Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Sekcja / Pluton - szablony

wt lis 11, 2008 8:12 pm

Poniżej przedstawiam dwa eksperymentalne szablony, bardzo prosił bym o wszelkie uwagi dotyczące wykonania, możliwych dziur w zasadach i ogólnej użyteczności. Chciał bym wykorzystać te szablony na sesji więc każda uwaga się przyda.
Szablony te obrazują grupy stworzeń, jednak działają one trochę inaczej niż mob z DMG2, przede wszystkim zachowują większość zdolności bazowego stworzenia zamiast pewnych stałych cech.
Sekcja
Sekcja jest szablonem który można nałożyć na dowolną małą, średnia bądź dużą istotę. Sekcja obrazuje grupę mniej więcej ośmiu osobników walczących razem w sposób zorganizowany. Szablon ten posłużyć może do redukowania starć do łatwiejszego opanowania rozmiaru, jak również do uczynienia z istot bazowych sensowniejszego przeciwnika dla potężniejszych postaci. Sekcja powinna być oparta na grupie stworzeń o identycznych statystykach, przykładowy przedstawiciel tej grupy będzie uznawany za stworzenie bazowe.
Jeśli nie powiedziano inaczej, sekcja posiada niezmienione statystyki stworzenia bazowego.
Przestrzeń/Zasięg:
Stworzenie bazowe małe lub średnie 4,5 m / bez zmian
Stworzenie bazowe duże 6 m / bez zmian
Jeśli istota bazowa posiadała broń z zasięgiem, to sekcja może atakować zarówno istoty sąsiadujące, jaki i te w zasięgu broni.
Punkty życia:
Punkty życia wzrastają czterokrotnie. Obrazują one nie tylko fizyczną wytrzymałość walczących, ale również spoistość i morale sekcji, kiedy HP sekcji spadną do zera, przestaje ona istnieć jako oddział, 2k4 z jej członków pada no polu chwały, pozostali myszą wykonać rzut obronny na wole którego porażka oznacza przerażenie.  
Atak:
Sekcja zachowuje wszystkie ataki stworzenia bazowego, jednak otrzymuje do nich premię +10 do trafienia i +10 do obrażeń(Premie te obrazują efekt pomagania sobie nawzajem walczących, jak również statystyczne skutki gradu ciosów). Premia ta liczy się do wszelkich manewrów, jak również do zwarcia.
Opcje ataku:
Sekcja wykonując pełen atak może wykonać:
  • Nawałnicę stali, wszystkie istoty znajdujące się w zasięgu sekcji zmuszone są wykonać rzut obronny na refleks, ST 10 + premia do trafienia podstawowego ataku wręcz istoty bazowej. Porażka oznacza obrażenia równe podwojonym obrażeniom od podstawowego ataku istoty bazowej. Obrażenia te traktowane są jako długofalowe i podlega im każdy kto wejdzie na zagrożony obszar do następnej rundy sekcji. Sekcja dysponuje taką zdolnością tylko jeżeli istota bazowa posiada odpowiedni atak wręcz.
  • Grad strzał, sekcja wybiera punkt w przestrzeni znajdujący się w zasięgu wzroku, istoty znajdujące się w promieniu 1,5 m od tego punktu muszą wykonać rzut obronny na refleks o ST 10 + premia do trafienia podstawowego ataku dystansowego istoty bazowej - kary za zasięg odpowiednie dla tego ataku. Porażka oznacza obrażenia równe podwojonym obrażeniom od podstawowego ataku istoty bazowej. Obrażenia te traktowane są jako długofalowe i podlega im każdy kto wejdzie na zagrożony obszar do następnej rundy sekcji. Sekcja dysponuje taką zdolnością tylko jeżeli istota bazowa posiada odpowiedni atak dystansowy.  

Warto pamiętać że przy obliczaniu ST i obrażeń od dodatkowych ataków, nie doliczamy premii które otrzymuje sekcja  do swych podstawowych ataków.
Nadzwyczajny zmysł walki (zw)
Sekcja, będąc w istocie zbieraniną wojowników może wykonywać dowolną ilość ataków okazyjnych w rundzie.
Grupa (zw)
Jako agregacja pojedynczych walczących sekcja jako całość nie może być podmiotem czarów czy zdolności działających na określoną istotę. Pojedynczy jej członkowie mogą być jednak celem takich zdolności. Każdy członek sekcji zabity, lub w inny sposób wyeliminowany z walki oznacza dla niej 2k6 obrażeń na kość bazowego stworzenia. Sekcja nie może być flankowana. Przeciwko zdolnościom obszarowym sekcja   funkcjonuje jako pojedyncza istota, jeśli zadają one obrażenia to wzrastają one półtorej krotnie.
Współpraca:
Sekcja może brać 10 w dowolnym teście umiejętności, którego porażka nie pociąga za sobą negatywnych skutków nawet w sytuacji stresowej.
Organizacja(zw):
Sekcja dysponuje dodatkową akcją standardową w rundzie którą może wykorzystać w dowolny sposób, za wyjątkiem akcji ruchu (Akcje będące odpowiednikiem ruchu są dopuszczalne).  
Rzuty obronne:
Rzut obronny na wolę sekcji wzrasta o +4.
Skala wyzwania:
+4  
Występowanie:
Pojedynczo, Pluton (5 sekcji), kompania (25 sekcji)
 
Pluton
Pluton jest przeskalowaną w górę wersją sekcji, składa się zazwyczaj z około 40 walczących. Szablon plutonu można nałożyć na dowolną sekcję będąca istotą bazową.
Przestrzeń/Zasięg:
Pojedynczy wojownik mały lub średni 9 m / bez zmian
Pojedynczy wojownik duży 10,5 m / bez zmian
Punkty życia:
Wzrastają w stosunku do sekcji pięciokrotnie, rozbicie plutonu powoduje 10k4 ofiar śmiertelnych.
Atak:
Odpowiednie premie do ataku i obrażeń wzrastają do +20.
Opcje ataku:
Dodatkowe ataki plutonu zadają podwójne obrażenia w stosunku do sekcji, ST wzrasta o 5 punktów, promień gradu strzał wzrasta do 4,5 m.
Skala wyzwania:
+8
Występowanie:
Pojedynczo, kompania (5 plutonów), regiment (25 plutonów)
 
Przykłady
[table=]
[th][/th][th]Pikinier (Człowiek, zbrojny 1)[/th][th]Sekcja pikinierów[/th]
[th]Pluton pikinierów[/th][tr][td][/td][td]Średni humanoid [/td][td]Średni humanoid [/td][td]Średni humanoid[/td][/tr][tr][td]Kostka Wytrzymałości:[/td][td]1k8+4 (8)[/td][td]1k8+4  x4 (32)[/td][td]1k8+4  x20 (160)[/td][/tr][tr][td]Inicjatywa:[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][/tr][tr][td]Szybkość:[/td][td]6 m[/td][td]6 m[/td][td]6 m[/td][/tr][tr][td]Klasa Pancerza:[/td][td]13 (+3 Zbroja skórzana),dotyk 10 , nieprzygotowany 13 [/td][td]13 (+3 Zbroja skórzana),dotyk 10 , nieprzygotowany 13 [/td][td]13 (+3 Zbroja skórzana),dotyk 10 , nieprzygotowany 13 [/td][/tr][tr][td]Bazowy atak/zwarcie:[/td][td]+1/+2[/td][td]+1/+12[/td][td]+1/+22[/td][/tr][tr][td]Atak:[/td][td]Długa włócznia* +3 wręcz 1k8+1 20x3 [/td][td]Długa włócznia* +13 wręcz 1k8+11 20x3 [/td][td]Długa włócznia* +23 wręcz 1k8+21 20x3 [/td][/tr][tr][td]Całkowity atak:[/td][td]Długa włócznia* +3 wręcz 1k8+1 20x3 [/td][td]Długa włócznia* +13 wręcz 1k8+11 20x3 [/td][td]Długa włócznia* +23 wręcz 1k8+21 20x3 [/td][/tr][tr][td]Przestrzeń/zasięg:[/td][td]1,5 m / 3m[/td][td]4,5 m / 3m[/td][td]9 m / 3m[/td][/tr][tr][td]Specjalne ataki:[/td][td]-[/td][td]Nawałnica stali 3m ST 13 2k8+2[/td][td]Nawałnica stali 3 m ST 18 4k8+4[/td][/tr][tr][td]Specjalne cechy:[/td][td]-[/td][td]Grupa,Współpraca,Nadzwyczajny zmysł walki, Organizacja [/td][td]Grupa,Współpraca,Nadzwyczajny zmysł walki, Organizacja [/td][/tr][tr][td]Rzuty obronne:[/td][td]Wytr +3, Ref +0, Wola +0[/td][td]Wytr +3, Ref +0, Wola +4[/td][td]Wytr +3, Ref +0, Wola +4[/td][/tr][tr][td]Atrybuty:[/td][td]S 13, Zr 10, Bd 12, Int 8, Rzt 11, Cha 9[/td][td]S 13, Zr 10, Bd 12, Int 8, Rzt 11, Cha 9[/td][td]S 13, Zr 10, Bd 12, Int 8, Rzt 11, Cha 9[/td][/tr][tr][td]Umiejętności:[/td][td]Zastraszanie +3, Profesja (żołnierz)+4[/td][td]Zastraszanie +3, Profesja (żołnierz)+4[/td][td]Zastraszanie +3, Profesja (żołnierz)+4[/td][/tr][tr][td]Atuty:[/td][td]Twardość, Zogniskowanie w broni (Długa włócznia)[/td][td]Twardość, Zogniskowanie w broni (Długa włócznia)[/td][td]Twardość, Zogniskowanie w broni (Długa włócznia)[/td][/tr][tr][td]Środowisko:[/td][td]Garnizon, Pole bitwy[/td][td]Garnizon, Pole bitwy[/td][td]Kolumna marszowa, Pole bitwy[/td][/tr][tr][td]Występowanie:[/td][td]pojedynczo, sekcja (8), pluton (40),[/td][td]pojedynczo, pluton (5), kompania (25)[/td][td]pojedynczo,  kompania (5), regiment (25)[/td][/tr][tr][td]Skala Wyzwania:[/td][td]1/2[/td][td]4[/td][td]8[/td][/tr][tr][td]Skarb:[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Charakter:[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Rozwój:[/td][td]Wedle klas postaci[/td][td]Wedle klas postaci[/td][td]Wedle klas postaci[/td][/tr][tr][td]Dostosowanie poziomu:[/td][td]+0[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][/table]
 
 
[table=]
[th][/th][th]Długi łucznik (Człowiek, zbrojny 2)[/th][th]Sekcja długich łuczników[/th][th]Pluton długich łuczników[/th][tr][td] [/td][td]Średni humanoid [/td][td]Średni humanoid [/td][td]Średni humanoid [/td][/tr][tr][td]Kostka Wytrzymałości:[/td][td]2k8 (9)[/td][td]2k8 x4(36)[/td][td]2k8 x20(180)[/td][/tr][tr][td]Inicjatywa:[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][/tr][tr][td]Szybkość:[/td][td]9 m[/td][td]6 m[/td][td]6 m[/td][/tr][tr][td]Klasa Pancerza:[/td][td]12 (+2 skórznia),dotyk 10 , nieprzygotowany 12 [/td][td]12 (+2 skórznia),dotyk 10 , nieprzygotowany 12 [/td][td]12 (+2 skórznia),dotyk 10 , nieprzygotowany 12 [/td][/tr][tr][td]Bazowy atak/zwarcie:[/td][td]+1/+1[/td][td]+1/+11[/td][td]+1/+21[/td][/tr][tr][td]Atak:[/td][td]Mistrzowski długi łuk refleksyjny potężny +1 +3 na dystans 33 m 1k8+1 20x3, krótki miecz +1 wręcz 1k6 19-20x2 [/td][td]Mistrzowski długi łuk refleksyjny potężny +1 +13 na dystans 33 m 1k8+11 20x3, krótki miecz +11 wręcz 1k6 19-20x2 [/td][td]Mistrzowski długi łuk refleksyjny potężny +1 +23 na dystans 33 m 1k8+1 20x3, krótki miecz +21 wręcz 1k6 19-20x2 [/td][/tr][tr][td]Całkowity atak:[/td][td]Mistrzowski długi łuk refleksyjny potężny +1, +3 lub +1/+1 na dystans 33 m 1k8+1 20x3, krótki miecz +1 wręcz 1k6 19-20x2 [/td][td]Mistrzowski długi łuk refleksyjny potężny +1, +13 lub +11/+11 na dystans 33 m 1k8+11 20x3, krótki miecz +11 wręcz 1k6+10 19-20x2 [/td][td]Mistrzowski długi łuk refleksyjny potężny +1, +13 lub +11/+11 na dystans 33 m 1k8+21 20x3, krótki miecz +21 wręcz 1k6+20 19-20x2 [/td][/tr][tr][td]Przestrzeń/zasięg:[/td][td]1,5 m / 3m[/td][td]4,5 m / 3m[/td][td]4,5 m / 3m[/td][/tr][tr][td]Specjalne ataki:[/td][td]-[/td][td]Nawałnica stali 1,5m ST 13 2k6,
Grad strzał 1,5 m ST 13 (-2 /33m) 2k8+2[/td][td]Nawałnica stali 1,5m ST 18 4k6,
Grad strzał 4,5 m ST 18 (-2 /33m) 4k8+4[/td][/tr][tr][td]Specjalne cechy:[/td][td]-[/td][td]Grupa,Współpraca,Nadzwyczajny zmysł walki, Organizacja [/td][td]Grupa,Współpraca,Nadzwyczajny zmysł walki, Organizacja [/td][/tr][tr][td]Rzuty obronne:[/td][td]Wytr +2, Ref +1, Wola +0[/td][td]Wytr +2, Ref +1, Wola +4[/td][td]Wytr +2, Ref +1, Wola +4[/td][/tr][tr][td]Atrybuty:[/td][td]S 12, Zr 13, Bd 10, Int 8, Rzt 11, Cha 9[/td][td]S 12, Zr 13, Bd 10, Int 8, Rzt 11, Cha 9[/td][td]S 12, Zr 13, Bd 10, Int 8, Rzt 11, Cha 9[/td][/tr][tr][td]Umiejętności:[/td][td]Zastraszanie +4, Profesja (żołnierz)+5[/td][td]Zastraszanie +4, Profesja (żołnierz)+5[/td][td]Zastraszanie +4, Profesja (żołnierz)+5[/td][/tr][tr][td]Atuty:[/td][td]Bezpośredni strzał, Szybki strzał[/td][td]Bezpośredni strzał, Szybki strzał[/td][td]Bezpośredni strzał, Szybki strzał[/td][/tr][tr][td]Środowisko:[/td][td]Garnizon, Pole bitwy[/td][td]Garnizon, Pole bitwy[/td][td]Kolumna marszowa, Pole bitwy[/td][/tr][tr][td]Występowanie:[/td][td]pojedynczo, sekcja (8), pluton (40), kompania (200)[/td][td]pojedynczo, sekcja (8), pluton (40), kompania (200)[/td][td]pojedynczo, sekcja (8), pluton (40), kompania (200)[/td][/tr][tr][td]Skala Wyzwania:[/td][td]1[/td][td]5[/td][td]9[/td][/tr][tr][td]Skarb:[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Charakter:[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Rozwój:[/td][td]Wedle klas postaci[/td][td]Wedle klas postaci[/td][td]Wedle klas postaci[/td][/tr][tr][td]Dostosowanie poziomu:[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][/tr][/table]


[table=]
[th][/th][th]Rycerz, konno (Człowiek, wojownik 4)[/th][th]Kopia[/th][th]Chorągiew[/th][tr][td] [/td][td]Średni humanoid + duże zwierze[/td][td]Średni humanoid + duże zwierze[/td][td]Średni humanoid + duże zwierze[/td][/tr][tr][td]Kostka Wytrzymałości:[/td][td]4k10+8 (34)[/td][td]4k10+8 x4(136)[/td][td]4k10+8 x20(670)[/td][/tr][tr][td]Inicjatywa:[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][/tr][tr][td]Szybkość:[/td][td]12 m[/td][td]12 m[/td][td]12 m[/td][/tr][tr][td]Klasa Pancerza:[/td][td]21 (+8 pełna zbroja płytowa, +2 duża tarcza, +1 zręczność),dotyk 11 , nieprzygotowany 20 [/td][td]21 (+8 pełna zbroja płytowa, +2 duża tarcza, +1 zręczność),dotyk 11 , nieprzygotowany 20 [/td][td]21 (+8 pełna zbroja płytowa, +2 duża tarcza, +1 zręczność),dotyk 11 , nieprzygotowany 20 [/td][/tr][tr][td]Bazowy atak/zwarcie:[/td][td]+4/+7[/td][td]+4/+17[/td][td]+4/+27[/td][/tr][tr][td]Atak:[/td][td]Mistrzowska kopia* +9 wręcz 1k8+6 20x3, lub mistrzowski długi miecz +8 wręcz 1k8+3 19-20x2[/td][td]Mistrzowska kopia* +19 wręcz 1k8+16 20x3, lub mistrzowski długi miecz +18 wręcz 1k8+13 19-20x2[/td][td]Mistrzowska kopia* +29 wręcz 1k8+26 20x3, lub mistrzowski długi miecz +28 wręcz 1k8+23 19-20x2[/td][/tr][tr][td]Całkowity atak:[/td][td]Mistrzowska kopia* +9 wręcz 1k8+6 20x3, lub mistrzowski długi miecz +8 wręcz 1k8+3 19-20x2[/td][td]Mistrzowska kopia* +19 wręcz 1k8+16 20x3, lub mistrzowski długi miecz +18 wręcz 1k8+13 19-20x2[/td][td]Mistrzowska kopia* +29 wręcz 1k8+26 20x3, lub mistrzowski długi miecz +28 wręcz 1k8+23 19-20x2[/td][/tr][tr][td]Przestrzeń/zasięg:[/td][td]3 m / 3m[/td][td]6 m / 3m[/td][td]6 m / 3m[/td][/tr][tr][td]Specjalne ataki:[/td][td]Szarża +7 wręcz 3k8+30[/td][td]Nawałnica stali 3m ST 19 2k8+12,
Szarża +17 wręcz 3k8+60[/td][td]Nawałnica stali 3m ST 24 4k8+24,
Szarża +27 wręcz 3k8+90[/td][/tr][tr][td]Specjalne cechy:[/td][td]-[/td][td]Grupa,Współpraca,Nadzwyczajny zmysł walki, Organizacja [/td][td]Grupa,Współpraca,Nadzwyczajny zmysł walki, Organizacja [/td][/tr][tr][td]Rzuty obronne:[/td][td]Wytr +6, Ref +2, Wola +1[/td][td]Wytr +6, Ref +2, Wola +5[/td][td]Wytr +6, Ref +2, Wola +5[/td][/tr][tr][td]Atrybuty:[/td][td]S 16, Zr 12, Bd 14, Int 8, Rzt 10, Cha 13[/td][td]S 16, Zr 12, Bd 14, Int 8, Rzt 10, Cha 13[/td][td]S 16, Zr 12, Bd 14, Int 8, Rzt 10, Cha 13[/td][/tr][tr][td]Umiejętności:[/td][td]Jeździectwo +8, Zastraszanie +8[/td][td]Jeździectwo +8, Zastraszanie +8[/td][td]Jeździectwo +8, Zastraszanie +8[/td][/tr][tr][td]Atuty:[/td][td]Konna walka, Porywająca szarża, Atak w przelocie, Zogniskowanie w broni (kopia), Specjalizacja w broni (kopia)[/td][td]Konna walka, Porywająca szarża, Atak w przelocie, Zogniskowanie w broni (kopia), Specjalizacja w broni (kopia)[/td][td]Konna walka, Porywająca szarża, Atak w przelocie, Zogniskowanie w broni (kopia), Specjalizacja w broni (kopia)[/td][/tr][tr][td]Środowisko:[/td][td]Turniej, Gościniec, Pole bitwy[/td][td]Turniej, Gościniec, Pole bitwy[/td][td]Turniej, Gościniec, Pole bitwy[/td][/tr][tr][td]Występowanie:[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Skala Wyzwania:[/td][td]4[/td][td]8[/td][td]12[/td][/tr][tr][td]Skarb:[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Charakter:[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Rozwój:[/td][td]Wedle klas postaci[/td][td]Wedle klas postaci[/td][td]Wedle klas postaci[/td][/tr][tr][td]Dostosowanie poziomu:[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][/tr][/table]


[table=]
[th][/th][th]Brodaty diabeł (barbazu)[/th][th]Sekcja Diabłów[/th][th]Pluton diabłów[/th][tr][td] [/td][td]Średni przybysz (pozaplanarny, praworządny, zły)[/td][td]Średni przybysz (pozaplanarny, praworządny, zły)[/td][td]Średni przybysz (pozaplanarny, praworządny, zły)[/td][/tr][tr][td]Kostka Wytrzymałości:[/td][td]6k8+18 (45 pw)[/td][td]6k8+18 x4(180 pw)[/td][td]6k8+18 x20(900 pw)[/td][/tr][tr][td]Inicjatywa:[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][/tr][tr][td]Szybkość:[/td][td]12 m (8 pól)[/td][td]9 m (6 pól)[/td][td]9 m (6 pól)[/td][/tr][tr][td]Klasa Pancerza:[/td][td]19 (+2 Zr, +7 naturalny), dotyk 12, nieprzygotowany 17[/td][td]19 (+2 Zr, +7 naturalny), dotyk 12, nieprzygotowany 17[/td][td]19 (+2 Zr, +7 naturalny), dotyk 12, nieprzygotowany 17[/td][/tr][tr][td]Bazowy atak/zwarcie:[/td][td]+6/+8[/td][td]+6/+18[/td][td]+6/+28[/td][/tr][tr][td]Atak:[/td][td]Glewia* +9 wręcz (1k10+3 plus piekielna rana) lub pazury +8 wręcz (1k6+2)[/td][td]Glewia* +19 wręcz (1k10+13 plus piekielna rana) lub pazury +18 wręcz (1k6+12)[/td][td]Glewia* +29 wręcz (1k10+23 plus piekielna rana) lub pazury +28 wręcz (1k6+22)[/td][/tr][tr][td]Całkowity atak:[/td][td]Glewia* +9/+4 wręcz (1k10+3 plus piekielna rana) lub 2 pazury +8 wręcz (1k6+2)[/td][td]Glewia* +19/+14 wręcz (1k10+13 plus piekielna rana) lub 2 pazury +18 wręcz (1k6+12)[/td][td]Glewia* +29/+24 wręcz (1k10+23 plus piekielna rana) lub 2 pazury +28 wręcz (1k6+22)[/td][/tr][tr][td]Przestrzeń/zasięg:[/td][td]1,5 m/1,5 m (3 m z glewią)[/td][td]4,5 m/1,5 m (3 m z glewią)[/td][td]9 m/1,5 m (3 m z glewią)[/td][/tr][tr][td]Specjalne ataki:[/td][td]Atak brodą, bitewny szał, piekielna rana,
przyzwanie diabła [/td][td]Atak brodą, bitewny szał, piekielna rana, przyzwanie diabła,
Nawałnica stali 3m ST 19 2k10+6 plus piekielna rana,[/td][td]Atak brodą, bitewny szał, piekielna rana, przyzwanie diabła, Nawałnica stali 3m ST 24 4k10+12 plus piekielna rana,[/td][/tr][tr][td]Specjalne cechy:[/td][td]Niepodatność na ogień i trucizny, odporność na czary 17, odporność na kwas 10 i zimno 10, redukcja obrażeń 5/srebro lub dobro, telepatia 30 m, widzenie w ciemnościach 18 m, widzenie w mroku [/td][td]Niepodatność na ogień i trucizny, odporność na czary 17, odporność na kwas 10 i zimno 10, redukcja obrażeń 5/srebro lub dobro, telepatia 30 m, widzenie w ciemnościach 18 m, widzenie w mroku,
Grupa,Współpraca,Nadzwyczajny zmysł walki, Organizacja [/td][td]Niepodatność na ogień i trucizny, odporność na czary 17, odporność na kwas 10 i zimno 10, redukcja obrażeń 5/srebro lub dobro, telepatia 30 m, widzenie w ciemnościach 18 m, widzenie w mroku,
Grupa,Współpraca,Nadzwyczajny zmysł walki, Organizacja [/td][/tr][tr][td]Rzuty obronne:[/td][td]Wytr +8, Ref +7, Wola +5[/td][td]Wytr +8, Ref +7, Wola +9[/td][td]Wytr +8, Ref +7, Wola +9[/td][/tr][tr][td]Atrybuty:[/td][td]S 15, Zr 15, Bd 17, Int 6, Rzt 10, Cha 10[/td][td]S 15, Zr 15, Bd 17, Int 6, Rzt 10, Cha 10[/td][td]S 15, Zr 15, Bd 17, Int 6, Rzt 10, Cha 10[/td][/tr][tr][td]Umiejętności:[/td][td]Ciche poruszanie się +9, Dyplomacja +2, Nasłuchiwanie +9, Spostrzegawczość +9, Ukrywanie się +11, Wspinaczka +11, Wyczucie pobudek +9 [/td][td]Ciche poruszanie się +9, Dyplomacja +2, Nasłuchiwanie +9, Spostrzegawczość +9, Ukrywanie się +11, Wspinaczka +11, Wyczucie pobudek +9 [/td][td]Ciche poruszanie się +9, Dyplomacja +2, Nasłuchiwanie +9, Spostrzegawczość +9, Ukrywanie się +11, Wspinaczka +11, Wyczucie pobudek +9 [/td][/tr][tr][td]Atuty:[/td][td]Doskonalsza inicjatywa, Potężny atak, Skupienie na broni (glewia) [/td][td]Doskonalsza inicjatywa, Potężny atak, Skupienie na broni (glewia) [/td][td]Doskonalsza inicjatywa, Potężny atak, Skupienie na broni (glewia) [/td][/tr][tr][td]Środowisko:[/td][td]Plan o charakterze praworządnym złym [/td][td]Plan o charakterze praworządnym złym [/td][td]Plan o charakterze praworządnym złym [/td][/tr][tr][td]Występowanie:[/td][td]Pojedynczo, para, drużyna (3–5) lub oddział (6–10)[/td][td]Pojedynczo[/td][td]Pojedynczo[/td][/tr][tr][td]Skala Wyzwania:[/td][td]5[/td][td]9[/td][td]13[/td][/tr][tr][td]Skarb:[/td][td]Standardowy[/td][td]Standardowy[/td][td]Standardowy[/td][/tr][tr][td]Charakter:[/td][td]Zawsze praworządny zły[/td][td]Zawsze praworządny zły[/td][td]Zawsze praworządny zły[/td][/tr][tr][td]Rozwój:[/td][td]7–9 KW (średni); 10–18 KW (duży)[/td][td]7–9 KW (średni); 10–18 KW (duży)[/td][td]7–9 KW (średni); 10–18 KW (duży)[/td][/tr][tr][td]Dostosowanie poziomu:[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][/tr][/table]
*broń z zasięgiem
Ostatnio zmieniony czw lis 13, 2008 6:53 pm przez AGrzes, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

wt lis 11, 2008 8:35 pm

Grześ... DZIEKI! Akurat tego potrzebuję na sesję ^^... Do dużych bitew wreszcie jest coś bez myślenia nadto :P. Mój problem Wielkobitewny w dużej mierze rozwiązany ^^... Jeszcze zobaczę jak się to sprawdza w praktyce i dopiszę co myślę.
 
Awatar użytkownika
Matheous
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr lip 11, 2007 6:23 pm

wt lis 11, 2008 8:57 pm

+10 do obrażeń bym zmienił. +10 do trafienia obrazuje 50%wy wzrost prawdopodobieństwa i w ogóle, i jest dobrym pomysłem, ale wśród obrażeń jest zbyt duży rozstrzał, żeby stałe +10 mogło tu załatwić sprawę - na przykład jeden Wieśniak zadaje nam maksymalnie 1k3 obrażenia(powiedzmy, że skądś wytrzasnął ten Poprawiony atak bez broni), a ośmioro - 1k3 + 10? I odwrotnie, weźmy jakiegoś wysokopoziomowego barbarzyńcę, a następnie jego siedmioro braci bliźniaków. Jeden jak pieprznie toporem, to za 1k12+3k6+2k10+13, powiedzmy, średnio, pi razy oko. A ośmiu z nich tylko o 10 więcej?...

Zmieniłbym na podwojenie obrażeń, przy czym - w przeciwieństwie do krytyka - podwajają się również obrażenia od żywiołów etc.

Skala wyzwania +4 od pojedynczej istoty, czy od ośmiu istot(np. sekcja potworów o SW 1 ma SW 5, czy SW 7(za 8 stworzeń) + 4(za sekcję))?

Poza tym praca świetna, gratuluję pomysłu i wykonania :) Na pewno niejednokrotnie przyda się miłośnikom walk na nieco większą skalę ;)
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

wt lis 11, 2008 9:09 pm

Matheous pisze:
Zmieniłbym na podwojenie obrażeń, przy czym - w przeciwieństwie do krytyka - podwajają się również obrażenia od żywiołów etc.
Myśle że jest to rozsdna propozycja. Może to rzeczywiście zmienię.

Matheous pisze:
Skala wyzwania +4 od pojedynczej istoty, czy od ośmiu istot(np. sekcja potworów o SW 1 ma SW 5, czy SW 7(za 8 stworzeń) + 4(za sekcję))?
Skala wyzwania od pojedynczej istoty, zważ że sekcja ma jednak o połowę mniej hp i to ze wspólnej puli co szkodzi przy mocniejszych atakach, kilka razy mniej akcji itp.

A może jakieś głosy krytyki?

EDIT: "bonia" poprawiona.
Ostatnio zmieniony wt lis 11, 2008 9:25 pm przez AGrzes, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

wt lis 11, 2008 9:21 pm

Cóż powiedzieć, by nie skłamać- praca dobra, ale przy opisie rycerza jest mały bład w tabelce- "Zogniskowanie w boni". Powinno być zogniskowanie broni, ale to przysłowiowe miejsce tkwienia diabła. 5+/6
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

wt lis 11, 2008 9:38 pm

Kawał dobrej roboty, nie skrytykuję bo nie ma czego. Doskonałe do walk w tak zwanej "średniej skali", tak do 500 żołnierzy sądzę że da się rozegrać w miarę sprawnie interesująco. Gratuluję dobrej roboty i umiejętności tworzenia i wykorzystywania tabelek, którą posiadają na tym forum nieliczni :).
 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

śr lis 12, 2008 10:40 pm

Wiem, że to takie płytkie i idiotyczne słowo ale muszę je powiedzieć... Super! Pomysł prosty w obsłudze i przydatny. "Jestem za, a nawet przeciw".
 
Aramil Tanatriel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:20 pm

śr lis 12, 2008 11:41 pm

Agrzes pisze:
Sekcja nie może być flankowana
no nie wiem.. w bitwach flankowanie oddziałów przynosiło często ogromne rezultaty.. Myślę że jednak sekcja powinna móć być flankowana, To takie moje zdanie :)

Jest jeszcze kwestia SW sekcji łuczników, nie wydaje mi się by by pluton łuczników miał SW 1 :)

A tak poza tym to naprawdę świetna robota!
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

czw lis 13, 2008 7:11 pm

Aramil Tanatriel pisze:
no nie wiem.. w bitwach flankowanie oddziałów przynosiło często ogromne rezultaty.. Myślę że jednak sekcja powinna móć być flankowana, To takie moje zdanie
Po pierwsze wydaje mi się że 8 osobowa sekcja jest na tyle mała by sprawnie walczyć na wszystkie strony, a flankowanie w DnD nie oznacza zajścia z boku (bo nie ma boku) a atak z dwóch przeciwległych stron. Jako że sekcja zachowuje klasę pancerza istoty bazowej nie widzę powodu aby ją obniżać jeśli kolega z drogiej strony walczy z kimś innym.
Natomiast co do plutonu, to tu trzeba by już chyba wprowadzać pojęcia frontu, boków i tyłu, jesli chce się wchodzić w takie szczegóły.

Aramil Tanatriel pisze:
Jest jeszcze kwestia SW sekcji łuczników, nie wydaje mi się by by pluton łuczników miał SW 1
Poprawione.

Zastanawiam się nadal nad tymi obrażeniami, obawiam się że zmiana na podwojenie może spowodować w przypadku mocniejszych stworzeń bazowych trochę za duże obrażenia.
 
Nukereal

czw lis 13, 2008 8:08 pm

Bardzo przydatna rzecz, na pewno skorzystam. Wkradł się jednak jeden błąd. Przy opisie żołnierzy przy EPP masz +0 a potem - co miało pewnie oznaczać niegrywalne. Jednak w kolejnych "oddziałach" normalnie kopiowałeś EPP jednostki bazowej. Żaden poważny błąd, ale do zmiany.
Oprócz tego SW wydaje mnie się być nie wyważona. O ile przy takich pikinierach się zgodzę, o tyle wzrost oddziału o 3 brodate diabły powinien powiększać bardziej trudność spotkania.
Solidna 5 :razz:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości