Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Spellslinger a "Mroczna Wieża" Kinga

pn maja 18, 2009 8:16 pm

Zastanawiam się, czy Spellslinger nadaje się do prowadzenia przygód w klimacie "Mrocznej Wieży" Kinga? Zastanawiam się nad poprowadzeniem czegoś pomiędzy podróżą Rolanda z pierwszej części a jego wspomnieniami z "Czarnoksiężnika i Kryształu". Myślicie, że warto by zainwestować w podręcznik do Spellslingera dla takiej karkołomnej idei ;)? Czy też przedstawiony w nim świat nie nadaje się do moich celów?
 
Awatar użytkownika
Squid
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 706
Rejestracja: wt maja 09, 2006 2:22 pm

czw maja 21, 2009 10:00 pm

Nie czytałem "Wieży", ale i tak Spella odradzam.
Co jak co, ale to nie jest mroczny setting.
Zwłaszcza boli wielka wytrzymałość na rany postaci.

W podręczniku masz bardzo mało opisu świata (wymyślisz sam - trochę pracy, ale w końcu Dziki Zachód nie musi być szczegółowy jak jakiś Rokugan, za to nie będzie elfów i orków), za to dużo mechaniki (która nawet z proponowanymi modyfikacjami pasuje jak wół do karety).
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

czw maja 21, 2009 10:17 pm

"Mroczna Wieża" wbrew nazwie nie składa się tylko z mrocznych elementów ;). Osobiście bardziej chodzi mi o połączenie klimatów westernowych (w poważnej tonacji) z mistyką/magią.
Krótki opis świata mnie nie zraża, bo i tak bym go zmodyfikował nie do poznania :). Bardziej interesuje mnie właśnie to, czy podręcznik podpowiada jak zręcznie połączyć magię i rewolwer, choćby przez czynienie z magów czegoś subtelniejszego od czaromiotów oraz możliwość dodania "zwykłym" bohaterom jakiś magicznych opcji lub nadludzkiego opanowania umysłu itp.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

czw maja 21, 2009 10:28 pm

Osobiście bardziej chodzi mi o połączenie klimatów westernowych (w poważnej tonacji) z mistyką/magią.
Zrób poważną sesję w Deadlands ;)
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw maja 21, 2009 10:28 pm

Nie znam sam "Mrocznej wieży" - napisz może, czego konkretnie oczekujesz od mechaniki i opisów? Byłoby łatwiej się wypowiadać.
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

pt maja 22, 2009 10:37 am

No cóż trochę ciężko mi dokładnie zdefiniować czego oczekuje ale spróbuję ;).
Najważniejszymi elementami przygód miałyby być:
- rozwój akcji rozpoczęty od przybycia na miejsce akcji, rozwinięcie w postaci zdobywania informacji, sprzymierzeńców i planów oraz punkt kulminacyjny będący zwykle bitwą, uwzględniającą poprzednie dokonania
- strzelaniny :)
- obecność magii w postaci nielicznych czarnoksiężników oraz nieco liczniejszych rewolwerowców wykorzystujących ją do manipulacji, inspiracji oraz wzmacniania ciała i umysłu
- sceneria małych miasteczek, w których BG zależnie od działań mogli by znaleźć sprzymierzeńców lub wrogów.
- walka z przeważającymi siłami wroga, premiująca planowanie i spryt
- wędrówki po pustkowiach, powodowane poszukiwaniami lub przeznaczeniem BG prowadzącym ich w jakieś miejsce.
- BG jako herosi, zdecydowanie wyróżniający się ponad tłumem, aczkolwiek bardziej ze względu na spryt, inteligencję, umiejętności itp. niż potęgę.
Świat:
- w większości opustoszały, ludzie skupiają się w małych wioskach
- technologia na poziomie "wymarłym", tj. niegdyś w świecie obecne były para, elektryczność, pojazdy i komputery, od dawna są jednak zniszczone/wyłączone i nikt nie wie jak się nimi posługiwać
Podręcznik powinien:
- pomóc opisać wszystko powyżej
- przedstawiać dobry system łączenia broni palnej i magii (tak jak pisałem, bez czaromiotów, ale potężni czarnoksiężnicy powinni być potężni :))
- przedstawiać ciekawe podejście do interakcji z BNami, tak żeby miała spore znaczenie.

Czy Spellslinger lub Deadlands by się nadawało i czy w to drugie można grać tylko z jednym podręcznikiem czy trzeba by coś dokupić (bo zdaje się że jest on oparty na mechanice Savage Worlds, której nie znam)?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

pt maja 22, 2009 10:39 am

Squid pisze:
Nie czytałem "Wieży", ale i tak Spella odradzam.
Co jak co, ale to nie jest mroczny setting.
Zwłaszcza boli wielka wytrzymałość na rany postaci.


Da się z tym spokojnie poradzić na przykład zmniejszając wartość Massive Damage Treshold do wartości Budowy postaci.

Ja osobiście polecam Spellslingera - jest tani i wymaga tylko darmowego SRD do grania, a większy "realizm" mechaniki da się osiągnąć stosunkowo niewielkim nakładem sił.

Problem może być tylko ze starciami socjalnymi - tutaj d20 zdecydowanie ustępuje mechanice Pinnacle.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

pt maja 22, 2009 6:38 pm

Ja Deadlands prowadziłem na Podręczniku Gracza, który daje znakomitą większość potrzebnych do gry narzędzi. Podręcznik Szeryfa jest niezły, ale nie konieczny moim zdaniem. Reszta opcjonalna.
 
Awatar użytkownika
Squid
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 706
Rejestracja: wt maja 09, 2006 2:22 pm

śr maja 27, 2009 9:56 pm

Z thresholdem wszyscy mówią, jakie to fajne, ale naprawdę to żeby zadać takie 12 ran z kuli to trzeba strzelać z co najmniej najsilniejszego gnata w grze. I i tak udaje się w 1 na 12 przypadków.

No, pozostaje jeszcze broń magiczna, ale nie wiem, czy o to chodzi.

Akurat magia w Spellu jest całkiem fajnie zrobiona - masz klasycznych magów, ale dużo słabszych od tych z DnD (tutaj oprócz bycia magiem jesteś też kimś jeszcze - na przykład rewolwerowcem, cyrulikiem, poszukiwaczem złota), czarnorękich, którzy są pakującymi się magicznie rewolwerowcami, mrocznych Upiornych Jeźdźców, cudotwórców, indiańskich szamanów...

Jeśli masz dużo czasu, Krackus, to polecam wzięcie magii ze Spella i innej, lepszej mechaniki. Ale to naprawdę dużo roboty.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość