współczynnikiem "wyglądu" postaci.
Charyzma w SWEPLu jest raczej miara tego jak jesteś postrzygana przez innych a nie tylko urody. Co prawda Zawada Wredny czy Brzydal zmniejsz charyzmę o 2, a przewaga Ładny ja zwiesza o 2
Wynika z tego, że charyzma jest dość obszernym współczynnikiem "wyglądu" postaci.
SWEPL 64str pisze:Dublet ... możesz oddać dwa strzały w jednej akcji, Dublet zużywa dwie sztuki amunicji. Strzelanie testujesz raz - ale do wyniku testu trafień oraz zadawanych obrażeń dodajesz +1
Seria trzypociskowa zużywa trzy sztuki amunicji i zapewnia +2 do trafienia i obrażeń.
SWEPL 66str pisze:Ogień Ciągły ... używając broni strzelająca ogniem ciągłym odejmujemy -2 od testu trafienia. ... każda kość oznacza wystrzelenie tylu pocisków, ile wynosi Szybkostrzelność.
sgt pisze:Ja się nie obrażam bo niby o co, wręcz przeciwnie - dziękuję za sprostowanie przez kogoś posiadającego Wiedza (Savage Worlds) na co najmniej k6.
sgt pisze:To moja subiektywna opinia, niepoparta (jeszcze) doświadczeniem z gry. Ale dobra - będę trzymał się zasad. Dziękuję za skorygowanie.
sgt pisze:Skoro już jesteśmy w temacie amunicji to poproszę o rozszyfrowanie oznaczeń w opisach typu waga 8/50 i cena 50/50, oraz czy 30 pól często umieszczanych na dole kart postaci ma służyć do odznaczania zużytej amunicji czy też może czegoś innego?
DarkStar pisze:To ja też jako savage'owy świeżak mam kilka pytań. Na część znalazłem odpowiedzi w tym wątku, na inne mi się nie udało - z góry przepraszam jeżeli coś już było omawiane - szukałem.
1. Czy gracz grający postacią władająca mocami nadprzyrodzonymi (mag, kapłan, etc.) od razu przy tworzeniu bohatera może mu wybrać kilka mocy startowych? Tzn. np. w opisie Zdolności nadprzyrodzone (Magia) mamy początkowe moce = 3, to znaczy że gracz tworząc postać maga przegląda sobie podręcznik i wybiera 3 "czary", które zna jego bohater, tak?
2. Moc Latanie - jakie zasady obowiązują? Można np cały czas się wznosić? Można sobie po prostu odlecieć? Latająca postać to raczej nie pojazd (nie czytałem na razie rozdziału o pojazdach, bo nie jest mi teraz potrzebny). Przydałoby mi się więcej info o mechanice stosowanej do lewitującego maga.
3. Przekonywanie/Wypytywanie - w podręczniku napisano, że do wyniku testu dodajemy Charyzmę obu stron. Dlaczego nie dodajemy Charyzmy tylko osoby, które przekonuje/wypytuje? Jeżeli chcę się czegoś dowiedzieć od BN i go Wyputuję, to logicznym jest, że będę chciał dodać ewentualny modyfikator wynikający z mojej nieziemskiej Charyzmy. Ale dlaczego ten wypytywany BN miałby robić to samo? To miałoby jeszcze jakiś sens, jeżeli jest do mnie źle nastawiony i nie chce udzielić mi informacji.
4. Czy Blotka może mieć pecha (1 na kości)?
5. Dobijanie - było omówione, rozumiem że można dobić postać wyeliminowaną. Widzę tutaj jednak pewien bardzo niebezpieczny problem. Skoro BG mogą dobijać wrogów, to dlaczego wrogi BN kierowany przeze mnie nie miałby próbować dobić wyeliminowanego BG? Albo gram jak głupi, albo wykorzystuję swoje możliwości tak samo jak gracze. W ten sposób mogę bardzo łatwo uśmiercić każdego bohatera...
sgt pisze:pkt 1. Nie jest łatwo? To zależy. Przeciętną bronią automatyczną Sz3 kulamy 3 kośćmi, wykonując Szaleńczy Atak rzucamy 6-cioma to dwa razy większa pula kości, na każdą jedną kość automatycznego przypadają dwie szaleńczego. Szansa rośnie prawie dwukrotnie strzelając do 3 celów. Dla k4 wyrzucenie 6 to 12,5% a wyrzucenie 8 to 6,25%. Niby trudniej ALE kulamy dwukrotnie większą ilością kości, więc uzyskanie 8 na jednej i/lub drugiej k4 to 12,1%. Minimalnie trudniej. Idźmy dalej :przeciętny strzelec z k6 prując ogniem automatycznym na bliski zasięg musi uzyskać 6 co wg. rachunku prawdopodobieństwa daje 16,6%. Tenże sam strzelec k6 strzelając Szaleńczym Atakiem musi wyrzucić 8, na dwóch kościach k6 co daje szansę 25,7% czyli większą!!!! Nie jest trudniej.
sgt pisze:pkt. 4 Nie rozumiesz różnicy między słowem MOŻE i MUSI. Jeżeli gracz MOŻE rzucić ilością kości równą szybkostrzelności to nie znaczy, że MUSI. Mając Sz 3 NIE MUSI użyć wszystkich 3. Autorzy zostawili dowolność. MOŻE użyć mniejszej ilości czyli 2 lub 1. Rzucając JEDNĄ zużywa 3 sztuki amunicji (1*3=3) Uzyskujemy zatem trzypociskową serię której nie obowiązują zasady serii trzypociskowej ze strony 64. Teoretycznie tak to rozumiem.
Amdir pisze:Najprościej: możesz rzucać tyloma kośćmi strzelania ile broń ma szybkostrzelności.