Prace właśnie się rozpoczęły. Z wszystkimi osobami które zapewniły o współpracy a do których jeszcze nie dotarłem będę łapał kontakt przy najbliższej okazji. Wyniki naszej roboty będą zamknięte prawdopodobnie w pfdie, niewykluczone jest podawanie wybranych elementów na forum, jako próbka efektów.
Jestem skłonny oisać to, co do tego momentu zarysowaliśmy via GG.
Hhmmm... Wpadłem na koncepcję - można zrobić lekką alternatywę Ziemi, gdzie płyty tektoniczne poruszały się trochę inaczej. Europa Wschodnia i Środkowa będą większe, oddzielone od Azji wysokimi górami (Ural) i nieco bardziej na północ.
Poważnie rozważamy taką koncepcję.
Setting osadzamy w IX wieku n.e.
Setting jest quasi - historyczny. Bardzo mało wiadomo o słowiańszczyźnie IX - wiecznej, toteż wiele faktów będzie można luźno rozwijać.
Setting low-magic.
Setting skoncentrowany na Słowianach. Ich sąsiedzi i inne imperia ważne dla tamtego okresu opisane dość szczegółowo, ale nie dominują dzieła.
------------------------------------------------------------------
Teraz troche tego, za co ja się wezmę, tj. mechanika.
Klasy: do przebudowy. DnD nawet nie udaje średniowiecza. Nie wykluczam, że nie pozostanie ani jedna klasa z core, nie wykluczam, że pozostanie większość. Dojdę do tego.
Magia - zarzucam podział na wtajemniczoną i objawioną. Minimalizuję spektakularność, maksymalizuję wpływ sił demonicznych (demonicznych wedle definicji słowiańskiej).
Setting ma być Dark Fantasy. Padła propozycja, aby zrobić Gritty Pulp, ale uznaliśmy że to zbyt odległe od konwencji DnD.
Z tym, że DF nie jest dużo bliżej. Kilka istotnych elementów rozgrywki do przebudowy, w tym Skala Wyzwania. Tu mogę rzucić szczegółem.
Wedle konwencji DnD bohaterowie powinni przetrwać ok 5-6 spotkań na swoim SW bez odpoczynku, a na następny poziom doświadczenia awansować po 13,(3) spotkaniach.
W planowanej, zmienionej konewncji bohaterowie przetrwają 1-2 spotkania na swoim SW bez odpoczynku, a na poziom doświadczenia awansują po 8-9 spotkaniach << tu wkradł się błąd, przedtem było 3-4, przy czym napisałem to ponieważ patrzyłem na tabelkę w PMP.
Ekwipunek - Maksymalizacja wartości przedmiotów niemagicznych ze wzgledu na niską dostępność. Tabela broni zmniejszona o bronie z poza obszarów gry, a poszerzona o bronie prymitywne i improwizowane, w IX wieku wciąż popularnie używane. Gdyby ktoś poleciłby mi dobrą, fachową literaturę na temat broni tego okresu i/lub dobrego historyka o zamiłowaniach militarystycznych, byłbym wdzięczny.
Tyle jestem w stanie powiedzieć ATM.