Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
Xax
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 01, 2011 6:30 pm

STRUKTURA TURY

wt sie 30, 2011 3:43 pm

Nie wiem do którego tematu bardziej nadawałoby się pytanie (czu tutaj, czy do zasad działania kart), ale nie chciałem zaśmiecać nowym tematem, więc zadam je tutaj, a chodzi mi mianowicie o zasade działania "infect", bo z tego co wiem, to poza tym podanym na karcie, że ten 2gi potwór dostaje na czas ataku -1/-1 to coś jeszcze jest, że to jakoś na gracza działa.

I chciałbym się jeszcze zapytać, czy tekst: Nazwa-potworka attack each turn is able, czy chodzi o to, ze musi atakować w każdej turze, czy o to, ze niezależnie od efektów negadywnych zawsze moze zaatakować?

I jeszcze z kumplem podczas gry mieliśmy małą sprzeczke i chciałbym się dowiedzieć, czy jeśli przeciwni zaatakuje mnie stworkiem i ja wtedy wale instanta, który ma go zniszczyć; on natomiast daje kontre i tutaj ta sprzeczka: on twierdzi, ze wtedy nie moge już wybrać potwora, który go będzie blokował, ja natomiast twierdziłem, że mogę (wiadomo, każdy na swoją kożyść :) ) i chciałbym wiedzieć, kto z nas miał racje.

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

edit:
jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak działa "Proliferate", bo nie bardzo rozumiem.
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 3:48 pm przez Xax, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
sWirus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 17, 2010 8:06 am

STRUKTURA TURY

wt sie 30, 2011 4:58 pm

1. Obrażenia zadawane w gracza przez stwora z Infectem są w postaci poison counters. Np. jeżeli taka kreaturka zada graczowi 3 obrażenia to nie odejmuje się mu to od puli życia tylko dostaje on 3 counterki.
Jeżeli gracz ma na sobie 10 poison counterek to przegrywa grę.

2. Potworek atakuje zawsze, jeśli tylko jest to możliwe.

3. Możesz użyć instanta przed deklaracją bloku lub po. Pamiętaj jednak że jest tylko jedna deklaracja bloku, więc jeżeli wcześniej zadeklarowałeś jakiegoś blokera to po rzuceniu potem instanta nie możesz znowu deklarować blokera (nawet na inną atakującą kreaturkę)

4. Wybierasz dowolną liczbę graczy lub/i stworów i dodajesz im po jednym counterku z rodzaju tych które już na sobie mają. Jeżeli karta nie ma na sobie żadnych liczników to ich nie dodasz. W przeciwnym wypadku dodasz jeden licznik tego samego rodzaju jaki ta karta już na sobie posiada

EDIT: a pytania chyba powinny być raczej w temacie keywordy-czyli-co-to-jest-flying-first-strike-itd-vt9914.html
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 5:01 pm przez sWirus, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Xax
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 01, 2011 6:30 pm

STRUKTURA TURY

wt sie 30, 2011 5:06 pm

sWirus pisze:
Jeżeli gracz ma na sobie 10 poison counterek to przegrywa grę.

1. Czyli, ze jeżeli zaatakuje 10razy potworkami z infect, to koles automatycznie przegrywa? (zakładając, ze nie usówał poison conterków)
2. Czy jeśli blokuje stworkiem z infectem, to czy tez przeciwnok otrzymuje poison counter?
3. Czy jest jakiś sposób (poza efektami od kart itp) zeby zmniejszyc ilosc poison counter?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

wt sie 30, 2011 5:34 pm

Xax pisze:
1. Czyli, ze jeżeli zaatakuje 10razy potworkami z infect, to koles automatycznie przegrywa? (zakładając, ze nie usówał poison conterków)


Inaczej... Kreatura z infectem zadaje graczowi obrażenia w formie jednego poison counterka za każdy punkt ataku jakim dysponuje. Wystarczy że przeciwnik zbierze 10 poison counterków żeby przegrać grę, więc nie ważne czy było 5 ataków po 2 poison counterki każdy czy tylko 2 ataki po 5.

Xax pisze:
2. Czy jeśli blokuje stworkiem z infectem, to czy tez przeciwnok otrzymuje poison counter?


Nie, ponieważ blokując nie możesz zadać obrażeń poopnentowi (chyba że bloker posiada taką umiejętność)

Xax pisze:
3. Czy jest jakiś sposób (poza efektami od kart itp) zeby zmniejszyc ilosc poison counter?


Nie ma.

PS. dobry tooltip. Jeśli jest efekt restartujący grę (np. Lich's Mirror) efekt ten nie usuwa poison counterków, więc gracz posiadający 10+ poisonów i tak przegra grę.
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 5:37 pm przez Specu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
sWirus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 17, 2010 8:06 am

STRUKTURA TURY

wt sie 30, 2011 5:35 pm

1. Nie musisz atakować 10 razy wystarczy że zadasz mu 10 obrażeń stworami z infectem (Kreaturka 2/2 bedzie kłaść 2 counterki przy każdym ataku, kreaturka 3/3 - 3 counterki).

2. Kreatura musi zadać obrażenia w gracza. Nie zadaje graczowi obrażeń kiedy jest blokowana/sama blokuje. Przypomnę, że poison counterki 'zadawane są' ZAMIAST normalnych obrażeń w gracza więc twój przeciwnik nie traci życia tylko dostaje poison counterki.

Przykład. Masz stwora 2/2 z infektem. Atakujesz. Jeżeli twój przeciwnik blokuje się jakąś kritą, dostanie ona 2 counterki -1/-1. Jeżeli twój przeciwnik nie będzie się blokował tylko wpuści obrażenia w siebie to dalej będzie mieć tyle samo życia, ale otrzyma 2 poison counterki.
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 5:36 pm przez sWirus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Xax
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 01, 2011 6:30 pm

STRUKTURA TURY

wt sie 30, 2011 8:00 pm

sWirus pisze:
Przykład. Masz stwora 2/2 z infektem. Atakujesz. Jeżeli twój przeciwnik blokuje się jakąś kritą, dostanie ona 2 counterki -1/-1

Ale potworek ten traci je na stałe, czy do konca tury
sWirus pisze:
2. Kreatura musi zadać obrażenia w gracza. Nie zadaje graczowi obrażeń kiedy jest blokowana/sama blokuje.

A czy działa do tego trample (wydaje mi sie, ze dak, ale pytam profilaktycznie)
 
sWirus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 17, 2010 8:06 am

STRUKTURA TURY

wt sie 30, 2011 9:21 pm

Ale potworek ten traci je na stałe, czy do konca tury


Counterki (z tego co wiem wszystkie rodzaje) nie są usuwane z końcem tury

A czy działa do tego trample


No tak. Poison counterki dawane są zawsze wtedy kiedy stwór bez infecta zadawałby graczowi zwykle obrażenia
 
Awatar użytkownika
BlackFox
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 1:26 pm

STRUKTURA TURY

ndz gru 25, 2011 3:34 pm

jeżeli jest napisane : 'until end of turn' , chodzi tu o działanie karty do end step'u controller'a czy może do końca tury następnego gracza.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

STRUKTURA TURY

śr gru 28, 2011 10:51 am

Zależy, kiedy zaczyna działać. Najłatwiej - do najbliższego end stepu :)
 
idol85
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: wt lut 21, 2012 3:57 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw mar 08, 2012 9:15 pm

pewnie to pytanie juz sie pojawilo, ale nie chce mi sie przegladac calego tematu
jesli nie wyznaczam nikogo do blokowania czy moj przeciwnik moze rzucic instant na swoja krite atakujaca np. jakies wzmocnienie?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

STRUKTURA TURY

pt mar 09, 2012 12:31 am

Tak, po deklaracji bloku (bądź braku takowego) można cały czas rzucać spelle o tempie instanta
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości