Oto, kolejna przeróbka soulknife'a. Tym razem wykorzystująca materiały z "Tome of Battle - Book of Nine Swords".
Ze względu na OGL/OGC część zdolności opisana być nie może
[table="Soulknife"]
[th]Poziom[/th][th]BAB[/th][th]Fort[/th] [th]Ref[/th][th]Will[/th][th]ZdolnościSpecjalne[/th] [th]Manewry Znane[/th][th]Manewry Przygotowane[/th][th]Postawy[/th]
[tr][td]1 [/td][td]+0 [/td][td]+0 [/td][td]+2 [/td][td]+0 [/td]
[td]discipline focus +1, shape mindblade, wild talent [/td][td] 3[/td][td] 3[/td][td] 1[/td][/tr]
[tr][td]2 [/td][td]+1 [/td][td]+0 [/td][td]+3 [/td][td]+0 [/td]
[td]weapon focus (mindblade) [/td][td] 4[/td][td] 3[/td][td] 1[/td][/tr]
[tr][td]3 [/td][td]+2 [/td][td]+1 [/td][td]+3 [/td][td]+1 [/td]
[td]Free Draw [/td][td] 5[/td][td] 3[/td][td] 1[/td][/tr]
[tr][td]4 [/td][td]+3 [/td][td]+1 [/td][td]+4 [/td][td]+1 [/td]
[td]Mindblade +1 [/td][td] 5[/td][td] 4[/td][td] 1[/td][/tr]
[tr][td]5 [/td][td]+3 [/td][td]+1 [/td][td]+4 [/td][td]+1 [/td]
[td]skirmish +1k6, +1AC [/td][td] 6[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]6 [/td][td]+4 [/td][td]+2 [/td][td]+5 [/td][td]+2 [/td]
[td]Mindblade +2 [/td][td] 6[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]7 [/td][td]+5 [/td][td]+2 [/td][td]+5 [/td][td]+2 [/td]
[td]bonus disciple [/td][td] 7[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]8 [/td][td]+6/+1 [/td][td]+2 [/td][td]+6 [/td][td]+2 [/td]
[td]Mindblade +3 [/td][td] 7[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]9 [/td][td]+6/+1 [/td][td]+3 [/td][td]+6 [/td][td]+3 [/td]
[td]skirmish +2k6, +1AC [/td][td] 8[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]10 [/td][td]+7/+2 [/td][td]+3 [/td][td]+7 [/td][td]+3 [/td]
[td]Mindblade +4 [/td][td] 8[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]11 [/td][td]+8/+3 [/td][td]+3 [/td][td]+7 [/td][td]+3 [/td]
[td]discipline focus +2 [/td][td] 9[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]12 [/td][td]+9/+4 [/td][td]+4 [/td][td]+8 [/td][td]+4 [/td]
[td]Mindblade +5 [/td][td] 9[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]13 [/td][td]+9/+4 [/td][td]+4 [/td][td]+8 [/td][td]+4 [/td]
[td]skirmish +2k6, +2AC [/td][td] 10[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]14 [/td][td]+10/+5 [/td][td]+4 [/td][td]+9 [/td][td]+4[/td]
[td]Mindblade +6 [/td][td] 10[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]15 [/td][td]+11/+6/+1 [/td][td]+5 [/td][td]+9 [/td][td]+5 [/td]
[td]bonus disciple [/td][td] 11[/td][td] 6[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]16 [/td][td]+12/+7/+2 [/td][td]+5 [/td][td]+10 [/td][td]+5 [/td]
[td]Mindblade +7 [/td][td] 11[/td][td] 6[/td][td] 4[/td][/tr]
[tr][td]17 [/td][td]+12/+7/+2 [/td][td]+5 [/td][td]+10 [/td][td]+5 [/td]
[td]skirmish +3k6, +2AC [/td][td] 12[/td][td] 6[/td][td] 4[/td][/tr]
[tr][td]18 [/td][td]+13/+8/+3 [/td][td]+6 [/td][td]+11 [/td][td]+6 [/td]
[td]Mindblade +8 [/td][td] 12[/td][td] 6[/td][td] 4[/td][/tr]
[tr][td]19 [/td][td]+14/+9/+4 [/td][td]+6 [/td][td]+11 [/td][td]+6 [/td]
[td]discipline focus +3 [/td][td] 13[/td][td] 6[/td][td] 4[/td][/tr]
[tr][td]20 [/td][td]+15/+10/+5 [/td][td]+6 [/td][td]+12 [/td][td]+6 [/td]
[td]Mindblade +9 [/td][td] 13[/td][td] 7[/td][td] 4[/td][/tr]
[/table]
Umiejętności klasowe: jak soulknife + balance (dex), sense motive (wis), martial lore (Int)*, knowledge (local), knowledge (history)
Punkty Umiejętności na poziom: 4+modyfikator intelektu (x4 na pierwszym poziomie).
* nowa umiejętność z Tome of Battle.
Zdolności Klasowe:
Biegłości: Soulknife jest biegły w posługiwaniu się wszystkimi rodzajami broni prostych, własnym mindbladem, lekkimi i średnimi pancerzami oraz wszystkimi rodzajami tarcz, za wyjątkiem pawęży.
Manewry: Postać zaczyna grę znając 3 manewry z następujących dyscyplin: desert wind, diamond mind, iron heart i shadow hand. Aby użyć znane manewry trzeba je najpierw przygotować (patrz Tome of Battle). O ile w opisie nie podano inaczej, manewry są zdolnościami nadzwyczajnymi (extraordinary), nie podlegają więc odporności na czary, a ich użycie nie prowokuje ataków okazyjnych. Wraz ze wzrostem poziomów.
Soulknife zyskuje kolejne manewry wraz ze wzrostem poziomu, jak pokazano w tabelce powyżej. Od 4 poziomu i co każde dwa poziomy soulknife może wymienić jeden znany manewr na inny. Wymiana nie musi być z tego samego poziomu, jest więc możliwe, aby zamienić manewr 1 poziomu, na manewry wyższego poziomu (lub odwrotnie). Po szczegółowy opis, sięgnij do Tome of Battle. Poziom inicjatora równy jest poziomowi w klasie.
Postać odzyskuje wszystkie manewry używając akcji całorundowej (akcja mentalna).
Postawy: Postać zaczyna grę znając jedną postawę, którą wybiera z następujących dyscyplin: desert wind, diamond mind, iron heart i shadow hand. Wraz ze wzrostem poziomu, postać może wybrać dodatkowe postawy, jak pokazuje tabelka, jednakże w przeciwieństwie do manewrów, postaw nie można wymieniać wraz ze wzrostem poziomów. Po szczegóły odnośnie postaw i ich używania, sięgnij do tome of Battle.
Discipline Focus (Ex): Na pierwszym poziomie, postać wybiera jedną spośród dyscyplin: diamond mind, iron heart i shadow hand. Od tej chwili, jej mindblade może przybierać formę broni związanej z daną dyscypliną.
Oprócz tego, za każdym razem, gdy postać korzysta z minblade w formie broni związanej z daną dyscypliną, poziom inicjatora dla manewrów i postaw z danej dyscypliny jest traktowany jakby był o 1 większy. Ta premia wzrasta do +2 na 11 poziomie i do +3 na 19.
Na 7 i 15 poziomie, soulknife może wybrać dodatkową dyscyplinę, ale tylko, jeśli zna minimum jeden manewr z danej dyscypliny.
Mindblade (Su): Tak jak zdolność soulknife'a z XPH, z tym, że postać za każdym razem gdy tworzy mindblade wybiera broń, którą imituje (spośród dostępnych dzięki discipline focus, patrz wyżej). Broń przejmuje wszelkie statystyki broni, oprócz wyglądu.
Na podanych poziomach, mindblade zyskuje umagicznienie, które można dowolnie wykorzystać na premię do ataku i obrażeń, lub zdolności specjalne, tak jak opisano w XPH, z podanymi tutaj wyjątkami: premia z usprawnienia nie może przekraczać +5, postać może wybrać dowolne umagicznienie broni, które może nałożyć na normalną broń.
Skirmish (Ex): Soulknife bazuje w sporej części na mobilności, która zwiększa jego obrażenia i klasę pancerza. Od 5 poziomu, soulknife zadaje +1k6 obrażeń do wszystkich ataków jakie wykona w rundzie, w której ruszył się na więcej niż 10 stóp (2 pola, 3 metry) (wyłączając teleportacje). Istoty odporne na trafienia krytyczne, istoty bez rozróżnialnej anatomii, są odporne na dodatkowe obrażenia. Premia ta wzrasta do +2k6 na 9 poziomie i 3k6 na 17.
Dodatkowo, na 5 poziomie, soulknife zyskuje premię z okoliczności +1 do klasy pancerza do końca rundy w której przebędzie minimum 10 stóp (2 pola, 3 metry). Premia ta działa od chwili przebycia 10 stóp, do końca początku następnej rundy. Na 13 poziomie, premia ta wzrasta do +2.
Modyfikacja: W niektórych builach, skirmish nie będzie w pełni przydatny (szczególnie gdy postać nie będzie polegać na zbytniej mobilności). Można wtedy zastąpić skirmish na sneak attack w sposób następujący. Na poziomach 5, 9, 13 i 17 postać traci zdolność skirmish. W zamian na 5 poziomie postać otrzymuje sneak attack +1k6 tak jak łotr. Na poziomach 9, 13 i 17 sneak attack zwiększa się o kolejne +1k6 (czyli +2k6 na 9 poziomie, +3k6 na 13 i +4k6 na 17).
Pełen opis zdolności można znaleźć przy opisie np. łotra (rogue).