Zrodzony z fantastyki

 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

śr cze 01, 2005 5:17 pm

A mnie nie podoba siê, ¿e w d6 im wy¿sza zdolno¶æ tym trudniejszy test - tak by³o u mojego MG - a skoro ty mówisz, ¿e jest tylko jeden sposób prowadzenia d20, to ja tak samo moge powiedzieæ o d6 - wiêc jest to beznadziejny system :P :twisted:

Pozdrawiam
kruk
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

śr cze 01, 2005 6:21 pm

A mnie nie podoba siê, ¿e w d6 im wy¿sza zdolno¶æ tym trudniejszy test - tak by³o u mojego MG - a skoro ty mówisz, ¿e jest tylko jeden sposób prowadzenia d20, to ja tak samo moge powiedzieæ o d6 - wiêc jest to beznadziejny system  


Ja nie mówiê, ¿e jest tylko jeden sposób prowadzenie, tylko ¿e nie podoba mi siê tam sposób walki i zasad dotycz±cych aspektów obra¿eñ i ich leczenia. Dziwnego mistrza mia³e¶ skoro stopien trudno¶ci zale¿a³ od poziomu twej umiejêtno¶ci, naprawe dziwnego...
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr cze 01, 2005 6:33 pm

<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin--> nie podoba mi się tam sposób walki i zasad dotyczących aspektów obrażeń i ich leczenia.

vs
<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->W SW d20 nie grałem

To jednak znasz się na zasadach czy znów prównanie do KotoR?
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

śr cze 01, 2005 6:36 pm

Poczyta³em po internecie i po stronkach + KotOR. Podaj mi mo¿e wiêc ró¿nice oprócz tych oczywistych miêdzy dnd a SW d20 bêdzie mi ³atwiej :).
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr cze 01, 2005 6:54 pm

<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->Poczytałem po internecie i po stronkach + KotOR. Podaj mi może więc różnice oprócz tych oczywistych między dnd a SW d20 będzie mi łatwiej :).

KotoR trzeba było od razu wykreślić.
Nie ma takich bajerów:
<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->W DnD choćbyś spadł z 100 metrów na 20 poziomie to przeżyjesz a smoka możesz zabić jednym ciosem i to kijem gdy masz farta.

Nie ma HP. Krytyk pratycznie na 100% oznacza, że leżysz i "kwiczysz" (często też możesz od razu nową postać robić)
Upadek: duże szanse na to, iż się z niego nie pozbierasz. No może ew. popełzniesz trochę.
PS.<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->nie podoba mi się tam sposób walki

A co dokładnie? Bo system walki w SW jest wszędzie taki sam tzn. test trafienia vs test obrony. Potem określenie obrażeń.
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

śr cze 01, 2005 7:30 pm

W sensie atak mieczem ¶witlnym oparty jest na sile. Tam te¿ mo¿esz mieæ tylko maksymalnie 5 ataków jak w dnd? bo w d6 mo¿esz mieæ ile chcesz :) wystarczy np: odj±æ 10 ko¶ci od wszystkich akcji i masz 10 ataków czy to nie cudowne? Odrazu wiadomo, ¿e mistrz Jedi odda 13 ataków w jednej rundzie a padawan 2-3.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr cze 01, 2005 10:11 pm

<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->W sensie atak mieczem świtlnym oparty jest na sile.

Na szczęście istnieje opcja, kiedy postacie z wysoką zręcznością mogą korzystać z jej bonusu przy atakowaniu.
<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->Tam też możesz mieć tylko maksymalnie 5 ataków jak w dnd?

Nieco więcej.
<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->bo w d6 możesz mieć ile chcesz :) wystarczy np: odjąć 10 kości od wszystkich akcji i masz 10 ataków czy to nie cudowne? Odrazu wiadomo, że mistrz Jedi odda 13 ataków w jednej rundzie a padawan 2-3.

Wiem o tym. Walka Jedi vs Jedi trwa sekundę (tzn. do jednego ciosu - proste i przyjemne, a przede wszyskim szybkie). Z czasem wizualnie zaczyna to przypominać Dragon Ball. Ale co z tego? Mam czerpać radość, że Palpim mogę spokojnie wykonać i sto ataków mieczem z siłą zdolną do zniszczenia niszczyciela klasy Imperial? Przecież nie chodzi o to w jakiej mechanice ma się bardziej destutywną postać. Ważne jest by w każdej utrzymać ją w ramach takich by pasowała do odpowiedników z filmów/książek ect.
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

czw cze 02, 2005 1:05 am

<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->Odrazu wiadomo, ¿e mistrz Jedi odda 13 ataków w jednej rundzie a padawan 2-3.

No to wychodzi na to samo co w 3 rundach w d20 :D
Przy padwanie lvl 1-4 i mistrzu lvl 15+ :D

A SW d20 tak bardzo ró¿ni siê od KotOR, ¿e prze¿y³em powa¿ny szok jak pierwszy raz siêgn±³em do podrêcznikó :D

Pozdrawiam
kruk
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

czw cze 02, 2005 2:08 pm

Wiem o tym. Walka Jedi vs Jedi trwa sekundê (tzn. do jednego ciosu - proste i przyjemne, a przede wszyskim szybkie). Z czasem wizualnie zaczyna to przypominaæ Dragon Ball. Ale co z tego? Mam czerpaæ rado¶æ, ¿e Palpim mogê spokojnie wykonaæ i sto ataków mieczem z si³± zdoln± do zniszczenia niszczyciela klasy Imperial? Przecie¿ nie chodzi o to w jakiej mechanice ma siê bardziej destutywn± postaæ. Wa¿ne jest by w ka¿dej utrzymaæ j± w ramach takich by pasowa³a do odpowiedników z filmów/ksi±¿ek ect.


Je¶li prowadzisz rozgrywkê zgodnie co do s³owa z porêcznikiem to to prawda, ¿e przypomina Dragon Balla, i ¿e jeden cios koñczy pojedynek ja walkê jedi jak ju¿ mówi³em prowadze w nietypowy sposób, który bardzo przypad³ do gustu moim graczom :D, ale d20 ma u mnie du¿y plus za oprawê graficzn± g³ównego podrêcznika.

Jak zauwa¿y³em w SW d20 te¿ pe³no komercji tak jak w DnD i wielu innych systemach :? .
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw cze 02, 2005 3:07 pm

<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Jak zauwa¿y³em w SW d20 te¿ pe³no komercji tak jak w DnD i wielu innych systemach  :? .

A SW d6 nie by³o komerycyjne? I czy nie wysz³o do niego ponad 45 podrêczników? (Tutaj mo¿na zobaczyæ ich listê.) Do SW d20 wysz³o o po³owê mniej pozycji. (Dla porównania lista znajduje siê tutaj.)

I przy okazji - mówi±c o walce Jedi wspominasz o kolejnej w³asnej modyfkacji. Czyli d6 nie jest doskona³e skoro to ju¿ kolejna, która w ferworze dyskusji wynik³a w Twoich wypowiedziach?
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

czw cze 02, 2005 3:19 pm

A SW d6 nie by³o komerycyjne? I czy nie wysz³o do niego ponad 45 podrêczników? (Tutaj mo¿na zobaczyæ ich listê.) Do SW d20 wysz³o o po³owê mniej pozycji. (Dla porównania lista znajduje siê tutaj.)


Nie powiedzia³em, ¿e nie by³o bo wiem, ¿e tak by³o.

I przy okazji - mówi±c o walce Jedi wspominasz o kolejnej w³asnej modyfkacji. Czyli d6 nie jest doskona³e skoro to ju¿ kolejna, która w ferworze dyskusji wynik³a w Twoich wypowiedziach?


Nie ma rzeczy doskona³ych jednak uwa¿am, ¿e d6 jest doskonalsze i tyle...
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

czw cze 02, 2005 3:44 pm

punisher - Widzê to tak, ¿e d6 jest lepsze od d20 bo by³o pierwsze i siê do niego przyzwyczai³e¶ po prostu. To co w d6 by³o z³e zosta³o albo zaakceptowane, albo poprawione przez HR i nawet je¶li w d20 jest lepiej to tego nie zauwa¿asz. A to co nie podoba ci siê w d20 urasta do miary ¶wiêtokradztwa bo nie zgadza siê z twoim ulubionym systemem.... Chyba siê nie mylê?

Pozdrawiam
kruk
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

czw cze 02, 2005 3:51 pm

Tylko po czê¶ci masz racjê, to prawda, ¿e ceniê d6 za to, ¿e by³o pierwsze, ale ¿e w d20 jest lepiej to w to nie uwierzê bo nie lubi± ko¶ci k20 (mo¿e dlatego, ¿e przynosi mi pecha) oraz jeszcze z wielu innych powodów. Jednak mylisz siê w sprawie tego ¶wiêtokradztwa, d20 jest dobre jak chcesz sobie porozwalaæ i powalczyæ a nie pomy¶leæ ja to tak widzê na podstawie nie tylko dnd ale innych systemó d20 zmienionych nieco.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw cze 02, 2005 3:54 pm

ja to tak widzę na podstawie nie tylko dnd ale innych systemó d20 zmienionych nieco.


To ja zapytam - w jakie systemy (zmienione) d20 grałeś? Z jakimi się zapoznałeś?
Na podstawie jakich doświadczeń dokonujesz tych porównań?

d.
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

czw cze 02, 2005 4:02 pm

Choæby Oriental Adventure na d20, mój kolega ostatnio "zdoby³" te¿ WoWa d20 i jak szybko ogl±da³em podczas sesji to to jest bardzo podobne do DnD.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw cze 02, 2005 4:10 pm

Czyli jednym słowem nie grałeś w żadne modyfikacje.
Oba systemy nie wnoszą za wiele nowego do mechaniki d20 ponad to, co proponuje D&D.
Modyfikacje to chociażby: Conan d20, Mutants & Masterminds, Weird War, czy właśnie Star Wars (np.: dzięki odrzuceniu hpków) - to są modyfikacje. Ty grałeś w D&D w innym niż FR czy Greyhawk świecie.
Nie oceniaj więc, nie posiadając wystarczającej wiedzy.
A argument, że masz pecha przy rzutach d20... Nie schodźmy poniżej pewnego poziomu intelektualnego, proszę...

d.
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

czw cze 02, 2005 7:23 pm

A argument, ¿e masz pecha przy rzutach d20... Nie schod¼my poni¿ej pewnego poziomu intelektualnego, proszê...


To by³ ¿art my¶la³em, ¿e nie muszê dawaæ do ka¿dego ¿artu emotioikonki, bez przesady.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw cze 02, 2005 7:34 pm

<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jeśli prowadzisz rozgrywkę zgodnie co do słowa z poręcznikiem to to prawda, że przypomina Dragon Balla, i że jeden cios kończy pojedynek ja walkę jedi jak już mówiłem prowadze w nietypowy sposób, który bardzo przypadł do gustu moim graczom :D, ale d20 ma u mnie duży plus za oprawę graficzną głównego podręcznika.

Nie prowadziłem zawsze zgodnie z zasadami, bo szybko zauważyłem, że zawali mi to przygodę. Zmieniałem min. zasady Mocy i oczywiście zadawania obrażeń, system skalowania, funcjonowanie umiejętności (sporo) ect. Sam system zdolności sprawdza się, ale do pewnego momentu. Kluczem wiec jest tu kontrolowanie wysokości umiejętności naszch bohaterów. Wiesz, niektórzy z tutejszych forumowiczów lubią jak system jest dopracowany pod każdym względem, także mechaniki. Nie chodzi tu o to, że będzie ona grała główną rolę, ale o to, by w przypadku jakiejś niejasności, łatwo możnaby znaleźć odpowiedź w zasadach. Niektórzy mogą spytać: "to za co ja właściwie płacę, skoro i tak przyznają, żeby dla uproszczenia (manewr unikowy dla zasłony potencjalnych błędów :wink: ) stosować zasadę: sam wymyśl trudność, zastosuj odpowiednią umiejętność i zobaczy czy przerzucisz ową trudność (rule of thumb).
<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin--> Jednak mylisz się w sprawie tego świętokradztwa, d20 jest dobre jak chcesz sobie porozwalać i powalczyć a nie pomyśleć ja to tak widzę na podstawie nie tylko dnd ale innych systemó d20 zmienionych nieco.

Walczyć? D6 jest do tego stworzone równie dobrze jak d20. Tylko, że jak w d6 poszaleję sobie jako np. Jedi, to na skalę niespotykaną w d20. Usłyszałem to już na początku od mojego gracza. W d20 jest to znacznie bardziej down to earth, gdzie komiskowe wyobrażenie potęgi bohaterów(np.Jedi) jest zastąpione tym z filmów, gdzie owa potęga ma mniejszą skalę.
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

pt cze 03, 2005 3:24 am

<!--QuoteBegin-punisher+-->
punisher pisze:
<!--QuoteEBegin-->Tylko po czê¶ci masz racjê, to prawda, ¿e ceniê d6 za to, ¿e by³o pierwsze, ale ¿e w d20 jest lepiej to w to nie uwierzê bo nie lubi± ko¶ci k20 (mo¿e dlatego, ¿e przynosi mi pecha) oraz jeszcze z wielu innych powodów. Jednak mylisz siê w sprawie tego ¶wiêtokradztwa, d20 jest dobre jak chcesz sobie porozwalaæ i powalczyæ a nie pomy¶leæ ja to tak widzê na podstawie nie tylko dnd ale innych systemó d20 zmienionych nieco.


Wszystko zale¿y od mistrza, a nie od systemu. To ¿e wiele osób nie zauwa¿a ogromnej liczby umiejêtno¶ci bo nie przydaj± siê w czasie walki, a mistrz z regó³y dostosuje przygody do dru¿yny to nie jest wina systemu. Nawet w zwyk³ym d20 s± ca³e klasy presti¿owe nie nastawione na walke. A w SW to ju¿ w samej podstawce mamy choæby Noble. Ale przecie¿ ³atwiej jest stworzyæ Jedich daæ im miecze i i¶æ wy¿ynaæ szturmowców - ani mistrz, ani dru¿yna nie musz± siê zbytnio wysilaæ.

Pozdrawiam
kruk
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

pt cze 03, 2005 8:28 am

Wszystko zale¿y od mistrza, a nie od systemu. To ¿e wiele osób nie zauwa¿a ogromnej liczby umiejêtno¶ci bo nie przydaj± siê w czasie walki, a mistrz z regó³y dostosuje przygody do dru¿yny to nie jest wina systemu. Nawet w zwyk³ym d20 s± ca³e klasy presti¿owe nie nastawione na walke. A w SW to ju¿ w samej podstawce mamy choæby Noble. Ale przecie¿ ³atwiej jest stworzyæ Jedich daæ im miecze i i¶æ wy¿ynaæ szturmowców - ani mistrz, ani dru¿yna nie musz± siê zbytnio wysilaæ.


Ja z takiej sesji to bym odrazu wyszed³ a Jedi nie musz± walczyæ, równie dobrze mog± prowadziæ tylko negocjacje. Nawet je¶li to zale¿y od mistrz to czemu jak poszuka³em po necie wiêcej ludzi lepiej wypowiada siê na temat d6 dawno wymar³ego systemu SW ni¿ o d20 nowej konwersji SW? Jak to wyt³umaczysz? Co niby oni mog± mieæ do zarzucenia d20? Mo¿e to samo co ja... :twisted:
 
Anonim_1

pt cze 03, 2005 8:57 am

<!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin-->I czy nie wyszło do niego ponad 45 podręczników?

AFAIK do Star Wars d6 wyszła ponad setka podręczników.

<!--QuoteBegin-kruk+-->
kruk pisze:
<!--QuoteEBegin-->To co w d6 było złe zostało albo zaakceptowane, albo poprawione przez HR i nawet jeśli w d20 jest lepiej to tego nie zauważasz.

Wersja d20 zawsze pozostaje wersją d20. Oczywiście, rażące błędy mogły zostać poprawione - jednak użycie nowej mechaniki sprawiło, że pojawiły się kolejne - w moim odczuciu skreślające system jako zdatny do prowadzenia/grania (chyba nie muszę pisać, jakie fragmenty mechaniki uważam za złe? wydaje mi się, że temat wałkowany był już wiele razy).

<!--QuoteBegin-Darklighter+-->
Darklighter pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wiesz, niektórzy z tutejszych forumowiczów lubią jak system jest dopracowany pod każdym względem, także mechaniki.

Rozumiem, że chodzi o tzw. "skostnienie reguł" (próbę przewidzenia zasad na każdą sytuację w grze)? Jeśli tak, to owszem, d20 jest o wiele bardziej dopracowane mechanicznie. Dla mnie jednak nie jest to zaleta. Oczywiście, nikt mnie nie zmusza do kupowania dodatków, opanowywania nowych reguł - sądzę jednak, że w "bazowym" SW d20 jest ich i tak zbyt wiele.
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

pt cze 03, 2005 3:07 pm

w ka¿dej kwesti zgadzam siê z ShadEncem no mo¿e oprócz dopracowania mechaniki...
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

pt cze 03, 2005 3:27 pm

punisher pisze:
Nawet je¶li to zale¿y od mistrz to czemu jak poszuka³em po necie wiêcej ludzi lepiej wypowiada siê na temat d6 dawno wymar³ego systemu SW ni¿ o d20 nowej konwersji SW? Jak to wyt³umaczysz? Co niby oni mog± mieæ do zarzucenia d20? Mo¿e to samo co ja... :twisted:

Wyt³umacze to tak, ¿e d6 by³o du¿o wcze¶niej - wiêc by³o wiêcej czasu na stawianie stron. Poza tym du¿o osób jest uprzedzone do d20 i nawet nie zagl±da do nowego podrêcznika.

ShadEnc pisze:
Rozumiem, ¿e chodzi o tzw. "skostnienie regu³" (próbê przewidzenia zasad na ka¿d± sytuacjê w grze)? Je¶li tak, to owszem, d20 jest o wiele bardziej dopracowane mechanicznie. Dla mnie jednak nie jest to zaleta.

A dla mnie jest to zaleta bo mogê graæ u kogo¶ kto jest niedo¶wiadczony ¿yciowo (a jakie¶ 99% z nas tak ma), ale ma ¶wietn± wyobra¼nie - i radzi sobie fabularnie ale kuleje systemowo - i tu na pomoc ma podrêczniki, a w d6 bêdzie s³abym masterem.
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

pt cze 03, 2005 3:31 pm

Wyt³umacze to tak, ¿e d6 by³o du¿o wcze¶niej - wiêc by³o wiêcej czasu na stawianie stron. Poza tym du¿o osób jest uprzedzone do d20 i nawet nie zagl±da do nowego podrêcznika.


To, ¿e by³o wcze¶niej do ¿aden argument lecz ten z uprzedzeniem jest trafny.
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

pt cze 03, 2005 5:38 pm

Akcja filmów toczy siê podczas dzia³añ wojennych, ciê¿ko wiêc unikn±æ walki. Nie chodzi mi te¿ o to, ¿e Jedi nie maj± walczyæ - no bo w koñcu na co ten ca³y trening bojowy - ale o to, ¿e to nie powinien byæ cel sam w sobie.

EDIT do notki ni¿ej: no dok³adnie o tym mówie :)
 
punisher__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: czw maja 19, 2005 4:25 pm

pt cze 03, 2005 7:17 pm

Akcja filmów toczy siê podczas dzia³añ wojennych, ciê¿ko wiêc unikn±æ walki. Nie chodzi mi te¿ o to, ¿e Jedi nie maj± walczyæ - no bo w koñcu na co ten ca³y trening bojowy - ale o to, ¿e to nie powinien byæ cel sam w sobie.


Jedi s± po to by utrzymaæ pokój a nie po to by zabijaæ na zlecenie.
 
Awatar użytkownika
Seregris
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 145
Rejestracja: wt paź 22, 2002 12:02 pm

pn cze 13, 2005 1:48 am

Co do wyzszosci SWd20 nad D6 sie nie wypowiem bo mi trudno - nie gralem w SWd20 - przejrzalem jeno podrecznik. Osobiscie gram w d6 - nie dlatego ze jest lepsze, tylko dlatego ze jak juz tu ktos wspomnial powyzej - darze je duzym sentymentem. Natomiast nie jest powiedziane, ze gdyby pojawil sie jakis MG z Pozka i zaproponowal SWd20 to bym mu odmowil.
Chce powiedziec, ze chyba najwazniejsze jest branie udzialu w historii, a nie trzymanie sie mechaniki co do joty. Tzn - wiadomo - zadnej tam samowolki, ale panowie, czy jest sens klocic sie ktore z SW jest lepsze bo w jednym moze byc Jedi, ktory umie pilotowac wszystko co lata, a w drugim nie ginie sie po jednym ciosie?
Jesli komus odpowiada bardziej d6 to niech gra w d6 a jesli komus bardziej lezy "nowe" SWd20 to niech kroczy sciezka d20...
Anyway,
porusze jeszcze kwestie z postu powyzej - Jedi sa swiadomi, ze kazda akcja wywoluje skutki - szczegolnie w MOCY, ktora jest w kazdej zywej istocie - jako Force Sensitive nie zabijaja (innych zywych istot), gdyz tym samym zabijali by czesc siebie, czesc Mocy. "Litosciwe pozbawianie konczyn" - a jakze - bojowa wartosc przeciwnika spada, koles ma nauczke, a technika jaka panuje "dawno temu w odleglej galaktyce" pez problemu gwarantuje najprzerozniejsze protezy i implanty.
A i jeszcze - Jedi jak mowilem sa swiadomi ze kazdy czyn ma swoje skutki - stad zasada kodeksu - "there is no ignorance - there is knowledge". Badzo ciekawie temat tegoz poruszono w KotOR II. Jesli ktos nie gral niech zagra, ja nie bede opisywal tu by nie psuc zabawy. Powiem tylko, ze wlasnie tam doskonale widac konflikt pomiedzy dzialaniem a nie dzialaniem - co Jedi powinni zobic - walczyc czy, jak usmiechajac sie stwierdzil Arioch: "(...) siedzieć i medytować o sensie poświęcenia."
 
Kazeite
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 265
Rejestracja: wt sty 03, 2006 3:51 pm

śr cze 15, 2005 5:59 pm

Ja osobiście uważam, że system d6 jest o wiele lepszy niż d20.

A ponieważ nie zależy mi na przekonaniu nikogo co do swojego zdania, wstrzymam się przed wyłuszczeniem powodów dla których tak uważam...

Uważam bowiem, że jeżeli jakiś system jest prostszy w obsłudze, jeżeli turlanie kostkami jest rzadsze i zajmuje mniej czasu (i w dodatku system jest bardziej realistyczny od drugiego), to w jednej sesji zmieścimy dzięki temu więcej akcji. MG będzie mógł być opowiadaczem, a nie buhalterem :)
 
Pelzak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 11:52 pm

śr cze 15, 2005 6:11 pm

Witam

Ja zkosztowalem obu systemow.
D6 jest na pewno realistyczniejszy od d20 aczkolwiek ten realizm jest kosztem szybkosci gry.
Ponadto d20 jest zdecydowanie prostszy od d6. Dla "wyjadaczy" to nie problem ale patrzac z perspektywy nowych graczy ma to duze znaczenie.

Osadu ktory z systemow jest lepszy wydawac nie bede bo to bezcelowe. Wszystko zalezy od okolicznosci i upodoban poszczegolnych osob.

Kazeite chyba grasz w jakas mieszanke d20 i d6 bo jesli chodzi o prostote to wygrywa d20 a jesli o realizm to d6. :wink:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości