Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 12:00 am

Kilka pytań ode mnie:
1. Jak często (kiedy) podliczane są obrażenia (opróżniane stosy) w turze?
2. Jak często opróżniane jest mana pool?
Prosiłbym o odpowiedzi względem zasad starszych (przed m10) i nowych.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 11:45 am

qazwer pisze:
1. Jak często (kiedy) podliczane są obrażenia (opróżniane stosy) w turze?


Obrażenia są liczone na bieżąco, a obrażenia z combat stepu nie przechodzą przez stos, więc są zadawane po deklaracji blokujących. Pusty stos masz jedynie w fazach głównych (mainphase), bo wtedy tylko możesz zagrywać sorcery (jesli jest twoja tura).
qazwer pisze:

2. Jak często opróżniane jest mana pool?


Między każdą fazą jest opróżniany manapool. Jeśli zakcelerujesz się w upkeepie, to mana nie przejdzie ci do mainphase.

qazwer pisze:
Prosiłbym o odpowiedzi względem zasad starszych (przed m10) i nowych.


A po co, skoro obowiązują już tylko nowe zasady? Ale ok, jedyne ci się w tych przypadkach zmieniło, to to że combat damage przechodził kiedyś przez stos, i można było odpowiedzieć na wejście tychże obrażeń na stos (np. obrażenia zadane przez blokera wchodzą na stos i w tym momencie odpalam regenerację - kreatura atakująca dostanie dmg, twoja mimo że dostanie obrażenia, to regenka zdejmie je)
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 11:50 am przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 12:03 pm

Mogę się mylić, ale ja gram wg następujących zasad:

1. W wypadku obrażeń z abilitek i instantów (i np. sorcery, jeśli było zagrane na dnie), stos rozpatrywany jest od końca, gdy obie strony spasują po sobie pod rząd. Tzn. Rzucasz sorcery 3 dmg a potem jeszcze instant 2 dmg i mówisz pass. Jeśli wróg spasuje, to rozliczacie stos, jeśli coś zagra i przekaże pierszeństwo Tobie, Ty możesz odegrać lub spasować, co poskutkuje rozliczeniem stosu (bo nastąpią 2 passy pod rząd).

Podczas walki w 4 fazie (po deklaracji obrońców i zagrywaniu instant/ability) obrażenia są rozdawane natychmiastowo zgodnie z wolą graczy i żadne późniejsze zagrania nie uratują kreatury przed śmiertelnym dmg np. regenerację lub dopakowywanie trzeba zagrywać najpóźniej po deklaracji obrońców.

Wg starych zasad, obrażenia rozdawane w 4 fazie gry były wrzucane na stos i po czasie mogłeś sobie dopakować kogoś o 1/1, co oznaczało, że chociaż nie zadasz tego 1 dodatkowego dmg, to jeśli przeciwnik nie przyznał Ci nadmiarowego dmg, to krit może przeżyć. Jeśli ktoś zginąłby od otrzymanego dmg, mogłeś krita odwołać, co nie usuwało zadanych przez niego obrażeń, a jego samego ratowało przed każdym wcześniej przyznanym dmg.

2. Mana pool jest opróżniane na końcu każdej fazy. Np. zanim dobierzesz kartę, po dobraniu karty zanim przejdziesz do main phase itd.
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 12:05 pm przez Rusznic, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 12:38 pm

Rusznic pisze:
1. W wypadku obrażeń z abilitek i instantów (i np. sorcery, jeśli było zagrane na dnie), stos rozpatrywany jest od końca, gdy obie strony spasują po sobie pod rząd. Tzn. Rzucasz sorcery 3 dmg a potem jeszcze instant 2 dmg i mówisz pass. Jeśli wróg spasuje, to rozliczacie stos, jeśli coś zagra i przekaże pierszeństwo Tobie, Ty możesz odegrać lub spasować, co poskutkuje rozliczeniem stosu (bo nastąpią 2 passy pod rząd).


Niee. Jeśli chcesz zadać instantem 3dmg, przeciwnik może odpowiedzieć. Ty możesz odpowiedzieć na jego odpowiedź i tak do skutku kładziecie instanty i abilitki na stos. Sorcery możesz zagrywac jednynie w swoim pierwszym bądź drugim mainphase, kiedy masz pusty stos.

Rusznic pisze:
Wg starych zasad, obrażenia rozdawane w 4 fazie gry były wrzucane na stos i po czasie mogłeś sobie dopakować kogoś o 1/1, co oznaczało, że chociaż nie zadasz tego 1 dodatkowego dmg, to jeśli przeciwnik nie przyznał Ci nadmiarowego dmg, to krit może przeżyć. Jeśli ktoś zginąłby od otrzymanego dmg, mogłeś krita odwołać, co nie usuwało zadanych przez niego obrażeń, a jego samego ratowało przed każdym wcześniej przyznanym dmg.


Niee. Według starych zasad gry po rozdaniu obrazeń, kreatura przez chwile miała na sobie obrażrenia i nie zchodziła jeszcze do grave, mimo zew były one lethal dmg. Tym sposobem mogłeś fanolem zabić kreaturę 2/2, bądź opłacić regenerację, dopakować instantem itp.
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 1:41 pm

@ Specu

Nie mogę rzucić 2 czarów pod rząd? Za każdym razem jak rzucę byle jaki czar, przeciwnik dostaje pierwszeństwo?
Ja grałem tak, że jak się spytam, czy przeciwnik coś robi, to się liczy jako mój pass, i jeśli teraz przeciwnik powie "Nic nie robię", to mamy drugi pass i stos się rozlicza od ręki.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 2:26 pm

Rusznic pisze:
Nie mogę rzucić 2 czarów pod rząd? Za każdym razem jak rzucę byle jaki czar, przeciwnik dostaje pierwszeństwo?
Ja grałem tak, że jak się spytam, czy przeciwnik coś robi


Nie, gubi Cię semantyka :)

rzucasz np. Incinerate w cokolwiek, pytasz się czy jest jakaś odpowiedź. przeciwnik mówi graj dalej. rzucasz np. Lightning Helix w cokolwiek, pytasz się jest odpowiedź, przeciwnik mówi: tak - Counterspell.

Jesli rzucisz 2 instanty, to przeciwnik spyta się, który jest zagrany jako pierwszy a który jako drugi, bo chce np. odpowiedziec na jeden z nich.
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 7:50 pm

Jeśli przeciwnik nie odpowiada, to rozliczamy stos, czy dokładamy drugi spell?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 8:22 pm

jesli przeciwnik nie odpowie to spell resolvuje się - incinerate zada 3 dmg. To czy zagrasz coś między czasie nie ma różnicy, bo i tak zada 3 dmg.

Z praktycznego punktu widzenia zawsze lepiej jest czekać na odpowiedź przewciwnika, bo jak się wysypiesz z kart, to dobry gracz będzie wiedział już na co odpowiedzieć a na co nie.
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 10:17 pm

A tak BTW Specu - przecież chyba można uderzyć przykładowo dwoma Lightning Boltami nie tracąc priorytetu, prawda? I jaka jest niby różnica, który spell jest zagrywany najpierw, a który później? Kontra zadziałałaby na każdego spella na stosie, bo przecież jest "target", więc nie ważne, który najpierw był zagrany, a który później. Podobnie jest z odpowiedzią; dopiero po przekazaniu priorytetu można odpowiedzieć na zagranie, więc rzucony spell będzie pierwszym na stosie, nie da się go chyba wpleść pomiędzy wcześniejsze dwa...

Trochę to zagmatwałem, ale mam nadzieję, że rozumiesz, o co mi chodzi i powiesz, jak to wg Ciebie miałoby wyglądać. Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

STRUKTURA TURY

pt wrz 04, 2009 10:22 pm

Jest. Zagrywasz spella, jest rozpatrzony, po bólu, n ie można go skontrować. Potem zagrywasz kolejny spell, a przeciwnik łapie że mógł tamtego skontrować, a nie tego. Tu jest ta różnica, bo jakbyś zagrał obydwa spelle jednocześnie, to przeciwnik by sobie wybierał ;]
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 10:09 am

Filciu702 pisze:
przecież chyba można uderzyć przykładowo dwoma Lightning Boltami nie tracąc priorytetu,


Akutat prioytet jest tu bez znaczenia. Gdybyś np. zagral Mindslaver i go chciał odrazu uruchomić... tu jest rozpatrywany priorytet, gdyż musisz się spieszyć. Jeśli stracisz priorytet i przeciwnik zagra Krosan Grip to nic juz nie zrobisz.
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 10:34 am

Akutat prioytet jest tu bez znaczenia. Gdybyś np. zagral Mindslaver i go chciał odrazu uruchomić... tu jest rozpatrywany priorytet, gdyż musisz się spieszyć. Jeśli stracisz priorytet i przeciwnik zagra Krosan Grip to nic juz nie zrobisz.


Nie rozumiem trochę.
Przecież jeśli zagrywam artefakt, to pierwszeństwo i tak musi przejść przez stronę przeciwną, by art mógł wejść do gry. A jak wejdzie do gry, to mam na nowo pierwszeństwo. A nawet jeśli ktoś zniszczy arta instantem, mogę w odpowiedzi chyba opłacić koszt aktywacji abilitki z arta.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 11:04 am

Ale przykład Speca ma Splint Second, a to robi różnicę. Do jednego się zgodzę, jeśli rzucę Mindslaver to przeciwnik musi dostać pierwszeństwo?
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 11:05 am przez p4v, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 1:56 pm

Rusznic pisze:
Przecież jeśli zagrywam artefakt, to pierwszeństwo i tak musi przejść przez stronę przeciwną, by art mógł wejść do gry. A jak wejdzie do gry, to mam na nowo pierwszeństwo. A nawet jeśli ktoś zniszczy arta instantem, mogę w odpowiedzi chyba opłacić koszt aktywacji abilitki z arta.


Nie. Rzucając spell, nie oddajesz priorytetu przeciwnikowi. Póki spell jest na stosie priorytet nie ma znaczenia, chyba że spell ma Split Second. W innym przypadku na każdy spell przeciwnik może odpowiedzieć.

W przypadku rzucenia spella, który staje się w grze artefaktem (przykładm Mindslaver) możesz stracić priorytet nic nie robiąc. Ponieważ Krosan Grip ma Split Second, nie możesz w odpowiedzi uruchomić Slavera. Jesli jednak zaraz po wystawieniu Slavera go uruchomisz, to nie stracisz priorytety i przeciwnik nie będzie mógł ci go zniszczyć destroy spellem (czar zostanie skontrowany przez zasady gry, ponieważ resolve abilitki permamentu na stole bez utraty priorytetu ma zawsze pierwszeństwo nad instantem, a idąc dalej przy resolvie instanta nie ma legalnego celu w grze)
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 2:00 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 2:26 pm

Bo to wygląda tak, że najpierw rzucamy mindslavera, oddajemy priorytet, przeciwnik nic nie robi, stos się rozpatruje i priorytet wraca do nas; wtedy aktywujemy abilitkę i efekt wchodzi na stos, zatem nie można zniszczyć artefaktu Krosanem - o to Ci chodziło, Specu? Bo jak tak, to w końcu załapałem :P
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 3:05 pm

To czy oddajemy priorytet czy nie wynika z tego czy permament ma summonign sickness czy nie. Artefakt nie ma, więc odrazu można użyć jego umiejętności.
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 3:19 pm przez Specu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 5:26 pm

Czego tu ja się dowiaduje :shock:
ponieważ resolve abilitki permamentu na stole bez utraty priorytetu ma zawsze pierwszeństwo nad instantem, a idąc dalej przy resolvie instanta nie ma legalnego celu w grze)
Czy to się tyczy też Heritage Druid? Wystawiam, od razu tapuje dla ability i np. Terminate może mnie pocałować w rączkę?
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 6:21 pm

@ up

To jest nowość? To chyba jedna z pierwszych zasad, które poznałem, że opłacona umiejętność wpada na stos i nie zniknie, jeśli nie jest wymagane by jej źródło istniało (a nawet nie wiem czy takie są).
Czyli jeśli kogoś tapniesz dla jakiegokolwiek efektu, a na wierzchu będzie czyjś instant z tapowaniem tego krita, to tylko traci czar/manę ;)

@ down

Chodzi Ci o to, że nie można skontrować przywołania?
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 6:30 pm przez Rusznic, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 6:27 pm

Oczywiście nie rozumiesz, co miałem na myśli. Zawsze grałem, że rzucam Heritage, po czym pytam: odpowiedź? Jeśli nie to fajnie, jeśli tak to lipa :razz: Więc moje pytanie brzmi: nie muszę oddawać priorytetu oppowi, tylko jak rzucę Heritage, to od razu zatapować 3 elfy i się nie martwić o nic?
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 6:42 pm

Chyba Specu coś, za przeproszeniem, pokiełbasił ;D Albo go nie rozumiemy. Hmm...

Tak ogółem, to chyba i Terminate by nie mógł przeszkodzić w aktywacji abiltiki (?). Rzucasz Druida, przeciwnik pasuje, druid wbija do gry. Używasz abilitki, opp bije Terminatem... A abilitka dalej jest na stosie. Jeśli chodziło Ci o to, że Terminate w odpowiedzi na Heritage'a, to przecież jest to niemożliwe, bo wtedy najpierw rozpatrzony zostanie właśnie Terminate z błędnym celem, więc zostanie skontrowany, dopiero potem do gry wejdzie Druid.

Natomiast raczej nie można użyć jego abiltiki podczas pobytu na stosie, więc z kontrą musisz się liczyć, zdaje się ;)

Sam chętnie bym się dowiedział, o co biega :P
 
TommyTree
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: czw gru 27, 2007 7:46 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 6:47 pm

Specu pisze:
qazwer napisał(a):
2. Jak często opróżniane jest mana pool?



Między każdą fazą jest opróżniany manapool. Jeśli zakcelerujesz się w upkeepie, to mana nie przejdzie ci do mainphase.

Między każdą fazą i każdym krokiem[np. unkeep i draw step są w beginning phase, ale pomiędzy nimi, mana pool zostanie opróżniony]. Obowiązuje to od M10.

Rusznic pisze:
To jest nowość? To chyba jedna z pierwszych zasad, które poznałem, że opłacona umiejętność wpada na stos i nie zniknie, jeśli nie jest wymagane by jej źródło istniało (a nawet nie wiem czy takie są).

Bo tak jest.
Są umiejętności, które wymagają źródła umiejętności, ale to rzadkie przypadki, np. Stalking Yeti.

p4v pisze:
Czy to się tyczy też Heritage Druid? Wystawiam, od razu tapuje dla ability i np. Terminate może mnie pocałować w rączkę?


Terminate nie może uniemożliwić zadziałaniu umiejętności heritage druida. Poza tym, umiejętność druida to mana ability, a więc nie przechodzi przez stos, jest rozpatrywana natychmiastowo.
Specu pisze:
To czy oddajemy priorytet czy nie wynika z tego czy permament ma summonign sickness czy nie. Artefakt nie ma, więc odrazu można użyć jego umiejętności.

Priorytet nie ma nic wspólnego z summoning sickness.

Specu pisze:
Nie. Rzucając spell, nie oddajesz priorytetu przeciwnikowi. Póki spell jest na stosie priorytet nie ma znaczenia, chyba że spell ma Split Second. W innym przypadku na każdy spell przeciwnik może odpowiedzieć.

Zgodnie z magic tournament rules, po zagraniu czaru domyślnie oddaje się priorytet przeciwnikowi[chyba, że zaznaczy się inaczej].

Specu pisze:
Jesli jednak zaraz po wystawieniu Slavera go uruchomisz, to nie stracisz priorytety i przeciwnik nie będzie mógł ci go zniszczyć destroy spellem (czar zostanie skontrowany przez zasady gry, ponieważ resolve abilitki permamentu na stole bez utraty priorytetu ma zawsze pierwszeństwo nad instantem, a idąc dalej przy resolvie instanta nie ma legalnego celu w grze)

Wyjaśnienie - po rozpatrzeniu slavera możesz uaktywnić jego zdolność, zanim przeciwnik otrzyma priorytet i tym samym nie będzie mógł zagrać np.Krosan grip. Ale nic nie zostanie skontrowane, bo czar nie może w ogóle zostać zagrany. Priorytet otrzyma przeciwnik dopiero po opłaceniu wszystkich kosztów[w tym poświęceniu]. Nie rozumiem natomiast części o pierwszeństwie resolvu abilitki nad instantem[???].
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 6:51 pm przez TommyTree, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 7:00 pm

TommyTree pisze:
Nie rozumiem natomiast części o pierwszeństwie resolvu abilitki nad instantem[???].


Chodzi mi o to że mają permament na stole z jakąś abilitką, i permament nie ma Sicknesa, to zawsze możesz (po opłaceniu kosztów dodatkowych jeśli takie istnieją) uruchomić zdolność wcześniej, niż zadziała instant niszczący permament, chyba że instant ten ma Spit Second.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 05, 2009 7:30 pm

TommyTree dzięki już rozumiem :)
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 10:35 am

Jeśli przywołuję kreaturę z kosztem "tap" w ability, to mogę użyć tej zdolności w trakcie trwania tury przeciwnika, czy dopiero od początku swojej?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 10:39 am

Kreatura ma Summoning Sickness w momencie gdy nie kontrolowałeś jej od poczatku swojego upkeepu. Nie możesz więc zagrywać umiejętnośc aktywowanych, które wymagają tapmięcia, nie mozesz atakować. Możesz za to np. blokować i uzywać mana ability.

Wyjątkiem od tej reguły są kreatury z Haste, którymi możesz swobodnie operować w dowolnej chwili po wystawieniu.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 11:42 am

Specu pisze:
Możesz za to np. blokować i uzywać mana ability.


Czyli że jeżeli kreatura ma "tap": add 1 mana to your mana pool to mogę tego użyć od razu (np. Llanowar Elves)?
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 12:18 pm

@ up
Wgm chodziło tutaj o umiejętności, których użycie nie wymaga tapowania, tylko opłacenia w manie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 12:18 pm przez Rusznic, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 3:48 pm

qazwer pisze:
Czyli że jeżeli kreatura ma "tap": add 1 mana to your mana pool to mogę tego użyć od razu (np. Llanowar Elves)?


Nie możesz użyć llanowara w turze w której go wystawiłeś. Możesz uzyć jego umiejętności dopiero z początkiem swojego następnego upkeepu.

Summoning Sickness nie przeszkadza natomiast sciągnąć mana z umiejętności np. Heritage Druid
 
j23
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 9:21 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 3:50 pm

A mam pytanie o rownoczesnosc walk.

jesli walcza 'dwie pary'
para A
moj crit ginie i jak 'trafia do graveyard to moge polozyc counter -1/-1 na target'
para B
w wyniku walki crit przeciwnika ma toughness 1. Czyli jak uzyje wspomnianej zdolnosci to go zabije.

Ale mam pytanie czy walki dzieja sie rownoczesnie czy moge wybrac ktora jest pierwsza.
bo jezeli zadecyduje ze A odbywa sie przed B, to moj stwor z walki B dostanie mniejsze obrazenia w wyniku polozenia na jego przeciwnika countera -1/-1 (counter z walki A) - czyli bycmoze dzieki counterowi nie zginie

ps. staralem sie napisac to w miare prosto
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 3:53 pm

Combat nie przechodzi przez stos, więc jesli kreatury nie mają priorytetu atakowania (first strike itp) to obrażenia rozdawane są rownocześnie. Po rozdaniu obrażeń konczy się combat step. Jesli masz sytuację taką jak przedstawiłeś, to kreatura przeciwnika zginie, ponieważ obrażenia z kreatur są zmazywane na koniec tury (end phase i clean up)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość