Zrodzony z fantastyki

 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Sesja/kampania dla dzieci (10-11 lat) w klimacie średniowiecza

pn sie 30, 2021 2:52 pm

Witajcie
jak już zapewne domyśleliście się z tytułu mam okazję poprowadzić kampanię dla dwojga sympatycznych młodych ludzi (chłopiec i dziewczynka). Pomysł wyszedł w zasadzie od nich tzn Julek (starszy) zapytał mnie "Wujeek! a moglibyśmy sie pobawić w Dziedzictwo tylko tak jakby naprawdę? No wiesz- żeby być na początku kimś mało ważnym a potem zostać rycerzem na nawet królem".
Wspomniane "dziedzictwo" odnosi się do nie wydawanej już gry planszowej "Dziedzictwo testament Diuka de Crecy", którą ostatnio poznali. W skrócie chodzi w niej o wyprowadzenie swojej rodziny na jak najbardziej prestiżowy szlachecki ród.
Czego zatem potrzebuję? Wszelkich porad. Mało w życiu prowadziłem, a dzieci nigdy. Jednak uważam, że może to mieć dla nich wysoką wartość.
Czytałem wszystkie wątki z tego forum, w których było o prowadzeniu dzieci (w jednym przypadku relacja z sesji dwóch dziewczynek i chłopca, w drugim o tym co wybrać dla dzieci z placówki młodzieżowej), jednak te informacje nie były do końca dla mnie, gdyż potrzeby są dość szczególne. Oto jakie są zasady:
1) czasy średniowieczne
2) jak najbardziej realne (tzn żadnej magii, ani potworów)
3) chłopiec chciałby "z wieśniaka awansować na rycerza" i aby "w tle była wojna między państwami, bitwy, walki albo coś takiego"
4) dziewczynka chciałaby "zostać królową" (też z niskiego stanu) i chciałaby stanąć przed wyzwaniem, że "Musi się wyżywić" (jak sądzę wyzwalnie zaczerpnięte z gry planszowej "Agricola".
5) nie chciałbym tworzyć "sztucznego" podłoża mechanicznego tzn chciałbym uniknąć typowego "levelowania". Dlatego myślałem, by w jakimś stopniu wykorzystać mechanikę Warhammera. Jest dość prosta, oparta na rzutach procentowych, a postacie awansują zdobywając kolejne profesje co jest bardziej naturalne niż abstrakcyjny "poziom". Oczywiście nie będzie żadnej mechaniki "obłędu", a gra ma być raczej heroic.

Chciałbym byście mi poradzili jak się przygotować do tej sesji (czasu mam tyle ile potrzebuje, ale powiedzmy, że najbliższa okazja do tego będzie za dwa miesiące).
Nie chodzi mi tutaj byście mi teraz wymyślali wątki na kampanię, czy jakieś przygody oboczne. Bardziej mi chodzi o rady jak poprowadzić taką sesję dla dzieci by była dla nich ciekawa, a jednocześnie by nie stawiać dla nich wyzwań nie adekwatnych do dojrzałości.

Od razu powiem, że nie posiadam żadnych mediów społecznościowych więc odsyłanie mnie do twarzoksiążki (kiedyś usunąłem tam konto i od tego czasu władze tego medium zablokowały mój ip i wszelkie próby zakładania nowego konta kończą się banem) i tym podobnych tworów mija się celem. Wiem, że tam ma profil jakaś pani, która dużo pisze właśnie o prowadzeniu RPG dla dzieci, ale nie mam do tego dostępu.

Przykładowo: czy konieczne jest tworzenie jakichś interaktywnych rzeczy dla nich? (mapy, rysunki, listy itp).
 
Aesthevizzt

wt sie 31, 2021 1:04 pm

.
Ostatnio zmieniony czw lis 30, 2023 2:45 pm przez Aesthevizzt, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Re: Sesja/kampania dla dzieci (10-11 lat) w klimacie średniowiecza

wt sie 31, 2021 2:16 pm

Czytałem już Baśniogrę i Jagodowy las, ale one zupełnie odbiegają od przedstawionej przeze mnie konwencji. Moi gracze nie mają być krasnoludkami i nie ma być magii na sesji, ani potworów.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość