No cóż trochę ciężko mi dokładnie zdefiniować czego oczekuje ale spróbuję
.
Najważniejszymi elementami przygód miałyby być:
- rozwój akcji rozpoczęty od przybycia na miejsce akcji, rozwinięcie w postaci zdobywania informacji, sprzymierzeńców i planów oraz punkt kulminacyjny będący zwykle bitwą, uwzględniającą poprzednie dokonania
- strzelaniny
- obecność magii w postaci nielicznych czarnoksiężników oraz nieco liczniejszych rewolwerowców wykorzystujących ją do manipulacji, inspiracji oraz wzmacniania ciała i umysłu
- sceneria małych miasteczek, w których BG zależnie od działań mogli by znaleźć sprzymierzeńców lub wrogów.
- walka z przeważającymi siłami wroga, premiująca planowanie i spryt
- wędrówki po pustkowiach, powodowane poszukiwaniami lub przeznaczeniem BG prowadzącym ich w jakieś miejsce.
- BG jako herosi, zdecydowanie wyróżniający się ponad tłumem, aczkolwiek bardziej ze względu na spryt, inteligencję, umiejętności itp. niż potęgę.
Świat:
- w większości opustoszały, ludzie skupiają się w małych wioskach
- technologia na poziomie "wymarłym", tj. niegdyś w świecie obecne były para, elektryczność, pojazdy i komputery, od dawna są jednak zniszczone/wyłączone i nikt nie wie jak się nimi posługiwać
Podręcznik powinien:
- pomóc opisać wszystko powyżej
- przedstawiać dobry system łączenia broni palnej i magii (tak jak pisałem, bez czaromiotów, ale potężni czarnoksiężnicy powinni być potężni
)
- przedstawiać ciekawe podejście do interakcji z BNami, tak żeby miała spore znaczenie.
Czy Spellslinger lub Deadlands by się nadawało i czy w to drugie można grać tylko z jednym podręcznikiem czy trzeba by coś dokupić (bo zdaje się że jest on oparty na mechanice Savage Worlds, której nie znam)?