Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Sierak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2296
Rejestracja: pt maja 11, 2007 4:07 pm

Shinsei / Naruto RPG

pn lut 09, 2009 8:50 pm

Obrazek

Shinsei PBF

Kategoria: M&A
Konkretniej? Naruto
Mechanika: d100

Nie wiem, czy ktokolwiek mnie tutaj jeszcze pamięta, ale po dość długim okresie nieobecności przedstawiam owoc pracy mojej (i nie tylko mojej), mianowicie system do Naruto. Czemu Naruto? Bo jest ok i można je dość dobrze dostosować pod mechanikę.
Oczywiście całość jest w trakcie tworzenia, ale lwia część tego, co być musi jest skończona. Dlaczego jest to zrobione na forum, w formie PBF? Bo tak jest wygodniej, zamiast przekopywać się przez dziesiątki dokumentów Word'a (albo innych) na dysku, wszystko jest w formie przejrzystej to raz, a dwa, rozgrywka przeprowadzana jest bezpośrednio u nas. No i tak, co z tą rozgrywką? Tak samo jak w Naruto, mamy kilka wiosek, gracz rozpoczyna grę jako Genin świeżo po akademii w jednej, z trzyosobowych drużyn. Co to oznacza? Ano, gracz ma możliwość tworzenia swojej postaci od totalnego zera, jego wybór czy wybierze Taiusera z ukierunkowaniem na otwieranie ośmiu bram (hen, heeen tam kiedyś), Ninusera spamującego technikami elementu ognia, którymi nawet rodowity Uchiha by się nie powstydził czy Genuserem robiącym w balona całe zastępy. Powiedziałem Uchiha? Ano tak, zapomniałem. Razem z wioskami, istnieje multum klanów z M&A lub autorskich, posiadających własne, unikatowe techniki, do których należeć może gracz.
Zainteresowany?

http://shinsei.naruto.xgame.pl/pbf/index.php

No, a to był dopiero początek. Jeżeli jesteś osobnikiem pokroju 'walić czytanie, chcę to zobaczyć na własne oczy', wbijaj, link powyżej, ogarniesz to samemu i nawet może przypadnie Ci do gustu. Jeżeli zanim zadasz sobie trud na cokolwiek, wolisz coś o tym wiedzieć, proszę - oto wersja dla bardziej wymagających, podzielona na kilka działów.

1. Mechanika
Zdecydowaliśmy się na mechanikę k100. Daje ona może ogromną (czasem zbyt ogromną... ==') losowość, ale świetnie reprezentuje świat Shinobi, gdzie podczas walki dzieje się tyle rzeczy, że nie sposób wszystkiego ogarnąć tak, żeby mieć stuprocentowo pewne trafienie. Co oprócz tego? W przeciwieństwie do dziesiątek PBF'ów o Naruto posiadamy coś takiego, jak PA (Punkty Akcji), dzięki czemu każda postać może rozplanować swój atak, w zależności od swoich możliwości fizycznych, a nie pisane na pałę 'to ja go tnę!'. Podział atrybutów na te zwyczajne, cechy postaci i cechy jutsu pozwalają na większe zróżnicowanie odgrywanych charakterów. Jeżeli chodzi o zwykłe statystyki, są to m.in. fizyczne pokroju siły, zręczności, wytrzymałości, psychiczne pokroju (no nie zgadniecie...) psychiki i inteligencji, do tego zmysły usprawniające reakcję postaci podczas walki. Ale co z tymi Jutsu? No tak, że punkty rozdawać możecie zarówno w Taijutsu, Ninjutsu, Genjutsu, jak i Gujutsu (sztuka walki brońmi), przez co możecie dowolnie określić swoje specjalizacje.
W kwestii mechaniki jeszcze, oczywiście wraz z przechodzeniem przez kolejne misje, postać rozwija się, dostaje punkty doświadczenia, jest w stanie uczyć się kolejnych technik. Jeszcze mało?

2. Ukryte wioski Shinobi
Zarówno te z mangi, jak i wymyślone. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wcielić się w członka klanu Uchiha, Hyuuga, Kaguya albo nawet Rikudou (no dobra, stoi, tymczasowo brak MG na Ame-Gakure ale to kwestia czasu). Oprócz tego istnieje wiele innych, opracowanych przez nas (np. to co wyprawiał z piaskiem Gaara znajduje się w Suna i nosi nazwisko Sabaku, zaś Kakuzu i jego friends to członkowie naszej autorskiej wioski, Kuro-Gakure, gdzie generalnie no... pasują, i to jak diabli. Podobnych przykładów jest wiele, wystarczy obejrzeć samemu, bo wypisywanie wszystkich klanów zajęło by zbyt wiele czasu.

3. Techniki
Szczerze? Jest tego od groma. Wystarczy powiedzieć już, że samo Taijutsu podzielone jest na kilka stylów walki (pijana pięść, 8 bram, styl walki medyków i inne, bardziej tradycyjne), Ninjutsu na żywioły (Katon, Doton, Suiton, Fuuton, Raiton, dodatkowo Mokuton i Hyouton dla niektórych klanów, oprócz tego techniki medyczne), zaś Genjutsu na style wykonywania (pieczęci, dźwięk, wzrok, ruch itd.).
Tego generalnie nie sposób opisać, to już trzeba obejrzeć (taak, dobra wymówka na to, że nie chce mi się opisywać kilkudziesięciu, set? technik).

4. Co jeszcze? Tak... MG, atmosfera itd.
Co do MG, sami pilnujemy tego, żeby poziom był jak najwyższy. Wiadomo, są słabsi, dopiero uczący się, a są elitarni, u których rozgrywka jest strasznie ciekawa. Atmosfera? Jest spoko... o ile nie robisz z siebie debila i myślisz, że jesteś fajny. Powinno się Wam spodobać.

Na zakończenie, chcecie wiedzieć więcej? Obejrzyjcie sami, komentujcie itd.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości