Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

[d20] Shapeshifters (Zmiennokształtni)

śr lis 12, 2003 6:17 pm

Temat ten poświęcony jest ogólnym rozmowom o rasach posiadających zdolność zmiany kształtu np. Clawdite czy Shi'ido. Na początek:
Jak wiadomo zdolność zmiany kształtu nie daje dostępu do zdolności specjalnych oraz cech rasowych imitowanej rasy. Np. rasy posiadające więcej niż dwie kończyny górne bądź dolne mogą mieć bonusy do wspinaczki. Kiedy Clawdite czy Shi'ido imitują takie rasy, wówczas nie otrzymują takich bonusów. Czy to oznacza, że nie wywarzają tych dodatkowych kończyn? A może wytworzone kończyny zwisają tylko bezwładnie?
 
Nildaeel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt cze 17, 2003 4:53 pm

śr lis 12, 2003 7:59 pm

Moze byliby sie oni nauczyc korzystac z tych konczyn po jakims czasie. Z tego co rozumiem, zmiana ksztaltu nie jest zadna iluzja, wiec byloby to sensowne. Tyle, ze trwaloby troche czasu :wink:
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

śr lis 12, 2003 8:29 pm

.
Ostatnio zmieniony wt sie 08, 2023 12:25 pm przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Muad'Dib
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 499
Rejestracja: pt wrz 27, 2002 8:59 am

śr lis 12, 2003 10:38 pm

<!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wymaga odpowiednio wyrobionych miê¶ni na tych rêkach, koordynacji, przyzwyczajenia - rasy naturalnie posiadaj±ce wiêcej koñczyn æwicz± to od urodzenia.
<br />Co¶ w ten deseñ by³o w kronikach Amberu. Bardzo dobry pomys³, tak na marginesie. Zmiennokszta³tni na pewno nie powinni mieæ pe³nych "mocy" i koordynacji. <br />Mo¿e by wprowadziæ co¶ w rodzaju "ulubionych form", co¶ troszkê jak "ulubiony wróg" w D&D? Nie za bardzo (no dobra, w³a¶ciwie wogóle) znam siê na SWd20, wiêc nie wiem jak to siê ma do mechaniki. Co o tym s±dzicie?
 
Nildaeel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt cze 17, 2003 4:53 pm

czw lis 13, 2003 12:11 am

Moze te dodatkowe konczyny mialyby np polowe sily i zrecznosci tych glownych. Za kazdy dzien/tydzien (?) dodawaloby 1 pkt do obu tych atrybutow z powrotem...To tylko taka mala propozycja :wink:
 
DragonsLord
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 314
Rejestracja: pt cze 14, 2002 10:52 pm

czw lis 13, 2003 2:46 am

<!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ujmê to tak. Co niektórzy zapewne do¶wiadczyli czego¶ tak nieprzyjemnego jak le¿enie z nog± w gipsie przez 3 tygodnie (a niektórzy nawet trzy razy :?). Kiedy ¶ci±gaj± gips, niby mo¿esz normalnie ruszaæ nog±, niby mo¿esz postawiæ j± na ziemi... ale próba przej¶cia chocia¿by kilku kroków koñczy siê l±dowaniem na pod³odze. Bez kuli nie da rady (ciach...).
<br />Ja do¶wiadczy³em tego czego¶ i to nie 3 razy, ale o wiele wiêcej (nie powiem dok³adnie ile razy, nie ma, czym siê chwaliæ) i mia³em gips d³u¿ej ni¿ 3 tygodnie. Podzielê siê wiec z wami spostrze¿eniami na temat z³amañ. Koñczyna wyjêta z ?upku Gipsowego na pocz±tku zdaje siê lekka jak piórko. Miê¶nie s± bardzo os³abione (dr¿enie koñczyny) przez d³ugi okres przebywania unieruchomieniu, do tego wystêpuje zjawisko "zapieczonych stawów" lub jak kto¶ woli Zardzewia³e jak stare zawiasy :wink: przy poruszaniu dan± koñczyna odczuwasz mocny ból, dlatego nie dajesz rady utrzymaæ ciê¿aru na danej koñczynie, pe³na rekonwalescencja trwa przez oko³o 1-2 miesi±ca, jak siê ostro trenuje lub znacznie d³u¿ej. Spotka³em siê z 6 miesiêczna rehabilitacj± do pe³no sprawnego ruchu. Nogi d³u¿ej rehabilituje siê ni¿ rêce (one nosz± ca³± masê cia³a). <br />A teraz wróæmy do pytania, co do rasy zmienno kszta³tnych s±dzê, ¿e po prostu ich mózg nie jest przystosowany/przyzwyczajony do wiêkszej ilo¶ci koñczyn ni¿ do tej, jak± maj± w swojej prawdziwej formie, Je¶li bardzo d³ugo przebywaliby w formie wiêcej koñczynowej ich mózg przyzwyczai³by siê do tej formy jednak z kolei forma mniej koñczynowa mog³aby im sprawiaæ problemy. Podam przyk³ad na Astronautach, którzy d³ugo przybywali w kosmosie i schodach Astronauci próbowali sp³yn±æ po schodach zamiast z nich zej¶æ, (co zazwyczaj koñczy³o siê po³amaniem której¶ z koñczyn), poniewa¿ mózg przyzwyczai³ siê do tego, ¿e w stacjach Orbitalnych w³a¶nie sp³ywali po drabinkach i innych przeszkodach a nie schodzili po nich. <br />Dziêkuje za uwagê :evil: <br />Pozdrawiam
 
Muad'Dib
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 499
Rejestracja: pt wrz 27, 2002 8:59 am

czw lis 13, 2003 12:47 pm

No, nigdy co prawda nie dozna³em ¿adnego z³amania (nawet palca), wiêc nie wiem z autopsji jak to jest, ale wierzê na s³owo naszym forumowym ³amañcom ;-) (uwa¿ajcie na siebie, nie po³amcie mi siê wiêcej). <br />Jak s³usznie zauwa¿y³ DragonsLord, nie jest to (chyba?) kwestia fizyczno¶ci, a raczej niedostatków naszego mózgu. W mojej notce zapomnia³em u¶cisliæ to. Tak, jak w kronikach Amberu (kto czyta³ wie, kto nie czyta³, niech ¿a³uje i nadrobi straty).
 
Anonim_1

czw lis 13, 2003 3:29 pm

Według mnie zmiennokształtni powinni otrzymać wszystkie, wynikające z budowy ciała premie - począwszy od widzenia w mroku na bonusie do wspinaczki za dodatkowe ręce i nogi kończąc. Wydaje mi się, że nie możemy na te rasy patrzeć z punktu widzenia człowieka - zmiennokształtny prawdopodobnie od dzieciństwa uczy się nowych form, jego mózg powinien przystosować się do korzystania z wielu kończyn, czy obserwacji świata zmienionymi zmysłami.
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

czw lis 13, 2003 10:24 pm

Umys³ ma swoje granice, zmienienie siê w co¶, co siê przed chwil± widzia³o powinno powodowac jak±¶ dezorientacjê. Poza tym, trochê mo¿e zachwiaæ równowag± gry. Dlatego proponujê, ¿eby Shapeshifter mia³ kilka (gdzie kilka = bonus z inteligencji)opanowanych form - i z nich dostawa³by wszystkie bonus. Do from nowych otrzymywa³by stosowne minusy. Mo¿na te¿ oczywi¶cie wymy¶liæ atut zwiêkszaj±cy ilo¶æ form opanowanych lub/i zmniejszaj±cy minusy.
 
Anonim_1

czw lis 13, 2003 11:10 pm

Właśnie wpadł mi pewien pomysł do głowy. Można to potraktować jak Polymorph Other - w stresujących sytuacjach test Will lub odpowiednie minusy (nie pamiętam ich w tej chwili niestety [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]).
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

sob lis 15, 2003 12:32 pm

Może wpierw jeszcze podam kilka dodatkowych informacji na temat tych ras. Otóż, wg Ultimate Alien Anthology, Clawdite <br />Obrazek <br />nie potrafią przyjąć kształtów niektórych ras np. Dugów <br />Obrazek <br />czy Ithorian (w ich przypadku tłumaczone jest to niemożnością wytworzenia tak dużych ilości skóry) <br />Obrazek <br />Dodatkowo oficjalna strona podaje <br />
Clawdites are humanoid, and while they can change their skin and, to some extent, their bodily configuration, they cannot alter their mass.
<br />Wg mnie bodily configuration dotyczy też zapewne układu kostnego, jak myślicie? <br />Niemniej jednak po transformacji Clawdite mają bonus do Disguise +10, a to raczej oznacza, że przy imitacji np. jakiegoś czterorękiego chudzielca, dwie dodatkowe kończyny nie zwisają jak jakieś gumowe imitacje. Coś takiego zostałoby szybko zauważone. <br />Shi'ido są bardziej zaawansowani w sztuce przemian, choć też nie mogą zyskać żadnych cech charakterystycznych dla danej rasy (species traits). Potrafią imitować ubrania, a także, z czasem zmieniać swój rozmiar, a nawet przybierać formy martwych przedmiotów. <br /> <br />Nawet przy założeniu, że dodatkowymi kończynami nie można poruszać (skrzydła, ręce) umitujący może przejąć niektóre species traits. Np. latanie-->niektóre istoty mają skrzydła jako dodatkowe kończyny, ale w przypadku niektórych ras jest to błona łącząca chudy korpus z ramionami. Co wtedy? Przecież w takiej sytacji zmiennokształtny ma wszystko co potrzeba do latania. Jedynie musi się do tego przyzwyczaić. <br />Na początku myślałem by takich przypadkach wydawać feat'y, ale wydaje mi się to nieco zbyt restrykcyjne. Może musi spędzić określoną ilość czasu, zależną od jego inteligencji na adaptowaniu się do nowych form?
 
Chiss
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:26 am

pn lis 17, 2003 2:19 pm

A mo¿e zamiast feat'ów kazaæ graczom wykupiæ odpowiedni± umiejêtno¶æ, na takich samych zasadach jak przy jêzykach w D&D? <br /> <br />Co do zmiennokszta³tno¶ci nale¿y te¿ pamietaæ o jednej bardzo wa¿nej rzeczy: pomimo zmiany kszta³tu, masa nie ma prawa siê zmieniæ. <br />Dlatego te¿ niektóre przemiany s± niemo¿liwe. Nale¿y te¿ zastanowiæ siê, co z organami wewnêtrznymi zmiennokszta³tnego? Czy one te¿ ulegaj± przemianie, czy zwyczajnie s± poprostu przemieszczane? Je¿eli to pierwsze to znika problem z dostosowaniem uk³adu nerwowego, bo mo¿na delikatnie zmieniæ budowê mózgu, tak ¿aby bez problemu pos³ugiwaæ siê dodatkowymi koñczynami. Zostaje tylko porblem przyzwyczajenia sie do ich u¿ywania. W przypadku drugiego rozwi±zania nale¿y ograniczyæ przemiany do form podobnych do pierwotnej, bo zbytnie przemieszczenie organów mo¿e zak³óciæ ich dzia³anie. Nale¿a³o te¿ by po¶wiêciæ wiêcej czasu na naukê pos³ugiwania siê nowymi koñczynami itp.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr lis 19, 2003 12:30 pm

Mo¿na by wprowadziæ zasadê, ¿e stopieñ opanawania przemian zale¿ny bêdzie od ilo¶ci rang w disguise (na podobnej zasadzie do rozwoju bardowskiej muzyki).
 
Lipskii
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:09 pm

czw gru 25, 2003 10:32 pm

A teraz wróæmy do pytania, co do rasy zmienno kszta³tnych s±dzê, ¿e po prostu ich mózg nie jest przystosowany/przyzwyczajony do wiêkszej ilo¶ci koñczyn ni¿ do tej, jak± maj± w swojej prawdziwej formie, Je¶li bardzo d³ugo przebywaliby w formie wiêcej koñczynowej ich mózg przyzwyczai³by siê do tej formy jednak z kolei forma mniej koñczynowa mog³aby im sprawiaæ problemy. Podam przyk³ad na Astronautach, którzy d³ugo przybywali w kosmosie i schodach Astronauci próbowali sp³yn±æ po schodach zamiast z nich zej¶æ, (co zazwyczaj koñczy³o siê po³amaniem której¶ z koñczyn), poniewa¿ mózg przyzwyczai³ siê do tego, ¿e w stacjach Orbitalnych w³a¶nie sp³ywali po drabinkach i innych przeszkodach a nie schodzili po nich. <br />Dziêkuje za uwagê <br />Pozdrawiam
<br /> <br /> <br /> <br />Tutaj siê zgadzam. Ale w takim wypadku wg. mnie powinna taka postaæ dostaæ minusy do swoich "wrodzonych" koñczyn bo mózg takiej postaci gorzej radzi sobie z ogóln± koordynacj± ruchow±, w koñcu masz przecie¿ 2 dodatkowe rêce...... wyobra¿my sobie tak± sytuacjê: nagle wyrastaj± tobie 2 dodatkowe nogi... prosty rachunek 2+2=4... tak wiêc masz 4 nogi... i uwa¿asz ¿e nadal woje "pierwsze" dwie nogi zachowuj± dawn± sprawno¶æ ???
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

ndz sie 08, 2004 11:54 am

Zastanwiam się czy zmiennokształtny mógłby korzystać z broni personalized*, wykorzystując jej pełny potencjał po tym jak przyjmie kształt osobnika dla którego owa broń była poddana takiej modyfikacji?

*Personalization to rodzaj specjalnych modyfikacji, po których broń oferuje określone bonusy, jednak tylko jednej osobie (zazwyczaj właścicielowie broni :wink: ). W rękach innych jest to zwykła broń.

[WC-2.SB]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości