Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 3:55 pm

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale combat damage jest rozdawany w tym samym momencie, więc nie da się położyć counterka -1/-1 zanim targetowana krita zada obrażenia, co skutkuje tym, że Twoja krita oberwie od niej normalnie.

Też nie wiem, czy nie pogmatwałem, ale... ;)

Edit: Specu, byłeś pierwszy xD

Edit2: Specu, chyba combat step nie kończy się od razu po zadaniu obrażeń, można jeszcze rzucać spelle.
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 3:56 pm przez Filciu702, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 4:02 pm

Specu pisze:
Summoning Sickness nie przeszkadza natomiast sciągnąć mana z umiejętności np. Heritage Druid

Czyli że elfa do jego umiejętności mogę zatapować nawet jeżeli dopiero wszedł, tak?
A jak sprawa się ma z Voice of the Woods? Niby też nie ma znaczka tap.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 4:05 pm

qazwer pisze:
Czyli że elfa do jego umiejętności mogę zatapować nawet jeżeli dopiero wszedł, tak?

tak

qazwer pisze:
A jak sprawa się ma z Voice of the Woods? Niby też nie ma znaczka tap.

tak samo jak u heritage.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 4:13 pm

To dlaczego Specu napisał akurat o mana ability?
Specu pisze:
Możesz za to np. blokować i uzywać mana ability.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 4:46 pm

605.1. Some activated abilities and some triggered abilities are mana abilities, which are subject to special rules. Only abilities that meet either of the following two sets of criteria are mana abilities, regardless of what other effects they may generate or what timing restrictions (such as “Activate this ability only any time you could cast an instant”) they may have.

Umiejętność Llanowar Elves Jest umiejętnością aktywowaną, co nie zmienia faktu że jest mana ability. Jednak w tym przypadku obowiązuje Summoning Sickness. Umiejetnośc Heritage Druid jest to trigger ability, więc nie wymaga tapowania, lecz spelnienia warunku pozwalającego otrzymać 3 zielone mana.
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 4:54 pm

Eee, trigger? A nie activated i zarazem mana? Coś kręcisz, Specu :P
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 10, 2009 11:03 pm

Specu kręci, bo niepotrzebnie w ogóle wspomniał o Mana Abilities. Nie mają żadnego zastosowania do sytuacji przestawionej w pytaniu.
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

pt wrz 11, 2009 10:09 am

1. Po rozdaniu dmg z first strike, można odwołać tą kreaturę lub zagrać dla niej regenerate?
2. Czy w wyniku dojścia do skutku 'regenerate' usuwane są obrażenia już zadane podczas first strike combat phase?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: STRUKTURA TURY

pt wrz 11, 2009 12:36 pm

Rusznic pisze:
1. Po rozdaniu dmg z first strike, można odwołać tą kreaturę lub zagrać dla niej regenerate?

Co znaczy "odwołać"?
Tak, można zagrać Renegerate.
Rusznic pisze:
2. Czy w wyniku dojścia do skutku 'regenerate' usuwane są obrażenia już zadane podczas first strike combat phase?

Jeśli Creature by od nich zginął, to musiałbyś aktywować regenerate PRZED rozdaniem first strike'owych obrażeń.
Jeśli nie, to damage nie jest rozróżniany przy regenerate. Ten replacement effect zdejmuje wszystkie obrażenia jakie są na Creature.
 
j23
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 9:21 pm

STRUKTURA TURY

pt wrz 11, 2009 2:09 pm

mozecie mi wytlumaczyc co sie dzieje tu?
http://www.youtube.com/watch?v=2d55FQgu ... ed#t=8m00s

film szkoleniowy:
8:20 gosc rzuca instanty i dobiera od razu karty .
tak sie gra? czy karte sie dobiera tylko w Draw step, no i przy okazji jakichs abillities
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 2:10 pm przez j23, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: STRUKTURA TURY

pt wrz 11, 2009 2:11 pm

Jeśli chodzi ci o 8:31, to Bandage ma "Draw a Card".

EDIT: w 8:20 rzuca Shelter który też ma "Draw a Card".
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 2:13 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
j23
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 9:21 pm

STRUKTURA TURY

pt wrz 11, 2009 2:23 pm

dzieki
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 1:05 pm

Co znaczy "odwołać"?


W trakcie first strike phase zadaje obrażenia, a potem rzucam czar, który odsyła mi krita do ręki.

Jeśli nie, to damage nie jest rozróżniany przy regenerate. Ten replacement effect zdejmuje wszystkie obrażenia jakie są na Creature.


1. Czyli jeśli zginąłby w wyniku rozdania obrażeń po fazie first strike, to zadany przez niego dmg zostaje w grze mimo regeneracji, tak?

2. Co się dzieje, jeśli walczą 2 kreatury, które użyły wcześniej regeneracji i obie zginęłyby w trakcie walki od zadanego sobie nawzajem dmg?

3. Czy jeśli czar uniemożliwia spreventowanie zadanych nim obrażeń, to odnosi się to również do regeneracji?

4. Czy jeśli czar uniemożliwia zregenerowanie się kreatury w przypadku jej śmierci, to odnosi się to również do ability/instant z preventowaniem dmg?
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 1:09 pm

Hmm... Prevent do regeneracji raczej nic nie ma wspólnego, więc na 3. i 4. odpowiedź brzmi chyba "nie".

1. Chyba tak, bo wtedy dmg jest rozdawany, i dopiero po tym zadziała regeneracja (tak mi się wydaje).
2. Podobnie jak w 1., obie raczej zadadzą sobie damage, a następnie zadziała regeneracja, która zdejmie z nich obrażenia.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że nie pokićkałem.
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 1:18 pm

@ up

Mi się wydaje, że regeneracja jest 'podklasą' preventowania. Tzn:

Jeśli nie mogę używać regeneracji, to chodzi konkretnie o ten skill, ale inaczej można ratować kreaturę.

A jeśli nie mogę używać preventowania dmg, to nie mogę użyć również regeneracji, gdyż korzysta ona z 'techniki' preventowania i jest jakby podtypem (taką ściślejszą wersją preventowania, ale się w nim zawiera).
Mam nadzieje, że zrozumiale to ująłem.

I jestem ciekaw, czy jest tak jak mówię.

@ down

Aha, niech będzie. Więc póki co będę grał w ten sposób.
Dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 1:27 pm przez Rusznic, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 1:22 pm

Hmm... Chyba nie, bo widzisz... Regeneracja zastępuje zadane już dmg, a prevent damage po prostu zapobiega ich zadaniu, więc... No nie wiem, ale jak to ktoś mi tu kiedyś napisał, każda karta robi to, co jest na niej napisane, nic więcej. Więc jak prevent, to prevent, jak regen, to regen... :)
 
Awatar użytkownika
vaultboy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 02, 2009 12:23 am

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 2:09 pm

Co do 1. to po zregenerowaniu zostałby usunięty z walki i nie zadawałby więcej obrażeń
3. nie
4 to zależy jak ta kratura zginie jesli destroy to nie da się sprewentować oczywiście ale jeśli wystarczajacy dmg by zabić to można sprewentować

regeneracja nie korzysta z preventowania i vice wersja ;P
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 2:30 pm

vaultboy pisze:
4 to zależy jak ta kratura zginie jesli destroy to nie da się sprewentować oczywiście ale jeśli wystarczajacy dmg by zabić to można sprewentować

regeneracja nie korzysta z preventowania i vice wersja ;P


1. Efekt "destroy target creature" nie jest traktowany jako dmg, więc nie można użyć preventowania, ale pozwala na użycie regeneracji (jeśli w efektach nie ma uniemożliwienia regeneracji), bo regeneracja zastępuje zniszczenie kreatury w dowolnej sytuacji (obrażenia lub natychmiastowa śmierć) uratowaniem jej, tak?
2. Regeneracja się kumuluje? (tzn. czy zagranie jej 2x oznacza, że teraz krit może przeżyć 2x zadanie mu śmiertelnych obrażeń?)
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 3:16 pm

vaultboy pisze:
po zregenerowaniu zostałby usunięty z walki i nie zadawałby więcej obrażeń

Co się stanie w takim przypadku: przeciwnik atakuje kreaturą 2/2 z first strikiem,my blokujemy kreaturą 2/2, którą regenerujemy.
Czy będzie tak: W fazie first strike nasza kreatura dostanie śmiertelne obrażenia, przez co odpala się regenerate i replacment effect powoduje usunięcie naszej kreatury z walki i nie zada ona obrażeń kreaturze atakującej.
Czy może mimo że regenerate się odpali nasza kreatura i tak zada obrażenia zabijając atakującą kreaturę?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 3:21 pm

regenerate odpalasz wczesniej, samo sie nie odpali.
Nie zada dmg
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob wrz 12, 2009 5:25 pm

qazwer pisze:
vaultboy pisze:
po zregenerowaniu zostałby usunięty z walki i nie zadawałby więcej obrażeń

Co się stanie w takim przypadku: przeciwnik atakuje kreaturą 2/2 z first strikiem,my blokujemy kreaturą 2/2, którą regenerujemy.
Czy będzie tak: W fazie first strike nasza kreatura dostanie śmiertelne obrażenia, przez co odpala się regenerate i replacment effect powoduje usunięcie naszej kreatury z walki i nie zada ona obrażeń kreaturze atakującej.
Czy może mimo że regenerate się odpali nasza kreatura i tak zada obrażenia zabijając atakującą kreaturę?


A nie jest tak, że jeśli kreatura się regeneruje, to usuwane są obrażenia, które zadała w fazie, w której musiała być regenerowana?
Np. 2/2 walczy z 2/2 z regenerecją. W wyniku walki drugi stwór odniósł śmiertelne obrażenia, więc usuwamy go z walki wraz z jego dmg, przez co drugi krit przeżyje?
A jeśli nie, to jak będzie w sytuacji, gdy 2/3 walczy z 2/2 z regeneracją. Po podliczeniu dmg i zadziałaniu regeneracji pierwszy stwór ma na sobie 2 dmg czy 0?
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 5:26 pm przez Rusznic, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
vaultboy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 02, 2009 12:23 am

Re: STRUKTURA TURY

ndz wrz 13, 2009 12:55 pm

usuwane są tylko obrażenia ze zregenerowanego stwora


701.11a If the effect of a resolving spell or ability regenerates a permanent, it creates a replacement
effect that protects the permanent the next time it would be destroyed this turn. In this case,
“Regenerate [permanent]” means “The next time [permanent] would be destroyed this turn,
instead remove all damage marked on it and tap it. If it’s an attacking or blocking creature,
remove it from combat.”

Po całej procedurze regeneracji, czyli po kolejno: opłaceniu regeneracji, resolvie zdolności, zadaniu stworowi obrażeń, zregenerowaniu go jest usuwany z walki czyli nie może już więcej zadać obrażeń, nie jest już traktowany jako atakujący ani blokujący do końca tury.

co do przykładu 1
krit 2/2 bez regen > out
2/2 z regen > zostaje

drugi przykład
2/2 zostaje
2/3 zostaje i nadal ma na sobie do końca tury 2 dmg i można go czymś dobić
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

STRUKTURA TURY

pn wrz 21, 2009 1:11 am

Czy można rzucać instanty (i actvated abilities) podczas rozpatrywania stosu?
Przykład: Przeciwnik rzuca "czar 1", my nie mamy na ręce nic żeby skontrować "czar 1" rzucamy więc jakiegoś instanta który pozwala nam pociągnąć kartę, następnie stos się rozpatruje i ciągniemy kartę którą jest jakiś counterspell. Czy możemy teraz rzucić tego counterspella zanim "czar 1" zostanie rozpatrzony?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

STRUKTURA TURY

pn wrz 21, 2009 8:40 am

Tak, gracze otrzymują priorytet po rozpatrzeniu każdego elementu stosu.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

STRUKTURA TURY

sob paź 03, 2009 1:31 am

Pytanie:
Co się dzieje jeżeli gracz nie ma już kart w bibliotece, a jakiś efekt (np. jakiś tutor) każe mu wyszukać dowolną kartę w bibliotece?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

STRUKTURA TURY

sob paź 03, 2009 2:10 am

Szuka i nie znajduje. Jeżeli nie pojawia się słowo "draw", to nie przegrywa gry.
 
Awatar użytkownika
Sick
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: czw sie 28, 2008 9:24 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob paź 03, 2009 2:01 pm

Ok, muszę w końcu zadać to pytanie, bo mecze się z tym już od jakiegoś czasu, czytałem zasady po angielsku, ale dalej nie kumam jak to wszystko działa w praktyce. Mianowicie chodzi mi o nowe zasady walk, te w których obrażenia nie idą na stos.
Teraz z tego co zrozumiałem czytając zasady w fazie przydzielania obrażeń nie można już dopalić stwora znienacka jakimś instantem lub abilitką tak? Takie triki można stosować tylko w fazie przydzielania bloków? Dobrze rozumiem? Jeżeli tak to co w sytuacji jak opp wystawi do ataku jakąś krite, ja wystawie blok a on dopali krite? Mogę mu dołożyć jeszcze blok, tak aby mimo wszystko zniszczyć dopalona krite, albo wręcz przeciwnie, uznać ze nie warto tracić jakiegoś stwora i go wycofać z bloku? Kiedyś takie akcje były nie możliwe bo od ustalania bloków była faza przydzielania bloków a dopałki wrzucało się potem przy przydzielaniu obrażeń kiedy jest stanowczo za późno na wycofywanie czegokolwiek inaczej niż np. instantem wracającym permanent na rękę.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

STRUKTURA TURY

sob paź 03, 2009 3:41 pm

Ciągle nie możesz - jest w fazie wyznaczania blokujących, ale już po podjęciu wszystkich decyzji.
 
Awatar użytkownika
Sick
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: czw sie 28, 2008 9:24 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob paź 03, 2009 4:25 pm

Ok thx, to mam jeszcze jedno proste pytanko. W turze bloku (to znaczy ja blokuje a ktoś mnie atakuje), czy mogę stapować stwora dla jego umiejętności takiej jak np. zadanie obrażeń jakiejś kreaturze, albo prewentowanie obrażeń?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

STRUKTURA TURY

sob paź 03, 2009 11:45 pm

Sick pisze:
Ok thx, to mam jeszcze jedno proste pytanko. W turze bloku (to znaczy ja blokuje a ktoś mnie atakuje), czy mogę stapować stwora dla jego umiejętności takiej jak np. zadanie obrażeń jakiejś kreaturze, albo prewentowanie obrażeń?
Turze bloku? Jeżeli chodzi ci o step, to tak :) Jedyna praktyczna różnica to brak możliwości gry 'po damage na stos'. Kolejkowanie blokerów i nietriggerowalność lifelinka dużo nie zmieniają.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości