Zrodzony z fantastyki

 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 6:59 pm

Dostałem PW VoBono.

Arkona ma to do siebie, że przeciwstawia zjednoczoną pogańską Słowiańszczyznę (bez Czech) chrześcijaństwu. Brakuje mi tarć między państwami, bóstwami i kapłanami, jakiś konfliktów wewnątrzsłowiańskich etc. etc. Do tego najlepiej będzie się nadawać nowy świat, z samymi Słowianami.

Ziemia, a zwłaszcza Europą są małe. Jeśli mamy być w miarę normalni to musimy zachować pewną historyczność. Na ziemiach od Łaby do Wołgi i od Bałtyku do Karpat/Morza Czarnego NIE MA dużo miejsca... Dojdziemy do stereotypowej Rusi, Polski, Czechów, Połabian i jakiś południowców, oddzielonych od reszty Węgrami. To nam daje mało pola do popisu.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

czw cze 25, 2009 7:04 pm

Ja nie jestem normalny, co sobie chwalę :razz:
Europę możnaby rozciągnął w przestrzeni - więkasza sclavinia, większa germania itd. Poza tym - z ówczesną mobilnością nawet tamte granice i tereny to był ogrom.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 7:08 pm

Ale obszarowo nie upchniesz na tym terenie większej ilości plemion niż historycznie, to po prostu niemożliwe przy ówczesnym poziom technologii i borach, które trzeba by karczować dla większej liczby ludności... A inny świat możnaby naprawdę mocno rozciągnąć i zróżnicować to, co dziś się nazywa Słowianie (czyli w sumie Polanie, Rusini, Połabianie, Chorwaci i Bułgarzy).
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

czw cze 25, 2009 7:16 pm

Dlaczego nie? Walnij Europę wielkości Azji. Zamiast 10 mln km2 masz 44. Jest i przestrzeń życiowa, i pole do wzrostu plemion, i miejsce na wrzucenie nowych. Skoro to ma być nasz świat, to przecież możemy z nim zrobić, co chcemy. Nawet gdyby miało to być podobne do Europy, nie musi być tej samej wielkości czy skali.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 7:22 pm

Hhmmm... Wpadłem na koncepcję - można zrobić lekką alternatywę Ziemi, gdzie płyty tektoniczne poruszały się trochę inaczej. Europa Wschodnia i Środkowa będą większe, oddzielone od Azji wysokimi górami (Ural) i nieco bardziej na północ. To ogólna koncepcja, co daje nam już trzy:
  • nasz świat, ale skupienie pracy na Słowianach
  • inny świat całkowicie słowiański, może równoległy do naszego
  • poszerzona i zmieniona nieco Europa z egzystującymi gdzieś tam np. Germanami
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 8:12 pm

A co myślicie o koncepcji "zaginionych" plemion?
Które przeszły z naszego świata, przez Nawię, do innego świata?
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 8:13 pm

Może wpierw zajmijmy się konwencją, zanim się wdamy w takie coś :) .
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 8:22 pm

no konwencja w formie szkieletowej już widzę jest - słowiańskie low-fantasy ;)
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 8:23 pm

Do konwencji potrzeba świata, który mgliście niby jest, a go nie ma... Trzeba zebrać się całym teamem i przegłosować jedną z trzech opcji.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 8:35 pm

A co trzeba zrobić by wejść do drużyny?
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

czw cze 25, 2009 10:16 pm

Powiedzieć że wchodzisz :razz: . Ja zgłaszam swoją kandydaturę jako członka zespołu.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 10:21 pm

wsiour pisze:
Powiedzieć że wchodzisz :razz: . Ja zgłaszam swoją kandydaturę jako członka zespołu.


aha, to ja też jestem zainteresowany ;)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

sob cze 27, 2009 3:08 pm

życzę Wam powodzenia przy realizacji tego ambitnego pomysłu. mam nadzieję, że to nie będzie kolejny projekt, który umrze zanim na dobre powstanie ;)

Jak rozumiecie "słowiańskość" i czym się będzie ona wyrażała?
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

sob cze 27, 2009 3:11 pm

Słowiańskość rozumiemy jako swojskość. Będzie wyrażała się swojskością :) Wiesz potwory z rodzimych legend, generalny brak oklepanych germańskich legend, na których oparte są prawie wszystkie światy fantasy.

SKRP, właśnie uratowałeś temat przed śmiercią, haha :D
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

sob cze 27, 2009 3:20 pm

Froger pisze:
Słowiańskość rozumiemy jako swojskość. Będzie wyrażała się swojskością :) Wiesz potwory z rodzimych legend, generalny brak oklepanych germańskich legend, na których oparte są prawie wszystkie światy fantasy.


Czyli coś w stylu FR, tylko że z innymi dekoracjami? Zamiast gigantów stolemy, a wampiry zastępujemy strzygami?
 
Awatar użytkownika
Mroczny Pomiot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 235
Rejestracja: sob lis 25, 2006 5:27 pm

sob cze 27, 2009 3:29 pm

O ile wiem to wampiry pochodzą z wierzeń słowiańskich. :wink:
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

sob cze 27, 2009 3:30 pm

Wydaje mi się, że właśnie tak to będzie wyglądać. Miasta, mentalność ludzi, relacje między poddanymi i monarchami też będą nasze. Zawsze trochę się różniliśmy od reszty.
Czytałeś cokolwiek Sapkowskiego?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

sob cze 27, 2009 3:31 pm

Mroczny Pomiot pisze:
O ile wiem to wampiry pochodzą z wierzeń słowiańskich. :wink:


Miałem na myśli wampiry jako produkt popkultury, czyli taki wyrób drakulopodobny, mający mało wspólnego z oryginałem. Sądziłem, że Wy wprowadzicie jakieś "wąpierze" ;)

Tak czy owak nie uzyskałem odpowiedzi - czy celem projektu jest tylko i wyłącznie zmiana dekoracji, czy Wasz setting ma zawierać jeszcze coś więcej?

Czytałeś cokolwiek Sapkowskiego?


Tak, ale jaki ma związek z Waszym settingiem? Czytałeś cokolwiek Bunscha?
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

sob cze 27, 2009 3:38 pm

celem projektu jest tylko i wyłącznie zmiana dekoracji

Wszystkie się różnią tylko dekoracjami, bo możesz się odnieść do tylko jednego świata - naszego.

Czytałeś cokolwiek Bunscha?

Nie. Nie lubię powieści historycznych. Poza tym na niewiele się to zda w świecie fantasy.
 
Awatar użytkownika
Dakarai
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 26, 2008 5:59 pm

sob cze 27, 2009 5:51 pm

Może coś konstruktywnego dla odmiany. Widzę że jest tu wielu entuzjastów.Czy ktoś dla dobra projektu mógłby się podzielić linkami/rekomendacjami odnośnie źródeł z jakich korzysta aby definiować słowiańskość? Dałoby to jakieś konkrety do dyskusji.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

sob cze 27, 2009 6:06 pm

Tak w ramach konstruktywnego działania zdefiniujmy słowiańskość... Potem zdefiniujemy: źródło, Internet, klawiatura, mózg, czas, książka. Pomoże to nam i będziemy mogli coś robić!
 
Awatar użytkownika
Mroczny Pomiot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 235
Rejestracja: sob lis 25, 2006 5:27 pm

sob cze 27, 2009 6:21 pm

Błażejewski A., Starożytni Słowianie, Zakład Narodowy Im. Ossolińskich Wydawnictwo, Wrocław 2007.

Labuda G., Słowiańszczyzna starożytna i wczesnośredniowieczna, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk & Wydawnictwo Sorus, Poznań 1999.

To na początek.

Można by jeszcze serie albumów Andrzeja Michałka osłowianach południowych, wschodnich i zachodnich.

Fajne też są "Dzieła" Joachima Lelewela oraz "Starożytności słowiańskie" Józefa Szafarzyka.

Wykorzystałbym jeszcze kronikę Thietmara i Ibrahima ibn Jakuba
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

sob cze 27, 2009 7:01 pm

Prace właśnie się rozpoczęły. Z wszystkimi osobami które zapewniły o współpracy a do których jeszcze nie dotarłem będę łapał kontakt przy najbliższej okazji. Wyniki naszej roboty będą zamknięte prawdopodobnie w pfdie, niewykluczone jest podawanie wybranych elementów na forum, jako próbka efektów.

Jestem skłonny oisać to, co do tego momentu zarysowaliśmy via GG.

Hhmmm... Wpadłem na koncepcję - można zrobić lekką alternatywę Ziemi, gdzie płyty tektoniczne poruszały się trochę inaczej. Europa Wschodnia i Środkowa będą większe, oddzielone od Azji wysokimi górami (Ural) i nieco bardziej na północ.

Poważnie rozważamy taką koncepcję.

Setting osadzamy w IX wieku n.e.

Setting jest quasi - historyczny. Bardzo mało wiadomo o słowiańszczyźnie IX - wiecznej, toteż wiele faktów będzie można luźno rozwijać.

Setting low-magic.

Setting skoncentrowany na Słowianach. Ich sąsiedzi i inne imperia ważne dla tamtego okresu opisane dość szczegółowo, ale nie dominują dzieła.

------------------------------------------------------------------

Teraz troche tego, za co ja się wezmę, tj. mechanika.

Klasy: do przebudowy. DnD nawet nie udaje średniowiecza. Nie wykluczam, że nie pozostanie ani jedna klasa z core, nie wykluczam, że pozostanie większość. Dojdę do tego.

Magia - zarzucam podział na wtajemniczoną i objawioną. Minimalizuję spektakularność, maksymalizuję wpływ sił demonicznych (demonicznych wedle definicji słowiańskiej).

Setting ma być Dark Fantasy. Padła propozycja, aby zrobić Gritty Pulp, ale uznaliśmy że to zbyt odległe od konwencji DnD.

Z tym, że DF nie jest dużo bliżej. Kilka istotnych elementów rozgrywki do przebudowy, w tym Skala Wyzwania. Tu mogę rzucić szczegółem.

Wedle konwencji DnD bohaterowie powinni przetrwać ok 5-6 spotkań na swoim SW bez odpoczynku, a na następny poziom doświadczenia awansować po 13,(3) spotkaniach.

W planowanej, zmienionej konewncji bohaterowie przetrwają 1-2 spotkania na swoim SW bez odpoczynku, a na poziom doświadczenia awansują po 8-9 spotkaniach << tu wkradł się błąd, przedtem było 3-4, przy czym napisałem to ponieważ patrzyłem na tabelkę w PMP.

Ekwipunek - Maksymalizacja wartości przedmiotów niemagicznych ze wzgledu na niską dostępność. Tabela broni zmniejszona o bronie z poza obszarów gry, a poszerzona o bronie prymitywne i improwizowane, w IX wieku wciąż popularnie używane. Gdyby ktoś poleciłby mi dobrą, fachową literaturę na temat broni tego okresu i/lub dobrego historyka o zamiłowaniach militarystycznych, byłbym wdzięczny.

Tyle jestem w stanie powiedzieć ATM.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

sob cze 27, 2009 7:11 pm

VoBono pisze:

Klasy: do przebudowy. DnD nawet nie udaje średniowiecza. Nie wykluczam, że nie pozostanie ani jedna klasa z core, nie wykluczam, że pozostanie większość. Dojdę do tego.


Na czym będzie polegała "średniowieczność" nowych klas? Jaki będzie domyślny tier klas?
Tiers opisane są tutaj

VoBono pisze:
Magia - zarzucam podział na wtajemniczoną i objawioną. Minimalizuję spektakularność, maksymalizuję wpływ sił demonicznych (demonicznych wedle definicji słowiańskiej).


Zostaje vancian cating?

VoBono pisze:
W planowanej, zmienionej konewncji bohaterowie przetrwają 1-2 spotkania na swoim SW bez odpoczynku, a na poziom doświadczenia awansują po 8-9 spotkaniach << tu wkradł się błąd, przedtem było 3-4, przy czym napisałem to ponieważ patrzyłem na tabelkę w PMP.


Jak to uzyskacie? Po prostu zmieniając zasady liczenia CR?

VoBono pisze:
Ekwipunek

Czy dodacie nowe materiały do tworzenia broni i pancerzy (np. brąz)? Czy zamierzacie wprowadzać jakieś niemagiczne ulepszenia broni, tak aby zachować różnorodność uzbrojenia przy jednoczesnym utrzymaniu stylu low-magic?
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

sob cze 27, 2009 7:30 pm

A można liczyć na relację z postępu prac? Co jakiś czas.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

sob cze 27, 2009 7:37 pm

A można liczyć na relację z postępu prac? Co jakiś czas.

Z mojej strony na pewno.

Na czym będzie polegała "średniowieczność" nowych klas?

Odrobinę się minęliśmy. Mówię o wywaleniu czarodziejów, zaklinaczy, paladynów itp., przebudowie barda, "dorobieniu" wiedźmy/czarnodzieja (czy jak tam słowieanie mawiali na wiedźmę płci męskiej) i tym podobnym urealnianiu. Teraz zajmuję się jedyną rasą - człowiekiem, którego statystyki będą się delikatnie różnić w zależności od jego pochodzenia. Będzie to równierz pomoc przy odgrywaniu.

Jaki będzie domyślny tier klas?

Jest za wcześnie, żebym się w to bawił. PW'nij mnie powiedzmy w poniedziałek, jeśli twoje zainteresowanie projektem nie ustanie.

Zostaje vancian cating?

Nie znam wordingu. Po polsku proszę, z krótką definicją.

Jak to uzyskacie? Po prostu zmieniając zasady liczenia CR?

Zauważ, że stworzymy nowy (fakt faktem nie tak obszerny co oryginał) bestiariusz. Tak, zmienimy zasady liczenia CR, ale raczej nie tylko to.

Czy dodacie nowe materiały do tworzenia broni i pancerzy (np. brąz)? Czy zamierzacie wprowadzać jakieś niemagiczne ulepszenia broni, tak aby zachować różnorodność uzbrojenia przy jednoczesnym utrzymaniu stylu low-magic?

Ja po prostu kocham takie bajerki, zawsze tworzę ich bez liku - pod tym wzgledem się nie zawiedziesz.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

sob cze 27, 2009 7:54 pm

Teraz zajmuję się jedyną rasą - człowiekiem, którego statystyki będą się delikatnie różnić w zależności od jego pochodzenia


Czyli wszyscy z tej okolicy są silni, a z tamtej mądrzy? ;) A może zamiast rasy coś w rodzaju "silny człowiek", "szybki człowiek", "mądry człowiek", etc? Oczywiście, nazwy bardzo robocze :P


Nie znam wordingu. Po polsku proszę, z krótką definicją.[/quote]

Vancian casting to po prostu mechanika czarów na sloty (komórki) - taka jaką używa bard, wizard, sorcerer. Jestem ciekawy czy zostaniecie przy tym sztandarowym, dedekowym wynalazku, czy zrobicie coś nowego.

Czy planujecie mechanikę low-magic, czy również low-power? Może zrobilibyście coś w stylu jakiejś alternatywy E6 (wariant mechaniki d20, gdzie maksymalnym poziomem postaci jest szósty).
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

sob cze 27, 2009 8:01 pm

Czyli wszyscy z tej okolicy są silni, a z tamtej mądrzy?

Bynajmniej. Na rozległych równinach wychowa się wytrwały piechur, nad rzeką dobry pływak itp.

"silny człowiek", "szybki człowiek", "mądry człowiek",

Tożto sa atrybuty...

Vancian casting to po prostu mechanika czarów na sloty (komórki) - taka jaką używa bard, wizard, sorcerer. Jestem ciekawy czy zostaniecie przy tym sztandarowym, dedekowym wynalazku, czy zrobicie coś nowego.

Eta łże moje zmartwienie, ale masz rację, myślałem o przebudowie. Na pewno zmniejszy się maksymalny poziom czarów i ich maksymalna potęga, za to tymi słabszymi będzie można spamować niemalże non stop, bez przygotowania itd. Ponadto casterzy nie będą "tylko-i-wyłącznie-casterami". Sprecyzuje w swoim czasie, ja dopiero dzisiaj pierwszy raz usiadłem, a lubie mieć porządek przy pracy.

Możliwe, że zmiany będą drastyczniejsze. Dużo.

Czy planujecie mechanikę low-magic, czy również low-power?

A wiesz, że o tym myślałem? Możliwe że maksymalny poziom ustawię na poziomie 10. Zwróć uwagę, jak powolny będzie awans.

A tak w ogóle, schlebia mi twoje zainteresowanie i cenię twoje komenatrze, słowem dzięki.


EDIT: Nazmieniało się w magii, na lepsze.
Zgodnie z konwencją low-magic, czarujący są równie żadko spotykani, co zaklęcia. Pierwszy zarys wygląda tak: czary należy przygotowywać (być może zostawimy coś na kształt komórek), co zajmuje duże nakłądy czasu i środków. Składanie ofiary, gotowanie wywaru, chodzenie nago po plaży o północy itd, itp. Po takim zabiegu przygotowaliśmy czar i możemy go użyć - efekt będzie prawdopodobnie potężny (niekoniecznie spektakularny - potężny). Być może drzewo ożyje i powie, którędy iść, być może bohater wraz z towarzyszami przepłynie jezioro na płaszczu któregoś z nich - efekty czarów będą mocno folkowe.

Z kolei słabsze czary będą dostępne klasom czarującym non-stop, co uczyni ich troszkę bardziej uniwersalnymi. Np. kapłanka będzie mogła dotykiem ożywić zwiędły kwiat czy gestem uciszyć ptaki bez żadnych przygotowań czy wykorzystania jakichkolwiek środków.

Obroną przed magią w mniejszym stopniu będą Rzuty Obronne, a większym - rytuały i przedmioty, takie jak amulety ochronne itp.

Wciąż wiele się może zmienić.
Ostatnio zmieniony sob cze 27, 2009 8:36 pm przez Szarlih, łącznie zmieniany 3 razy.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

sob cze 27, 2009 8:15 pm

VoBono pisze:
Bynajmniej. Na rozległych równinach wychowa się wytrwały piechur, nad rzeką dobry pływak itp.

Nie każdy kto mieszka nad rzeką musi umieć pływać. Nie każdy kto mieszka na równinach musi być wytrwałym piechurem, jeśli całe swoje życie spędził pielęgnując chram.

VoBono pisze:
"silny człowiek", "szybki człowiek", "mądry człowiek",

Tożto sa atrybuty...

Może to zbędny bajer, ale osobiście uważam, że danie nakładki "silny", która zapewni jakieś oryginalne bonusy, będzie dla gracza ciekawsze mechanicznie niż zwykłe "masz Siłę 16, zadowolony?". Mówię o czymś takim jak TO - niestety, forma jak i język nie są najdoskonalsze, ale to jeden z moich pomysłów, który nigdy nie wyszedł poza postać szkicu (tworząc to posiłkowałem się d20 modern i różnymi innymi materiałami).

A tak w ogóle, schlebia mi twoje zainteresowanie i cenię twoje komenatrze, słowem dzięki.

Nie ma sprawy - interesuję się bardzo tym settingiem, ponieważ już planuję pierwsze sesje które w nim poprowadzę :)
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

sob cze 27, 2009 8:31 pm

Nie każdy kto mieszka nad rzeką musi umieć pływać. Nie każdy kto mieszka na równinach musi być wytrwałym piechurem, jeśli całe swoje życie spędził pielęgnując chram.

Oczywiście, że nie. Tak samo jak nie każdy człowiek musi być tak elastyczny i adaptatywny, jak go opisano w PG. Być może zadowoli cię ten fragment już stworzonego tekstu:

Zwróć uwagę, że osada/dom twojej postaci nie musi być koniecznie tym, co wyznacza twoje pochodznie. Ciężko sobie wszakże wyobrazić wioskę wybudowaną bezpośrednio na bagnach lub drzewach. Chodzi o teren, na którym twoja posatć spędzała najwięcej czasu polując, pracując lub podróżując. Podobnie np. Żeglarz wybierze pochodzenie z terenów wodnych, nawet jeśli urodził się na terenach równiennych.


Twoje templejty do dobra rzecz, i wiesz co, muszę je dobrze przemyśleć. Chyba dokonam modyfikacji mimo wszystko, i zamiast zwiększać ten atrybut, będą miały jego wymaganą wartość dla wzięcia templejta, natomiast wszystkie inne bonusy będą normalnie zapewniać. To je osłabi, ale zachowa specyfikę. Jeszcze pomyślę.

Rzućcie okiem na nową magię.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości