Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Soulknife - The Sublime way

ndz gru 30, 2007 10:12 pm

Oto, kolejna przeróbka soulknife'a. Tym razem wykorzystująca materiały z "Tome of Battle - Book of Nine Swords".

Ze względu na OGL/OGC część zdolności opisana być nie może

[table="Soulknife"]
[th]Poziom[/th][th]BAB[/th][th]Fort[/th] [th]Ref[/th][th]Will[/th][th]ZdolnościSpecjalne[/th] [th]Manewry Znane[/th][th]Manewry Przygotowane[/th][th]Postawy[/th]
[tr][td]1 [/td][td]+0 [/td][td]+0 [/td][td]+2 [/td][td]+0 [/td]
[td]discipline focus +1, shape mindblade, wild talent [/td][td] 3[/td][td] 3[/td][td] 1[/td][/tr]
[tr][td]2 [/td][td]+1 [/td][td]+0 [/td][td]+3 [/td][td]+0 [/td]
[td]weapon focus (mindblade) [/td][td] 4[/td][td] 3[/td][td] 1[/td][/tr]
[tr][td]3 [/td][td]+2 [/td][td]+1 [/td][td]+3 [/td][td]+1 [/td]
[td]Free Draw [/td][td] 5[/td][td] 3[/td][td] 1[/td][/tr]
[tr][td]4 [/td][td]+3 [/td][td]+1 [/td][td]+4 [/td][td]+1 [/td]
[td]Mindblade +1 [/td][td] 5[/td][td] 4[/td][td] 1[/td][/tr]
[tr][td]5 [/td][td]+3 [/td][td]+1 [/td][td]+4 [/td][td]+1 [/td]
[td]skirmish +1k6, +1AC [/td][td] 6[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]6 [/td][td]+4 [/td][td]+2 [/td][td]+5 [/td][td]+2 [/td]
[td]Mindblade +2 [/td][td] 6[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]7 [/td][td]+5 [/td][td]+2 [/td][td]+5 [/td][td]+2 [/td]
[td]bonus disciple [/td][td] 7[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]8 [/td][td]+6/+1 [/td][td]+2 [/td][td]+6 [/td][td]+2 [/td]
[td]Mindblade +3 [/td][td] 7[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]9 [/td][td]+6/+1 [/td][td]+3 [/td][td]+6 [/td][td]+3 [/td]
[td]skirmish +2k6, +1AC [/td][td] 8[/td][td] 4[/td][td] 2[/td][/tr]
[tr][td]10 [/td][td]+7/+2 [/td][td]+3 [/td][td]+7 [/td][td]+3 [/td]
[td]Mindblade +4 [/td][td] 8[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]11 [/td][td]+8/+3 [/td][td]+3 [/td][td]+7 [/td][td]+3 [/td]
[td]discipline focus +2 [/td][td] 9[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]12 [/td][td]+9/+4 [/td][td]+4 [/td][td]+8 [/td][td]+4 [/td]
[td]Mindblade +5 [/td][td] 9[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]13 [/td][td]+9/+4 [/td][td]+4 [/td][td]+8 [/td][td]+4 [/td]
[td]skirmish +2k6, +2AC [/td][td] 10[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]14 [/td][td]+10/+5 [/td][td]+4 [/td][td]+9 [/td][td]+4[/td]
[td]Mindblade +6 [/td][td] 10[/td][td] 5[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]15 [/td][td]+11/+6/+1 [/td][td]+5 [/td][td]+9 [/td][td]+5 [/td]
[td]bonus disciple [/td][td] 11[/td][td] 6[/td][td] 3[/td][/tr]
[tr][td]16 [/td][td]+12/+7/+2 [/td][td]+5 [/td][td]+10 [/td][td]+5 [/td]
[td]Mindblade +7 [/td][td] 11[/td][td] 6[/td][td] 4[/td][/tr]
[tr][td]17 [/td][td]+12/+7/+2 [/td][td]+5 [/td][td]+10 [/td][td]+5 [/td]
[td]skirmish +3k6, +2AC [/td][td] 12[/td][td] 6[/td][td] 4[/td][/tr]
[tr][td]18 [/td][td]+13/+8/+3 [/td][td]+6 [/td][td]+11 [/td][td]+6 [/td]
[td]Mindblade +8 [/td][td] 12[/td][td] 6[/td][td] 4[/td][/tr]
[tr][td]19 [/td][td]+14/+9/+4 [/td][td]+6 [/td][td]+11 [/td][td]+6 [/td]
[td]discipline focus +3 [/td][td] 13[/td][td] 6[/td][td] 4[/td][/tr]
[tr][td]20 [/td][td]+15/+10/+5 [/td][td]+6 [/td][td]+12 [/td][td]+6 [/td]
[td]Mindblade +9 [/td][td] 13[/td][td] 7[/td][td] 4[/td][/tr]
[/table]

Umiejętności klasowe: jak soulknife + balance (dex), sense motive (wis), martial lore (Int)*, knowledge (local), knowledge (history)
Punkty Umiejętności na poziom: 4+modyfikator intelektu (x4 na pierwszym poziomie).

* nowa umiejętność z Tome of Battle.

Zdolności Klasowe:
Biegłości: Soulknife jest biegły w posługiwaniu się wszystkimi rodzajami broni prostych, własnym mindbladem, lekkimi i średnimi pancerzami oraz wszystkimi rodzajami tarcz, za wyjątkiem pawęży.
Manewry: Postać zaczyna grę znając 3 manewry z następujących dyscyplin: desert wind, diamond mind, iron heart i shadow hand. Aby użyć znane manewry trzeba je najpierw przygotować (patrz Tome of Battle). O ile w opisie nie podano inaczej, manewry są zdolnościami nadzwyczajnymi (extraordinary), nie podlegają więc odporności na czary, a ich użycie nie prowokuje ataków okazyjnych. Wraz ze wzrostem poziomów.
Soulknife zyskuje kolejne manewry wraz ze wzrostem poziomu, jak pokazano w tabelce powyżej. Od 4 poziomu i co każde dwa poziomy soulknife może wymienić jeden znany manewr na inny. Wymiana nie musi być z tego samego poziomu, jest więc możliwe, aby zamienić manewr 1 poziomu, na manewry wyższego poziomu (lub odwrotnie). Po szczegółowy opis, sięgnij do Tome of Battle. Poziom inicjatora równy jest poziomowi w klasie.
Postać odzyskuje wszystkie manewry używając akcji całorundowej (akcja mentalna).
Postawy: Postać zaczyna grę znając jedną postawę, którą wybiera z następujących dyscyplin: desert wind, diamond mind, iron heart i shadow hand. Wraz ze wzrostem poziomu, postać może wybrać dodatkowe postawy, jak pokazuje tabelka, jednakże w przeciwieństwie do manewrów, postaw nie można wymieniać wraz ze wzrostem poziomów. Po szczegóły odnośnie postaw i ich używania, sięgnij do tome of Battle.
Discipline Focus (Ex): Na pierwszym poziomie, postać wybiera jedną spośród dyscyplin: diamond mind, iron heart i shadow hand. Od tej chwili, jej mindblade może przybierać formę broni związanej z daną dyscypliną.
Oprócz tego, za każdym razem, gdy postać korzysta z minblade w formie broni związanej z daną dyscypliną, poziom inicjatora dla manewrów i postaw z danej dyscypliny jest traktowany jakby był o 1 większy. Ta premia wzrasta do +2 na 11 poziomie i do +3 na 19.
Na 7 i 15 poziomie, soulknife może wybrać dodatkową dyscyplinę, ale tylko, jeśli zna minimum jeden manewr z danej dyscypliny.
Mindblade (Su): Tak jak zdolność soulknife'a z XPH, z tym, że postać za każdym razem gdy tworzy mindblade wybiera broń, którą imituje (spośród dostępnych dzięki discipline focus, patrz wyżej). Broń przejmuje wszelkie statystyki broni, oprócz wyglądu.
Na podanych poziomach, mindblade zyskuje umagicznienie, które można dowolnie wykorzystać na premię do ataku i obrażeń, lub zdolności specjalne, tak jak opisano w XPH, z podanymi tutaj wyjątkami: premia z usprawnienia nie może przekraczać +5, postać może wybrać dowolne umagicznienie broni, które może nałożyć na normalną broń.
Skirmish (Ex): Soulknife bazuje w sporej części na mobilności, która zwiększa jego obrażenia i klasę pancerza. Od 5 poziomu, soulknife zadaje +1k6 obrażeń do wszystkich ataków jakie wykona w rundzie, w której ruszył się na więcej niż 10 stóp (2 pola, 3 metry) (wyłączając teleportacje). Istoty odporne na trafienia krytyczne, istoty bez rozróżnialnej anatomii, są odporne na dodatkowe obrażenia. Premia ta wzrasta do +2k6 na 9 poziomie i 3k6 na 17.
Dodatkowo, na 5 poziomie, soulknife zyskuje premię z okoliczności +1 do klasy pancerza do końca rundy w której przebędzie minimum 10 stóp (2 pola, 3 metry). Premia ta działa od chwili przebycia 10 stóp, do końca początku następnej rundy. Na 13 poziomie, premia ta wzrasta do +2.



Modyfikacja: W niektórych builach, skirmish nie będzie w pełni przydatny (szczególnie gdy postać nie będzie polegać na zbytniej mobilności). Można wtedy zastąpić skirmish na sneak attack w sposób następujący. Na poziomach 5, 9, 13 i 17 postać traci zdolność skirmish. W zamian na 5 poziomie postać otrzymuje sneak attack +1k6 tak jak łotr. Na poziomach 9, 13 i 17 sneak attack zwiększa się o kolejne +1k6 (czyli +2k6 na 9 poziomie, +3k6 na 13 i +4k6 na 17).
Pełen opis zdolności można znaleźć przy opisie np. łotra (rogue).
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 1:02 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 5 razy.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pn gru 31, 2007 4:20 am

Jaka jest mechanika odzyskiwania manewrow?

http://www.d20srd.org/srd/psionic/classes/soulknife.htm - Mozesz cytowac jego abillitki.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn gru 31, 2007 10:45 am

Hezor pisze:
Jaka jest mechanika odzyskiwania manewrow?

Wymaga użycia full-round action by odzyskać wszystkie manewry.
Hezor pisze:
Mozesz cytowac jego abillitki.

Wiem co jest w SRD. Naprawdę.
Kwestia tego, że nie jest tam zbyt dużo do cytowania, jedynie sposób w jaki można wybierać enhancement bonus. Dopiszę to w nowym roku.
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 1:03 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn gru 31, 2007 10:56 am

Milutkie, milutkie. Takim soulknifem możnaby grać ;)
Sugestia: może dać graczom do wyboru skirmish [w takiej formie jak jest] albo sneak attack [na poziomach na których jest teraz skirmish]? Ten drugi w przypadku gdyby ktoś chciał zrobić z klasy coś bardziej assassin-like, do czego Shadow Hand zachęca
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pn gru 31, 2007 12:48 pm

Pomysł jak zwykle przyjemny. Jedna uwaga:
10 stóp (2 kratki, 6 metrów)

Powinno być: 10 stóp (2 pola, 3 metry) - mniejsza o "kratki/pola", ale odległość w metrach wymaga poprawienia.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn gru 31, 2007 12:58 pm

Ammanas pisze:
Sugestia: może dać graczom do wyboru skirmish [w takiej formie jak jest] albo sneak attack [na poziomach na których jest teraz skirmish]? Ten drugi w przypadku gdyby ktoś chciał zrobić z klasy coś bardziej assassin-like, do czego Shadow Hand zachęca

Możnaby, choć wspomniany shadow hand daje odpowiedni stance dający sneaka.
Zastanawiam się tylko nad dyscyplinami. Dostępne są 3 i dzięki zdolnościom klasowym w końcu wszystkie 3 będą wzięte. Można by więc zwiększyć wybór, ale nie nie wiem, które dyscypliny by się jeszcze nadawały.

Zsu-Et-Am pisze:
Powinno być: 10 stóp (2 pola, 3 metry)

Poprawione.
 
Awatar użytkownika
jaskij
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob paź 29, 2005 1:12 am

wt sty 01, 2008 8:32 pm

Desert wind? Dajesz mu skirmish, a w opisie Desert wind masz "Speed and mobility are the hallmarks of the Desert Wind discipline."...
Nie wiem, jak ma się sprawa z tworzeniem podwójnego Mindblade, ale jest to chyba raczej trudne, więc Tiger Claw odpada.
Dla tych bardziej drużynowych: White Raven? Zwłaszcza, że ma kilka manewrów podpakowujących szarżę, co daje fajne połączenie ze skirmishem xD
Setting Sun też raczej tu nie pasuje...
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr sty 02, 2008 9:18 am

Desert wind faktycznie jest dobrym wyjściem. Nie wiem, czemu został pominięty.
White Raven? Zobaczymy.
 
Awatar użytkownika
smiechan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 11, 2006 5:40 pm

śr sty 02, 2008 2:17 pm

Może by zrobić tak z Discipline Focus jak jest z ulubionym wrogiem? Tzn. pełen bonus dostaje tylko pierwsza wybrana dyscyplina, kolejna o jeden mniejszy, i ostatnia jeszcze mniejszy. Dałoby to pewne zróżnicowanie, i wtedy jedna dyscyplina rzeczywiście byłaby tą ulubioną, wyróżniającą się.

I jeszcze literówka:
marital lore (Int)*
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr sty 02, 2008 11:02 pm

smiechan pisze:
I jeszcze literówka:

Poprawione.
smiechan pisze:
Może by zrobić tak z Discipline Focus jak jest z ulubionym wrogiem? Tzn. pełen bonus dostaje tylko pierwsza wybrana dyscyplina, kolejna o jeden mniejszy, i ostatnia jeszcze mniejszy. Dałoby to pewne zróżnicowanie, i wtedy jedna dyscyplina rzeczywiście byłaby tą ulubioną, wyróżniającą się.

Nie, raczej nie. Tak jak jest, soulknife tworzy mindblade'a nastawiając się na konkretny styl walki. Chwila medytacji (zmiana broni) - zmiana stylu walki.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Soulknife - The Sublime way

pn gru 06, 2010 7:10 pm

Właśnie zobaczyłam temat, szkoda, że nie wcześniej. Ciekawa próba reanimacji soulknife'a. Skirmish mi średnio pasuje, natomiast dyscypliny bardzo dobrze dobrane.

Aha, soulknife jest w SRD choćby tutaj: http://www.systemreferencedocuments.org/resources/systems/pennpaper/dnd35/soveliorsage/psionicSoulknife.html, więc możnaby podać jego umiejki również. Łotr też jest w SRD, więc też można podać opis ukradkowego ataku.

P.S. Szkoda, że nie można przeczytać spokojnie pierwszego posta, cała tabelka poszła w diabły.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość