Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

pn wrz 03, 2007 4:31 pm

kiedy podczas tury mozna aktywowac zdolnosci kreatur? czy podczas tury przeciwnika mozna aktywowac zdolnosci kreatur?
 
Awatar użytkownika
rudy7775
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 21, 2007 12:32 am

pn wrz 03, 2007 5:34 pm

zdolności kreatur możesz odpalać w dowolnym monecie kiedy możesz zagrać instant, chyba że jest podany jakiś wyraźny warunek na karcie,np [mtg=thrull_surgeon]thrull surgeon[/mtg].
ability jak i instanty trafiają na stos, więc ability może być odpowiedzą na inny spell.
W turze twojego opp również możesz używać zdolności jednostek.
 
Grzesiox
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 6:28 pm

wt wrz 04, 2007 6:31 pm

Przeczytałem że broniąc się mogę wystawić swoje potwory i przypisać kilka z nich do tylko jednej karty atakującego - jak to się ma do rozkładu obrażeń i czy obrażenia zadane przez potwory blokujące się sumują?

Czy do tego jeśli dobrze rozumię robią damage to mogę takiego potwora dobić w późniejszym etapie swojej tury jakimś czarem? Lub jeszcze w turze atakującego instantem?


I jeszcze jedno pytanko oddzielne - bo jak rozumiem jedne przejście obu graczy to są dwie tury? Więc czary typu Reciprocate musze rzucić zaraz po ataku danego gracza na mnie?
link do reciprocate:

Wording : Remove from the game target creature that dealt damage to you this turn.
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

pt wrz 21, 2007 9:19 pm

czy enchantments mozna zucac wtedy co sorcery czy kiedy instanty? i czym sie rozni enchantments od enchantments creatures?
 
IronMan_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 9:59 am

pt wrz 21, 2007 11:14 pm

Enchantmenty można rzucać tylko, wtedy gdy sorcery (chyba że pisze inaczej). Enchantment rzucasz po prostu na stół (bez celu), a zagrywając enchant creature musisz wybrać jakąś creaturę, na którą ma to zadziałać.
 
Awatar użytkownika
Rojek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 165
Rejestracja: wt sty 30, 2007 4:23 pm

wt mar 04, 2008 11:15 am

Mam pytanie - jeśli na stacku są dwie karty, mające "at the beginning of the upkeep", to czy ich kontrolujący wybiera, która wejdzie pierwsza? Np. mam kreaturę z Echo i na niej [mtg=Mark_of_Eviction] Mark of Eviction [/mtg]. Czy mogę wybrać, że enchantment wejdzie na stack i cofnie mi kritę na rękę, zanim zapłacę echo?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

wt mar 04, 2008 7:48 pm

Karty które wymieniłeś nie są na stosie - ich umiejętności są na stosie.

Gracz kontrolujący Triggered abilities ustala ich kolejność na stosie, jeśli dwie lub więcej mają ten sam trigger.
 
smacks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 4:58 pm

wt lut 17, 2009 9:50 pm

Wrzucam pytanko tu, by nie robic nowych, niepotrzebnych postów.
Sytuacja:
W grze są [mtg=Keldon_Marauders]Keldon Marauders[/mtg], [mtg=Scorched_Rusalka]Scorched Rusalka[/mtg] i zatapowane landy. Początek mojej tury. Keldons będą właśnie schodzić. W UnTapie nie mogę ich poświęcić. A czy mogę w jakiś sposób zrobić to w UpKeepie?(żeby wykorzystać zanim zejdą) Wydaje mi się że nie, ale wolę się upewnić.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

wt lut 17, 2009 10:27 pm

smacks pisze:
Wrzucam pytanko tu, by nie robic nowych, niepotrzebnych postów.
Sytuacja:
W grze s± [mtg=Keldon_Marauders]Keldon Marauders[/mtg], [mtg=Scorched_Rusalka]Scorched Rusalka[/mtg] i zatapowane landy. Pocz±tek mojej tury. Keldons bêd± w³a¶nie schodziæ. W UnTapie nie mogê ich po¶wiêciæ. A czy mogê w jaki¶ sposób zrobiæ to w UpKeepie?(¿eby wykorzystaæ zanim zejd±) Wydaje mi siê ¿e nie, ale wolê siê upewniæ.

¬le ci siê wydaje - kiedy trigger z Vanishing jest na stosie, mo¿na u¿yæ activated ability Scorched Rusalka, po¶wiêcaj±c Keldon Marauders.
 
smacks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 4:58 pm

śr lut 18, 2009 12:25 am

Hmm, faktycznie. Myślałem, że czary/act.abi. rzucać można dopiero pod koniec tego stepu. Na to nie wpadłem. Dzięks :wink:
 
Pietunio
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 19, 2009 3:13 pm

czw lut 19, 2009 8:25 pm

1. odnosnie wybuchu mana: czy wybuch polega na tym ze za KAZDY lad nie uzyty trace jedno zycie czy za wszystkie lady nie uzyte trace jedno zycie ??

2. gdy nie ma np fazy walki( nie ma kreatur w grze ) a sa nie uzyte lady to czy rowniez rozpatruje sie wybuch mana ?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

czw lut 19, 2009 8:34 pm

namaburn jest tylko wtedy gdy nie wykozystałes wyprodukowanej mana. jesli tapujesz land dla mana i nie wykozystasz go to masz burn za 1dmg. jesli zatapujesz jeden swamp dla :b: i zagrasz [mtg=Dark_ritual]Dark ritual[/mtg] i nie wykożystasz wyprodukowanej mana dostajesz burn za 3dmg.

wyprodukowana mana nie przechodzi między fazami gry. czyli jesli w pierwszym mainfejzie stapowałeś land i do rozpoczęcia fazy ataku nie wykożystasz jej to masz manaburn
 
Pietunio
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 19, 2009 3:13 pm

czw lut 19, 2009 10:01 pm

aha, czyli mana ktora nie zostanie tapnieta nie zalicza sie do manaburn ? ze np zaplace za karte w mainfazie 3 lady a bede mial 4 i ten jeden pozostanie do konca fazy to nie otrzymuje 1dmg manaburn ??

mana burn wystepuje tylko wtedy kiedy sie produkuje mana tak jak na tej karcie Dark ritual tak, albo z jakis zdolnosci ?? ze dodaje lady ale ich w sumie grze pernamentnie nei ma tak ?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

pn lut 23, 2009 10:19 pm

nazywajmy rzeczy poprawnie: tapnięty land daje mana, many nie tapujesz bo nie jest to permanent. jesli tapniesz land dla mana i nie wykozystasz wyprodukowanej mana do końca fazy, masz manaburn.

jeśli uzyjesz active ability np. [mtg=Llanowar_elves]Llanowar elves[/mtg] dla uzyskania mana i jej nie wykożystasz do końca fazy masz manaburn.

jeśli zagrasz [mtg=Dark_Ritual]Dark Ritual[/mtg], i wykozystasz tylko 2 z 3 wyprodukowanej mana, masz manaburn.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

pn lut 23, 2009 10:27 pm

Ale oczywiście są też karty, które stopują ten efekt. Np. [mtg=Upwelling]Upwelling[/mtg]
 
PiaER
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 6:34 pm

wt mar 24, 2009 8:46 pm

1. Czary i abilitki sa rozpatrzane na tym samym stosie?
2. Czy mozna uaktywnic kilka zarow i zdolnosci w tym samym czasie?(wtedy kiedy mam pierwszenstwo).
Dziekuje za odpowiedz
P.S. Moje pytania sa banalne, ale jestem swiezym graczem. Wole byc na 100% pewien, anizeli uczyc sie zlych zasad ;)
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

wt mar 24, 2009 8:56 pm

1. Tak
2. Nie. Zagrywasz czary jeden po drugim, ale np. jesli zagrasz jakiś czar, a przeciwnik na niego nie odpowie to ty dostajesz priorytet i grasz dalej.
 
Awatar użytkownika
shniv206
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 5:55 pm

wt mar 24, 2009 10:14 pm

abilitki są uważane jako sorrcery a nie jako instanty?
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

wt mar 24, 2009 10:16 pm

Zależy jakie abilitki:) Ale przeważnie jako instanty.
 
TommyTree
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: czw gru 27, 2007 7:46 pm

śr mar 25, 2009 8:37 am

Ability nie są uważane ani za sorcery ani za instanty, tylko jako ability. Umiejętności możesz jednak zagrywać, wtedy kiedy instanty[chyba że jest napisane inaczej].
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

śr wrz 02, 2009 5:26 pm

1. W main phase mogę np. przyzwać kreaturę, potem zagrać jakieś abilitki, a potem znowu przyzwać kreaturę?
2. Czy z danej fazy wszystkie zagrania są wrzucane na stos a potem rozpatrywane od końca?
3. Jeśli np. w main phase przyzwę coś i spasuję, a przeciwnik spasuje, oznacza to, że przechodzimy automatycznie do dalszej fazy i nie mogę już nic przyzywać?
4. Jeśli zagram 2 potwory, można je skontrować czarem, który kontruje 2 wybrane zaklęcia?
b) Jeśli tak, to czy można je odwołać, jeśli np. przyzwę pierwszego, nim użyję jakiejś abilitki, potem sam rzucę jakiś czar, przyzwę drugiego krita, a przeciwnik rzuca ten sam czar. Czy może nim odesłać oba krity?
5. Jeśli przyzwaną kreaturę stapuje dla abilitki innego stwora, a potem go odtapuje abilitką/spellem, czy oznacza to, że mogę teraz użyć nim skilla wymagającego tapowania?

edit:

6. Już tak oderwane, ale też zapytam: tapowanie kreatury nie blokuje skilla jakiego użyła wcześniej, a które wymagało tapowania? I czy stapowane kreatury mogą używać abilitek, które nie wymagają tapowania?
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 5:28 pm przez Rusznic, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: STRUKTURA TURY

śr wrz 02, 2009 9:31 pm

Nikt się nie kwapi z odpowiedzią, więc ja spróbuję (jak co źle, szybko poprawiać).

Od razu zaznaczę, że ani rules advisorem, ani sędzią nie jestem, po prostu wiem już co nieco, bo gram od około roku...

A więc tak:

Ad.1). Możesz: przyzywasz krita, zagrywasz abilitki (jako instanty, jeśli jako sorcery to nie możesz bez przekazania priorytetu - mam nadzieję, że wiesz mniej więcej, co to jest, bo bez tego delikatnie mówiąc ani rusz - chociaż, ja kiedyś grałem nie wiedząc... ;/); przekazujesz priorytet, przykładowo kumpel nic nie robi - stos się rozpatruje (to powiem dalej zdaje się). Rzucasz kolejnego i się powtarza...
Ad.2). Stos jest rozpatrywany po tym, jak gracze spasują, a nie na końcu fazy. Jeśli obaj gracze spasują, a stos jest pusty, wtedy dopiero faza się kończy.
Ad.3). Przyzywasz i pasujesz, opp pasuje, stos się rozpatruje, grasz dalej; zresztą chyba każda faza, jak mówił kiedyś TommyTree, musi mieć chyba ze 3 takie przekazania priorytetu czy coś...
Ad.4). Nie możesz zagrać dwóch potworów bez oddania priorytetu pomiędzy, bo aby zagrać sorcery lub creature spella, stos musi być pusty. Co innego z instantami. A jak już jedna jest zagrana, to po ptokach. Dwóch Ci nie skontruje.
Ad.4b.) Przyznam, że kompletnie Ciebie nie rozumiem :P Ale chyba nie jest to teraz ważne, skoro nie można zagrać dwóch kritów naraz.
Ad.5). Jeśli dopiero co przyzwałeś, to nie, jeśli nie ma haste. Nie możesz od razu po wejściu zagrywać abilitek wymagających tapowania (tzn. mających znak tapowania) jako koszt, a także nie możesz atakować. Oczywiście możesz przykładowo zatapować ją dla Heritage Druida, a później, jeśli masz np. Nettle Sentinela, odtapować i znowu zatapować dla umiejętności Druida. Jednak Nettlem atakować nie możesz (zresztą, tak BTW, można na tym całkiem fajne kombo pociksnąć :P).
Ad.6). Stapowane kreatury mogą używać abilitek, jeśli tylko nie wymagają tapnięcia. A pierwszej części pytania nie kumam, ale... tak... Jeśli chcesz zaatakować i zatapować stworka, to nie użyjesz już abilitki z tapnięciem w koszcie (albo jedno, albo drugie). Jeśli natomiast ktoś ma tobie zatapować stworka (niby że tapuje w odpowiedzi), to i tak umiejętność weszła na stos wcześniej, zapłaciłeś koszt, czyli takie tapowanie przez oppa jest bez sensu, no chyba, że chce zmarnować sobie sytuację.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że po pierwsze chociaż po części pomogłem, po drugie nie narobiłem błędów, a po trzecie - że zbytnio nie zagmatwałem :) Jak coś, to pisz, postaram się wyjaśnić jaśniej, albo kto inny zrobi to lepiej za mnie (np. Mael, Tommy... :P).

Edit: Sorki za nieotagowanie, ale jak coś to przeszukaj Gatherera ;)
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 9:35 pm przez Filciu702, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

STRUKTURA TURY

śr wrz 02, 2009 9:32 pm

1. Kreaturki możesz rzucać dowolną ilość, aż wyczerpie Ci się mana :D
2. Zawsze jak się rzuca zaklęcia, następnie odpowiedzi na nie i jak dwóch graczy spasuje to zaczyna się rozpatrywanie od końca.
3. Dopóki nie zadeklarujesz ataku to możesz wkładać krity, no i po walce możesz też coś wrzucić.
4. Nie może skontrować, bo pierwsza krita jak wejdzie do gry, to już nie jest spellem, więc albo skontruje Ci pierwszą albo drugą.
5. Nie
6. Nie blokuje skilla, jeśli była odtapowana :) I ztapowane krity mogą używać abilitek, które nie wymagają tapowania.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

STRUKTURA TURY

czw wrz 03, 2009 12:02 am

Filciu702 pisze:
eśli natomiast ktoś ma tobie zatapować stworka (niby że tapuje w odpowiedzi), to i tak umiejętność weszła na stos wcześniej, zapłaciłeś koszt, czyli takie tapowanie przez oppa jest bez sensu, no chyba, że chce zmarnować sobie sytuację.

Czyli że nie można zatapować krita w odpowiedzi na użycie abilitki wymagającej tapnięcia (tzn. można ale jest to bez sensu), ale czy można w odpowiedzi na to że przeciwnik chce nam zatapować krita zatapować go samemu żeby użyć jakiejś abilitki?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

STRUKTURA TURY

czw wrz 03, 2009 7:08 am

Przeciwnik nie mkoże używać abilitek kreatur, które posiadasz
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 03, 2009 9:08 am

Zeph, o co ci chodzi? :P Chyba żeś się nie obudził jeszcze.

qazwer, tak, paradoksalnie możesz tak zrobić, a przynajmniej właśnie taką odpowiedź kiedyś dostałem. Czyli opp chce ci zatapować kritę, a ty w odpowiedzi tapujesz ją i aktywujesz abilitkę; to jest pierwsze na stosie, więc najpierw rozpatruje się to - zadziała, a później tapnięcie... ;)

Pozdrawiam
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 03, 2009 11:53 am

Ok, dziękuję za odpowiedzi. Myślę, że trochę zrozumiałem.

1. Czyli wszystko co nie jest abilitem/instantem może być zagrywane jedynie na pusty stos w main phase jedynie przez gracza aktywnego?
2. Na przyzywanego stworka nie można rzucić (na tym stosie) żadnego instanta/abilita?
b) Czyli jeśli przyzywam jednego potwora, a wróg chce np. zdjąć go czarem, to nie może dopóki nie będzie miał pierwszeństwa, więc mogę przyzwać teraz drugiego, a on na ten stos (na dnie którego jest przyzwanie drugiego stwora) dopiero może zagrać coś przeciwko temu pierwszemu, tak?
c) Czyli niemożliwe jest też, żeby abilitem drugiego przywoływanego krita uratować wcześniej przywołanego, jeśli np. wróg użył instant, który trafia na stos z drugim przywołaniem na dnie?
d) Czyli efekt wyzwalany przez potwora przywołanego (np. Kovu zadającego 4 dmg, gdy wchodzi do gry), jest wyzwalana na oddzielnym stosie natychmiastowo, ale dopiero, gdy rozpatrzymy pierwszy stos, w którym był przywoływany? (przez to możliwe jest, że jeśli Kovu jest jedyną kreaturą w grze, to jego skill jest uaktywniany, gdy on już był w grze, przez co sam siebie niszczy)

edit:

3. Jeśli rzucam ostatnią kartę, to mogę dobrać 7 i dorzucać na ten stos? Czy przekazuje pierwszeństwo, a potem dopiero dobieram? Czy zanim dobiorę 7 kart, to trzeba rozpatrzeć aktualny stos?
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 3:05 pm przez Rusznic, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

STRUKTURA TURY

czw wrz 03, 2009 3:43 pm

1. Da, chyba że ma Flash :)
2. Można rzucic instanta, który kontruje (np. Essence Scatter czy Cancel), ale nie instanty celujące kritę jako permanent (Path to Exile czy Terminate).
3. Nie do końca. Przyzywasz stwora, przeciwnik dostaje priorytet, ale nie ma kontry więc nic nie robi. Ty też nic nie robisz i stos znika. Teraz ty możesz zagrać jakiegoś potworka, a opp w odpowiedzi na deklarację zagrania lub nic nei zrobienia zabić go.
4. Wyjaśnij dokładniej, najlepiej na przykładzie, bo niezbyt pytanie rozumiem :)
5. Dobrze myślisz, szybko łapiesz zasady :)
6. Karty dobierasz tylko wtedy, gdy:
a) jest draw step - robisz to w tym kroku
b) jakaś karta daje ci taki efekt - Ponder, Divination czy Dream Fracture.
 
Rusznic
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 4:49 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 03, 2009 4:05 pm

c) Czyli niemożliwe jest też, żeby abilitem drugiego przywoływanego krita uratować wcześniej przywołanego, jeśli np. wróg użył instant, który trafia na stos z drugim przywołaniem na dnie?


Przyzywam krita x/2. - Wróg nic nie robi.
Przyzywam krita z abilitem dodawania statów x/x, który nie wymaga tapowania. - Wróg rzuca shocka za 2 dmg w krita x/2.

I mój drugi krit nie wszedł do gry, więc nie mogę w takiej sytuacji opłacić skilla, który uratowałby pierwszego krita.

6. Karty dobierasz tylko wtedy, gdy:
a) jest draw step - robisz to w tym kroku
b) jakaś karta daje ci taki efekt


A kiedyś nie było tak, że jak się zejdzie z kart, to się OD RAZU dobiera kolejne 7?
Czyli jak mam 1 kartę na początku tury, dobieram land i od razu zagrywam. Zagrywam kartę z ręki i muszę czekać na początek swojej tury, żeby 7 kart dobrać?

@ down

o.O !!

To mnie kolega tak uczył i wszystkie gry tak grałem. I dlatego zawsze lepiej było zejść z ręki niż używać skilla "draw a card".

A spytam o mulligan.
Ile razy można go zgłaszać?
Jak mam 1 kartę, też mogę zgłosić mulligan? A jak 0?
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 4:13 pm przez Rusznic, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: STRUKTURA TURY

czw wrz 03, 2009 4:09 pm

Dobierasz zawsze tylko jedną kartę w draw stepie, niestety całej siódemki nie możesz :) A czy tak kiedyś było - nie wiem, jak pisałem, gram dopiero rok. Natomiast na pewno nie jest tak, że jeśli skończy Ci się ręka, to dobierasz nową. Byłoby to trochę głupie i sam discard praktycznie nic ciekawego by nie dawał...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości