Zrodzony z fantastyki

Co należy w tym temacie zmienić?

Klasy
4 (33%)
Rasy
1 (8%)
Potwory
Brak głosów
Bohaterów
1 (8%)
Inne(jeśli masz nowy pomysł napisz do PW)
6 (50%)
 
Liczba głosów: 12
 
Awatar użytkownika
Czwarty
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:32 pm

Śródziemie - świat Tolkiena

ndz lut 12, 2006 4:54 pm

Trzy Pierścienie dla królów elfów pod otwartym niebem,
Siedem dla władców krasnali w kamiennych pałacach,
Dziewięć dla śmiertelników, ludzi śmierci poległych,
Jeden dla Władcy Ciemności na czarnym tronie
W Krainie Mordor, gdzie zaległy cienie,
Jeden, by wszystkimi rządzić, Jeden, by wszystkie odnaleźć,
Jeden, by wszystkie zgromadzić i w ciemności związać
W Krainie Mordor gdzie zaległy cienie.


W tym chciałbym zwrócić uwagę na Śrudziemie- świat J.R.R.Tolkiena gdzie jest wiele możliwości wykorzystania go w D&D- Prosto jest zrobić przygody na podstawie książki wymaga to jednak cierpliwości a ponieważ akcja powinna się zacząć w 2954roku trzeciej ery według kalendarza Rohamu nie należy robić dużych przerw(po zniszczeniu pierścienia jest 120 lat pokoju a potem ogromnie nudno, a wcześniej bardziej byłoby to związane raczej z Hobbitem-60 lat to wcale przecież nie mało)potrzebna jest jednak znajomości książki, mapy do niej oraz przystosowania(gracze powinni wiedzieć jak najmniej a MP jak najwięcej)- oto bardzo uogólnienie zmian zrobienia przygód w danym świecie oraz uproszczone pomoce do tworzenia sławnych bohaterów oraz potworów:

1.KLASY:
Barbarzyńca:Bardzo rzadcy i występują jedynie u ludzi, orków i krasnoludów(Gimli może posiadać w tej klasie kilka poziomów).

Bard:Niezwykle rzadcy występują jedynie u elfów i ludzi.

Kapłan:Sporadycznie mogą występować u elfów i ludzi(jeżeli korzystasz z tego wariantu gandalf w 2częśći ma w tej klasie przynajmniej 1poziom).

Mnich:Nie występują w Śrudziemiu.

Wojownik:Pospolici występują często u ludzi orków elfów krasnoludów oraz ludzi(Aragorn, Gimli, Legolas oraz Boromir mają w tej klasie przynajmniej kilka poziomów).

Czarodziej:Jedynymi postaciami które opcjonalnie mają tą klasę to Suruman oraz Gandalf ale jest ogólnie zbędna ponieważ nikt w Śrudziemiu nie nosi księgi czarów(chowańcem Gandalfa byłby nietoperz a Surumana kruk).

Zaklinacz:Gandalf oraz Suruman moją poziomy w tej klasie ale ich zaklęcia powinny być ograniczone do czarodzieja.

Łotrzyk:Są bardzo pospolici u ludzi, orków i hobbitów więc Mariadok Gollum(Smeagol), Brandybuk(Marry) oraz Pergrin Tuk(Pipin) powinni mieć pare poziomów w tej klasie.

Tropiciel:Są części u elfów i ludzi ale u innych ras spotyka się ich sporadycznie(Aragorn i Legolas powinni mieć przynajmniej kilka poziomów w tej klasie a ich ulubionymi wrogami byliby rzecz jasna goblinoidzi).

Druid:Jeżeli wogule występują to tylko u elfów oraz sporadycznie u hobbitów oraz ludzi.

Paladyn:Rzadcy ale występują u ludzi oraz elfów(Aragorn oraz Gandalf ma w drugiej części przynajmniej 1poziom w tej klasie, wierzchowcem Gandalfa jest snieżnogrzywy).

2.INNE KLASY:
(Krainy Wshodu):W Śródziemiu nie występuje żadna klasa z kultur dalekiego wschodu.

(Podręcznik Psionki):W Śródziemiu nie występuje żadna klasa związana z psionką.

3.RASY:
Krasnoludy:Praktycznie wymarły(w książce tylko kilka postaci jest krasnoludami a to z powodu ataku orków i goblinów na Morię, Gimli jest członkiem tej rasy).

Ludzie:Jak zwykle są najpowszechniejsi i około40% społeczności to właśnie ludzie(10%to hobbici,15%elfy,1%krasnoludy a reszta to orki, (Gandalf, Aragorn i Boromir zaliczają się do rasy ludzi, występują powszechnie praktycznie wszędzie ale ich wielkie skupiska znajdują się w Rohamie oraz Gondorze).

Elfy:Rzadkie ale występują- każdy z nich dostaje po urodzeniu zapewnia im nieśmiertelność(nieśmiertelność a nie niezniszczalność!, są niepodatne na choroby a Legolas zalicza się do tej rasy).

Niziołki:W Śrudziemiu zwą je Hobbitami i dodatkowo posiadają włochate stopy ze stwardniałą podeszwą przez co rzadko noszą buty(Frodo Bagins, Samwise Gamree, Mariadok Brandybuck(Marry), Peregrin Tuk(Pipin), Bilbo Bagins oraz Gollum(Smeagol) należą do tej rasy, występują praktycznie tylko w Shire, Bree ale w Gondorze słyszano legendy o małych ludziach, enty nie znają wogule niziołków przez co z początku nie wiedzą z kim mają doczynienia).

Gnomy:Gnomy nie występują w Śrudziemiu.

Półelfy:Półelfy są niezwykle rzadkie w Śrudziemiu ale spotyka się je na terenach gdzie w pobliżu są osady ludzi i elfów.

Półorkowie:Półorkowie występują pospolicie w Śrudziemiu i są połączeniem złych duchów z ludźmi, walczą dla Saurona.

4.POTWORY:
Orkowie:Walczą dla Saurona a ich większość stacjonuje w Mordorze.

Ogromny orzeł:Rodowite potwory Tolkiena(Gandalf przyjaźni się z ich królem, wyttępują głównie w górach i lasach).

Worgi:Są to dzieła Tolkiena więc nie ma w nich żadnych zmian(Najczęściej spotyka się je z orkami lub goblinami na grzbietach).

Zartan(patrz księga broni i ekwipunku):W Śrudziemiu znane są jako Fastikalony i słyną z zanurzania się po zapaleniu na ich grzbiecie ogniska.

Bestia mroku(patrz potwory faerunu):Są to wierzchowce Nuzguli-wielkie wynaturzeniami nie mają mocy zaklęć, nie słabną w świetle dziennym,zasięg ugryzienia zwiększony o 1,5 m, brak trującego żądła na ogonie (trucizna "przechodzi" na ugryzienie), z dodaną aurą smrodu (jak troglodyta, ale wyższe ST - zależne od Bd) i wrzaskiem (raz na 1k4 +4 minuty; wywołuje efekt analogiczny do Strachu we wszystkich istotach w promieniu 30 m, którym nie powiedzie się rzut obronny na Wolę; ST 13 + mod. z Bd).

Potworny pająk:W Śrudziemiu są bardzo pospolite ale szczególnie zasłynęły dzięki Szalobie(jest ona czarcim kolosalnym pająkiem sieciowcem i nienawidzi światła).

Kraken:Są rzadko spotykane ale jeden z nich znajduje się w sadzawce na którą natrafia drużyna pierścienia.

Kruk:Śrudziemiu zwą je krebinami, zawsze mają neutralny zły charakter i służą Sauronowi jako zwiadowcy(Suruman może posiadać jednego jako chowańca).

Kucyk(wszystkie):Często występują na terenie ziem krasnoludów oraz niziołków(jest to spowodowane prawdopodobnie ich małą wysokością oraz zdolnością noszenia dużych ciężarów).

Dzik(każdy):Są one pospolitą zwierzyną łowną ale niejeden myśliwy stał się ich ofiarą(zwłaszcza ich złowieszczych odpowiedników)

K"zzin:Nowy potwór posiadający śmiertelną chorobę którego statyki stworzę gdy temat będzie miał dostateczne powodzenie.

Nietoperz(wszystkie):Są dziełami samego Saurona i występują najczęściej właśnie na jego ziemiach.

Drzewiec:Tolkien nazwał je Entami-posiadają własny powolny język, czasami wpadają w szał(jak u barbarzyńcy) oraz wyglądają jakby były stworzone z starego pokrytego mchem drewna(ich liczba ciągle maleje-a to z powodu że istnieją tylko ich samce oraz że "drzewieją", olbrzymi przedstawiciel tej rasy zwany po prostu Drzewcem jest umownym królem Entów oraz przyjaźni się po jakimś czasie z Marrym oraz Pipinem którzy zmobilizowali go do walki przeciw Surumanowi).

Vasharowie(patrz księga plugawego mroku):Ta rasa występuje jedynie jako Nuzgule(9) to wielopoziomowi rycerze śmierci którzy służą Sauronowi, w Śródziemiu są nazywani czarnymi nezeryjczykami.

Gobliny:Nie ma w nich żadnych zmian ale często posiadają atut dobrowalna deformacja(z księgi plugawego mroku).

Koń(każdy):Występują one pospolicie w Śrudziemiu ale legendarny i złowieszczy(patrz władcy dziczy lub księga potworów2) występuje bardzo rzadko(każdy koń rozumie elficki, a ich legendarny półniebiański przedstawiciel "snieżnogrzywy" służy wiernie Gandalfowi, na początku kilka złowieszczych czarcich koni służy także Nuzgulom).

Zjawy:Służą one przez krótki okres Aragornowi i posiadają standardowe moce(można nawet użyć przykładu).

Niedźwiedziołak:Hobbit wspomina o Beoringach którzy byli plemieniem ludzi-naturalnych niedźwieziołaków-wojowników nie zarażają one jednak linkotopią- jeden z nich jest przyjacielem Gandalfa.

Hobgobliny:Zastępują one statykami Uruk-hai i zawsze posiadają mistrzowski wielki miecz, powęż, zbroję płytową i są niepodatne na ból.

Ogr:Zastępuje on trolla ponieważ Tolkien prawdopodobnie miał je na myśli ale jego nazwa pasuje do zupełnie innego potwora(kamienieją one w świetle słonecznym, ale Suruman po jakimś czasie wynajduje sposób na zapobiegnięcie temu).

Balor:Balrog to nic innego jak balor-półżywiołak(ognia) bez zdolności czaropodobnych(szablon półżywiołaka znajduje się w księdze planów oraz w powrocie do świątyni złych żywiołów.

Olifant:To złowieszczy słoń(Patrz władcy dziczy, księga potworów2) z landrami i z howdah w którym zawsze siedzą źli ludzie(sam zawsze jest neutralny zły).
WIĘCEJ STWORZEŃ ŚRÓDZIEMIA NIE STANOWI ZAGROŻENIA DLA ZDROWIA(I, LUB) ŻYCIA ISTOT O ROZMIARACH LUDZI.

5.PROPONOWANE PORADY DO TWORZENIA WAŻNIEJSZYCH POSTACI
Frodo:Główny bohater-Hobbit jest głównym bohaterem i prawie nigdy nie zdejmuje pierścienia władzy z łańcuszka.

Gollum:Niegdyś niziołek-teraz potwór posiada poziomy łotrzyka oraz atut deformacja:chudość znajdujący się w księdze plugawego mroku.

Suruman:Zły czarodziej uważany najogólniej za Generała Mordoru.

Gimli:Barbarzyński krasnolud który razem z Legolasem bawi się często w "liczenie trupów".

Samwise gamree:Dzielny ogrodnik Froda będący również hobbitem.

Gandalf:Człowiek-Czarodziej na początku występuje pod przydomkiem szary ale w drugiej zmienia go na biały(W Morii ma przynajmniej 13poziomów czarodzieja a po pokonaniu Balroga staje się bohaterem epickim).

Aragorn:Człowiek-Tropiciel-Paladyn który jest królem znanym powszechniej pod przydomkiem obieżyświat.

Meriaduk Brandybuck(Merry):Niezły rozrabiaka-hobbit, razem z Perginem są świetnymi kumplami.

Peregrin Tuk(Pipin):Niezły śpiewak-razem z maridukiem wojują świat.

Legolas:Elf-Tropiciel który nienawidzi orków ale razem z Gimlim kłócą się kto zabije ich więcej.

Boromir:Człowiek-wojownik najgorsza postać do gry-umiera prawie od razu i ma bardzo słabą wolę.

6.INNE:
Już niedługo klasa prestiżowa jeźdźca Rohrimmów oraz rycerza Gondoru oraz nowy potwór K"azzin.

Na koniec test na Tolkiena:
Na samym początku zalicz sobie 1 punkt za każde przeczytanie "Hobbita" i 2 punkty za "Władcę Pierścieni"
5 punktów jeśli przeczytałeś wszystkie dodatki do "WP"
3 punkty za każde przeczytanie "Silmarillionu"
5 punktów za każdą inną pracę Tolkiena, którą przeczytałeś

1.Dodaj jeden punkt za każde odwiedziny tej witryny :D
2.Jeśli masz jakiś tolkienowski plakat w swojej sypialni, dodaj 1 punkt
3.Jeśli masz własną stronę internetową poświęconą Tolkienowi, dodaj 3
4.Jeśli zdażyło Ci się nazwać jakieś zwierzątko imieniem jakiejś tolkienowskiej postaci, dodaj 1
5.Jeśli zdażyło Ci się nazwać dziecko imieniem jakiejś tolkienowskiej postaci (ksywki się nie liczą!), dodaj 5
6.Jeśli oficjalnie i legalnie zmieniłeś swoje własne imię na imię jakiejś tolkienowskiej postaci, dodaj 10
7.Jeśli Twoim ideałem partnera (-rki) jest ktoś taki jak Aragorn/Galadriela, dodaj 1
8.Jeśli chciałbyś, aby Twoim dziadkiem był Gandalf, dodaj 1
9.Jeśli bóg, któremu oddajesz cześć nazywa się Iluvatar, dodaj 10
10.Jeśli planujesz koczować, by zdobyć bilety kiedy "WP" będzie wchodził na ekrany kin, dodaj 5
11.Jeśli potrafisz słowo w słowo cytować duże części "WP", dodaj 1
12.Jeśli znasz prawdziwe imię ktoregokolwiek Nazgula, dodaj 1
13.Jeśli zdażyło Ci się przygotowywać Lembasy lub miruvor wg własnego przepisu, dodaj 1
14.Jeśli zdażyło Ci się przebrać na przyjęcie za jakąś tolkienowską postać, dodaj 1
15.Jeśli zdażyło Ci się przebrać dla zgrywu za jakąś tolkienowską postać, dodaj 3
16.Jeśli jesteś dumny ze swoich owłosionych stóp, dodaj 1
17.Jeśli jesteś dumny ze swoich owłosionych pleców, odejmij 3
18.Jeśli zdażyło Ci się grać hobbitem lub strażnikiem w jakiejś grze fabularnej (rpg), dodaj 1
19.Jeśli jakieś miejsca przypominają Ci Śródziemie, dodaj 1
20.Jeśli zdażyło Ci się umiescić na dworcu, murze, estakadzie, pulpicie itp. grafitti "Frodo żyje!", dodaj 3
21.Jeśli wiesz co to jest Orzeł i Dziecko [Eagle and Child], dodaj 3
22.Jeśli zdażyło Ci się w czasie rozmowy słowa ["dwimmerlaik"], dodaj 5
23.Jeśli widziałeś film "WP" Bakshiego, dodaj 1
24.Jeśli widziałeś film "WP" Bakshiego i Ci się podoba, odejmij 5
--------------------------------------------------------------------------------
Punktacja:
1 - 10 : Hej, pomyliłeś strony, koleś. "Władca Pierścieni" to nie "Stone Cold Steve Austin"
11 - 30 : Młody hobbit, nigdy nie opuścił Shire
31 - 40 : Byłeś kiedyś tak daleko jak w Bree
41 - 60 : Byłeś kilka razy "tam i z powrotem"
61 - 80 : Elf Puszczański (Leśny)
81 - 100 : Elf Wysokiego Rodu
101 - 120 : Jesteś zaginionym Istari
121 i więcej : Czystej krwi Valar!
Ostatnio zmieniony pn lut 20, 2006 4:50 pm przez Czwarty, łącznie zmieniany 9 razy.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz lut 12, 2006 5:06 pm

I po co to? Gra w Śródziemiu w sposób który proponujesz- gracze jako Drużyna Pierścienia- narzuca graczom ścisłe ramy co do wyboru postaci, a każdy znający książkę gracz znałby też fabułę. Skupiłeś się na tym, jak do D&D dopasować Drużynę Pierścienia, w twoich propozycjach nie ma ani krzty klimatu, a gra Drużyną Pierścienia to wybitnie zły pomysł (W śródziemiu rozgrywa się akcja jakiegoś stworzonego specjalnie w tym celu RPG-a, ale nie widziałem do niego materiałów). Denny artykół, nie rozumiem dokładnie co ma przedstawiać (bo zachęcać na pewno nie- chyba że do omjania na sesjach D&D Śródziemia szerokim łukiem).
PS. Po co kombinować z Piekielnym Czartem? Balrog w D&D istnieje z lekko tylko przekształconą nazwą Balor.
 
Awatar użytkownika
panstefan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt sty 24, 2006 11:49 pm

ndz lut 12, 2006 5:13 pm

Wez sie za ortografie troche. Tego nie da sie czytac... NP "Srudziemie", albo Suryman :shock: (chyba Saruman). A tak co do pomyslu, to jeden z najgorszych jakie widzialem. Kompletnie bez sensu.
 
Awatar użytkownika
Czwarty
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:32 pm

ndz lut 12, 2006 5:14 pm

Balor to zupełnie co innego i nie każdy oglądał film a co dopiero czytał książkę i to tylko propozycja-nie musisz przecież z tego korzystać to strona Forumowa a nie dodatek albo podręcznik dla gracza lub MP w śródziemiu są całe hordy orków i każdy kto takie ilości zabija(i to lubi) powinien zagrać w władcę pierścieni. :)
 
Zarrow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: sob mar 26, 2005 11:52 pm

ndz lut 12, 2006 5:15 pm

Dno. I wcale sie nie napracowałeś. Przestałem czytać jak dotarłem do Gandalfa i kretyńskich wynurzeń na temat księgi czarów (tutaj trzeba by się pomęczyć z punktami magii). D&D nijak ma sie do magii w Tolkienie. Odnosnie drużyny-lol. To co przedstawiasz to pomysł na gre komputerową, pewno na playa2, bo na pewno nie na RPG w realu.
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

ndz lut 12, 2006 5:17 pm

Pomysł zrobienia settingu do D&D jest bardzo dobry. Sam się nad tym zastanawiałem. Zaś, to co napsałeś na górze, to chyba parodia. Pomysł, by wykorzysać w tworzeniu scenariuszu fabułę z Władcy pierściania, zaś gracze byliby członakami drużyny pierścienia, byłby, jak napisał Planetourist, beznadziejny.


Czwarty pisze:
Bardzo się nad tym napracowałem i proszę o wasze komentarze.


Chyba nie bardzo, biorąc pod uwagą różne potkniecia i załamujące niedopracowania. O samym braku myślenia, przy opracowywaniu takiego pomysłu nie wspomnę. Gracze na takich sesjach tylko by się nudzili, zwaszcza, że nie można byłoby nic im zrobić, co byłoby niezgodne z fabułą książki.

W tym temacie broni się tylko pomysł wykorzystania śródziemia, jako settingu, reszta do kosza.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz lut 12, 2006 5:18 pm

Przede wszystkim zanim przejde do komentowania samego tekstu zwracam się z apelem o ortografię "Suryman, Śrudziemie, Tunruk" to naprawdę nie wygląda zachęcająco i nie poprawia wizerunku całości. O samej czytelności nie będę wspominał ale też nie poraża szczególnie przez chaos.

A teraz co do samego tekstu. Zrobiłeś kilka luźnych przemyśleń o notek odnoszących się mniej lub bardziej do "Władcy Pierścieni" konwersją ciężko to nazwać, jakimkolwiek opisem także bo jest tego stanowczo za mało. Przydatność całości jest za to bardzo niska (tak naprawde każdy, kto przeczytał książkę jest w stanie się tego domyśleć sam). Najabardziej w tym wszystkim rażą jednak błędy rzeczowe czy bardzo dziwne założenia.

Czwarty pisze:
Krasnoludy:Praktycznie wymarły(w książce tylko kilka postaci jest krasnoludami, Gimli jest członkiem tej rasy).


Błąd. Krasnoludów było znacznie więcej niż elfów pod koniec III ery i na pewno nie były rasą wymarłą.

Czwarty pisze:
Półelfy:Półelfy nie występują w Śródziemiu.


A Elrond i Elros ? Jakby nie patrzeć byli półelfami (ten drugi nosił nawet taki przydomek) choć musimy pamiętać, że pojęcie półelfa u Tolkiena różni się od tego przyjętego powszechnie w DnD.

Czwarty pisze:
Orkowie:Walczą dla Saurona a ich większość stacjonuje w Mordorze.


Niekoniecznie, wiele orków walczyło także dla Sarumana lub po prostu dla siebie. Zeby wspomnieć choćby Morię. której orkowie nie podlegali nikomu poza Balrogiem.

Czwarty pisze:
Tunruki:(Patrz kompendium potworów:zapomniane krainy) Występują one tutaj jako Urki i zawsze posiadają mistrzowski wielki miecz, niepodatność na ból oraz atut deformacja:otyłość(patrz księga plugawego mroku).


Tanaruki akurat bardzo średnio pasują do pełnienia roli Uruk Hai choćby dlatego, że są one w połowie demonami a Uruki to po prostu specjalna odmiana orków z demonami nie mająca nic wspólnego.

Czwarty pisze:
Gigant:Firblin:Występują one w formie ogrów i kamienieją za dnia- w Mordorze po jakimś czasie Suryman opracowuje sposób by temu zaradzić i ekwipuje je w pełne zbroje płytowe oraz wielkie topory.


Mam dziwne wrażenie, że chodziło Ci po prostu o trolle, które we Władcy rzeczywiście za dnia kamienieją. Trolle w DnD są więc po co komplikować ?


Czwarty pisze:
Balrog:To piekielny czart rozwinięty do rozmiaru wielkiego z szablonami stworzenia żywiołu(ognia) oraz doskonałości- w zamian jest osłabiany poprzez usunięcie zdolności czaropodobnych, ogona, trucizny oraz choroby(szablon stworzenia żywiołu znajduje się w księdze planów a doskonałości w podręczniku przygód epickich).


Odpowiednikiem Balroga w DnD jest po prostu Balor (zmieniono tylko nazwę aby nie mieć problemów z prawami autorskimi)

Czwarty pisze:
Gimli:Barbarzyński krasnolud który razem z legolasem bawi się często w "liczenie trupów".


W którym miejscu Gimli zachowywał się jak barbarzyńca ? Dla mnie to najbardziej klasyczny i typowy przykład krasnoludziego wojownika.

Tyle jeśli chodzi o moje komentarze. Niestety niezbyt chce mi się wierzyć w to, że włożyłeś w to dużo pracy bo całość wygląda jak pisana na kolanie.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz lut 12, 2006 5:19 pm

Przeniesienie Śródziemia na zasady D&D to nie to samo co dostosowanie i skupienie się na drużynie Pierścienia. Jeśli już chciałoby się coś zrobic to trzebaby skupić się na całym stworzonym przez Tolkiena świecie i najlepszą pozycją, która daje nam tutaj informacje jest Silmarillion i Niedokończone Opowieści.
Co do samego artykułu to znaleźć można parę nieścisłości np. czemu nie ma półelfów(Elrond na przykład jest półelfem).
Podsumowując jeśli chciałoby sie przenieść Śródziemie na mechanikę D&D i oddać jego realia trzeba by włożyć w to o wiele więcej pracy niż ty.
Poza tym jeszcze, że istnieje RPG dziejący się w świecie Tolkiena.
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

ndz lut 12, 2006 5:26 pm

Dodam jeszcze parę szczegółów.


Czwarty pisze:
Ludzie:Jak zwykle są najpowszechniejsi i około40% społeczności to właśnie ludzie(10%to hobbici,15%elfy,1%krasnoludy a reszta to orki, (Gandalf, Aragorn i Boromir zaliczają się do tej rasy)


Z twojej notki wynika, że Gandalf, Aragorn i Boromir są orkami, więc zacznij pilnować swojej gramatyki.


Czwarty pisze:
Elfy:Rzadkie ale występują- każdy z nich dostaje po urodzeniu zapewnia im nieśmiertelność(nieśmiertelność a nie niezniszczalność!, Legolas zalicza się do tej rasy).


No, nie wiem, czy takie rzadkie. Może po koniec III ery tracą panowanie, ale dalej są liczne.


Czwarty pisze:
Półorkowie:Półorkowie nie występują w Śródziemiu ale(decyzja MP) mogą walczyć dla Saurona


Człowiek zejdzie się z orkiem i już mamy półorka.

To tylko oczywiście przykłady.
 
Awatar użytkownika
Czwarty
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:32 pm

ndz lut 12, 2006 5:32 pm

Do M.S:Poprawię to później bo może to być praca nawet na kilka lat.
1.Pszepraszam ale wszystko chyba zrozumiałeś więc zostawiam bez zmian
2.W książce poza miastami praktycznie nie występują
3. co chodzi z tą odpowiedzią?

DoRandona:
1.W Morii były prawie wszystkie krasnoludy ale orkowie je pozabijali dlatego są takie rzadkie.
2.Nie wyłapałem nic takiego(niestety) a jeśli jesteś pewien że występują to zmienię to na to że są rzadkie.
3.Większość z nich jest w Mordorze i książka dokładnie opisuje ich wielką ilość.
4.według mojej książki urki to skrzyżowanie złego ducha i demona co zastąpiłem demonem.
5.One nie mają kamiennego zada i nie są związane w żaden sposób z kamieniem.
6.Zobaczxę gdy wrócę do domu.
7.Idąc na walkę zawsze krzyczał nie mówiąc o niezwykłej sile ciosów i barbarzyński humor

Do Amnezjusza:Sirmalijon i niedokońcxzone opowieści czytałem i zajęło mi to całe2llata(naprawdę) ale po tygodnu nic nie pamiętałem więc trochę za durzo ode mnie wymagasz człowieku.
Ostatnio zmieniony ndz lut 12, 2006 5:36 pm przez Czwarty, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz lut 12, 2006 5:35 pm

Delikatnie mówiąc: mylisz się, Czwarty. To, co proponujesz, może mieć sens - ale nie w tej formie. Jeśli ktoś ma taką ochotę, bez trudności zastosuje zasady D&D, by poprowadzić sesję w Śródziemiu - w dowolnej Erze świata. Nie trzeba nawet zbytnio kombinować - Ainurowie jako bóstwa (chodzi tylko o mechanikę), Eru Iluvatar w roli Nadboga, rasy obecne w zwykłej wersji, z drobnymi zmianami (elfy niepodatne na starzenie, obdarzone dodatkowymi premiami do Int i pozbawione kary do Bd, posiadające być może poziomy w klasie Elf Paragon i LA +1; Numenorejczycy - ludzie z poziomami w klasie Human Paragon; trolle kamieniejące w świetle, za wyjątkiem większych i potężniejszych Olog-hai; zmienione nazwy etc.). Część materiałów można znaleźć w sieci - np. modyfikację opartą o Ultimate Classes, pozwalającą Czarodziejom zamiast chowańca posaidać magiczną laskę.

Do powyższych uwag dodam jeszcze tylko, że wyraźnie nie znasz realiów świata, o którym piszesz. Sama rozpiska jest niestaranna, pełna błędów, nieścisłości i dziwnych przeinaczeń (otyli, demoniczni uruk-hai w miejsce znacznie lepiej pasujących hobgoblinów z dodanymi orczymi premiami [i karą do Cha]?). Nie wiem, co chciałeś pokazać tą pracą - na pewno nie prezentuje się ona zachęcająco. Prawdopodobnie do zamknięcia, ale na próbę zostawiam przez dzisiejszy dzień. Może odniesiesz się do uwag i poprawek, może nie. Choć, po prawdzie, pomysł kiepski. Co innego odtwarzać akcję książki, wymuszając pewne czynności, a co innego faktycznie wykorzystać świat i jego realia - Śródziemie przed lub po Wojnie o Pierścień, a może i za czasów Beleriandu... Jednak to, co zaprezentowałeś, sensu, niestety, nie ma.
 
Awatar użytkownika
Czwarty
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:32 pm

ndz lut 12, 2006 5:40 pm

Daj mi czas do jutra a poprawię to według twoich uwag i masz trochę racji-pisałem to pół godziny a nie pół dnia więc jedyne co mogę napisać to to że niepotrafiłem lepiej(nie mam przy sobie podręczników więc przeczytam w domu opis balora i podam wynik wszystkich poprawek w tym artykule.
 
Awatar użytkownika
panstefan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt sty 24, 2006 11:49 pm

ndz lut 12, 2006 8:14 pm

Czwarty pisze:
Do M.S:Poprawię to później bo może to być praca nawet na kilka lat.


Tak, w takim tepie i z tyloma bledami to moze byc praca na wieki, a w tej formie nawet bezsensowna.


Czwarty pisze:
1.W Morii były prawie wszystkie krasnoludy ale orkowie je pozabijali dlatego są takie rzadkie.


Rzadkie krasnoludy? Moze to rodzaj czekotubki dla kanibalow?
:razz:
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz lut 12, 2006 9:10 pm

Czytałeś dwa lata Silmarillion? Nie dziwię się, że zapomniałeś po tygodniu. Skoro była to lektura rozłożona na tak długi okres...

Ogółem: nie opisuj świata - od tego są książki Tolkiena. Wystarczy odnośnik. Jeśli upierasz się, by przenieść Śródziemie na D&D, nie pracuj na Forum, tylko w Wordzie, poprawiając z miejsca wszystkie błędy. Zastanów się dobrze, czy to komukolwiek potrzebne, czy masz na to czas i chęć. A przede wszystkim, następnym razem sprawdź, czy ktoś Cię nie uprzedził. O jakieś 4 lata:

http://dnd.pl/forum/index.php?showtopic ... &p=&#entry
http://dnd.pl/forum/index.php?showtopic ... &p=&#entry

To tylko szczątki - dzieje tak dawne, że serwery, do których odwołują się dyskutanci przestały do tej pory funkcjonować. Pomijając to jednak (choć na angielskich stronach może "coś przetrwało" - pamiętam rozpiski Drużyny...). Tak jak tutaj:

http://www.ster-ling.net/~wktaylor/mide ... earth.html

Google prawdę Ci powie. Nawet jeśli chodzi o bardziej interesujące rozpiski:

http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=382534
http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=150719
http://boards1.wizards.com/showthread.p ... 312&page=1
http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=87374

Wszystkiego nie podam. Nie sposób. Jednak po serii dłuższych wizyt na Forum WotC może znajdziesz nieco przydatnych informacji:

http://boards1.wizards.com/forumdisplay ... ysprune=-1

To jeśli chodzi o linki i istniejące materiały. Na poważnie zaś - konwertowanie Śródziemia nie ma zbytniego sensu. Jeśli chcesz grać w tym świecie, przeczytaj jeszcze raz, tym razem uważniej, bardziej znane książki Tolkiena, których akcja rozgrywa się w Śródziemiu - Hobbita, Władcę Pierścieni i Silmarillion, może też Niedokończone Opowieści. Następnie obierz sobie konkretny okres, przyjmij różne uproszczenia (większość ras w D&D jest podobnych do tolkienoskich), zmodyfikuj opis tam, gdzie to konieczne - i już można grać. Daj Nazgulom i Czarnym Numenorejczykom poziomy Hexblade, Warlocka, Wojownika albo upadłego Paladyna/Wojownika Ciemności, zastąp olbrzymie wyverny latającymi bestiami o zmodyfikowanym wyglądzie, opisz świat, w którym wiele jest magii, ale prawdziwi magowie są nieliczni... I już można grać. To nie jest robota na lata. Wystarczy, byś wziął się za to od strony praktycznej. A gdy już będziesz miał coś sensownego, faktycznie wypisanego, wtedy wrzuć to na Forum. Nie wcześniej.

Temat pozostawiam do jutra, później zostanie zamknięty.
 
Awatar użytkownika
Veit Ungart
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 20, 2005 11:22 am

ndz lut 12, 2006 11:47 pm

-Krasnoludy:Praktycznie wymarły(w książce tylko kilka postaci jest krasnoludami, Gimli jest członkiem tej rasy).
krasnoludy są na wymarciu...?? nie wiedziałem :shock: (co za motyw...)

-Ludzie:Jak zwykle są najpowszechniejsi i około40% społeczności to właśnie ludzie(10%to hobbici,15%elfy,1%krasnoludy a reszta to orki, (Gandalf, Aragorn i Boromir zaliczają się do tej rasy) z tego co wiem to gandalf był Majarem....

jest tylko czesc z podstawowych błedów...

Jezeli bym chciał grac w Śródziemiu to napewno nie opierał bym sie na ksiazce"Władca Pierscieni"... na "Syrmarilionie" to rozumiem... jedyne z czego bym skorzystał to mapka Śródziemia z WP... To tyle...
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn lut 13, 2006 7:40 am

Zwłaszcza, że jest systme RPG oparty na prozie Tolkiena, całkiem sympatyczny zresztą, wydany przez Decipher bodajże.

Po za tym na stronce ENWorld - już dawno trwają prace fanów nad konwersją. Nie śledziłem ich, bo mnie LotR nie za bardzo bawi. Jako proza i film jest świetny, ale jako RPG? W starą karciankę gram Balrogiem - wyobrażanie sobie team : Saruman, Gandalf, Alatar, Balrog :D :D

Kolejna sprawa : Czwarty jeśłi Twoja wiedza jest na takim poziomie, to daruj sobie. Nie Znasz podstawowych zasad rządzących Śródziemiem a chcesz się brać za konwersję? Daruj sobie.
Zdoświadczenia wiem (uczestniczę w oficjalnej konwersji Crystalicum na D20 ), że to poważne i ciężkie zadanie. Tu nie wystarczy zapał - potrzebna jest WIEDZA. I to duża.
 
Awatar użytkownika
Czwarty
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:32 pm

pn lut 13, 2006 8:35 pm

No-to był bardzo pracowity dzień-przeczytałem pooglądałem chyba wszystko co jest związane z Władcą Pierścieni i J.R.R Tolkienem-Apeluję żeby nie zamykać tematu i skomentować to co zebrałem z całej mojej biblioteczki w której znajdują się wszystkie książki tego Autora oraz filmy Peetera Jacksona.

PS:Może trudno w to uwierzyć-ale dziękuję za uwagi- przecież balrog nadal byłby ulepszonym piekielnym czartem a półelfy nie miałyby prawa istnieć, Wiem już(dzięki Zsu-Et-Amowi) że na innych stronach jest praca o Śródziemiu ale przecież na tej nie ma tutaj o tym nawet wzmianki więc podsumowując-temat ten powinien nadal istnieć bo nikt nawet nie zaczął tworzyć nowych potworów, klas prestiżowych oraz magicznych przedmiotów związanych właśnie z Śródziemiem.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pn lut 13, 2006 8:51 pm

Czwarty pisze:
Bestia mroku(patrz potwory faerunu):Są to wierzchowce Nuzguli są wynaturzeniami nie mają mocy zaklęć oraz nie słabną w świetle dziennym.

Wierzchowce Nazguli powinny być czarcimi Wyviernami lub Wyviernami cienia (Księga Planów), Bestia Mroku nie udźwignie Nazgula bez zmienienia jej rozmiaru

Czwarty pisze:
Druid:Jeżeli wogule występują to tylko u elfów oraz sporadycznie u hobbitów oraz ludzi.

A Radagast to kto? Wu-jen :D?


Czwarty pisze:
przecież balrog nadal byłby ulepszonym piekielnym czartem


Balrog powinien być Balorem (może z szablonem półżywiołaka ognia). Zdania nie zmienię.


Czwarty pisze:
Vasharowie(patrz księga plugawego mroku):Ta rasa występuje jedynie jako Nuzgule(9) to wielopoziomowi rycerze śmierci którzy służą Sauronowi.


Nieumarli dzięki Pierścieniowi na tej samej zasadzie co przy noszeniu Rogatej Korony (Magia Faerunu), proponowałbym zwykłych ludzi, propnowałbym także szablon Rycerza Smierci z MM 2.

Czwarty pisze:
Kruk:Śrudziemiu zwą je krebinami, zawsze mają neutralny zły charakter i służą Sauronowi jako zwiadowcy(Suruman może posiadać jednego jako chowańca).

Najwyższą władzę nad wszystkm ptakam w Śródziemiu ma Radagast, kojarzysz go :?

Czyli dalej mi się nie podoba :( :(
 
Awatar użytkownika
Czwarty
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:32 pm

pn lut 13, 2006 8:58 pm

1.Napisałem że powinny być powiększone.
2.Nie rozumiem.
3.Zmieniłem go na Balora no i trudno-popełeniłem wcześniej błąd.
4.Popracuję jeszcze nad tym(to naprawdę trudne, szablon rycerza śmierci jest już zasugerowany).
5.Tego też niestety nie rozumiem, Co to jest Regdast?-Bo chyba kojarzę go z takim królem kruków.
Ostatnio zmieniony pn lut 13, 2006 9:04 pm przez Czwarty, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pn lut 13, 2006 9:04 pm

Radagast- trzeci z magów śródziemia, prawie nie występuje w książce, a w filmie w ogóle, niemniej jednak najlepiej pasuje do niego klasa druida, opiekował się naturą i w szczególności ptakami.
 
Awatar użytkownika
Czwarty
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:32 pm

pn lut 13, 2006 9:08 pm

Napisałem że druid występuje niezwykle rzadko i postaram się znaleźć informacje o Redgarze-prawdopodobnie jest druidem-władcą zwierząt(ptaków) a co do twojego postu-staraj się pisać dłuższe, dokładnie czytać i odpisywać na wszystkie moje odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pn lut 13, 2006 9:28 pm przez Czwarty, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pn lut 13, 2006 9:17 pm

Czwarty pisze:
Napisałem że występuje niezwykle rzadko i postaram się znaleźć o nim dokładne informacje-prawdopodobnie jest druidem-władcą zwierząt(ptaków) a co do twojego postu-staraj się pisać dłuższe, dokładnie czytać


Tego się nie da dokładnie czytać, bo z tego postu wynka, że chybadruid Radagast występuje rzadko. To racja- jest tylko jeden Radagast- ale chyba nie o to ci chodziło. Możemy dyskutować na przyzwotym poziomie, ale to wymaga m.in. czytelności w postach twórcy tematu- a tego trochę brakuje.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pn lut 13, 2006 10:36 pm

A czy to, że nikt nie realizuje niezbyt oryginalnego pomysłu, zwłaszcza - jak Ty - bez odpowiedniej wiedzy i obeznania w systemie, jest uzasadnieniem, by pozostawiać zbędny temat? Poraził mnie "test", jak i literówki, błędy w nazwach własnych, naprawdę dziwne "przydziały" postaci książkowych etc. - wciąż nie poprawione, pomimo uwag. Upierasz się też przy najgorszym rozwiazaniu - opisujesz to, co jest, zamiast wpisać bazę zdatną do gry w realiach Śródziemia. Zwróć uwagę na różnicę: grę w Śródziemiu, nie grę we Władcę Pierścieni na zasadzie postaci książkowych, w dodatku wg ściśle ustalonego, odgórnego schematu. Podam kilka przykładów ras i klas, które należy uwzględnić, może też sposób na ich zamieszczanie. Chyba czas na kolejną krótką notkę...
_________________

Klasy: W Śródziemiu występują specyficzne kultury, które przez wieki oddziaływały na siebie nawzajem, odmienne niż w innych światach. Wyklucza to niektóre charakterystyczne profesje, odcięte od swego źródła. W zależności od regionu, a także ogólnie od rasowego czy kulturalnego dziedzictwa zmieniają się również cechy, role i popularność rozmaitych klas. Magia jest dość rzadka, choć jej moc jest wielka - do tej potęgi dostęp mają dziś, w IV Erze tego świata, tylko nieliczni. To dodatkowo ogranicza możliwość doboru klas czarujących. Nieznana jest również psionika - siły umysłu - ani wiele innych niezwykłych mocy, w rodzaju incarnum.

Klasy nie występujące w Śródziemiu:
- klasy nacechowane kulturą Orientu (np. Mnich, Samuraj etc.)
- klasy psioniczne lub powiązane z psioniką (np. Psion, Psychowojownik) etc.

Ze względu na ograniczoną dostępność magii, MG powinien ograniczyć dostęp do klas czarujących do specyficznych ras. Można tu wymienić Majarów (w tym Istari) i ogółem Ainurów, byty demoniczne pochodzące z Ungoliantu lub spaczone przez Morgotha (np. Balrogowie), elfy (głównie pochodzące z Pierwszej Ery świata - inne będą traktowane jako pośledniejsze, patrz dalej), Czarnych Numenorejczyków i nieumarłych. Oprócz tego, dopuszczalne są, choć w niewielkiej liczbie, postacie które opanowały magię dzięki naukom bytów możniejszych. Takimi potencjalnymi uczniami mogą być ludzie i elfy, ale też niekiedy gobliny czy orkowie.

Klasy "wysokomagiczne" również winny spotkać się z ograniczeniami - dotyczy to głównie Złodziei Czarów i podobnych im. Opcjonalnie dopuszczeni mogą zostać Artificers, choć tylko wśród "ras możnych" i na zasadzie nielicznych wyjątków, wybitnych jednostek, twórców potężnych przedmiotów i innego rodzaju artefaktów. Z drugiej strony, postacie w rodzaju Maga Bitewnego (Battle Mage), choć potencjalnie użyteczne - choćby jako destruktywni czarownicy posługujący się magią poznaną od Morgotha - również powinny zostać ograniczone, a ich występowanie - zredukowane do minimum.

Dostępne rasy czarujące:
- Czarodziej - uczniowie możniejsych istot i niektóre z nich
- Zaklinacz - potomkowie potęzniejszych bytów i one same
- Czarnoksiężnik (Warlock) - rekrutują się głównie spośród Czarnych Numenorejczyków i Angmarczyków
- Kapłan - niezwykle rzadcy, otaczający czcią konkretną potęgę i czerpiący moc w niepojęty sposób z siły swej wiary, obecni głównie wśród ras tkniętych Mrokiem, powiązani z Morgothem i Sauronem; znani jako Szamani
- Druid - niezwykle rzadcy, występujący niekiedy pośród elfów i możnych istot
- Bard - profesja występująca niekiedy wśród elfów
- Hexblade - wojownicy korzystający z czarnej magii, elita pośród Angmarczyków i ścieżka obrana przez wielu Czarnych Nuemnorejczyków

Popularne klasy postaci:
- Wojownik - cały znany świat, w różnych formach - lekko- i ciężkozbrojnych
- Barbarzyńca - głównie na Wschodzie i Południu, ale też wśród Rohirrimów
- Tropiciel i Zwiadowca (Scout) - występują na całym świecie, choć ich rola zmienia się w zależności od regionu (np. północni Strażnicy, elfi łowcy, zwiadowcy Rohirrimów, strzelcy z Ithilien); Tropiciele występują również w wersji "miejskiej", niezależnie od tego brak im jednak zdolności magicznych i zwierzęcych pomocników
- Paladyni - występują z rzadka pośród Wiernych Numenorejczyków i ich potomków, jednak zalecana jest wersja "nieczarująca"
- Łotrzyk - pospolici w całym świecie, choć ich rola może ulegać zmianie w zależności od regionu (niektórzy hobbity, gobliny, haradrimscy skrytobójcy etc.)

Rasy: IV Era to czas panowania ludzi, którzy pozostają najliczniejsi. Dzielą się jednak na różne grupy etniczne, o odrębnej kulturze, tradycjach, przekonaniach, języku i poziomie cywilizacyjnym. Na tym tle wyróżniają się Władcy Ludzi - potomkowie Numenorejczyków Wiernych i Czarnych, oraz główne nacje: Arnorczycy (mieszkańcy Północy), Gondorczycy, Rohirrimowie, Easterlingowie, Haradrimowie. Oprócz nich występują również inni, np. mieszkańcy obszarów wokół Długiego Jeziora, Angmarczycy i Dunlandczycy, korsarze z Umbaru, Dziki Lud etc., jednak nie są oni tak liczni, choć odróżniają się od otaczających ich społeczności.

Rasy w Śródziemiu:
- ludzie - różnie, w zależności od regionu i kultury; Numenorejczycy (Wierni i Czarni) mogą być uznawani za ludzi z jednym (potomkowie o "zanieczyszczonej" krwi) dwoma (obecni "czyści") lub trzema (pochodzący ze znaczniejszych [królewskie, książęce], potężnych i "czystych" rodów albo wydłużający swoje życie [czy też nieżycie] od Akallabeth) poziomami w klasie Człowieka-Doskonałości (Human Paragon), choć w przypadku Upadłych jako bazę można również stosować vasharów (skażonych ludzi z Księgi Plugawego Mroku) - zamiast zwykłych ludzi
- hobbity - niziołki skupione w Shire, Bree i okolicach
- elfy - bardzo nieliczne od Odejścia, pozostały już tylko na Wschodzie (Avari) i w innych enklawach (Mroczna Puszcza, Szare Przystanie, niewielkie i bardzo rzadkie siedziby na poły pustelnicze, w niektórych jaskiniach, lasach i nad brzegami rzek czy Morza); elfy z wcześniejszych Er mogą posiadać poziomy w klasie Elf Paragon (1 - pochodzące od Wysokich Elfów o "rozrzedonej" krwi, 2 - czyści potomkowie i pochodzące z II Ery, 3 - pamiętające czasy I Ery i wybitne jednostki o czystym pochodzeniu z wyjątkowo możnych linii)
- półelfy - pojedyncze przypadki, które mogą zostać dodatkowo zmodyfikowane w zależności od specyficznego pochodzenia; niemal nie występują
- krasnoludy - trwała i odporna na zmiany rasa, wciąż bardzo powszechna w ich rodowych siedzibach - górach Północy (zwłaszcza, choć nie tylko, na wschodzie), Żelaznych Wzgórzach i w Samotnej Górze, ale też w nowych siedzibach - np. Lśniących Grotach
- gobliny - niewielka, zwinna grupa spokrewniona z orkami, często występująca z nimi we względnym sojuszu; pospolita w Górach Mglistych, szczególnie w Morii i na Północy, a także w okolicach Mordoru
- orkowie - rozpowszechnieni we wszystkich górach, szczególnie zaś w Górach Mglistych, na Północy, w mniejszej liczbie - w górach Isengardu, a także na Wschodzie, głównie w Mordorze; pochodzą od wynaturzonych, spaczonych przez Morgotha elfów
- urukowie (Uruk-hai) - rasa orków wyhodowana przez Sarumana i, niezależnie, choć w mniejszej liczbie, Saurona; wytrzymalsi, masywniejsi i ziwnniejsi, ale też inteligentniejsi, a nadto - odporni na światło; orkowie z poziomami w klasie Paragon (1-3; mordorscy) lub hobgobliny z dodanymi orczymi premiami rasowymi, ale nie wadami (za wyjątkiem kary do Charyzmy; isengardcy)
- ghurrowie - prawdopodobnie krasnoludy spaczone przez Morgotha, podobnie jak orkowie byli wypaczoną wersją elfów; szalone i obdarzone zdolnościami magicznymi (zastosuj statystyki derro)

Potwory Śródziemia:
- zwierzęta i złowieszcze zwierzęta (np. olifant/mumakil - złowieszczy słoń)
- potworne robactwo - zwłaszcza pająki
- worgi/wargi/wargowie - o odpowiednio zmodyfikowanej postaci, często sprzymierzajace się z orkami i goblinami, służące im za wierzchowce
- trolle - zamieniają się w światło pod wpływem światła słonecznego, za wyjątkiem Olog-hai - masywniejszych, odporniejszych, inteligentniejszych i lepiej wyszkolonych trolli wyhodowanych przez Saurona; niekiedy dwugłowe (zastosuj statystyki ettina) lub w inny sposób zdeformowane; różne odmiany
- Balrogowie - niemal niespotykani, jedynie kilku, pogążonych we śnie lub ukrytych w czeluści (zastosuj statystyki Balora wzbogacone o niepodatność na ogień lub szablon półżywiołaka ognia)
- pomniejszy demoniczny pomiot Morgotha - istoty z szablonem półczarta lub rozmaite czarty
- smoki - niezwykle rzadkie, występujące pojedynczo na dalekiej Północy i Wschodzie
- likantropy - nieliczne i specyficznego rodzaju; głównie niedźwiedziołaki spokrewnione z rodem Beorna oraz wilkołaki, które uchowały się od czasów I Ery, powiązane z Morgothem i Sauronem
- nieumarli - cieleśni (animowane zwłoki - szkielety i zombie, upiory, Upiory Kurhanów [potęzniejsze, z poziomami w klasach]) i bezcieleśni (widma i zjawy), a także unikatowi/niezwykle rzadcy, specyficzni - licze, rycerze śmierci, wampiry
- giganty - głównie wzgórzowe, kamienne i burzowe, jednak niezwykle rzadkie, zamieszkujące góry
- enty oraz huornowie (odpowiednio - drzewce i ożywione przez nie drzewa) i inne potwory roślinne - jedynie w obrębie Fangornu, Starego Lasu na skraju Shire i w Mrocznej Puszczy
- stworzenia spaczone przez Morgotha - zwierzęta i inne twory z dodanym szablonem czarciej istoty, często dotknięte Dotykiem Spaczenia (patrz Księga Plugawego Mroku)
- ulaghi - niewielkie latające bestie o niezwykłej szybkości
- wielkie orły - występują w górach
- roki - głównie na Dalekim Zachodzie, w Śródziemiu unikatowe
- latające bestie - wyverny o ciemnej, często czarnej barwie, wydłużonej szyi z umiarkowanej wielkości łbem, ze zmodyfikowanymi cechami: zasięg ugryzienia zwiększony o 1,5 m, brak trującego żądła na ogonie (trucizna "przechodzi" na ugryzienie), z dodaną aurą smrodu (jak troglodyta, ale wyższe ST - zależne od Bd) i wrzaskiem (raz na 1k4 +4 minuty; wywołuje efekt analogiczny do Strachu we wszystkich istotach w promieniu 30 m, którym nie powiedzie się rzut obronny na Wolę; ST 13 + mod. z Bd)
_________________

Można? Można. Tylko trzeba trochę się przyłożyć. Przyznaję, że nie chciałem opierać się ściśle o twórczość Tolkiena i w kilku miejscach pozwoliłem sobie na drobne odstępstwa (dopuszczeni bardziej różnorodni, prostsi nieumarli etc.), momentami bazując lekko na twórczości Nika Pierumowa - konkretnie trylogii Pierścień Mroku, czy raczej jej pierwszych dwóch tomach (mimo to, pominąłem bardziej przesadne i niedopasowane, moim zdaniem, elementy). Próbnie zostawiam do końca tygodnia, z (nikłą) nadzieją na wnioski.

Co mnie podkusiło do spisania tego (w ramach "szybkiej odpowiedzi" :razz:)? Nie wiem - może tylko chęć podania jakiegoś przykładu i odprężenia się od nauki przez godzinę czy dwie. Mam tylko nadzieję, że nie pójdzie to na marne. Jeśli komukolwiek spodoba się moja rozpiska, zapraszam do tematu w podpisie i komentowania Serdone. Za spełnienie tej prośby szczere dzięki i Bóg zapłać. Czegoś podobnego, choć większego formatu i w ukladzie bardziej podręcznikowym, możecie się spodziewać za pewien czas. Wszelkie uwagi na temat dotychczasowych publikacji będą bardzo mile widziane - za zainteresowanie z góry dziękuję.
 
Awatar użytkownika
Czwarty
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:32 pm

czw lut 16, 2006 7:46 pm

Artykuł wymaga jeszcze poważnych poprawek więc proszę o wrzucenie swoich uwag i poprawek do PW a nie dzielenie się nimi zaśmiecając stronę(ta uwaga nie dotyczyła jeszcze Zsu-Et-Ama, wasze komentarze będą brane pod uwagę(o ile będą sensowne) a nie wyrzucane do śmietnika więc apeluję bykażdy dodał przynajmniej jedną małą poprawkę). :wink:
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pt lut 17, 2006 12:04 pm

Zastanawia mnie, co miałeś na myśli pisząc tą notkę. Co do poważnych poprawek - mylisz się. Artykuł wymaga napisania na nowo, gdyż nawet nei jest "artykułem". Raczej luźnym zbiorem idei pozbawionych przemyśleń, doprawionych dziwnym podejściem do mechaniki, systemu, ale też świata, o zasadach pisowni nie wspominając. Chcesz się za to brać - wolna wola. Byle miało to sens. Nie modyfikuj tego, co już jest. Zacznij od nowa, w Wordzie, poprawiając wszystkie błędy, korygując pomyłki w nazwach własnych, imionach postaci etc. Wyrzuć wszystko, o nie ma związku z tematem - "test z Tolkiena" na początek. Co zaś najważniejsze - potraktuj to, co robisz, poważnie. Dostosuj się do Regulaminu, pisz sensownie, jeśli chcesz coś publikować - zrób to porządnie, odnieś się - w odpowiedzi, z uzasadnieniem - do komentarzy i uwag, albo też (co polecam) nanieś poprawki, przyjmij krytykę.
 
Moon Eowan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: pn lip 13, 2009 12:50 pm

wt lip 14, 2009 1:23 pm

OMFG! Więc tak:
1. Ortografia. "Śrudziemie" "wogule" to tylko przykłady. wieć: Śródziemie i w ogóle

2. nic

3. Krasnoludy nie wymarły, nie czytałeś o Bitwie pod Górą? Jak Dain Żelazna Stopa wraz z Thranduil'em z Mrocznej Puszczy tłukli orków i itp? Sauron działał wszędzie, nie tylko Gondor+Rohan

Rohan nie Roham, i wcale tam nie ma wielkich ilości ludzi, rzekłbym że nawet całkiem małe. Najwięcej jest na południe i południowy zachód od Gór Białych (to te na zachód od Minas Tirith.)

Demografia to mniej więcej (na zachodzie, czyli u "tych dobrych") 80% ludzie 5% Krasnoludy 5%Elfowie 5% Hobbici 5% inne.

Gandalf NIE zalicza się do ludzi, jest majarem, czyli półniebianin. dokładniej mówiąc Istarim.

Meriadok, Merry, Pippin, Saruman nie suruman.
Półelfowie: nie są wcale rzadcy, prawie wszyscy ludzie z westernesse są w jakimś stopniu elfami. z czasem to się zaciera, ale przypomnijmy że Elrond jest około 35x pra wujem aragorna. Gdyż Elrond i Elros byli braćmy tylko jako półelfowie mieli wybór: ludzie czy elfy, Elrond wybrał żywot elfi a Elros człowieczy, od niego wywodzili się królowie Westernesse.

Półorkowie nie występują. Orkowie to ELFY zmieszane z błotem. dosłownie. Nie posiadające opisanych zdolności reprodukcyjnych. Tak więc: Nie mogą się krzyżować, i (zapewne) nie istnieją samice. Poza tym znajdź mi durnia który by chciał się chędożyć akuratnie z orkiem.

Nie Worgi, tylko jak już Wargowie.

Zaratan-podaj przykład. Może Numenor bo sie zatopił?

Pająki zasłynęły dzięki Hobbitowi, gdy żyły w Mrocznej Puszczy. Szeloba nie ma z tamtymi nic wspólnego jest potomkinią Ungolianty (kolosalny czarci potworny pająk doskonałości) odsyłam do Silmarilionu.

Kraken: w "sadzawce" to nie był kraken tylko czatownik. Kraken to duża kałamarnica, a Czatownik to duża wielornica.

Kruk =/= krebain. Krebainy to rasa występująca (zapewne) tyko w Dunlandzie.

Nic nie jest dziełem Saurona, a zwłaszcza nietoperze, zostały stworzne, tak samo jak cała reszta, przez Eru lub Valarów.

Drzewce- ich liczba jest stała gdyż entowie "drzewieją" a drzewa stają się "entowate". Tak mówił Drzewiec.

Konie. Tu żeś przesadził Cienistogrzywy półniebiański? Toż to zwykły koń z Mearasów. One są legendarne ale nie półniebiańskie, to potomkowie koni hodowanych przez elfów w pierwszej erze na północy. Znowu odsyłam do Silmarilionu.

Zjawy- jeszcze zjawy na kurhanach. Jak zwykła zjawa.
Beoringowie- to plemię LUDZI. tylko Beor himself mógł się na życzenie zmieniać w niedźwiedzia. "Hobbit"

Ogr (troll) Sauron nie wynalazł sposobu. on wychodował, poprzez MODYFIKACJE rasę Olog-hai, odpornych na słońce i sprytniejszych trolli. Saruman wychodował jedynie Uruk-hai, orków odpornych na słońce.

a quiz bez sensu i nie czytleny.

w razię wątów prosze sobie DOKŁADNIE przeczytać Sagę, Hobbita i Silmarillion.

ale ze mnie Archeo. nie spojrzałem na daty :)
 
faze
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: sob sty 22, 2011 10:52 pm

Re: Śródziemie - świat Tolkiena

sob sty 22, 2011 11:17 pm

Muszę poruszyć temat pólelfów oczywiście że były.Beren (człowiek) i Luthien (elfka) mieli jedno dziecko Diora dior był już półelfem on zaś poślubił Nimloth (elfka) ta urodzila mu troje dzieci :Eluréda i Elurina oraz Elwingę .
Elwinga poślubiła Eärendila (elf) był jak pamiętam synem Tuora i Idril i był wnukiem Turgona władcy Gondolinu .
Elwinga miała dwoje dzieci Elronda i Elrosa obaj byli półelfami.
Więc to był długi ród.
Ostatnio zmieniony sob sty 22, 2011 11:19 pm przez faze, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Radagast Bury
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 7:08 pm

Śródziemie - świat Tolkiena

ndz sty 23, 2011 5:25 pm

No to ja się trochę wypowiem i dodam a propos postu faze, że półelfy od czasu dopłynięcia Eärendila do Amanu decydowały, o swoim traktowaniu (czy chcą być śmiertelni jak ludzie, czy nieśmiertelni jak elfy). Elrond zdecydował się na elfickość, a jego brat Elros na człowieczeństwo. Elros był pierwzsym królem Numenoru. Od niego pochodził Elendil i jego synowie, a w konsekwencji Aragorn (wszyscy oni byli traktowani jak ludzie z powodu wyboru Elrosa, ale w ich żyłach płynęła elfia krew). Żeniąc się z Arweną, córką Elronda, Aragorn połączył na nowo dwa rody półelfów (jedyne).

@ Czwarty, Jak mogłeś o mnie zapomnieć? ;)

Pozdrawiam Radagast Bury
 
Awatar użytkownika
Myrkull
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 454
Rejestracja: wt gru 12, 2006 6:18 pm

Śródziemie - świat Tolkiena

sob lut 05, 2011 3:42 pm

Można więc uznać że półelfy które wybrały nieśmiertelność są traktowane jako zwykłe elfy, a te które wybrały śmiertelność jako półelfy właśnie (stąd wydłużony żywot Aragorna).

Moon Eowan półorkowie jak najbardziej występują, w trylogii jest nawet o tym mowa. Nie jest też powiedziane czy mają kobiety i jak się rozmnażają, bo Tolkien sam jednoznacznie nie wiedział co z tą sprawą zrobić. Oficjalnie jednak orkowie pochodzą od elfów, można więc przyjąć że rozmnażają się normalnie.
A z samymi orkami to nie jest prosta sprawa, w filmowej trylogii gobliny i orkowie są traktowane jako osobne rasy, u Tolkiena to ta sama rasa, tylko orkowie dzielą się na kasty. Jest kasta słabszych orków przez te większe zwana Snaga ("niewolnik", z tego co pamiętam) i są właśnie więksi orkowie-wojownicy czyli Uruki-Hai - Urukowie. Przy czym podział nie jest jednoznaczny, Urukowie Sarumana były innym, lepszym rodzajem od tych Saurona do których zaliczał się też Grishnakh i które dla rodzaju Ugluka też były Snaga. Ogólnie przy orkach bazowałbym na zmienionych statystykach goblina i hobgoblina.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość