Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Mroczny Pomiot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 235
Rejestracja: sob lis 25, 2006 5:27 pm

Słowiański setting

śr cze 24, 2009 11:21 pm

W toku dyskusji w temacie Panteon Słowiański powstała myśl stworzenia słowiańskiego settingu. Stworzyłem ten temat w celach organizacyjnych.

Pyt. 1.: Czy ów setting ma być stricte historyczny czy z magią?
Pyt. 2.: Czy możę ma być to setting oparty na kulturze słowaińskiej ale osadzony w wymyślonym świecie?
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 12:05 am przez Mroczny Pomiot, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

śr cze 24, 2009 11:38 pm

Ad.1. Low magic.
Ad.2. Jestem za prawdziwym światem z low magic.

Od razu rzucę pomysł, żeby dominowali druidzi, nie kapłani. Ew. można troszkę zmienić druida.

Proszę Cię również o poprawienie tematu. Kłuje w oczy brak wielkiej litery.

EDIT:
Co do pytania drugiego poprę się literaturą. Trylogia Husycka A. Sapkowskiego. Był to prawdziwy świat (ok. 1500 roku) z bardzo low magic.

Ah, tworzymy wg. artykułów z cyklu "Światotworzenie d20" Enca czy wg. własnego widzimisię?
 
Awatar użytkownika
Mroczny Pomiot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 235
Rejestracja: sob lis 25, 2006 5:27 pm

czw cze 25, 2009 12:12 am

Aby usystematyzować naszą przyszłą pracę stosowałbym siedo artykułów Enca.

Jesli wybralibyśmy opcję historyczną z low magic, aby uwypuklić wszystkie aspekty kultury słowaińskiej wybrałbym poczatek IX wieku, gdyż wtedy wytworzyły się już w pełni wielkie plemiona a i wiekszość słowian trwała w rodzimowierstwie.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 12:22 am

Żercy, szeptuni, wołchwowie, ot kapłani słowiańscy, a nie druidzi ;)
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 6:58 am

Ja proponuje wprowadzić inny, całkowicie słowiański świat powiązany z naszym poprzez jakieś ukryte portale. Low magic to już mamy w Arkonie, nie możemy jej kopiować... Co do kapłanów - proponuje wprowadzić żerców, a za czarodzieji - wołchwów.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw cze 25, 2009 1:26 pm

Tak kapłani słowiańscy, ale kiedyś druidzi pełnili rolę kapłanów, a nie latali z wilkami i sejmitarami. Jednak masz rację Shakaras, to było nieprzemyślane.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 1:47 pm

Zastępowanie wojownika wojem mija się z celem, to kwestia nazewnictwa. Uprzedzam co gorliwszych :wink: . Zajmę się opisaniem klasy słowiańskiego kapłana, żercy, oraz bóstw.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 1:48 pm

Trzeba by też zrewidować podejście do demonów. Musiałoby być inne niż przeważnie w DeDekach. W mitologi słowiańskiej o ile pamiętam demon, nie oznaczało, że istota miała być zła.
Same "modlitwy" Żerców polegałyby chyba raczej na składaniu ofiar (z żywności zazwyczaj, ale można pokombinować troche inaczej jeszcze).
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 1:50 pm

Demony to u Słowian chyba wszystkie istoty magiczno-ponadnaturalne. Zaryzykuje jeśli powiem, że włącznie z bóstwami? A żercy głównie składali ofiary i siedzieli w chramach, od magii byli guślarze/wołchwowie.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 1:53 pm

Atoran pisze:
Zastępowanie wojownika wojem mija się z celem, to kwestia nazewnictwa. Uprzedzam co gorliwszych :wink: . Zajmę się opisaniem klasy słowiańskiego kapłana, żercy, oraz bóstw.


a Drużynnik Książęcy zamiast paladyna/rycerza? Ponadto może być woj, w końcu to seting słowiański :D
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw cze 25, 2009 1:56 pm

Proponuję trzymać się schematu, zostawić bogów. Będzie na to czas.
Tymczasem.


Światotworzenie d20: Etap pierwszy - Konwencja
Czyli Enc wita.

Proponuje skończyć pierwszą część, posumować, zająć się następną itd.
Nie, żebym był nadgorliwy, ale z mojego doświadczenia wynika, iż zwyczajnie się pogubicie.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 1:58 pm

Drużynnik Książęcy


Prestiżówka? Pierwszy lepszy woj, nawet jakiś specjalny jak rycerz, nie zostawał od razu drużynnikiem. Proponuje też wrzucić jako klasę podstawową chłopa i łotra (wojownik/łotrzyk).
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw cze 25, 2009 2:04 pm

Mam nadzieję, że zastosujecie się. Jednak nadzieja matką naiwnych. Takie dyskusje do niczego nie prowadzą, a na pewno nie do celu, który chcemy osiągnąć.

Skoro mowa o konwencji.

Zgadzacie się na tą z Trylogii Husyckiej? Na prawdziwy świat z low magic? W drodze porozumienia Trylogia Husycka 500 lat wcześniej :) Problem tylko z technologią na naszych terenach. Jednak np. handel, który znamy ze Starej Baśni może zainteresować graczy. Jeśli ktoś nie pamięta/nie zna, to chodziło, o to, że Polanie handlowali z niemieckim kupcem. Stal za skóry itp.

Eh, nie mogę się powstrzymać. Jaką klasę chłopa? Co to w ogóle ma być. Plebejusz jest klasą podstawową do tego przeznaczoną.
Drużynnik Książęcy, proszę bardzo, ale po co klasa prestiżowa, która będzie nudna i nieprzydatna? Poza tym nie było wtedy rycerzy. Drużyna potem stała się rycerstwem. Drużyna, to po prostu najlepsi i najwięksi wojownicy w grodzie księcia.
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 2:08 pm przez Froger, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 2:07 pm

Prawdziwy świat? Jestem na nie - proponuje zrobić bajer z osobnym światem technologicznie gdzieś w XII/XIII wieku, którego poszczególne krainy odpowiadały słowiańskim plemionom/państwom. Można urealnić choćby księcia Popiela, który w naszym świecie jest postacią mityczną, tam zaś historyczną i zrobić myk, na podstawie którego kiedyśtam w przeszłości część Słowian z rodzimego świata wyrzuciło na Ziemię, koło Morza Kaspijskiego co zgadza się z jedną z teorii pochodzenia Słowian (chodzi mi o teren :D ). Dzięki temu możemy wprowadzić czysto słowiański świat bez domieszek obcych, jednocześnie mając możliwość stworzenia unikalnych dla tego słowiańskiego świata/planu nacji.

Drużyna, to po prostu najlepsi i najwięksi wojownicy w grodzie księcia.


Wtedy nie będzie wojów, ostaną się sami drużynnicy jako po prostu lepsza acz wciąż podstawowa wersja...
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 2:10 pm przez Atoran, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw cze 25, 2009 2:10 pm

Okej widzę dyskusja schodzi na właściwy tor :)
Ja się zgadzam na tę konwencję. Nie będzie zbyt ambitna, ale łatwiej będzie zrobić resztę.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 2:12 pm

Poza tym można też założyć, że kiedy Słowian wyrzuciło do Ziemi, do świata Słowian mogli przeniknąć choćby starożytni Gruzini :wink: . Albo Persowie, też zamieszkujący niedaleko Morza Kaspijskiego. Co ja mówię - można nawet dać przybyszów-Germanów :D .
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw cze 25, 2009 2:23 pm

German
Średni przybysz.

Hahaha.

Po co robić coś, co zostało już zrobione i to naprawdę fajnie. Nim zaczniecze, zapoznajcie sie z Arkoną. Na pewno zaoszczędzicie wiele czasu :).
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 2:27 pm

Arkona jest świetna, posiadam do niej podręcznik, ale bądź co bądź jest niszowa, ma archaiczną mechanikę, jest trochę dziurawa etc. Słowiański setting na D&D, które jest dużo bardziej popularne, zrobiony bardziej profesjonalnie - bo Arkona to bardzo rozwinięta gra autorska, da się ją przebić :razz: - ma szansę zdobyć popularność.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

Chaos się tworzy.

czw cze 25, 2009 2:46 pm

Na Boga panowie organizacji minimum.

To idzie tak:
Jak na razie udział w projekcie zapowidziałem ja sam, Mroczny Pomiot oraz Atoran.

Moje GG jest widoczne pod sygnaturą, co do reszty panów to mam numer tylko MP.

Sądzę, że lista uczestników projektu jest otwarta.

Baza, tj. konwencja:

Dyskutowane były dwie - Nasz świat w wersji mocno - mocno - low - magic, za którą się opowiadam, oraz świat autorski, będący odpowiednikiem Europy, wyle że w większej skali, tak, że podział na plemiona itp. będzie bardziej widoczny.

Zobaczymy, jakie zdanie będzie miał na ten temat MP.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw cze 25, 2009 5:32 pm

Sądzę, że lista uczestników projektu jest otwarta.

Kiedykolwiek będzie zamknięta?

Nasz świat w wersji mocno - mocno - low - magic, za którą się opowiadam, oraz świat autorski, będący odpowiednikiem Europy, wyle że w większej skali, tak, że podział na plemiona itp. będzie bardziej widoczny.

Dokładnie, ja jestem za naszym, chociaż wcześniej się zgodziłem na drugi. Powiedzmy, że się wycofuje. Póki co nasz ma 2 głosy, świat autorski 1.
Chciałbym, żebyście przedstawili za i przeciw.
Nasz świat przy mniejszym nakładzie pracy będzie o wiele ciekawszy niż autorski przy dużym nakładzie, bo autorski będzie po prostu kolejnym światem. Rozumiem zapał Atorana, ale nasz świat przy odrobinie magii można zmienić nie do poznania.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

czw cze 25, 2009 5:37 pm

Chętnie pomogę, w czym będę mógł.
Co do konwencji - również wydaje mi się, że lepszym pomysłem będzie nasz świat. I z tym wiąże się moje pytanko dodatkowe - czy robimy świat (niezależnie od wybranej konwencji) li tylko dla Słowian, czy inne nacje również? Na zasadzie - gdzieś tam na północy jacyś wikingowie, na zachodzie Germanie, dalej to nawet Frankowie/Francuzi, Angielczycy i Iberowie, na południu coś a'la Bizancjum, jacyś Włosi itp.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 6:05 pm

Tylko, że nasz świat już jest, w systemie Arkona... Nie wymyślimy nic nowego, czego już by tam nie było.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 6:14 pm

No ale to już w sumie było, arkona jest takim systemem w "naszym" świecie.
Dlaczego nie zrobić świata opartego na naszej słowiańszczyźnie i piastowskiej Polsce, ale jednak fantasy* i w nibylandii??

*- tzn. mam na myśli, różne rasy :P
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw cze 25, 2009 6:25 pm

Deithwen_Addan - witamy w zespole.

Sądzę, że nawet Atoran, stawiający na stworzenie nowego świata, zakładał że jedyną rasą grywalną będą ludzie, co najwyżej pochodzący z różnych terenów.

Uściślę swój zamysł kiedy przyjdzie na to czas.

Atoran - były setki settingów osadzonych w naszym świecie. Czymś "nowym" będzie nasze podejście do tej wizji świata. Kwesta jak sądzę nadal w trakcie dyskusji.

Jeśli się zgodzicie, jestem gotów założyć osobny temat z odpowiednią ankietą, jedynie do celów rozsądzenia tej kwestii.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 6:37 pm

Jeśli mielibyśmy grać w naszym świecie, trzeba by było sięgnąć po np. Germańców, z którymi Czesi byli blisko związani. Potem dochodzą bliscy np. Chorwatom Węgrzy i już nie mamy settingu o Słowianach, a o środkowej Europie z naciskiem na Słowian. Nie o to chodziło :? ...
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 6:44 pm

Atoran pisze:
Jeśli mielibyśmy grać w naszym świecie, trzeba by było sięgnąć po np. Germańców, z którymi Czesi byli blisko związani. Potem dochodzą bliscy np. Chorwatom Węgrzy i już nie mamy settingu o Słowianach, a o środkowej Europie z naciskiem na Słowian. Nie o to chodziło :? ...


No to już jest nawet w Arkonie. Dlatego myślę, że dobrze się można zastanowić nad tym. Początkowo wydawało mi się, że będzie to świat alternatywny wzorowany na słowiańszczyźnie.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

czw cze 25, 2009 6:46 pm

Ale Arkona ma swoją, bardzo dobrą specyfikę za co ją lubię. Dlatego też, między innymi dlatego, sądzę, że trzeba to zrobić inaczej niż twórcy Arkony. Bo wyjdzie nam Arkona d20...
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw cze 25, 2009 6:49 pm

Atoranie, dostałeś PW?
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

czw cze 25, 2009 6:50 pm

Właśnie kwestia Germańców i całej reszty tej kolorowej hałastry - co z nimi? Myślę, że, zwłaszcza początkowo, możnaby to rozwiąząc w ten deseń, że Słowianie nie wiedzą, co jest na zachodzie, a Germanie, co na wschodzie; motyw wędówki ludów - Słowianie dopiero co przyszli znad Morza Czarnego, zajęli ziemie niczyje i jeszcze nikt nic o innych nie wie.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw cze 25, 2009 6:50 pm

Atoran pisze:
Ale Arkona ma swoją, bardzo dobrą specyfikę za co ją lubię. Dlatego też, między innymi dlatego, sądzę, że trzeba to zrobić inaczej niż twórcy Arkony. Bo wyjdzie nam Arkona d20...


Ja nie atakuje Arkony :) twierdzę tylko, podobnie jak ty, że to właśnie może się skończyć Arkoną d20.
Myślę, że fajnie by było pójść w stronę fantasy (low-magic why not), ale jednak nie w naszym alternatywnym świecie. Nawet jakby to była jedna rasa grywalna - ludzie, z różnych szczepów i plemion.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości